„SEM Specialist” nr.2 już jako miesięcznik!

sem specialistW piątek 15 stycznia przed południem otrzymałem e-mail z informacją, że nowy numer Sem Specialist jest już dostępny. Przypomnę, że
„SEM Specialist kierowany jest głównie do agencji interaktywnych i firm posiadających samodzielne działy marketingu.”.

Kliknij, aby przejść na stronę i pobrać „Sem Specialist” >>

Co ciekawe teraz Sem Specialist ma się pojawiać regularnie co miesiąc co będzie z pewnością nie lada wyczynem dla redaktora i autorów darmowego magazynu.

Co w tym numerze?

„Jak duży sklep internetowy używa marketingu w wyszukiwarkach” – wywiad w Maciejem Marchwickim
W artykule poruszono temat pozycjonowania i płatnych kampanii adwords dla sklepu internetowego zadowolenie.pl jednego z największych sklepów internetowych rtv agd. Firma posiada własne dedykowane oprogramowanie, które samodzielnie zarządza kampaniami co jest ciekawym rozwiązaniem. Dodatkowo firma wspomagana jest przez firmę zewnętrzną, a działania SEO prowadzi na własną rękę. Podobnie jak w artykule z poprzedniego numeru nt. Groupona o budżetach na kampanie nic się nie dowiemy choć w sumie nic dziwnego 🙂 Na koniec konwersja, konwersja i jeszcze raz konwersja.

„Optymalizacja, czyli najlepszy wybór” – Mirek Połyniak
Bardzo, naprawdę bardzo krótki artykuł o tym, że należy dbać o SEO. Wygląda dla mnie jak artykuł wciśnięty na siłę.

„Sem w bankach: niepowodzenia” – Marcin Kowalik
Artykuł powstał w wyniku obserwacji Marcina Kowalika niepowodzeń działań SEM banków polskich oraz zagranicznych. Autor wskazuje podstawowe błędy, które są skutkiem tych niepowodzeń jak np. brak określonych celów kampanii, wynajęcie 2 agencji na raz do kampanii SEM, brak ochrony marki w AdWords czy też błędna realizacja stron landing page.

„Rozbudowa struktury serwisu” – Marta Gryczko
Marta w artykule pisze o tym w jaki sposób rozbudowywać serwisy internetowe i na przykładzie case studies pokazuje efekty takich działań. Autorka skupiła się na rozbudowie struktury serwisu w oparciu o tagi co było efektem zwiększenia wejść na stronę z długiego ogona.

„Seo PR czyli pozycjonowanie wizerunku w wyszukiwarce” – Anna Sikorska
Temat, który specjalnie mnie nigdy nie interesował, ale całkiem ciekawy. Pozycjonowanie materiałów wizerunkowych dla firmy w internecie czyli raportów, blogów firmowych, publikacji prasowych etc. by jego postrzeganie w oczach klientów, przyszłych pracowników, współpracowników… było pozytywne. Czyli pozycjonowanie nie dla ruchu, a dla polepszenia wizerunku firmy. Jak wybierać frazy do działań Seo PR, a także o złym wizerunku firmy w wynikach wyszukiwania.

„Co powinna obejmować kompleksowa usługa Seo?” – Michał Zawadziak
Artykuł poświęcony informacjom co powinna zawierać usługa Seo. Kłania się tutaj to o czym kiedyś pisałem na blogu czyli edukacja klienta. Szczególnie w przypadku SEO klient nie koniecznie widzi nasze działania, a jedynie po wszystkim jego efekty dlatego autor zwraca uwagę na informowanie klienta o poczynionych krokach. Autor wspomina także o modelach rozliczeń za pozycjonowanie, przygotowywaniu raportów, szkoleniach seo dla klientów

„Wirtuozi słowa na wagę złota, czyli sztuka pisania skutecznych reklam AdWords” – Paulina Niżankowska
Uważam, że pisanie skutecznych reklam AdWords jest wielką sztuką i własnie o tym jest ten artykuł. Autorka podaje 5 zasad, których należy przestrzegać, aby tworzyć skuteczne reklamy AdWords. Nie skupia się na systemie, a na samym pisaniu. Jest to dla mnie jeden z ciekawszych artykułów tego numeru.

„Przyspieszamy www” – Sebastian Jakubiec
W tym numerze artykuł Sebastiana jest poświęcony optymalizacji strony w celu jej szybszego się wczytywania. Autor porusza kwestię optymalizacji plików html, css, js, graficznych. Szybkość ładowania strony w jakimś niewielkim stopniu ma znaczenie dla pozycji w wynikach organicznych więc z pewnością jest to temat, którym warto się zainteresować. Jako grafik 🙂  dużo więcej bym napisał o optymalizacji grafiki bo w większości przypadków to właśnie ona najwięcej waży

„Landing page, a nasze strony docelowe w sem” – Robert Sadowski
Ten artykuł dotyczy stron landing page czyli stron na których ląduje klient po kliknięciu w reklamę. Czyli o tym: na jakie strony kierować użytkowników? jak zrobić skuteczny landing page? Po krótce autor opisuje 6 najważniejszych cech dobrej strony landing page oraz zwraca uwagę na obowiązek robienia testów A/B. Na koniec podsumowanie stron landing page w polskim SEM. Artykuł dość spory i interesujący.

Numer uważam za ciekawy i wart przeczytania. Polecam i czekam na kolejny numer.

Co sądzisz o najnowszym numerze miesięcznika?
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.3/5 (3 votes cast)
"SEM Specialist" nr.2 już jako miesięcznik!, 2.3 out of 5 based on 3 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi ów seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.