Biblia link buildingu czyli jak zdobywać linki 35 osób z branży seo radzi!

Dzisiaj na stronie Artura Strzeleckiego SilesiaSem.pl pojawił się bardzo ciekawy wpis pt.: “Link Building – 35 rad jak tworzyć i zdobywać linki”. W artykule Artur poprosił 50 specjalistów z branży seo o krótką poradę dla swoich czytelników na temat zdobywania linków. Każdy miał stworzyć krótką, jedną poradę na kilkaset znaków, ale Artur nie dawał ograniczeń w związku z czym powstała z tego ładna biblia (36 stron wydruku :). Wypowiedziało się 35 specjalistów i każdy starał się dodać coś od siebie.

Zainteresowanych artykułem zapraszam do lektury “Link Building – 35 rad jak tworzyć i zdobywać linki” natomiast dla tych którzy nie mają tyle czasu i cierpliwości zrobiłem krótkie podsumowanie + informację kto i o czym się wypowiadał. Klikając w imię i nazwisko przejdziesz do tematu omawianego przez tą konkretną osobę.

Przeczytałem wszystko 🙂 Trochę to zajęło, ale było warto podpatrzeć z jakich technik korzystają inni.

Jeśli jesteś zainteresowany najnowszymi metodami pozyskiwania linków zapraszam Cie do artykułu “101 metod pozyskiwania linków White Hat Seo”

Podsumowując wypowiedzi wszystkich specjalistów seo trzeba powiedzieć, że większość z nich po update’ach jakie miały miejsca postawiło na:

  • dywersyfikację źródeł pozyskiwania linków,
  • dywersyfikację anchor tekstów,
  • pozyskiwanie linków z social media,
  • stawianie wartościowego zaplecza,
  • zdobywanie mniejszej liczby, ale mocnych linków zamiast tysięcy słabych
  • ręczne pozyskiwanie linków.

W artykule znajdziesz naprawdę bardzo dużo ciekawych porad ja ze względu na ciekawe podejście do tematu polecam zapoznać się z wypowiedziami Krzysztofa Bernackiego i Karola Dziedzica.

Krzysztof Bernacki – optymalizacja na stronie, budowanie Domain Authority, zastosowanie zasady Pareto i skupienie się na pozycjonowaniu 20% słów, które generują największy ruch, stworzenie strategii linkowania na podstawie wskaźników MozRank i MozTrust.

Sławomir Borowypozyskiwanie mocnych linków z serwisów SocialMedia. Jak wyszukiwać te serwisy, dodawać do nich linki, linkować profile.

Monika Chmielewska – konieczność dywersyfikacji: domen, adresów IP, bloków C.

Sławomir Chojnacki – pozyskiwanie linków ze stron powiązanych tematycznie z naszym anchor tekstem oraz wartość linków nofollow.

Piotr Cichosz – linkowanie po 6 października, obowiązek dywersyfikacji anchor tekstu.

Magdalena Cygan – pozycjonowanie po Pandzie i Pingwinie, budowanie zaplecza tematycznego.

Mateusz Dela – opieranie seo na budowie własnego zaplecza dzięki czemu uzyskujemy pełna kontrolę nad źródłami linków, gruba strategia na 100-150 domen.

Marcin Duraj – konieczność dywersyfikacji metod pozyskiwania linków, skupienie się na zdobywaniu mniejszej liczby linków, ale lepszej jakości i dzielenie pracy na etapy, aby móc obserwować efekty tego co robisz.

Karol Dziedzic – o utraconej mocy seo za sprawą zaniedbań osób które nie podlinkował waszej strony mimo umieszczenia o niej infromacji na swoich stronach i monitorowaniu tego typu sytuacji.

Sławomir Gdak – o konieczności dywersyfikacji źródeł linkowania, wyższości metod ręcznego zdobywania linków nad automatami.

Paweł Gontarek – o dywersyfikacji linków w postaci pozyskiwania linków z for tematycznych, wartości linków dofollow i nofollow.

Marta Gryszko – pozyskiwanie linków z serwisów powiązanych tematycznie do sklepów internetowych, analiza linkowania konkurencji.

Michał Herok – jakość, a nie ilość linków, dywersyfikacja anchor tekstów.

Krzysztof Hostyński – dość innowacyjne podejście do link buildingu poprzez utrzymywanie kontaktów biznesowych.

Łukasz Iwanek – analiza top10 i korzystanie ze strategii link buildingu stosowanych przez konkurencję.

Sebastian Jakubiec – zapewnienie stronie dobrego wirusowego contentu.

Krzysztof Janowski – o tym, że nie ważne są narzędzia z jakich korzystasz, nie ważna jest tematyczność stron na których umieszczasz linki, nieważne są schematy 🙂

Mateusz Kasperek – pozyskiwanie linków z for dyskusyjnych.

Mariusz Kołacz – pozyskiwanie linków z wtyczki CommentLuv.

