[metaslider id=11287] Jak z powodzeniem realizować projekty informatyczne cz.2? | SEO Blog

Jak z powodzeniem realizować projekty informatyczne cz.2?

W związku z napotkanymi problemami przy ostatnio prowadzonym projekcie dziś chciałem poruszyć kwestię zdawania projektu klientowi i wprowadzania poprawek.

Jak już wcześniej pisałem w artkule pt.: „Jak z powodzeniem realizować projekty informatyczne” specyfikacja to podstawa projektu. Kolejna rzecz to po wykonaniu projektu zgłaszanie uwag i jego poprawianie. Podstawowy błąd, który popełniłem przy zleceniu, które aktualnie realizuję to nie określenie ilości poprawek dla klienta. Zawsze przypominam sobie o tym gdy zaczynają się problemy i niestety tym razem było za późno. Projekt graficzny strony internetowej został ukończony około marca, a do tej pory jest poprawiany.
Pracując w firmie PLAY jako tester oprogramowania nauczyłem się kilku rzeczy m.in. tego, że trzeba ustalać ilość poprawek możliwych do wprowadzenia w projekcie oraz termin ich wykonania.

To co polecam to np. określenie z klientem, że po dostarczeniu projektu ma on x czasu na przetestowanie go. Następnie klient spisuje wszystkie swoje uwagi do jednego dokumentu, lub jeśli posiadacie odpowiednie oprogramowanie to wpisuje swoje uwagi do niego (więcej o tym możecie przeczytać m.in. na testerzy.pl) i dostajecie określony termin na wykonanie tych poprawek. Po wszystkim klient jeszcze raz testuje projekt tym razem już ostatecznie zgłasza uwagi do projektu i po tych zmianach kończymy pracę.

Nie polecam wysyłania uwag do projektu pojedyńczo w e-mailach bo można się w tym zagubić. Jeśli nie pomyśleliśmy o tym wcześniej, a klient zaczyna zgłaszać uwagi w ten sposób proponuję szybko przejąć nad tym kontrolę, spisać wszystkie uwagi w jeden dokument tekstowy i przekazać klientowi, aby dopisywał swoje uwagi. Jeśli tego nie zrobimy popłyniemy w ilości e-maili jakie zaczną do nas spływać, a część uwag po prostu przeoczymy. W przypadku tego projektu właśnie tak postąpiłem.
Ustalanie terminu wprowadzenia poprawek pozwoli utrzymywać nam kontrolę nad czasem prowadzenia projektu. Przy zgłaszaniu uwag codziennie przez 2 tygodnie na e-mail spowoduje pojawienie się niekończącej się listy uwag i stale przedłużającego się terminu ukończenia projektu.

Reasumując, po pierwsze ustalajcie z klientami ilość poprawek w projekcie i terminów na ich poprawki, a po drugie dbajcie o to by uwagi spływały do was w odpowiedniej formie by móc nad nimi panować. Bardzo dobry pomysł to korzystanie z jakiegoś programu on-line do zarządzania projektami. Klient może na bieżąco zgłaszać uwagi, a my po zakończeniu przez niego testów, po kolei możemy odhaczać z task listy zadania jako poprawione. Dzięki temu zachowamy ład i porządek.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
Jak z powodzeniem realizować projekty informatyczne cz.2?, 3.0 out of 5 based on 2 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.