[metaslider id=11287] "Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu" od MaxRoy.com | SEO Blog

„Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu” od MaxRoy.com

Jak można przeczytać na stronie sprawnego marketingu „Axel Springer Polska wydał książkę przygotowaną przez MaxROY.com o e-marketingu w ponad 20 000 egzemplarzy”.
Książka ukazała się w piśmie Komputer Świat Ekspert Biblioteczka. Tytuł książki to „Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu.”

Książka została napisana w miesiąc. Poza Czarkiem, Tomkiem i Bartoszem w tworzeniu publikacji ze strony MaxRoy.com wzieły udział 2 nowe osoby. Nie wiem czy to nowe osoby na pokładzie MaxRoy czy to tylko współpraca nawiązana na potrzeby tej publikacji.

Trzeba przyznać, że 20tyś egzemplarzy to bardzo dobra reklama dla MaxRoy’a. Cieszy mnie fakt, że wydawnictwo Axel Springer skierowało propozycję napisania tej książki do prawdziwych fachowców.

Cena tej książki jest bardzo atrakcyjna bo kosztuje jedynie 24,90zł. Za tę cenę jakby nie było ciężko jest kupić w obecnych czasach porządną książkę. Jednak przy tak dużym nakładzie wydawca może sobie pozwolić na tak niską cenę.

Moja recenzja

Co sami o książce powiedzieli jej autorzy?

„Skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach powiązanych z marketingiem w wyszukiwarkach i narzędziami oferowanymi przez Google (tzw. search marketing). Nie zabrakło oczywiście miejsca na analitykę, WordPress i mikroblogi, czyli wszystko to co jest w tej chwili niezbędne przy prowadzeniu marketingu, który nie przeszkadza, a jest pomocny i powiązany z intencją użytkownika.”

Zawartość rozdziałów książki Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu
– AdWords i linki sponsorowane
– Pozycjonowanie stron WWW
– Podstawy analityki internetowej
– Blog w WordPress
– Mikroblogi i YouTube

Do książki dołączono płytę zawierającą:
– 32 plug-iny do WordPressekspert-bilioteczka-042009-plyta.jpg
– 30 skórek do WordPress
– 18 narzędzi do tworzenia animacji Flash
– 16 aplikacji do edycji grafiki
– 19 narzędzi ułatwiających tworzenie i edycję stron WWW
– 12 aplikacji ułatwiających promowanie witryny i prowadzenie statystyk odwiedzin
– 3 programy ułatwiające sprzedaż przez internet

Dodatkowo każdy czytelnik otrzyma rabat na szkolenia w MaxRoy.com

Jako, że zawsze bardzo ceniłem pracę chłopaków z MaxRoy.com nie omieszkam dziś jej zakupić i wkrótce napisać o niej.

——————————————————–

12.11.2009

Książka wydana ładnie i pierwsze wrażenia są bardzo dobre. Blisko 150 stron w kolorze z twardą, grubą okładką. Nie czytam racze gazet typu komputer świat, chip etc. i nie za bardzo przypadł mi do gustu rozkład zdjęć w tekście. Jestem przyzwyczajony do książek gdzie mamy tekst pod nim zdjęcie. Tutaj natomiast sformatowano to jak gazetę. Tekst na 3 szpalty i wplecione w to screeny. Przy dużej ilości screenów np. w rozdziale o adwords można się pogubić, który screen do czego jest. Są oczywiście strzałeczki czerwone, ale czasami jest ich tyle, że ciężko się połapać.

Przejdzmy jednak do części merytorycznej bo to najbardziej z pewnością wszystkich interesuje.

Rozdział pierwszy to „Wprowadzenie do ebiznesu i marketingu”. Co to jest e-biznes, domena, hosting, cms, jak budować strony… Dalej trochę o marketingu w wyszukiwarkach, pojęciach związanych z marketingiem internetowym, sposobach rozliczania za reklamę, formach reklamowych. Powiem szczerze, że przestraszyłem się jak przeczytałem ten rozdział. Zapomniałem, że to wstęp i myślałem, że taka jest cała książka. Pomyślałem, że w sumie to dla czytelników Komputer Świata, a nie dla osób siedzących w temacie i tak musi być 🙂

Szybko z błędu wyprowadził mnie drugi rozdział „AdWords i linki sponsorowane” w którym to ku mojemu zdziwieniu było naprawdę bardzo dużo ciekawych rzeczy. Rozdział w dużej mierze oparty o szkolenie z reklam Google firmy MaxRoy w którym miałem przyjemność uczestniczyć w marcu tego roku. Poczynając od założenia konta w Google AdWords, dodawaniu nowych reklam, doborze słów kluczowych i copywritingu poprzez kilkustronicowe faq po reklamę w sieciach reklam czyli poza Google. Dodatkowo w rozdziale tym poruszono kwestie zarabiania na Google Adsense. Ten rozdział przypomniał mi sporo rzeczy ze szkolenia.

