[metaslider id=11287] W czwartym numerze Sem Specialist o zapleczu SEO! | SEO Blog

W czwartym numerze Sem Specialist o zapleczu SEO!

Kilka dni temu ukazał się czwarty już numer miesięcznika SemSpecialist jednak w związku z moim małym 2 dniowym urlopem wszystko mi się poprzesuwało i dopiero dziś znalazłem chwilę na napisanie krótkiej notki na ten temat. Przypominam, że SemSpecialist najprawdopodobniej pojawi się wkrótce w wersji drukowanej. Kilka szt. drukowanych (testowych), które otrzymałem rozdaję na blogu w konkursie na temat do SemSpecialist

W tym numerze pojawiła się nowość mianowicie coś takiego jak wydarzenia czyli informacje o różnych szkoleniach i konferencjach w Polsce. Całkiem fajne pożyteczne. Zastanawiałem się kiedyś nad zrobieniem takiego kalendarza w Google i udostępnienia go na blogu bo to dla wielu może być bardzo pożyteczne.

„TUI Poland” – wywiad z Piotrem Częścikiem
W wywiadzie poruszono wpływ sytuacji w Egipcie na rynek wycieczek i jak to wszystko odbiło się w internecie. Dodatkowo znajdziesz tu informacje o działaniach firmy w seo, optymalizacji i ppc oraz z jakimi problemami firma się boryka przy sprzedaży internetowej wycieczek. Całkiem ciekawe informacje moim zdaniem warto przeczytać.

„Sem i ROPO w bankach” – Marcin Kowalik
Marcin Kowalik opowiada o problemach na jakie napotykają banki przy sprzedaży swoich usług w internecie. Dość dużym problemem jest cały czas brak zaufania do internetu w związku z czym większość produktów nadal sprzedaje się w placówkach i o tym jest głównie ten artykuł.

„Keyword research” – Michał Zawadzak
Całkiem dobry artykuł o sposobach na poszukiwanie fraz kluczowych. Wiedza taka będzie z pewnością wiele warta podczas negocjacji z firmami seo. Ja do swojego produktu listamocnychkatalogow.pl także robiłem raport o sposobach na znalezienie najlepszych fraz kluczowych 🙂

„Unia Europejska chce naszych ciasteczek” – Dariusz Czuchaj
Ten artykuł jest bardzo ciekawy choć swoją drogą trochę przerażający. Autor mówi o tym, że Unia Europejska chce zakazać korzystania z ciasteczek, jeśli użytkownik nie wyrazi na to zgody. Trzeba przyznać, że sporo narzędzi, stron wykorzystuje ciasteczka (np. w programach partnerskich to podstawa) i taka sytuacja mogłaby spowodować dość sporo zamieszania.

„Kiedy warto inwestować we własne zaplecze” – Marta Gryszko
Zawsze uważałem, że klientów trzeba edukować w związku z czym spodobał mi się artykuł Lexy o zapleczu. Nie myślałem, że SemSpecialist będzie temat drążył, aż tak głęboko, ale bardzo mi się to spodobało. W artykule Lexy pokazuje zalety i wady własnego zaplecza oraz uświadamia kiedy warto, aby firma inwestowała we własne zaplecze.

„Rozszerzenia reklam AdWords zwiększają konwersję aż o 30%” – Paulina Niżankowska
Autorka omawia nową funkcjonalność reklam AdWords jaką są dodatkowe linki reklamowe.

„Właściwe podejście do analityki internetowej” – Mariusz Michalczuk
Kolejny artykuł o analizie internetowej. Autor pisze o tym, że analiza internetowa to nie tylko Google Analitycs, ale cały proces na, który składa się opracowanie Kluczowych Wskaźników Wydajności, dobór i konfiguracja narzędzi, analiza danych i wyciąganie wniosków, proces ciągłego doskonalenia. Każdy z tych etapów jest omówiony w artykule.

„SeoFriend – przyjaciel redaktora serwisu www” – Robert Sadowski
Robert Sadowski opisuje dość ciekawy program SeoFriend do sprawdzania poprawności artykułów pisanych przez redaktorów pod względem seo. Z tego co pisze autor program nie jest jeszcze dostępny i jest w fazie testów. Wiele osób powie, że to bez sensu, po co komu taki soft, jednak warto zauważyć, że redaktorzy, ludzie od marketingu piszący teksty na strony najczęściej nie są w posiadaniu wiedzy nt. seo i takie narzędzie może się okazać dla nich bardzo pomocne.

„RankRanger profesjonalne raporty SEO” – Rafał Zientek
W artykule autor opisuje działanie narzędzia RankRanger, które głównie służy do zbierania informacji na temat naszej witryny pod kątek seo. Narzędzie uwzględnia pozycje strony w wyszukiwarce na zdefiniowane słowa kluczowe, a w połączeniu z kontem Google Analitycs dostarcza jeszcze kilku innych informacji. Moim zdaniem soft nic rewolucyjnego nie wnosi na rynek.

Ten numer uważam za bardzo udany, znalazło się w nim kilka naprawdę ciekawych artykułów, które warto przeczytać.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.