[metaslider id=11287] W 5 numerze SemSpecialist znów o zapleczu SEO! | SEO Blog

W 5 numerze SemSpecialist znów o zapleczu SEO!

Już 5 numer darmowego miesięcznika SemSpecialist jest dostępny do ściągnięcia ze strony semspecialist.pl, a w nim m.in. relacja z Sem Standard 2011, budowa dużego zaplecza SEO, linki sponsorowane w różnych sieciach, operatory wyszukiwarek, kruczki w umowach SEO…
Z tego co widzę to już chyba standardem będzie poza możliwością ściągnięcia magazynu, także jego wersji online do czytania na stronie. Bardzo fajnie bo daje to możliwość dotarcia do większej ilości osób.

W tym artykule pojawił się mój artykuł pt.: “Sztuczki i kruczki w umowach agencji seo” i nieskromnie wspomnę, że kilka słów m.in. o moim artykule napisał Zgred.

“Subiektywna relacja z Sem Standard 2011” – Leszek Wolany
Redaktor naczelny SemSpecialist Leszek Wolany wybrał się na konferencję Sem Standard i w tym artykule opisuje swoje wrażenia. Ogólnie ocena imprezy bardzo dobra.

“Zapytania do wyszukiwarek internetowych. Próba uporządkowania terminologicznego chaosu” – Ewa Białek
Ten artykuł najmniej mnie zainteresował z całego numeru. Mało ciekawy, teoretyczny, a do tego dużo cytatów z encyklopedii, wikipedii… spowodowało, że bardzo ciężko się go czytało.

“Google +1. Word of mouth marketing in Google Search czyli nowa funkcja klasyfikacji wartościowej treści w Google” – Paulina Niżakowska
Artykuł poświęcono nowej funkcjonalności wyszukiwarki Google przycisku +1 o którym w sieci ostatnio dość głośno się zrobiło, który ma działać na zasadzie polecania stron znajomym poprzez dawanie punktów tym stronom w wynikach wyszukiwania.
Autorka opisuje zasadę działania butona oraz próbuje przewidzieć jaki efekt będzie miało wprowadzenie tej funkcjonalnosci.

“Sem a praca call center dwa światy uzależnione od siebie” – Marcin Kowalik
Artykuł na temat tego, że nie tylko same kampanie AdWords należy optymalizować, ale także działania offline jak np. działania w firmie działu callcenter, co udowodniono na przykładzie case studies kampanii dla dużego banku

“Linki sponsorowane Google – chwilowy spadek zainteresowania czy tendencja?” – Marta Markiewicz
Autorka na podstawie danych statystycznych wskazuje mniejszy brak zainteresowania linkami płatnymi w Google. Sporo mniej i bardziej ciekawych wykresów, danych statystycznych….

“Plan zaplecza dla dużego projektu” – Marta Gryszko
To moim zdaniem najlepszy artykuł 5 numeru. Marta w bardzo przystępny sposób opisuje jak powinno wyglądać zaplecze, z jakich stron powinno się składać na podstawie studium przypadku strony z branży turystycznej. Ten artykuł powinien uświadomić klientom agencji seo jak wiele pracy musi włożyć pozycjoner w promocję strony klienta, a początkujących seo’wców naprowadzi na to jak tworzyć zaplecze seo. Swoją drogą jestem ciekaw ile agencji tworzy rzeczywiście tak wartościowe zaplecza pod strony klientów 🙂

“Sztuczki i kruczki w umowach agencji seo” – Sławomir Gdak
W moim artykule znajdziesz informacje na temat różnych sztuczek i kruczków jakie agencje seo stosują w umowach z klientami. Jakiś czas temu miałem przyjemność przestudiować kilka umów i negocjować oferty w związku z czym postanowiłem, że dobrze byłoby innych uczulić na to co sam ciekawego zauważyłem. Ten artykuł wydaje mi się, że trafi do dużo większej liczby osób niż poprzedni, który miałem okazję napisać 🙂

“Zaawansowane operatory w wyszukiwarce Google” – Michał Zawadzak
Całkiem niezły artykuł o operatorach wyszukiwarki czyli poleceniach dzięki, którym możemy uzyskać bardziej szczegółowe wyniki wyszukiwania, lub też wyszukiwać strony po konkretnych elementach (dobre narzędzie do wyszukiwania np. stron konkurencji).

“Rynek reklamy kontekstowej w 2010 roku” – Robert Sadowski
Artykuł na temat firm, które oferują reklamę kontekstową, o zwiększeniu zainteresowania reklamami flash, wideo co raz większym zainteresowaniem reklamą kontekstową i trochę o modelach rozliczeń.

“Utrzymaj rybę na wędce czyli jak pracować z klientem w SEO” – Sebastian Jakubiec
Artykuł niby wydawałby się oczywistością, jednak nie wiele osób w praktyce stosuje to o czym autor mówi, a o czym ostatnio dość dużo słucham w filmach wideo Adriana Kołodzieja, czyli daj klientowi coś wartościowego za darmo, aby go zatrzymać przy sobie. Sebastian na własnym przykładzie pokazał jak wykorzystał ten właśnie sposób działania.

Jak oceniasz mój artykuł w tym numerze? Jaki temat chciałbyś, abym poruszył w kolejnym artykule SemSpecialist?
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 1.8/5 (5 votes cast)
W 5 numerze SemSpecialist znów o zapleczu SEO!, 1.8 out of 5 based on 5 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

4 komentarze

  • "Swoją drogą jestem ciekaw ile agencji tworzy rzeczywiście tak wartościowe zaplecza pod strony klientów"
    Sposób opracowania planu zaplecza w tym numerze przygotowałam właśnie na podstawie współpracy z kilkoma firmami, które rozpoczynały dopiero budowę zaplecza pod większe projekty. Przygotowuję dla nich szczegółowe plany zawartości stron, a to idzie dalej do webmasterów i copywriterów. Jakość tych stron jest jednak zależna już od ich pracy, bo co innego przygotować plan, a co innego wdrożyć go w identycznej formie.

  • Fajny tekst o tych kruczkach w umowach, kilka cennych wskazówek znalazłem. Gratulacje.

  • Przeglądnąłem wersję online i muszę powiedzieć, że całość wygląda całkiem przyjemnie. Sporo użytecznej wiedzy o SEO i nie tylko. Kiedy następny numer 😉 ?

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.