Brak optymalizacji karygodne zaniedbanie nawet dużych agencji seo! (video)

Przedwczoraj wysyłając e-mail do subskrybentów wspomniałem, że przez ostatnie kilka miesięcy pracowałem nad nowym produktem zapomniałem, jednak napisać o tym na blogu – biję się w pierś. Całość jest owiana tajemnicą i nikomu o tym nie mówię i jeszcze kilka dni pozostanie to tajemnicą.

Sprzedaż rozpocznie się w poniedziałek rano, a co to będzie za produkt dowiesz się wkrótce.

Tymczasem mam dla Ciebie kolejne nagranie video tym razem o tym jak bardzo optymalizacja na stronie jest ważna i jak wiele korzyści ze sobą niesie.

Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego video i komentowania na YouTube pod tym adresem http://www.youtube.com/watch?v=LrcnaT5Ardk

I jak poprzednio mam prośbę, jeśli podoba Ci się to video to kliknij facebookowy „Lubię to” na górze po lewej stronie pod tytułem wpisu. DZIĘKI!

Ps. Mam nadzieję, że płynność mówienia przyjdzie z czasem 🙂

— Transkrypt —

Witam Cię ponownie w kolejnym materiale wideo!

Tym razem chciałbym Ci opowiedzieć o braku optymalizacji jako karygodnym zaniedbaniu. Chcę Ci uświadomić, jak bardzo ważna jest optymalizacja.

Czasy są takie, że bardzo często liczy się tylko kasa, kasa. Agencje świadczące usługi SEO nie dbają o jakość usługi. Najważniejsze są dla nich pieniądze. Wiele agencji odpuszcza optymalizację strony, bo nie widzi takiej potrzeby, jeśli całe SEO można zrobić za pomocą przekierowań 301 ze swoich stron czy też linkując ze swojego zaplecza. Klient przychodzi, podpina się go pod zaplecze, jakie firma już posiada i to jest cała zabawa. W przypadku kiedy klient zrezygnuje z usługi, raz-dwa można zdjąć linki i z nim się pożegnać. Klient zostaje wtedy bez niczego.

Optymalizacja strony najczęściej jest w cenie pozycjonowania. Jednak jest to koszt, jaki agencje same muszą ponieść, dlatego nie kwapią się do tego. W celu optymalizacji strony trzeba posadzić kodera, programistę, czasem grafika. Często jest to naprawdę sporo roboty do wykonania. Jeśli już agencja SEO weźmie się za optymalizację to to, co być może zostanie zoptymalizowane przez nią, to różne mechanizmy jak: generowanie tagów, adresów url, map witryn, jednak o optymalizację treści na stronie musisz już zadbać samemu, a o tym bardzo rzadko agencje w ogóle wspominają. Jako, że kontent jest najważniejszy (jak to się ładnie mówi: „content is king”), to dziwi brak dbałości o jakość treści na stronie klienta. To jest temat, który jest w ogóle pomijany. Bardzo możliwe, że ze względu na to, że ciężko to wyegzekwować od klienta.

Co ciekawe, jednak dobra optymalizacja treści pozwoli Ci zwiększyć dopasowanie strony do Twoich fraz kluczowych, a przy okazji dzięki temu możesz zaoszczędzić choćby na kosztach kampanii Google AdWords, bo w Google AdWords koszty, jakie ponosisz za wyświetlanie strony na dane słowo kluczowe, zależą od dopasowania tej frazy do strony. Także jeśli zadbasz o dobre dopasowanie, to zmniejszysz też koszty Google AdWords. Poza tym dobrze dopasowana treść do zapytania użytkownika przyciąga odbiorców, zainteresowanych Twoją treścią, dzięki czemu zyskujesz bardziej wartościowy ruch. Nie są to przypadkowe wejścia. Oczywiście nie wypozycjonujesz się na trudne frazy tylko optymalizując teksty. Jednak dobra optymalizacja pozwoli Ci drastycznie zwiększyć liczbę wejść na stronę z długiego ogona, w którym tkwi siła bardzo wielu dużych serwisów. Duże serwisy bardzo często się nie pozycjonują, a dbają o optymalizację stron, aby wyświetlały się one na wiele różnych fraz na kluczowych pozycjach w Google.

