[metaslider id=11287] Moja próba copywritingu | SEO Blog

Moja próba copywritingu

W związku z tworzeniem od początku mojego serwisu automoto24.com.pl postanowiłem przywiązać zdecydowanie więcej uwagi do sloganu, nagłówków e-maili, treści e-maili, treści ofert na stronie.

Swojego czasu przeczytałem kilka książek o copywritingu:
„Hipnotyczny Marketing” – Joe Vitali
„Sztuka pisania perswazyjnych tekstów” – Piotr Michalak
Sporo czytałem u Piotra Majewskiego na ten temat, szkolenie „Internetowy Milioner” w którym Piotr dość dużo mówi o copywritingu, a także skorzystałem z kursu „Jak stworzyć nagłówek rzucający Twoich klientów na kolana i poświęcić na to nie więcej niż 5 minut?”.

Uważam, że nie można być specem od wszystkiego dlatego postanowiłem zlecić copywriting doświadczonej osobie.
Usługi do zlecenia copywriterowi:
– tagline/slogan (skierowany do prywatnych użytkowników)
– oferta na stronie dla klientów indywidualnych
– oferta na e-mail dla klientów indywidualnych
– oferta na stronie dla firm
– oferta na e-mail dla firm
– oferta pocztowa dla firm
– oferta reklamy w serwisie na stronie do wysyłki e-mail oraz pocztą
– spot radiowy

Najważniejszy do zlecenia copywriterowi jest dla mnie slogan. Myślę, że treści e-maili i oferty z czasem zacznę sam pisać jednak muszę jeszcze podszkolić się z copywritingu.
Mimo oddania zlecenia w ręce fachowca postanowiłem sprawdzić swoje umiejętności i zrobić wszystko co radzą fachowcy, aby napisać dobry slogan, nagłówek.
Zanim wziąłem się za pisanie przejrzałem szybko ponownie lekcje o copywritingu ze szkolenia Piotrka Majewskiego „Internetowy Milioner”, kurs z ekademii „Jak stworzyć nagłówek rzucający Twoich klientów na kolana i poświęcić na to nie więcej niż 5 minut?”, faq copywritingu www.dynanet.pl/copywriting/faq oraz książkę Joe Vitaliego  „Hipnotyczny Marketing”.

Poniżej przedstawiam moje „wypociny” 🙂

Korzyści dla klienta indywidualnego:
– ogłoszenia za darmo,
– dotarcie z ofertą do 1500 klientów dziennie,
– najtańsza promocja ogłoszeń w internecie,
– bardzo szybkie i proste dodawanie ogłoszeń,
– dostęp do tysięcy ogłoszeń,
– dostęp 24 godziny na dobę do ofert komisów z całej polski,
– darmowa rejestracja dzięki, której otrzymasz dodatkowe fukncje w serwisie (edycja, dodawanie, obserwowanie ofert).

Korzyści dla firm:
– możliwość korzystania z serwisu przez 6 miesięcy za darmo,
– niewielka opłata 30zł miesięcznie za korzystanie z serwisu po upływie 6 miesięcy,
– dotarcie z ofertą do 1500 klientów dziennie,
– najtańsza promocja ogłoszeń w internecie 3-10zł netto,
– bardzo szybkie i proste dodawanie ogłoszeń,
– możliwość importowania ogłoszeń z serwisu Gratka,
– możliwość dodawania ogłoszeń za pomocą programu …
– możliwość zamówienia banera z logiem serwisu i adresem Państwa strony,
– strona komisu,
– kilka szablonów do wyboru dla strony komisy,
– subdomena dla strony w serwisie automoto24.com.pl,
– odpowiednio zaprojektowana podstrona z ofertą zwiększająca sprzedaż.

Mega Korzyść (powinna być jedna)
– sprzedaż samochód w jeden dzień,
– tysiące internautów codziennie obejrzą Twoją ofertę wśród nich jest kupiec,
– sprzedaj samochód nie wydając ani zł,
– szybko sprzedaj lub kup samochód,
– sprzedaj swój samochód za dobrą cenę.

Hasło nagłówek e-maila:
– Jak sprzedać samochód i nie wydać na to ani złotówki?
– Kto jeszcze chce sprzedać samochód i nie wydać na to ani złotówki?
– Mały wydatek, który pozwoli Ci zaoszczędzić 2tyś. zł miesięcznie                    (dla firm)
– Jak pokazać swój samochód 45 tyś. potencjalnym klientom za darmo?
– Dlaczego niektórzy sprzedawcy nie mają problemu ze sprzedażą swoich samochodów?    (dla firm)

Klienta idealny
1. Właściciel komisu (siedzący w biurze, na placu komisu)
2. Internauta chcący kupić/sprzedać samochód

Tagline
– ogłoszenia motoryzacyjne
– darmowe ogłoszenia motoryzacyjne
– tylko ogłoszenia motoryzacyjne

Sposobem na podtrzymanie zainteresowania potencjalnego klienta tekstem jest wypełnienie go ciekawymi faktami i niebanalnymi korzyściami.
– istniejemy ponad 2 lata od listopada 2006 roku,
– naszej firmie zaufało już 110 komis z całej polski.

Swoją uwagę głównie skupiłem na tym, że ogłoszenia są darmowe co może nie być najlepszym pomysłem ze względu na to, iż z czasem zostaniemy zmuszeni do wprowadzenia opłat za ogłoszenia.

Tak jak wcześniej wspomniałem zlecenie to przekażę copywriterowi i jeśli nie będzie miał nic przeciwko temu to przedstawię na blogu jego pracę.

Jeśli jesteś zainteresowany, którąś z publikacji lub kursem o którym wspomniałem w poście kliknij w poniższe linki:

„Hipnotyczny Marketing”, „Sztuka pisania perswazyjnych tekstów”, „Internetowy Milioner”, ?Jak stworzyć nagłówek rzucający Twoich klientów na kolana i poświęcić na to nie więcej niż 5 minut??.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

3 komentarze

napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.