[metaslider id=11287] Test użyteczności kursywysylkowe.pl | SEO Blog

Test użyteczności kursywysylkowe.pl

Dziś na prośbę znajomego robię krótki test jego strony kursywysylkowe.pl
Strona ta jest katalogiem kursów jakie można zamówić w firmie ESKK.

Poniżej lista uwag do strony.

1. Brak logo
Napis „kursywysylkowe.pl” wykonany został czcionką, która nie jest zbyt czytelna. Moim zdaniem warto zainwestować 100-200zł w stworzenie profesjonalnie wyglądającego loga. Dzięki temu witryna przez internautów będzie o wiele lepiej odbierana.

2. Brak stopki
Kolejna rzecz, która rzuciła mi się w oczy to brak stopki. Pod ostatnim linkiem na dole strony brak jakiegokolwiek odstępu, strona jakby się urywa. Warto byłoby zamknąć ją stopką z informacją copy… lub menu.

3. Menu
Menu po lewej jest koloru zielonego, a napisy na nim białe. W momencie najechania na element menu kolor napisu zmienia się na żółty co powoduje zmniejszenie widoczności tego napisy, a powinno być zupełnie odwrotnie. Napisy w menu górnym są za wysoko.

4. Pod menu
Ta część wprowadziła mnie w duży błąd. Po kliknięciu w „średnie wykształcenie” pod menu pojawił się link tekstowy „średnie wykształcenie”. Na początku myślałem, że to jakiś błąd jednak gdy kliknąłem inny element menu zorientowałem się, że jest to podmenu strony.
Widzę tutaj 2 błędy. Pierwszy, w elementach gdzie nie ma podmenu nie ma potrzeby umieszczania linku po raz kolejny. Drugi błąd to brak spójności graficznej podmenu z menu głównym.

5. Button „Idź do pełnego opisu”
Uważam, że jeśli nie ma takiej potrzeby to nie należy stosować sztywnych elementów graficznych. Button „Idź do pełnego opisu” mógłby być tekstowy i w tle zawierać grafikę.
Dodatkowo button niepotrzebnie zawiera podkreślenie (standardowe podkreślenie linków).

6. Zamawiam
Zamiast napisu „zamawiam” zrobiłbym duży elegancki button.

7. Kontakt
W zakładce „kontakt” widnieje informacja, że formularz kontaktowy znajduje się na każdej stronie z opisem kursu. Nie tego się spodziewałem. Mnie interesuje formularz kontaktowy, adres e-mail, telefon. Nie powinniśmy kazać użytkownikowi szukać formularza umieszczenie go tutaj nie będzie sporym wysiłkiem.
Najciekawsze jest to, że nawet na stronach z opisami kursów nie ma takiego formularza.

8. O firmie
Na stronie brak jest jakichkolwiek informacji kto jest właścicielem witryny, w jaki sposób można się z nim skontaktować, gdzie pisać w sprawie pytań odnośnie strony lub kursów.
Brak takich podstawowych informacji nie buduje zbyt dobrego zaufania do witryny i kursów.

9. Zamawiam
Zamówienie wygląda ciekawie 🙂 po kliknięciu w opisie kursu „Zamawiam” pojawia się informacja o przekierowaniu na stronę z zamówieniem. Na stronie jest też odliczanie do przekierowania pojawia się 6,5,4,3…-1,-2. Ciekawe, że możemy czekać -3 sekundy 🙂
Po przekierowaniu musimy wypełnić formularz zamówienia. Szkoda tylko, że musimy ponownie wybrać jaki kurs nas interesuje bo przecież zamawialiśmy konkretny kurs.

10. Metatagi
Może trochę odbiegnę od tematu, ale moim zdaniem warto na to zwrócić uwagę. Keywordsy są moim zdaniem tragiczne. Przykładowo „kursy Zwolnienie dyscyplinarne z powodu unikania szkoleń?”. Kto wpisuje takie frazy w wyszukiwarkę 🙂 Zgłaszając się z tą stroną kolega powiedział, że jakoś nie może wypozycjonować strony i czy nie pomógłbym mu w tym. Z pewnością takie keywordsy nie pomagają pozycjonować strony. Description też nie prezentuje się dobrze. Autor zamiast w kilku prostych zdaniach napisać co znajduje się na witrynie opowiada nam jakąś historię 🙂 Takie rzeczy można napisać na stronie, ale w description to moim zdaniem pomyłka.

Grafika strony nie rzuca na kolana i z pewnością wiele rzeczy można byłoby zrobić tutaj lepiej, ale jest poprawna.

Na plus strony warto zaliczyć:
– breadcrumbs,
– bardzo dobrze zaznaczone kategorie w których jesteśmy (zaznaczenie ich w menu byłoby jeszcze lepsze),
– wąska środkowa szpalta pozwalająca dobrze i wygodnie czytać teksty na stronie,
– kod strony zgodny ze standardami W3C.

Strona z pewnością wymaga jeszcze trochę pracy. Uważam, że poświęcenie jej dosłownie kilku godzin pracy pozwoliłoby poprawić jej użyteczność.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.