[huge_it_slider id='1']

“SEM Specialist” nr.2 już jako miesięcznik!

W piątek 15 stycznia przed południem otrzymałem e-mail z informacją, że nowy numer Sem Specialist jest już dostępny. Przypomnę, że
„SEM Specialist kierowany jest głównie do agencji interaktywnych i firm posiadających samodzielne działy marketingu.”.

Kliknij, aby przejść na stronę i pobrać „Sem Specialist” >>

Co ciekawe teraz Sem Specialist ma się pojawiać regularnie co miesiąc co będzie z pewnością nie lada wyczynem dla redaktora i autorów darmowego magazynu.

Co w tym numerze?

“Jak duży sklep internetowy używa marketingu w wyszukiwarkach” – wywiad w Maciejem Marchwickim
W artykule poruszono temat pozycjonowania i płatnych kampanii adwords dla sklepu internetowego zadowolenie.pl jednego z największych sklepów internetowych rtv agd. Firma posiada własne dedykowane oprogramowanie, które samodzielnie zarządza kampaniami co jest ciekawym rozwiązaniem. Dodatkowo firma wspomagana jest przez firmę zewnętrzną, a działania SEO prowadzi na własną rękę. Podobnie jak w artykule z poprzedniego numeru nt. Groupona o budżetach na kampanie nic się nie dowiemy choć w sumie nic dziwnego 🙂 Na koniec konwersja, konwersja i jeszcze raz konwersja.

“Optymalizacja, czyli najlepszy wybór” – Mirek Połyniak
Bardzo, naprawdę bardzo krótki artykuł o tym, że należy dbać o SEO. Wygląda dla mnie jak artykuł wciśnięty na siłę.

“Sem w bankach: niepowodzenia” – Marcin Kowalik
Artykuł powstał w wyniku obserwacji Marcina Kowalika niepowodzeń działań SEM banków polskich oraz zagranicznych. Autor wskazuje podstawowe błędy, które są skutkiem tych niepowodzeń jak np. brak określonych celów kampanii, wynajęcie 2 agencji na raz do kampanii SEM, brak ochrony marki w AdWords czy też błędna realizacja stron landing page.

“Rozbudowa struktury serwisu” – Marta Gryczko
Marta w artykule pisze o tym w jaki sposób rozbudowywać serwisy internetowe i na przykładzie case studies pokazuje efekty takich działań. Autorka skupiła się na rozbudowie struktury serwisu w oparciu o tagi co było efektem zwiększenia wejść na stronę z długiego ogona.

“Seo PR czyli pozycjonowanie wizerunku w wyszukiwarce” – Anna Sikorska
Temat, który specjalnie mnie nigdy nie interesował, ale całkiem ciekawy. Pozycjonowanie materiałów wizerunkowych dla firmy w internecie czyli raportów, blogów firmowych, publikacji prasowych etc. by jego postrzeganie w oczach klientów, przyszłych pracowników, współpracowników… było pozytywne. Czyli pozycjonowanie nie dla ruchu, a dla polepszenia wizerunku firmy. Jak wybierać frazy do działań Seo PR, a także o złym wizerunku firmy w wynikach wyszukiwania.

“Co powinna obejmować kompleksowa usługa Seo?” – Michał Zawadziak
Artykuł poświęcony informacjom co powinna zawierać usługa Seo. Kłania się tutaj to o czym kiedyś pisałem na blogu czyli edukacja klienta. Szczególnie w przypadku SEO klient nie koniecznie widzi nasze działania, a jedynie po wszystkim jego efekty dlatego autor zwraca uwagę na informowanie klienta o poczynionych krokach. Autor wspomina także o modelach rozliczeń za pozycjonowanie, przygotowywaniu raportów, szkoleniach seo dla klientów

“Wirtuozi słowa na wagę złota, czyli sztuka pisania skutecznych reklam AdWords” – Paulina Niżankowska
Uważam, że pisanie skutecznych reklam AdWords jest wielką sztuką i własnie o tym jest ten artykuł. Autorka podaje 5 zasad, których należy przestrzegać, aby tworzyć skuteczne reklamy AdWords. Nie skupia się na systemie, a na samym pisaniu. Jest to dla mnie jeden z ciekawszych artykułów tego numeru.

“Przyspieszamy www” – Sebastian Jakubiec
W tym numerze artykuł Sebastiana jest poświęcony optymalizacji strony w celu jej szybszego się wczytywania. Autor porusza kwestię optymalizacji plików html, css, js, graficznych. Szybkość ładowania strony w jakimś niewielkim stopniu ma znaczenie dla pozycji w wynikach organicznych więc z pewnością jest to temat, którym warto się zainteresować. Jako grafik 🙂  dużo więcej bym napisał o optymalizacji grafiki bo w większości przypadków to właśnie ona najwięcej waży

“Landing page, a nasze strony docelowe w sem” – Robert Sadowski
Ten artykuł dotyczy stron landing page czyli stron na których ląduje klient po kliknięciu w reklamę. Czyli o tym: na jakie strony kierować użytkowników? jak zrobić skuteczny landing page? Po krótce autor opisuje 6 najważniejszych cech dobrej strony landing page oraz zwraca uwagę na obowiązek robienia testów A/B. Na koniec podsumowanie stron landing page w polskim SEM. Artykuł dość spory i interesujący.

Numer uważam za ciekawy i wart przeczytania. Polecam i czekam na kolejny numer.

Co sądzisz o najnowszym numerze miesięcznika?
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
"SEM Specialist" nr.2 już jako miesięcznik!, 5.0 out of 5 based on 1 rating

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.