[metaslider id=11287] Czy to koniec wskaźnika Google Page Rank? | SEO Blog

Czy to koniec wskaźnika Google Page Rank?

Tydzień temu większość narzędzi do sprawdzania wskaźnika PR przestała go wyświetlać co wywołało ogromne poruszenie w środowisku seo. Mimo, iż zielony pasek nie niesie ze sobą żadnych wartości poza pijarowym (masz szacun u mniej świadomych internautów) to cały czas można na nim zarabiać 🙂 więc jego zniknięcie wywołało sporo zamieszania. Nie było wiadomo czy to jakaś awaria czy może po prostu usunięcie tego wskaźnika przez Google. Jako, że dostałem kilka e-maili od moich czytelników postanowiłem znaleźć informacje na ten temat.

Na blogu rabinka pod adresem http://blog.rabinek.pl/2011/10/06/koniec-page-rank-google-pr-is-dead/ znajdziesz wyjaśnienie jak w narzędziach typu seo quake poprawić ten problem. U mnie z tego co widzę PR w SeoQuake wyświetla się poprawnie.

Po tej informacji zacząłem się zastanawiać co zmieniłoby usunięcie wskaźnika PR w branży SEO i podejrzewam, że rzeczywiście wywołałoby to pewne zamieszanie:

  • na aukcjach sprzedawcy linków musieliby wymyślić nowy wskaźnik wartości strony,
  • klientowi czy szefowi nie pochwalisz się dłuższym zielonym paskiem, który dla wielu z nich jest wyznacznikiem jakości Twojej pracy,
  • klientowi należałoby wytłumaczyć czym jest site, bl i inne wskaźniki wartości strony poza pr,
  • katalogi stron czy precle bardzo często są oceniane właśnie poprzez pr więc być może wiele z nich na tym by zyskało,
  • zniknięcie PR, a wkrótce Yahoo uniemożliwiłoby wielu osobom dostęp do dość cennych informacji na temat wartości stron…

Jak zwykle sytuacja ta wywołałaby spore poruszenie i kolejne dyskusje na temat tego, że to koniec branży seo 🙂 a po kilku miesiącach wszystko wróciłoby do normy.

Co Ty sądzisz na ten temat? Czy usunięcie PR poprawiłoby sytuację na rynku czy wręcz odwrotnie?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.0/5 (4 votes cast)
Czy to koniec wskaźnika Google Page Rank?, 2.0 out of 5 based on 4 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

9 komentarzy

napisz komentarz
  • "na aukcjach sprzedawcy linków musieliby wymyślić nowy wskaźnik wartości strony,"

    Nie musieliby wymyślać, bo to nie byłoby trudne, gdyż istniejących wskaźników jest sporo. Choćby AlexaRank, TrustRank, SeoScore, SEMruch Rank czy LinkStrenght.

  • Ale co prawda, to prawda, największe zamieszanie wywołałoby to u właścicieli precli i katalogów, także ludzi kupujących/sprzedających linki i oczywiście u tych pozycjonerów którzy obcują z klientami, dla których oprócz pozycji w Google zielony pasek jest najważniejszy.

    Mi by było go jednak trochę szkoda 🙂 Jak ktoś kiedyś napisał na PiO… skoro to takie nieważne, to po co go aktualizują? Mógłby zostać na takim poziomie na jakim już jest (albo był przed sierpniowym update, po którym moje serwisy zaliczyły kilka spadków).

  • Przyznam, że byłem zaskoczony choć na zniknięcie PageRank jestem gotowy już od dłuższego czasu. Jeśli zlikwidują w końcu PR będzie zabawniej, wyjadacze się nie przejmą, a amatorzy będą mieć problem 🙂

  • Co by było gdyby PR został zlikwidowany?
    Na pewno byłoby sporo zamieszania, co zresztą mieliśmy okazje zaobserwować kilka dni temu kiedy PR "chwilowo umarł". A później NWO:)

  • Myślę, że to chwilowe zniknięcie PR może być jakimś sygnałem. Kto wie może niedługo faktycznie PR odejdzie w zapomnienie całkowicie.

  • Google nie zrobi tego tak brutalnie. Myślę, że poobserwują trochę sytuację w SEO i za jakiś czas funkcjonalność PR przejmie coś innego.

  • Heh na pewno G będzie przeżywać fakt, że zatrzęsie rynkiem SEO. Dla nich najważniejsza jest jakość wyników a nie interesy seowców. Już jakiś czas temu pojawiały się informacje o tym, że pasek zniknie (oczywiście dla wglądu userów).
    Właściciele katalogów i SWL oburzą się z ręką w nocniku pewnego słonecznego dnia 🙂

  • Dla wieloletnich pozycjonerów, bądź też osób zainteresowanych SEO, informacja o znikającym zielonym Page ranku, nie jest nowa. To nie pierwszy raz, gdzie ten wskaźnik zniknął.
    W ubieglym roku zielony paseczek przestał cokolwiek pokazywać przez kilka dni, co też bardzo poruszyło środowisko zainteresowanych tematem.
    Wniosek:
    Informacja powyższa nie jest tak ważna, jakby się to miało wydawać.
    Natomiast nawiązując do pytania, co jeśli PR Google zniknie?
    Myślę, że spowoduje to zawrót głowy tylko dla osób nie znających się naprawdę na pozycjonowaniu. W czasach, gdzie PR można samemu zmienić (wiadomo o co chodzi), oraz gdy tak naprawdę nie ma on zbytniej wartości w pozycjonowaniu.
    To tyle. 🙂

  • Ot normalna ewolucja, jedno się rodzi a stare umiera. Wydaje mi się, że część osób nie myśli zbyt przyszłościowo. Przywiązują się do czegoś a potem jęczą jak po stracie ukochanego pieska. Warto sobie uświadomić, że Google ciągle ewoluuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.