Czasy pozycjonowania strony z SWLami powoli się kończą, czego dobitnie doświadczyły na początku tego roku porównywarki cenowe. Ceneo, Skąpiec, Nokaut — jak widzisz, w lutym wszystkie serwisy zanotowały drastyczny spadek. Potem wszystkie te serwisy czekała optymalizacja strony i żmudne pozyskiwanie linków. Po co tak ryzykować? Myślę, że dużo lepiej jest od razu zacząć od optymalizacji strony i mieć to z głowy. Pomyśl, jakie poniesiesz koszty optymalizacji, gdy Twój serwis będzie miał dziesiątki tysięcy podstron do zoptymalizowania. To będzie naprawdę ciężka robota!

Kluczem do sukcesu jest wiedza na temat tego, jak zoptymalizować treści, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt dla użytkowników i wyszukiwarki. Dobra optymalizacja jest gwarancją sukcesu.

Dziękuję Ci za uwagę. Oczekuj na moje kolejne wideo.

Pozdrawiam

Sławek Gdak

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.5/5 (13 votes cast)
Brak optymalizacji karygodne zaniedbanie nawet dużych agencji seo! (video), 3.5 out of 5 based on 13 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

33 komentarze

napisz komentarz
  • Mimo iż nie jestem nowicjuszem w "Seło" z ciekawości przesłuchałem oba Twoje nagrania. Myślę, że laikom z pewnością przydadzą się takie podstawy podane w przystępnej formie.

    W pierwszym nagraniu słychać było sporą nerwowość, w tym o niebo lepiej – mówisz płynnie i bez zająknięć, słucha się Ciebie bardzo przyjemnie. Szkoda tylko, że nagranie się ucina po zdaniu "Poza tym dobrze dopasowana treść do zapytania użytkownika przyciąga odbiorców, zainteresowanych Twoją treścią"

    Pozdr

    • Dzięki będę cały czas pracował nad dykcją. Myślę, aby video zagościły na stałe na blogu np. przy testach oprogramowania seo wtedy nabiorę płynności w mowie 🙂

  • Warto by było jeszcze dodać, że optymalizacja nie kończy się na samym przygotowaniu do pozycjonowania. Promowana strona powinna być monitorowana, aby móc reagować na bieżąco (np. na zmiany dokonane przez klienta samodzielnie). Warto też być na bieżąco ze zmianami algorytmu wyszukiwarek – to co kiedyś było skuteczne, może wkrótce okazać się nieistotne (i na odwrót).

    • Jakby nie było pozycjonowanie i optymalizacja to nie jednorazowe działanie, a ciągła praca masz rację.

  • Ja amator, zwrócę się z zapytaniem do firmy, która nas pozycjonuje, czy optymalizuje nasza stronę. Dobre nagranie pouczające.

  • ciekawa wypowiedź na tle ostatnich wypowiedzi Matta o karach dla stron przeoptymalizowanych, gdzie dobrze zoptymalizowane strony dostają filtry np za słowo kluczowe w title

  • Dobry materiał. Mam właśnie kilku większych klientów, których pozycjonowały super wielkie, piękne i znane "agencje seo" w Polsce. Profil linków 99% scrapebox, e-weblink i inne śmieciowe wynalazki. Optymalizacja serwisu – nikt nigdy nawet nie próbował zacząć… Rzecz w tym, że i efekty były słabe.

  • Tylko, że to nie jest video. Video=obraz ruchomy, a nie kilka slajdów. Wolę czytać niż słuchać głosu.

  • A masz może poradnik , w którym tłumaczysz, co to jest optymalizacja strony
    i to jeszcze z konkretnymi przykładami .
    Uparłam się, że będę wiedzieć.:-)))

  • Ciekawy temat. Dodatkowy plus za przestawienie tego w formie video. Samej sprawy nie będę nawet komentował – każda szanująca się firma SEO wie, ze pozycjonowanie zaczyna się właśnie od optymalizacji.

  • Niezłe wideo nt. błędów w optymalizacji. Ten proceder zauważyłem już bardzo dawno, iż firmy wykorzystując niewiedzę klienta podpinają tylko linki ze swojego zaplecza, a jedyną optymalizacją jest zaspamowany tytuł ( w końcu edycja znacznika <title> to 3 min pracy).
    Czekam na inne materiały..

