[metaslider id=11287] Nie trać pieniędzy! Kontaktuj się z użytkownikami swojej witryny | SEO Blog

Nie trać pieniędzy! Kontaktuj się z użytkownikami swojej witryny

Na podstawie swojego przykładu pokażę Ci jak bardzo ważne jest stałe kontaktowanie się z użytkownikami witryny i jak wiele jest to warte.
Jak już pewnie wiesz od końca 2006 roku prowadzę serwis z ogłoszeniami motoryzacyjnymi automoto24.com.pl. Po jakimś czasie stworzyłem ofertę dla komisów umożliwiając im pobieranie ich ogłoszeń ze swojego profilu w serwisie Gratka.pl. Usługa ta jest darmowa, tak samo jak dodawanie ogłoszeń przez prywatne osoby. Komis tak naprawdę nie kiwając palcem miał za darmo swoją ofertę w moim serwisie. Przez długi czas planowałem uruchomić jakiś newsletter jednak nigdy nie udało mi się tego zrobić. Jedynie co to raz, dwa razy do roku wysyłałem życzenia świąteczne.

W związku z tworzeniem od początku naszego serwisu postanowiłem wysłać taką informację do właścicieli komisów i poprosić ich o wypełnienie krótkiej ankiety m.in. z zapytaniem czy niewielka miesięczna opłata mogłaby spowodować rezygnację ich z naszych usług. Jakież ogarnęło mnie zdziwienie gdy jeden z komisów napisał do mnie w sprawie oferty, bo jak się okazało nawet nie wiedział, że z niej korzysta :). Pragnę zaznaczyć, że nie ściągamy danych bez zgody komisu. Najpierw wysyłamy e-mail z prośbą o wyrażenie zgody na przesłanie oferty, następnie wysyłamy ofertę, i dopiero jeśli klient wyrazi zgodę to klika w link w mailu w którym wyraża zgodę na umieszczenie swojej darmowej oferty na naszej stronie.

Czego to efekt? Moim zdaniem w dużej mierze braku utrzymywania kontaktu z właścicielami komisów. Uznałem, że komisy po ponad roku korzystania z mojej darmowej oferty przekonani o jakości świadczonych usług nic nie będą miały przeciw wprowadzeniu niewielkiej opłaty. Jak się jednak okazało dla wielu będę zupełnie nowym serwisem takim jak każdy inny, a nie takim z którego usług korzystali przez ponad rok czasu za darmo.

Dodam jeszcze, że ta niewielka opłata wstępnie odstraszyła około 60% komisów. Pozostałe komisy uzależniły swoją odpowiedź od funkcji jakie udostępnimy w serwisie.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

3 komentarze

napisz komentarz
  • Witaj, co do serwisow owszem postapiles prawidlowo, zeby nie sciagac na poczatku zadnych oplat. Od niedawna jestem administratorem jak i stworzycielem serwera gry: http://www.bigserver.pl, lecz oplaty za gre rowniez nie sa „wymuszone”, kazdy moze kupic jezeli tylko chce. Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Na wielu serwerach widzialem oplaty wymuszone, zeby bylo mozna pograc na tzw. loozie i z opcja premium. U mnie jest opcja premium dostepna w grze ( za smieszne pieniazki co nie stanowi zadnego problemu dla nikogo ), zostalo mi teraz poreklamowac serwer gdzie tylko sie da, zeby coraz wiecej osob wiedzialo o nim. Jakbys napisal taki artykul o reklamie ( nie chodzi o google, bo znajduje sie on na 1 pozycji to z checia bym go przeczytal )

    Pozdrawiam,
    Dariusz.

  • Twoja branża i moja to 2 różne rzeczy. Ty dajesz ludziom rozrywkę po godzinach pracy, a ja pomagam im rozkręcać ich biznes więc czemu nie brać za to pieniędzy?
    Użytkownicy prywatni nie ponoszą żadnych opłat tylko firmy. Rozumiem, że sugerujesz możliwość darmowej rejestracji przez komisy i umieszczanie ich oferty na stronie, ale w jakiś ograniczony sposób?

    Interesuje Cię artykuł o niskobudżetowej reklamie w internecie?

  • […] Jeśli chodzi o budowanie listy adresowej to muszę przyznać, że poza wysyłaniem 2 razy do roku życzeń na święta nic więcej nie robiłem. E-maile zbierane są przez zwykły formularz na stronie automoto, a jeśli chodzi o gdaq.pl to w ogóle nie ma możliwości zapisania się na newsletter bo takowego nie ma i życzenia wysyłam tylko do swoich klientów. Na żadnej ze stron nie zachęcam ludzi do zapisu i nigdy też nie publikowałem newsletterów. Aktualnie w automoto pracujemy nad zautomatyzowanie newslettera. Na liście adresowej automoto posiadam już pewną listę klientów mimo, że nie starałem się o to. To co zrozumiałem, to to, że z tej listy w ogóle nie korzystam i tak naprawdę tracę przez to pieniądze jak i nie buduję dobrego wizerunku firmy o czym ostatnio pisałem na blogu w artykule “Nie trać pieniędzy! Kontaktuj się z użytkownikami swojej witryny”. […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.