Mój artykuł w trzecim, lutowym numerze SemSpecialist

Wczoraj ukazał się najnowszy numer miesięcznika SemSpecialist. Cieszy mnie to tym bardziej, że po raz pierwszy pojawił się mój artykuł 🙂
Jako, że miałem pisać o sprawach technicznych i ciężko mi było wymyśleć coś ciekawego postanowiłem, że w artykułach, które będę pisał będzie o css, grafice i optymalizacji. Jeśli masz pomysły na tematy artykułów to proszę podeślij 🙂 W semspecialist pojawiłem się za sprawą (znajomego z branży) Sebastiana Jakubca (websem.pl), z którym będziemy pisać naprzemiennie co 2 miesiąc. Dzięki Seba!

Miesięcznik możesz pobrać ze strony semspecialist.pl

A teraz przejdzmy do tego co w najnowszym numerze SemSpecialist:

„Google One Pass”
Pierwszy artykuł to informacja prasowa Google na temat jego systemu płatności OnePass. Temat bardzo mnie zainteresował bo na stałe korzystam z dotpay. W polsce jedyną alternatywą są platnosci.pl więc kolejny gracz nie zaszkodzi choć z informacji wynika, że Google raczej ma się skupić na płatnym dostępie do treści www. Po notce prasowej Leszek Wolany zadaje kilka pytań do pracownika Google Polska Piotra Zalewskiego od, którego można się dowiedzieć, że nie wiadomo kiedy usługa będzie dostępna w Polsce 🙂
„CPC – Dokąd podążasz?” – Marcin Kowalik
Artykuł na temat wprowadzenia przez firmę Zieltraffic rozliczania kampanii w Google AdWords za leady na przykładzie branży finansowej. Pojawiło się porównanie kosztów reklamy na słowa kluczowe w Polsce oraz za granicą, informacje dlaczego warto czym prędzej zakładać konto w AdWords i informacje na temat reklam porównawczych.
„Łyk statystyki z wyszukiwarek i social media w 2010 roku” – Robert Sadowski
Robert Sadowski przygotował statystyki dotyczące wpisywanych fraz w wyszukiwarki w roku 2010. Nie zauważyłem jednak statystyk z SM co sugeruje tytuł. Do statystyki w kilku zdaniach odniósł się Artur Kurasiński.
„Dlaczego pozycjonowanie to nie jednorazowa usługa” – Marta Gryszko
Ten artykuł bardzo mi się spodobał. Marta wyjaśnia co tak naprawdę składa się na usługę pozycjonowania za co klient płaci.
Wspomina o doradzctwie firmie zainteresowaniem pozycjonowaniem w kwestii doboru słów kluczowych, następnie analizie strony pod kątem optymalizacji, wdrażaniu prac optymalizacyjnych dalej linkowanie i tworzenie zaplecza pod stronę klienta, a także o tym dlaczego zaplecze nie przechodzi w ręce klienta po zerwaniu współpracy. Pod koniec Marta wyjaśnia dlaczego pozycjonowanie to nie usługa jednorazowa i należy cały czas dbać o stronę. Polecam artykuł pisany prostym językiem i dobrze się czyta.
„Seo międzynarodowe” – Michał Zawadzak
Ten artykuł najbardziej zapadł mi w pamięci z całego miesięcznika. Michak Zawadzak pisze o tym jak powinien wyglądać adres wersji zagranicznej naszej strony. Czy powinna to być subdomena, katalog czy też oddzielna domena? Przedstawia wszystkie wady i zalety tego rozwiązania. Warto przeczytać!
„Z pogranicza PPC i social czyli o promocji na YouTube słów kilka” – Przemysław Włodarski
Przemysław Włodarczyk pokazuje YouTube jako alternatywę dla zwykłych wyszukiwarek i miejsce na reklamę video, które jak się okazuje na razie może być bardzo tanie. Autor mówi także o braku aktywności dużych marek z internautami przy okazji emisji filmów reklamowych w YT.
„Uwaga! Konsument mobilny! Tryb włączony” – Paulina Niżankowska
Artykuł dotyczy reklamy mobilnej w Google. Dla mnie autorka poruszyła bardzo ważną kwestię mianowicie, że aż 61% kliknięć w reklamy mobilnej są generowane omyłkowo. U mnie jest to 100%. Korzystając z Google Readera w telefonie codziennie przez przypadek klikam w jakąś reklamę Google przez przypadek bo jest w okolicy przycisków nawigacyjnych 🙂 Wracając do artykułu to autorka daje wskazówki jak stworzyć skuteczną reklamę mobilną więc jeśli ktoś planuje takową uruchomić to może to być przydatna wiedza.
„Istota optymalizacji stron internetowych pod konwersję” – Paweł Ogonowski
Paweł Ogonowski pisze o tym, że każda strona ma jakiś cel zwany konwersją i o tym jest cały artykuł. Pisze jak zwiększyć konwersję strony i jak ten koszt później zmienia się w zysk i podniesienie marży na sprzedaży.
„Css czyni cuda? Na pewno ułatwia życie programistom i grafikom” – Sławomir Gdak
To jest mój artykuł 🙂 Jako, że jest to artykuł o sprawach technicznych (taką działkę dostałem z Sebastianem) to podejrzewam, że nie będzie nim wielkiego zainteresowania, ale lans to lans 🙂 Artykuł jest kontynuacją artykułu Sebastiana pt.: „Architektura kodu, a wyszukiwarki”, piszę w nim o tym jak CSS zmienił strukturę dokumentu html, jak wiele sam grafik może zmienić w grafice, układzie strony bez potrzeby angażowania programisty. Boje się niestety, że dla marketingowców temat zbyt ciężki.
Będę Ci bardzo wdzięczny za napisanie spostrzeżeń na temat napisanego przeze mnie artykułu i przede wszystkim propozycje tematów na kolejne artykuły na mój e-mail blog@gdaq.pl.

Właśnie znajomy podesłał mi linka do miesięcznika w wersji on-line bez konieczności rejestracji więc umieszczam 🙂

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.