Darmowy E-kwartalnik „SEM Specialist” – pierwsza opinia!

Wczoraj w internecie na wszelkich blogach seo, sem pisano o wydaniu pierwszego numeru nowego e-kwartalnika SEM Specialist. Jako, że wszędzie pojawiła się krótka notka + spis treści postanowiłem napisać coś więcej na ten temat od siebie. Za lekturę wziąłem się podczas dzisiejszej porannej jazdy autobusem do pracy i w kilku słowach napisałem na blipie o czym jest każdy z artykułów, a teraz szerzej.

Kliknij, aby przejść na stronę i pobrać „Sem Specialist” >>

Zacznę może od tego do kogo skierowany jest magazyn, aby specjaliści od sem nie czuli się zawiedzeni cyt.: „SEM Specialist kierowany jest głównie do agencji interaktywnych i firm posiadających samodzielne działy marketingu.”. Zatem magazyn ma trafić do działów marketingu i uświadomić im jak ważny jest marketing w wyszukiwarkach internetowych.

Przejdźmy teraz do kontentu magazynu, zapraszam!

„Jak serwis zakupów grupowych Groupon używa wyszukiwarek, do promocji bardzo specyficznego e-commerce” – wywiad z Tomaszem Nowińskim.

Z artykułu dowiesz się o wykorzystywaniu przez Groupon kampanii Google AdWords na bardzo dużą skalę. Firma posiada własny dział, który zajmuje się tą działką. „Jestem członkiem międzynarodowego zespołu, który prowadzi kampanie reklamowe Groupon w 27 krajach i 17 językach, łącznie z greckim, rosyjskim i japońskim” jeśli tak to podejrzewam, że firma może mieć bardzo ciekawe konwersje aczkolwiek niestety tego się nie dowiemy z artykułu, a także tego jakiego rzędu budżety Groupon wydaje na kampanię czy ile kampanii firma ma uruchomionych etc. To jest owiane tajemnicą, a szkoda bo takie dane byłyby bardzo interesujące.

„Blekko – pierwsza wyszukiwarka, która nie chce pokonać Google” – artykuł Marka Błyszcza

Artykuł na temat nowej wyszukiwarki Blekko, która ma innowacyjny system wyszukiwania i nie ma być konkurencją dla Google czy Binga „Nowością jest wykorzystanie tak zwanych „slash tags”, które umożliwiają wyszukiwanie wertykalne.”. Poza tym jak pisze autor wyszukiwarka potrafi znaleźć wszystkie strony jednego reklamodawcy w Google i świetnie przydaje się osobom zainteresowanym socialmediami. Dalszą część artykułu poświęcono Google Instant i tego za bardzo nie rozumiem. Niby artykuł jest o Blekko, a tutaj nagle informacje o Google Instant. Myślę, że jeden temat na artykuł jest wystarczający, a o Google Instant można było napisać oddzielny artykuł.

„Jak saper na polu minowym” – artykuł Mirka Połyniaka

Bardzo ciekawy artykuł na temat zezwolenia przez Google od 14 września używania zastrzeżonych znaków towarowych w reklamach AdWords i tego jak to się ma do polskiego prawa. Artykuł krótki i konkretny bardzo mi się podobał.

„Co dziś się liczy” – artykuł Przemysława Włodarskiego

Autor zwraca uwagę, że firmy szukają co raz to skuteczniejszych form reklamy. W związku z tym, że reklama w internecie jest mierzalna firmy przeznaczają na to większe budżety oczekując konkretnych efektów. Nie płacimy  za x wyświetleń tylko za x kliknięć, zamówień etc. liczy się płacenie za efekt. Klienci chcą otrzymywać konkretne informacje o zwrotach z prowadzonych kampanii. Dobry artykuł i myślę, że porusza bardzo ważną kwestię jaką jest roi.

„Konsultacje z działem seo przy planowaniu nowego projektu” – artykuł Marty Gryszko (lexy)

Marta skupiła się na konsultacjach działu seo na samym początku tworzenia projektu, aby projekt nie musiał być poprawiany na potrzeby seo’wców po jego stworzeniu. Głównie Lexy skupiła się na metatagach i strukturze adresów url. Ze swojej strony uważam, że to sprawa bardzo ważna, aby o seo myśleć jeszcze przed rozpoczęciem prac nad projektem.

„Pozycjonowanie małych serwisów internetowych w praktyce” – artykuł Roberta Sadowskiego

Jako, że strony firmowe z reguły są dość niewielkie i przez małą ilość kontentu jest problem z ich pozycjonowanie to autor podaje sposoby na ich rozbudowanie. Kilka słów wspomniano też o linkowaniu wewnętrznym (czuję mocny niedosyt), a także o tym jak zmieniać stronę bez dużego zaangażowania (aby dla robota wyszukiwarek były widoczne). Na koniec też wspomniano o seo copywritingu, który także możesz mieć wpływ na pozycjonowanie serwisu. No właśnie pewnie się czepiam, ale określenie statycznej strony firmowej „serwisem” trochę mi nie pasuje (choć autor wskazuje co zrobić, żeby strona statyczną nie była). Artykuł ciekawy, sam często klientom polecam rozbudowywanie strony firmowej pod seo i tutaj podano kilka ciekawych przykładów.

