[metaslider id=11287] Darmowy ebook "Jak analizować konkurencję SEO" | SEO Blog

Darmowy ebook „Jak analizować konkurencję SEO”

Jak analizować konkurencję SEOWczoraj dostałem e-mail od Damiana Sałkowskiego z K2search z prośbą o umieszczenie na blogu pewnej informacji.

Damian przygotował 71 stronicowego darmowego ebook’a pt.: „Jak analizować konkurencję SEO czyli poznaj swojego przeciwnika”. W celu jego pobrania należy wypełnić formularz na stronie k2search.pl/ebook-SEO i na email otrzymamy link do pobrania ebooka.

Zdecydowałem się go opublikować bo po pierwsze jest darmowy :), a po drugie w moim odczuciu został bardzo rzetelnie przygotowany – Damian i K2 sporo się przy nim narobili. Analiza konkurencji w SEO to jeden z najważniejszych elementów, które należy wykonać zanim podejmie się pozycjonowania jakiejkolwiek strony więc sądzę, że będzie to bardzo cenny materiał dla moich czytelników.

Spis treści ebooka „Jak analizować konkurencję SEO czyli poznaj swojego przeciwnika”:

  • Po co analizować konkurencję ?
  • Krok 1. Zaczynamy od parametrów, jakie poda nam bezpośrednio wyszukiwarka
  • Ilość wyników
  • Ilość wyników z frazą w tytule
  • Ilość adresów URL ze słowem kluczowym
  • Krok 2. Analiza za pomocą narzędzi ogólnie dostępnych
  • Narzędzie propozycji słów kluczowych
  • Traffic Travis (wersja Free)
  • Krok 3. Wtyczki do przeglądarki
  • SEO & Website Analysis aka woorank.com
  • SEO for Chrome
  • WebRank SEO
  • SEOQuake
  • MozBar
  • Krok 4. Płatne narzędzia
  • Majestic SEO

Cały ebook jest bardzo praktyczny bo Damian krok po kroku prowadzi Cię przez analizę stron konkurencji w celu poznania stopnia skomplikowania przykładowego zlecenia jakim byłoby pozycjonowanie strony na popularną frazę „opony”.
Zaczynając od badania strony w Google poprzez darmowe narzędzia, wtyczki do przeglądarek, po płatne analizuje top3, aby poznać techniki jakimi posługiwała się konkurencja i sprawdzenia liczby pozyskanych linków w celu wypozycjonowania stron na tę niełatwą frazę.

Na koniec Damian podsumowuje swoje analizy i w ładnej tabelce pokazuje różnicę w 10 różnych parametrach tych 3 witryn.

Co sądzę o ebooku „Jak analizować konkurencję SEO czyli poznaj swojego przeciwnika”?

analiza seoReasumując  ebook pt.: „Jak analizować konkurencję SEO czyli poznaj swojego przeciwnika” bardzo mile mnie zaskoczył. Nie mówi o całym seo, a o konkretnym jednym wybranym temacie który w moim odczuciu bardzo dobrze został opracowany. Szczerze to wolę mniejsze materiały, a konkretne niż lanie wody.
Dla osób, które nie wiedzą jak ocenić konkurencyjność frazy będzie to znakomita lektura.

Mam tylko nadzieję, że K2 nie dostało zlecenia na pozycjonowanie strony na frazę „opony” i w ten sposób nie próbuje zwrócić uwagę Google na black hat’owe techniki stosowane przez agencję pozycjonujące strony z top3 :), a trzeba przyznać, że sporo tego jest.

Aha i jako, że jestem grafikiem to muszę wspomnieć, że ebook czyta się bardzo przyjemnie bo został świetnie opracowany od strony wizualnej 🙂

Pobierz! Przeczytaj! Wróć tutaj i napisz co sądzisz o tym eboooku!

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.7/5 (12 votes cast)
Darmowy ebook "Jak analizować konkurencję SEO", 2.7 out of 5 based on 12 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

23 komentarze

napisz komentarz
  • "Analiza może dostarczyć nam również informację na temat konkurencji używającej
    techniki niezgodnej z wytycznymi wyszukiwarki. Dzięki takiej wiedzy możemy wysłać
    do wyszukiwarki spam report informujący o fakcie, który dostrzegliśmy. Spam
    report zgłosić można pod adresem: https://www.google.com/webmasters/tools/spamrepor… boję się czytać dalej 😉

    • Werel : Spokojnie możesz czytać, to jest tylko informacja, że taka możliwość istnieje – nie znaczy to, że pochwalam korzystanie z tej opcji.

      Pozdrawiam,

      Damian.

    • Zgłaszanie spamu nie działa, chyba że twoja spamowa strona osiągnie zbyt wysoką pozycję 🙂
      Należy się zastanowić ile google musiałoby zatrudnić ludzi, żeby ocenić wszystkie zgłaszane jako spam strony. Google używa tego narzędzia aby ogólnie śledzić tendencje stron spamowych aby łatwiej je eliminować. (Oczywiście to są tylko moje przypuszczenia)

  • Analiza konkurencji to pierwszy punkt od którego rozpoczyna się pozycjonowanie, dzięki temu można wyznaczyć cele jakie się chce osiągnąć. Dzięki niej możemy zobaczyć na jakie słowa pozycjonuje się bardziej doświadczona konkurencja, która już wie które słowa są dochodowe, a które nic nie warte.
    Wcześniej tego nie robiłem i zajmowałem top na słowa bez przełożenia na zyski i ruch. Dzięki za ebooka, zaraz zabiorę się za czytanie.

  • A jest jakiś rozdział tam żeby nawalać w docelową Playa jakimiś syfiastymi preclami, w Hochland ewbem, przykładów można by mnożyć 🙂 ?

  • Adamie – to nie ma żadnego przełożenia na e-book.
    Jeżeli chciałbyś wyrazić swoje zdanie na jakiś inny temat niż e-book to zapraszam do kontaktu mailowego.

    Pozdrawiam.

  • śmialiśmy się w biurze, że logo na stronie tytułowej przypomina trochę logotypy zakładów mięsnych 😉 jednakże pozycja jak najbardziej ciekawa i na pewno się z nią w najbliższym czasie zapoznam 🙂

  • E-booka przeczytałem dwa dni temu i jest na prawdę bardzo dobry. Wszystko fajnie pokazane, a szczególnie podobały mi się analizy z wykorzystaniem MajesticSEO.com. Aż załuje że abonament tam taki drogi 🙁

  • Asiu – jeżeli chodzi o książki drukowane to warto wybierać takie pozycje z uwagą – jak wiadomo książka zanim wyjdzie na rynek mija dużo czasu, zatem w wielu pozycjach wiedza jest przedawniona.

  • Naprawdę bardzo dobry e-book, ze świetną oprawą graficzną. Jeśli chodzi o informacje to za wiele się nie dowiedziałem, ale poznałem za to kilka bardzo dobrych narzędzi, z których będę teraz korzystał. Dzięki za info o tym ebooku!

  • Nareszcie będę wiedział jak skutecznie analizować konkurencję! Do tej pory czytałem coś o tym w internecie, ale potrzebowałem uporządkowanej wiedzy w jednym e-booku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.