[metaslider id=11287] Czego nie powie Ci reklamodawca czyli o nie skutecznej reklamie | SEO Blog

Czego nie powie Ci reklamodawca czyli o nie skutecznej reklamie

Dziś chciałem poruszyć temat dość kontrowersyjny, a dotyczy on kilku (z pewnością jest ich o wiele więcej) powodów nieskutecznych kampanii reklamowych.

1. Jeśli kiedykolwiek umieszczałeś reklamy na stronach www to z pewnością najważniejszą dla Ciebie informacją była liczba odwiedzin danego serwisu. Jest to ważne jednak nie wiem czy najważniejsze.

To co powinno Cię na przykład zainteresować to informacja o ilości odrzuceń na stronie czyli wejścia internauty na stronę i natychmiastowego jej zamknięcia.
Twoja reklama w takim przypadku jest bardzo nieskuteczna gdyż użytkownik nie jest w stanie nawet się z nią zapoznać. Przykładowo dzięki statystykom Google Analitycs można uzyskać taką informację.
Przy stronach ciekawych z wieloma artykułami wskaźnik taki jest z reguły dość niski. Co nie potwierdza się w moim blogu 🙂 wskaźnik odrzuceń jest bliski 70%.
Dla porównania aktualna wersja automoto24.com.pl ma wskaźnik odrzuceń na poziomie jedynie 30% nad czym i tak będę pracował w jej nowej odsłonie.

Reasumując jest to naprawdę bardzo ważna informacja z której otrzymaniem możecie mieć nie lada problemy bo myślę, że jest to tajemnica dobrze skrywana przez właścicieli serwisów. Informacja ta  może pomóc Wam zaoszczędzić masę pieniędzy, bo po co reklamować się na stronie, która jest zamykana od razu przez np. 70% użytkowników.

2. Podawanie fałszywych danych na temat statystyk przez właścicieli serwisów.
Gdy kupowałem reklamy banerowe zawsze prosiłem właścicieli serwisów o dostęp do statystyk. Niestety, ale część właścicieli serwisów nie dawała do nich dostępu co dla mnie było jednoznaczne z zawyżaniem statystyk.

3. Z powyższym wiąże się także podawanie odsłon jako unikalnych wizyt, a jest to bardzo duża różnica. Odsłony to każdorazowe wejście użytkownika na stronę, każde jej odświeżenie. Natomiast unikalna wizyta jest liczona jako np. jedna wizyta danego dnia, nie ważne ile podstron użytkownik odwiedził jest to liczone jednorazowo.
Aby pokazać Ci różnicę w odsłonach, a unikalnych wizytach dam przykład z automoto24.com.pl unikalnych wizyt w miesiącu 39467 ilość odsłon 102951 jak widzisz jest to ogromna różnica. Serwisy potrafią wykorzystywać takie informacje i podawać odsłony jako unikalne wizyty. Dlatego znów kłania się sprawdzenie statystyk klienta.
Wikiedia cytat: „Unikatowy użytkownik ? termin określający prawdopodobną liczbę pojedynczych osób korzystających z danego serwisu internetowego.
Do momentu wprowadzenia sposobów ustalania liczby unikalnych użytkowników liczyło się pojedyncze wizyty lub odsłony stron WWW. Liczba pojedynczych odsłon stron nie jest jednak dobrą miarą ich popularności, gdyż jedna osoba może ich wykonywać setki nawet jednego dnia.
Tzw. „unikatowy użytkownik” jest zwykle rozpoznawany na podstawie mechanizmu ciasteczek. Badanie to ma podstawową wadę, gdyż w rzeczywistości mierzy liczbę komputerów, z których następowały odsłony stron nie biorąc pod uwagę faktu, że z jednego komputera może korzystać wiele osób, oraz że jedna osoba może korzystać z wielu komputerów. Aby uwiarygodnić statystycznie wyniki oparte na mechanizmie ciasteczek bierze się pod uwagę dane o średniej liczbie użytkowników jednego komputera.”

4. Kupując linki przykładowo na allegro zawsze sprawdzaj ich wartość PR (co to jest PR przeczytaj klikając tutaj). Allegrowicze bardzo często zawyżają taką wartość, a Ty sam jesteś w stanie to sprawdzić w kilka sekund.
Nie raz znajdowałem bardzo ciekawe linki o wartości PR5, które okazywały się PR3 czy 4.
Dodatkowo uczulam, że np. PR5 ma strona główna serwisu i tutaj też powinna się znaleźć wasza reklama. Jeśli reklama zostanie umieszczona na podstronie to bardzo możliwe, że jej wartość jest o wiele niższa od strony głównej.

5. Ostatnio na allegro pojawiły się aukcje z linkami z parametrem „no follow„.
Parametr ten w linku krótko mówiąc nie ma żadnej wartości. Daje on informację wyszukiwarce „jestem nie ważny, nie sczytuj mnie”.
Dobrze chociarz, że jest to robione jawnie i użytkownik teoretycznie jest tego świadom, a nie jest to ukrywana informacja.
Niestety z pewnością jest jeszcze wiele osób, które nie wiedzą, że linki z parametrem „no follow” nie mają żadnej wartości.
Właściciele witryn robią to gdyż zbyt duża liczba linków wychodzących szkodzi ich witrynie. Ustawienie parametru „no follow” powoduje, że linki te nie są szkodliwe dla witryny.

Podsumowując, reklama internetowa nie cieszy się zbyt dużą skutecznością i mimo, że jest tania można w niej „utopić” sporo gotówki dlatego, koniecznie kilka razy zastanów się zanim w nią zainwestujesz. Nie odradzam Ci jej bo internet to wspaniale miejsce na reklamę, jednak uważaj na oszustów, którzy chcą w łatwy sposób zarobić parę zł naciągając innych użytkowników internetu.

Zapraszam Cię także do pobrania kalkulatora rentowności kampanii internetowych, który pomoże obliczyć Ci opłacalność kampanii (kliknij, aby pobrać).

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak skutecznie i tanio promować i reklamować się w internecie zapraszam Cię tutaj.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
Czego nie powie Ci reklamodawca czyli o nie skutecznej reklamie, 3.0 out of 5 based on 2 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

jeden komentarz

napisz komentarz
  • Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it
    😉 I will return once again since I book-marked it.
    Money and freedom is the best way to change,
    may you be rich and continue to guide others.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.