[metaslider id=11287] Konferencja "@rewolucja biznesu 4.0. Skuteczność poprzez użyteczność" | SEO Blog

Konferencja „@rewolucja biznesu 4.0. Skuteczność poprzez użyteczność”

Na początku przepraszam za tak długie zwlekanie z tym artykułem jednak przygotowania do urządzania mieszkania i ciąża żony wymaga poświęcania mniejszej ilości czasu blogowi.

Dzięki uprzejmości firmy HRK.PL w środę 17 czerwca uczestniczyłem w konferencji „@rewolucja biznesu 4.0. Skuteczność poprzez użyteczność” organizowanym przez Nowoczesną firmę.
Konferencja odbyła się w Warszawie jej koszt bez warsztatów to około 800zł. Na temat konferencji więcej można przeczytać klikając tutaj.

Na wejściu otrzymywało się identyfikator, plan konferencji i materiały.
Dalej przechodziło się do pomieszczenia w którym kilka firm prezentowało swoją ofertę m.in. użyteczna strona i Uselab.

Konferencja była podzielona na 2 części. Przedpołudniowa „doświadczenia ekspertów” i popołudniowa „najlepsze case studies”.
Pierwsze spotkanie poprowadził Grzegorz Wójcik członek zarządu Grupy Onet.pl SA pt.: „Multimedia – wschodzące gwiazdy, czy nadal znaki zapytania”. To spotkanie raczej nie wniosło do mojej wiedzy nic nowego. Było dobrą rozgrzewką przed Markiem Kasperskim 🙂 Pan Wójcik mówił o tym jak wielkie znaczenie ma istnienie firm w internecie, że firma w internecie to już nie tylko strona internetowa, ale także dużo innych miejsc jak zumi, youtube… Pokazano ciekawe przykłady jak konkretne wiadomości w telewizji wpływały na wpisywalność tego tematu w Google. Na przykład muzyka do nowej czołówki TVN śpiewana przez Lenkę spowodowała, iż zapytanie na frazę „Lenka” w Google i YouTube zdecydowanie się zwiększyły. Dodatkowo także sprzedaż płyt Lenki bardzo wzrosła. Podczas wystąpienia zawrzała dyskusja na temat tego czy internet wyprze papier i czy dzieci uczące się jedynie z internetu nie pozostaną analfabetami.

Drugie spotkanie było z Markiem Kasperskim właścicielem ThinkLab mój góru od usability. Takiej konferencji bez Marka nie można by było sobie wyobrazić bez niego. Na konferencję poszedłem bo miałem możliwość wejścia na nią za darmo. Zobaczyłem ze tematyka jest ciekawa choć nie rzuciła mnie na kolana. Jakoś nigdy nie miałem specjalnie styczności z organizatorem imprezy. Jednak gdy zobaczyłem Marka Kasperskiego to od razu pomyślałem, że jest to jednak impreza na poziomie 🙂
Pan Kasperski na wejściu dokończył pytania jakie pozostawił po swoim wykładzie poprzednik i przeszedł do swojego wystąpienia. Było bardzo ciekawie i jak się dowiedziałem nie tylko mi przypadł do gustu ten wykład. Dla mnie był on najlepszy. Głównie dotyczył on tego, że niewielkie poprawienie użyteczności strony np. formularza z zamówieniem pozwala nam znacznie zwiększyć zyski z działalności. Wiele firm nie chce wydawać pieniędzy na usability, a jak się okazuje to właśnie dzięki usability możemy je zaoszczędzić. Co ciekawe na przykładzie formularza pewnego banku Marek pokazał, że na wstępie „odsianie” nie zainteresowanych usługą użytkowników pozwala pracownikom zaoszczędzić czas i tym samym pieniądze. Bo do banku trafiają klienci rzeczywiście bardzo zainteresowani usługą.

Tutaj nastąpiła krótka przerwa na kawę. Planowana była 30 minutowa, ale w związku z nietrzymaniem czasów wykładów przez organizatora była skrócona.

Kolejne spotkanie to raport sporządzony przez kilka firm: UseLab, PBI, Interactive Advertising Bureu pt.: „Użyteczność stron internetowych w oczach internautów”. Raportu nie będę opisywał. Celem jego było odpowiedzenie na różne pytania m.in.: „W jaki sposób zaczynasz poszukiwanie konkretnych informacji na stronie? Bariery które najbardziej przeszkadzają w korzystaniu ze strony w internecie. Najważniejsze czynniki wpływające na popularność strony wśród użytkowników.”

Wyniki raportu ciekawe aczkolwiek w wielu przypadkach przewidywalne.

