[metaslider id=11287] Marketing wirusowy | SEO Blog

Marketing wirusowy

Z marketingiem wirusowym świadomie zapoznałem się czytając książkę o partyzanckich metodach marketingu. Wcześniej z pewnością nie raz „padłem ofiarą” tej formy reklamy.

Co to jest marketing wirusowy? Są to działania marketingowe, które powodują rozprzestrzenianie się naszej reklamy samoistnie jak wirus. Przykładem są filmy reklamowe na YouTube (i innych tego typu serwisach), które są na tyle ciekawe, że internauci sami podają linki do nich dalej. Informacja taka rozprzestrzenia się bardzo szybko. Jest to reklama darmowa, o bardzo dużym zasięgu dlatego zawsze budziła moje zainteresowanie. Oczywiście marketing wirusowy to m.in. internet. Pamiętam czasy liceum, kiedy pojawiła się pierwsza bardzo dziwna reklama telewizyjna Sprite. Była tak dziwna i niezrozumiała, że wszyscy o niej mówili.

Wikipedia cyt.: „Marketing wirusowy (zw. reklamą wirusową) jest specyficznym rodzajem działań marketingowych. Polega na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów. Nie zawsze musi to być konkretna informacja, może to być tzw. budowanie świadomości marki, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń z nazwą, logo firmy.”

Aktualnie trochę o marketingu wirusowym czytam w książce „E-marketing w akcji” wydawnictwa Helion (ale o niej napiszę wkrótce jak skończę). Podam tylko ciekawy przykład z tej książki nawiązującej do wypowiedzi naszego prezydenta.

Stworzenie takiej reklamy to z pewnością nie łatwa sztuka jednak mam zamiar solidnie o tym pomyśleć przy powstawaniu nowej wersji jednego z moich serwisów.

Do tej pory nie natknąłem się na żadną książkę o tej tematyce. Poruszyłem ten temat bo przeglądając nowe książki w helion natknąłem się na tytuł w przygotowaniu pt.: „Marketing wirusowy w internecie” autorstwa Piotr R. Michalak, Damian Daszkiewicz, Anna Musz. Pana Michalaka kojarzę z agencji reklamowej Ententa oraz z książki o pisaniu persfazyjnych reklam w Złotych Myślach, która była całkiem niezła więc liczę, że i ta lektura będzie dobra.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

jeden komentarz

napisz komentarz
  • Hi! I could have sworn I’ve been to this site before but after looking at many of the posts I realized it’s new to
    me. Anyways, I’m certainly happy I came across it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.