Kolejny rozdział to „Pozycjonowanie stron www”. Każdy rozdział ma wstęp i tutaj jest podobnie. Zaczyna się od definicji seo, powstawania rankigów dalej optymalizacja kodu strony (metatagi i inne znaczniki, przyjazne adresy url). Jest też rozdział dotyczący zdobywania linków. Tutaj dziwne, że spośród wielu systemów wymiany linków podano tylko jeden. Dalej przeczytamy co nieco o spamie i małe faq. Kilka stron poświęcono na tzw. materiały dla zaawansowanych: o wzmocnieniu wartości linków, log tail, znaczeniu pr, etc.

Jeśli rzeczywiście chciałbyś zagłębić się w ten temat to polecam oczywiście oddzielną książkę.

Z tego rozdziału najciekawsze są pytania i odpowiedzi pracowników Google. Szkoda tylko, że poświęcono im tylko 2 strony. Fajnie byłoby kiedyś przeczytać całą książkę  z odpowiedziami pracowników Google na dane tematy, aczkolwiek zauważyłem, że często odpowiedzi są zbywające 🙂

Następny dość krótki rozdział to „Reklama na Mapach Google”. Tutaj dowiemy się: co to jest reklama na mapach google, jak dodać swoją firmę i jak ustalany jest ranking na mapach. Wcześniej nigdy z tej usługi nie korzystałem i nawet nie wiedziałem, że ta reklama jest darmowa  (dosłownie tydzień temu dzwonili do mnie z panoramy firm, że mogą umieścić moją firmę na mapach google :).

Następny rozdział pt.: „Podstawy analityki internetowej” to jeden z ważniejszych w tej książce. Przy działaniach marketingowych warto mierzyć ich skuteczność i po to m.in powstały statystyki Google Analitycs. Krótkie omówienie usługi, tworzenie konta i nawigacji po nim, informacje o tym jakiego typu dane uzyskamy z GA. Szczerze powiem, że codziennie przeglądam statystyki Google, skąd użytkownicy przyszli, ile czasu spędzili, jakie artykuły przeczytali… jednak nie zagłębiałem się nigdy w ustalanie celów, łączenie usługi Analitycs z Adwords, czy konwersji reklam o czym też w tym rozdziale możemy przeczytać. Uważam, że temat całkiem nieźle omówiony.

Mam tylko jedną uwagę. Ze strony 89 wynika, że strony porzuceń to najmniej ciekawe, najrzadziej czytane strony z czym nie do końca się zgadzam. Bardzo często moi czytelnicy wchodzą na jakiś artykuł na blogu, czytają go (spędzają tutaj trochę czasu) i tutaj też kończą wizytę. Nie oznacza to jednak, że artykuł jest słaby.

„Własny blog w WordPress” to tytuł kolejnego rozdziału. Autorzy wybrali tego CMS’a spośród dziesiątków na rynku ze względu na prostotę jego instalacji oraz obsługi. Za pomocą odpowiednich pluginów oraz szablonów można na nim postawić bardzo duże serwisy, wcale nie przypominające blogów. Osobiście chwalę sobie prostotę z jaką tworzy się strony w wordpresie.

W tym rozdziale krok po kroku pokazano jak  stworzyć własnego bloga, jak pisać na blogu, jak korzystać z tej platformy.

Następny rozdział ostatnio bardzo popularny to mikroblogowanie „Mikroblogi i YouTube” na czym ja się raczej nie znam, jednak mimo wszystko nic ciekawego nie znalazłem dla siebie. Mam wrażenie, że jest to najsłabszy rozdział z całej książki. Zawiera instrukcję jak założyć konto na YT oraz jak dodawać filmy. Skrótowy opis 6 mikroblogów i kilka słów o tym jak pisać na mikroblogach.

Ostatni rozdział to Podsumowanie i nieco teorii”. Uważam, że bardzo dobrym pomysłem było pokazanie użytkownikom do czego służą kanały RSS i podanie linków do kilkudziesięciu najciekawszych blogów, stron w sieci o tematyce e-marketingu, seo, sem etc.

Ja zacząłem na bieżąco czytać blogi i subskrybować RSS’y od niecałego roku i powiem szczerze, że moja świadomość na temat tego co się dzieje w branży znacznie wzrosła.

Na końcu rozdziału znajdziemy ogólne informacje na temat ustalania celów firmy, planowaniu, modelach biznesu, kosztach, sposobach rozliczeń za działania SEO.

Na stronie 129 jest informacja o przykładowym zestawieniu kosztów znajdującym się na stronie 109. Jakbyście nie mogli go znaleźć to znajdziecie go na 131 stronie 🙂

Podsumowując książka bardzo ładnie wydana, dobrze zilustrowana z instrukcjami krok po kroku, ale i bardziej obeznani użytkownicy znajdą coś dla siebie. Obowiązkowa lektura dla osoby rozpoczynającej swoją przygodę w e-biznesie. Z czystym sumieniem mogę ją polecić. Cena jest bardzo przystępna i i myślę, że jako dodatek do prezentu gwiazdkowego będzie w sam raz 🙂

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

6 komentarzy

napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.