O case studies chciałbym krótko napisać i zakończyć na kwestiach organizacyjnych.
Pierwszy pt.: „Wpływ czytelności kreacji i serwisów internetowych na ich skuteczność” poprowadzony przez Piotra Mazurkiewicza (PWN) i Szerana Millo(Agencja e-biznes SYMETRIA) uznałem za najsłabszy. Autorzy nowej strony PWN pokazali jak wyglądała stara strona i jak przerobili ją na nową. Dość dużą uwagę zwracając na prototyp. Prototyp dla mnie dziwny bo była to w pełni funkcjonalna strona internetowa tyle, że nie ostylowana. Zatem nakład finansowy na taki prototyp był bardzo duży. Jednak wierząc, że jest w tym jakiś sens nie będę tego dalej komentował. Dość dużo tutaj też było o newsletterach.
To co mi się nie podobało i nie tylko mi to to, że próbowano nas przekonać do tego, że mailingi w których występuje twarz są bardziej skuteczne od tych w której ich nie ma. I od razu powiem, że mówię tak nie tylko dlatego, że wzburzony Marek Kasperski zajął głos w tej sprawie, ale czytałem też kiedyś o tym, że ludzie po prostu widząc ludzi zwracają na nich uwagę jednak problem jest z tym, że jak w wielu reklamach później nie wiadomo o co chodziło w tym przekazie bo twarz przysłoniła nam wszystko.

Drugie spotkanie case studies pt.: „Abstrakt badania projektu nowego portalu Gadu – Gadu” prowadzone przez Adama Zajdzika ze strony GG i Huberta Anyżewskiego z Uselab. Gadu Gadu do Uselab zgłosiło się z gotowym serwisem w celu zrobienia badań Eyetrackigowych i wyniki takich badan poznaliśmy podczas spotkania. Pokazano nam co zmieniono w serwisie po wykonaniu tych badań.

Po przerwie obiadowej spotkanie pt.: „Optymalizacja i pozycjonowanie, a wizerunek DOZ.pl”. Tomas Werner – DOZ.pl i Tomasz Orczykowski z Bluerank. Tutaj niestety dość dużą część przegapiłem bo zagadałem się z Panią Moniką Bartosiewicz z uzytecznastrona.pl na temat certyfikatu użyteczna strona.
Spotkanie dotyczyło wykreowania wizerunku marki serwisu DOZ.pl poprzez SEO i PR. Pokazano nam jak w 6 miesięcy stworzoną markę postrzeganą w internecie. Sam nigdy nie słyszałem o tym serwisie, ale może dlatego, że nie szukam leków, ani pomocy medycznej w internecie. Jak twierdzili prowadzący w Google pojawiła się dość znaczna ilość zapytań ze słowami kluczowymi + doz.pl. Autorzy strony dość duży nacisk położyli na porady medyczne.

Kolejne spotkanie było na wesoło ze względu na tematykę. „Weź WoM na clutter” – sukces portalu schudnijmy.pl
Spotkanie prowadzone przez 2 bardzo energiczne osoby Marek Gąsior – Walmark oraz Mariusz Woźnicki – Harder&Harder.
Było wesoło i bardzo ciekawie. Dużo szybko przekazywanej wiedzy. Najciekawszy case studies ze wszystkich.
2 panów, którzy weszli w świat odchudzania się kobiet i podzielili się z nami wiedzą w jaki sposób dotarli do kobiet zainteresowanych odchudzaniem. Pokazano nam przykłady kilku funkcjonalności wprowadzanych, które odniosły sukces, a inne poległy.

Ostatnie spotkanie pt.: „Budowa społeczności wokół banku. Case study kampanii pre-launchowej Alior Banku” prowadzone przez Tomasza Adamczyka było ciekawe jednak o tej godzinie przydałoby się, aby osoba prowadząca była energiczniejsza. O ile na wcześniejszym spotkaniu nie dało się go nie słuchać o tyle przy tym kilka razy miałem dość. Jedak może Pan Tomasz Adamczyk po całodniowych wyczekiwaniu na swój wykład może też miał już dość :). Spotkanie o tyle ciekawe, że pokazano jak zgromadzono sporą społeczność wokół banku zanim jeszcze wszedł on na rynek. Podobno zanim bank pojawił się jego rozpoznawalność była już na poziomie 15%. Zrobiono to poprzez budowanie społeczności w internecie (stworzoną pewną grę społecznościową). Sam muszę przyznać że o tym nie słyszałem, a bank ma u mnie wizerunek banku dla firm, a nie dla młodych ludzi związanych ze społecznościami.

Na koniec odbyło się losowanie nagród.

W kwestii organizacyjnej najgorsze chyba było to, że pomiędzy spotkaniami nie było przerw. Była jedna kawowa, jedna obiadowa jednak przydałoby się choćby 10 minut po każdym spotkaniu. Nie pilnowanie przez organizatora czasu spotkań to kolejny problem. I to by było na tyle. Z konferencji jestem zadowolony aczkolwiek gdybym miał za nią płacić to mógłbym mieć inne zdanie 🙂

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

4 komentarze

napisz komentarz
  • Sławek, dziękuję za miłe słowa (również donośnie książki). Cieszę się, że moja prezentacja się podobała i że ostatecznie wg uczestników została uznana za najlepszą.

    Życzę powodzenia w projektach i prowadzeniu bloga!

  • Dziękuję Marku za komentarz.
    Wypowiedz takiej osoby jak Ty na moim blogu i informacja, że wiesz, że mój blog w ogóle istnieje jest dla mnie bardzo motywująca.

    Mam nadzieję, że będę miał jeszcze okazję uczestniczyć w konferencji z Twoim udziałem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.