„Architektura kody, a wyszukiwarki” – artykuł Sebastiana Jakubca

Sebastian napisał artykuł o kodzie strony, przestarzałych tabelach, wadach ich stosowania, o zaletach CSS’a i semantyce kodu. Być może artykuł ten uświadomi niektórym dlaczego warto stosować CSS. Swoją drogą warto było zaznaczyć, że posługując się CSS’em możemy w bardzo prosty sposób zmienić położenie elementów na stronie bez pomocy programistów, a co dalej za tym idzie pokazać, że programista i grafik mogą pracować zupełnie oddzielnie bo warstwa graficzna została oddzielona od warstwy programistycznej (nie dłubiemy grafiki w kodzie strony). Artykuł ciekawy, ale co nie co bym go uzupełnił 🙂

„Analityka – zaczynamy od myślenia” – artykuł Roberta Drózda

Bardzo dobry artykuł na temat analityki strony. Autor pisze o początku czyli instalacji narzędzi, poprzez ustalenie celu konwersji, po podział użytkowników w internecie, aż po wyciąganie konkretnych wniosków z danych jakie otrzymamy z narzędzi analitycznych. Myślę, że analiza takich danych to podstawa o czym marketerzy często zapominają. Firmy bardzo często maja swoje strony jednak o ich konwersji nie mają zielonego pojęcia.

„Internet, który dzieli zamiast łączyć, czyli o różnych obliczach wykluczenia cyfrowego” – artykuł Katarzyny Szymańskiej

Ostatni artykuł jest poświęcony wykluczeniu cyfrowemu. Zaskakujące są dane na temat braku potrzeby/zainteresowania posiadaniem dostępu do sieci czy też braku umiejętności posługiwania się komputerem mimo posiadania go w domu. Najdłuższy artykuł aczkolwiek mnie nie najbardziej interesujący 🙂

Podsumowując E-kwartalnik SEM Specialist podobał mi się i z chęcią zapoznam się z jego kolejnym numerem. Magazyn został ładnie przygotowany graficznie dzięki czemu czyta się go bardzo przyjemnie. Autorom gratuluję 🙂

Ciekawi mnie jednak czy wydawcy uda się dotrzeć z e-kwartalnikiem do marketerów  w firmach.

A co Ty sądzisz o SEM Specialist? Bardzo chętnie poznam Twoją opinię „Zostaw komentarz”.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 1.5/5 (4 votes cast)
Darmowy E-kwartalnik "SEM Specialist" - pierwsza opinia!, 1.5 out of 5 based on 4 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi ów seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

10 komentarzy

napisz komentarz
  • Witam,

    przeczytałem e-kwartalnik i muszę przyznać, że bardzo miło mi się go czytało. Zostały poruszone ciekawe tematy. Fajnie, że w ogóle ktoś postanowił wydawać darmowy magazyn o tej tematyce. Czuję mały niedosyt informacji, dlatego też czekam już na kolejny numer 🙂

  • A ja muszę powiedzieć, że mam niedosyt. OK, tematy są ciekawe, jednak jak dla mnie, osoby siedzącej w SEM/SEO potraktowane zostały one bardzo płytko…
    Mam nadzieję, że kolejne numery będą bardziej o danym temacie, a nie jedynie ich zajawkami 🙂

  • Nie dziwię się Sebastian bo to nie podręcznik SEM/SEO, a tylko wskazówki Google i nie wydaje mi się, żeby kiedykolwiek wielki wujek G pokusił się o jakieś szczegóły 🙂

  • No nie wiem … na stronie kwartalnika jest info przy linku do pobierania: „Jestem specjalistą SEM …”

    Dlatego mam niedosyt :). Specjalista SEM takie rzeczy powinien wiedzieć. Jak nie wie, nie jest specjalistą … 🙁

  • Może powinni to pole inaczej nazwać 🙂
    „SEM Specialist kierowany jest głównie do agencji interaktywnych i firm posiadających samodzielne działy marketingu.” – po treści artykułów można wywnioskować, że do osób raczej nie wiele wiedzących co w necie piszczy.

  • Może powinni to pole inaczej nazwać 🙂
    "SEM Specialist kierowany jest głównie do agencji interaktywnych i firm posiadających samodzielne działy marketingu." – po treści artykułów można wywnioskować, że do osób raczej nie wiele wiedzących co w necie piszczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.