  • Sławku nie będę komentował tego wideo ani twojego głosu jak pozostali. Mnie ciągle jako bardzo początkującego pozycjonera interesuje konkretna wiedza na ten temat. Z Twoich kursów dowiedziałem się o optymalizacji zastosowałem ją i przyniosła oczekiwane wyniki za co jestem Ci niezmiernie wdzięczny. Ale coraz bardziej dochodzę do wniosku, że już u Ciebie nic więcej się nie nauczę bo w końcu ile można wałkować ciągle to samo mimo, że jest to ważne i potrzebne. Owocnej pracy nad nowym produktem, którego oczekuję z niecierpliwością.

    • Darku bardzo się cieszę, że uświadomiłeś sobie skalę problemu i dzięki mojej wiedzy udało Ci się uzyskać oczekiwany rezultat. Nie do wszystkich ta wiedza trafia tak od razu 🙂

  • Temat bardzo na czasie. Fajnie, że zwróciłeś uwagę na ten – coraz częstszy problem. Czasami naprawdę można złapać się za głowę jak firmy SEO ułatwiają sobie pracę kosztem klientów.

    • Np. spamowanie linkami na lewo i prawo… a najlepiej jeszcze spamiarkami 🙂 Efekt jest, to i zapłata będzie, z tym że efekt zniknie po tygodniu a kasa zostanie 🙂

  • W mailingu, który wysłałeś jako anchor jest adres artykułu z bloga a href prowadzi do listy mocnych katalogów – możesz wytłumaczyć dlaczego tak zrobiłeś? Przecież to powoduje, że nawet zwykły thunderbird wyświetla komunikat o próbie oszustwa. Wiedzy masz niemało i nie wierzę, że zrobiłeś tak przez przypadek.

    • Ehhh nie chodzi o wiedzę, mailing wysyłałem z samego rana i pomyliłem linki. W systemie implebot do anchora wprowadza się zwykły link, a żeby było śledzenie realny link wprowadza się w innym miejscu.

      Przepraszam wszystkich subskrybentów za błąd.

  • brakuje tylko linku do artykułu …
    10 wskazówek o których nie możesz zapomnieć pozycjonując stronę 🙂

    oraz konkluzji … zanim oddasz swoją stronę agencji do pozycjonowania, naucz się jak to robić … sam:)))

  • Zanim opublikuje wpis na blogu (obojętnie którym) zawsze go optymalizuję. Czyli Title,, Description, itp. Dodatkowo sprawdzam zagęszczenie i czy dane słowo kluczowe występuje na stronie wpisu w kilku różnych wariantach. Jeśli wszystko jest ok, publikuje. Znalazłem kiedyś ciekawą wtyczkę do optymalizacji każdego wpisu na WordPressie, ale była płatna (39$) więc nie wiem czy do końca się opłaca.

  • Dobry tekst, tylko dziś nawet nie wiadomo czym jest optymalizacja dla google. Po 24 kwietnia wszystko runęło i nie wiadomo o co chodzi 🙁

    • "czym jest optymalizacja dla google"

      Kiedy zaczynałem kilka lat temu interesować się "rekreacyjnie" SEO, nauczyłem się kilku zasad, których trzymam się do dziś. Tworząc czy prowadząc stronę: sprawdź zgodność ze standardami W3C i zdrowym rozsądkiem, przetestuj funkcjonalność w kilku przeglądarkach, zadbaj o szybkość ładowania się strony, napisz prosty i zrozumiały tekst (czasem poziom łopatologiczny), wyszczególnij to co najważniejsze stosując odpowiednie znaczniki (H'ahy, Strongi itp.), wspomnij o swojej stronce znajomym (rzeczywistym i wirtualnym), zostaw im namiar w postaci odnośnika do swojej strony. I tak w kółko…

      To właśnie wg mnie esencja optymalizacji dla googiela 😉

  • No niestety dzisiaj mało ludzi podchodzi solidnie do swojej roboty. Dlatego trzeba się edukować w każdej dziedzinie, żeby nie zostać wystrychniętym na dudka.

  • Oczywiscie że trzeba się uczyć. TYlko pytanie czy ucząc sie korzystąc z narzędzi – chodzi oczywiscie o cenny czas. Zainwestowałem w addera 8. Teraz doszkalam sie, aby zwiększyć skutecznośc moich działań

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.