[huge_it_slider id='1']

W czwartym numerze Sem Specialist o zapleczu SEO!

Kilka dni temu ukazał się czwarty już numer miesięcznika SemSpecialist jednak w związku z moim małym 2 dniowym urlopem wszystko mi się poprzesuwało i dopiero dziś znalazłem chwilę na napisanie krótkiej notki na ten temat. Przypominam, że SemSpecialist najprawdopodobniej pojawi się wkrótce w wersji drukowanej. Kilka szt. drukowanych (testowych), które otrzymałem rozdaję na blogu w konkursie na temat do SemSpecialist

W tym numerze pojawiła się nowość mianowicie coś takiego jak wydarzenia czyli informacje o różnych szkoleniach i konferencjach w Polsce. Całkiem fajne pożyteczne. Zastanawiałem się kiedyś nad zrobieniem takiego kalendarza w Google i udostępnienia go na blogu bo to dla wielu może być bardzo pożyteczne.

“TUI Poland” – wywiad z Piotrem Częścikiem
W wywiadzie poruszono wpływ sytuacji w Egipcie na rynek wycieczek i jak to wszystko odbiło się w internecie. Dodatkowo znajdziesz tu informacje o działaniach firmy w seo, optymalizacji i ppc oraz z jakimi problemami firma się boryka przy sprzedaży internetowej wycieczek. Całkiem ciekawe informacje moim zdaniem warto przeczytać.

“Sem i ROPO w bankach” – Marcin Kowalik
Marcin Kowalik opowiada o problemach na jakie napotykają banki przy sprzedaży swoich usług w internecie. Dość dużym problemem jest cały czas brak zaufania do internetu w związku z czym większość produktów nadal sprzedaje się w placówkach i o tym jest głównie ten artykuł.

“Keyword research” – Michał Zawadzak
Całkiem dobry artykuł o sposobach na poszukiwanie fraz kluczowych. Wiedza taka będzie z pewnością wiele warta podczas negocjacji z firmami seo. Ja do swojego produktu listamocnychkatalogow.pl także robiłem raport o sposobach na znalezienie najlepszych fraz kluczowych 🙂

“Unia Europejska chce naszych ciasteczek” – Dariusz Czuchaj
Ten artykuł jest bardzo ciekawy choć swoją drogą trochę przerażający. Autor mówi o tym, że Unia Europejska chce zakazać korzystania z ciasteczek, jeśli użytkownik nie wyrazi na to zgody. Trzeba przyznać, że sporo narzędzi, stron wykorzystuje ciasteczka (np. w programach partnerskich to podstawa) i taka sytuacja mogłaby spowodować dość sporo zamieszania.

“Kiedy warto inwestować we własne zaplecze” – Marta Gryszko
Zawsze uważałem, że klientów trzeba edukować w związku z czym spodobał mi się artykuł Lexy o zapleczu. Nie myślałem, że SemSpecialist będzie temat drążył, aż tak głęboko, ale bardzo mi się to spodobało. W artykule Lexy pokazuje zalety i wady własnego zaplecza oraz uświadamia kiedy warto, aby firma inwestowała we własne zaplecze.

“Rozszerzenia reklam AdWords zwiększają konwersję aż o 30%” – Paulina Niżankowska
Autorka omawia nową funkcjonalność reklam AdWords jaką są dodatkowe linki reklamowe.

“Właściwe podejście do analityki internetowej” – Mariusz Michalczuk
Kolejny artykuł o analizie internetowej. Autor pisze o tym, że analiza internetowa to nie tylko Google Analitycs, ale cały proces na, który składa się opracowanie Kluczowych Wskaźników Wydajności, dobór i konfiguracja narzędzi, analiza danych i wyciąganie wniosków, proces ciągłego doskonalenia. Każdy z tych etapów jest omówiony w artykule.

“SeoFriend – przyjaciel redaktora serwisu www” – Robert Sadowski
Robert Sadowski opisuje dość ciekawy program SeoFriend do sprawdzania poprawności artykułów pisanych przez redaktorów pod względem seo. Z tego co pisze autor program nie jest jeszcze dostępny i jest w fazie testów. Wiele osób powie, że to bez sensu, po co komu taki soft, jednak warto zauważyć, że redaktorzy, ludzie od marketingu piszący teksty na strony najczęściej nie są w posiadaniu wiedzy nt. seo i takie narzędzie może się okazać dla nich bardzo pomocne.

“RankRanger profesjonalne raporty SEO” – Rafał Zientek
W artykule autor opisuje działanie narzędzia RankRanger, które głównie służy do zbierania informacji na temat naszej witryny pod kątek seo. Narzędzie uwzględnia pozycje strony w wyszukiwarce na zdefiniowane słowa kluczowe, a w połączeniu z kontem Google Analitycs dostarcza jeszcze kilku innych informacji. Moim zdaniem soft nic rewolucyjnego nie wnosi na rynek.

Ten numer uważam za bardzo udany, znalazło się w nim kilka naprawdę ciekawych artykułów, które warto przeczytać.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.