Radosław Kubera – o tym co należy zrobić gdy nasza strona w Google nie chce wejść powyżej pewnego wyniku czyli: zwiększanie mocy linków, ilości stron zapleczowych, katalogowanie w płatnych katalogach i co ciekawe linkowanie wpisów w nich bardzo mocnymi linkami.

Michał Makaruk – o tym, że to linki są najważniejsze, a nie treść, że dobór strategii link buildingu powinien zależeć od celów/wartości pozycjonowanej strony. Michał dorzucił też listę 12 najlepiej działających według niego sposobów na linkowanie w 2013 roku.

Krzysztof Marzec – indeksowanie linków do naszej strony oraz zwiększanie ich wartości, wychodzenie poza schematy linkowania.

Rafał Mazurkiewicz – o niebezpieczeństwie linkowania automatami.

Jarosław Miszczak – o tym, że black seo dalej działa, o konieczności dostosowywania się do zaleceń Google, o indywidualnym podejściu do linkowania każdego projektu, unikaniu schematów zaplecza.

Robert Nowaczyk – o linkach z: branżowych katalogów, wpisach gościnnych, lokalnych portali, social media i linkowaniu nie tylko stron głównych, ale i podstron sprzedażowych.

Paweł Rabinek – zastosowanie zasady Pareto w pozyskiwaniu najbardziej wartościowych linków, pozyskiwanie linków z portali społecznościowych.

Paweł Richter – 8 najważniejszych wskazówek dot. link buildingu m.in: dywersyfikacja anchorów, linkowanie z różnych skryptów, rozłożenie pozycjonowanych fraz na różne podstrony.

Kamil Rybicki – linkowanie dużych serwisów nastawionych na generowanie dużego ruchu, kierowanie ruchu na podstrony, ruchu lepszej jakości nie ogólnego.

Bartosz Sikorski – o ręcznym zamieszczaniu wpisów w trust rankowych katalogach.

Grzegorz Skiera – o 2 nurtach zdobywania linków w 2 różnych celach.

Tomasz Stopka –  pozyskiwanie linków ze stron startup.

Artur Strzelecki – sposób na pozyskiwanie bardzo wartościowych linków ze strony TVN 🙂

Paweł Szczepaniec – pozyskiwanie linków poprzez nawiązywanie relacji z właścicielami innych stron, barter linkowy.

Przemek Sztal – o znaczeniu anchor tekstu w pozycjonowaniu dużych marek.

Tomasz Wieliczko – dokładne omówienie 2 skutecznych według autora schematów zaplecza, wraz z jego linkowaniem.

Mi napisanie samego podsumowania zajęło kilka godzin więc Artur musiał się przy tym trochę narobić, choć oczywiście to autorzy dali kontent.

Zainteresowanych jeszcze raz zapraszam do pełnej lektury 🙂 “Link Building – 35 rad jak tworzyć i zdobywać linki”

Ja staram się o zachowanie jak najlepszej dywersyfikacji linków korzystając z wielu źródeł na raz m.in.:

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/5 (16 votes cast)
Biblia link buildingu czyli jak zdobywać linki 35 osób z branży seo radzi!, 4.5 out of 5 based on 16 ratings

o autorze

admin

Od 2009 prowadzi ów seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

33 komentarzy

napisz komentarz
  • Do przeczytania artykułu na SilesiaSem.pl polecam program IWONA Raider. 😉

    Co do jakości 35 wypowiedzi SEO'wców, artykuł zasługuje na miano podsumowania roku 2012 oraz wyznacznik linkowania na 2013. Cóż… niektórzy postarali się nad merytorycznymi, obszernymi wypowiedziami… inni ograniczyli się do kilku zdań (wiadomo, nie każdy chce się dzielić sekretami). Podsumowując, wiedza zebrana w jednym miejscu jest znana bardziej zaawansowanym pozycjonerom. Mega biblią dla osób, które do tej pory opierały pozycjonowanie tylko na katalogowaniu i preclowaniu.

    Moim zdaniem, warto poświęcić troszkę czasu na jego przeczytanie lub posłuchanie (IWONA Raider).

  • Sławek … Twój artykuł mógł być bardzo użyteczny, gdybyś każdemu autorowi poświęcił akapit … a tak to fajnie, że wiemy że 36 stron istnieje… i jak chcemy się dowiedzieć … to musimy cegłę sami przeczytać …

    • Asiu przy każdym autorze dałem info o czym napisał i jeśli kogoś temat zainteresuje to przejdzie do źródła.

  • Trochę spóźniony ten wpis panie Sławku. Wszyscy którzy interesują się tą tematyką już się z tym zapoznali. Natomiast wielki plus za streszczenie tego obszernego wpisu oraz jego podsumowanie, dla leniwych jak znalazł. Wydaje mi się, że ci specjaliści SEO podzielili się tymi technikami, które są znane większości pozycjonerom, ale zachowali dla siebie te które przynoszą największe efekty i które sami stosują. Na pewno jest to dawka sporej wiedzy zgromadzona w jednym miejscu na temat pozycjonowania i obowiązkowa lektura dla każdego zainteresowanego tym tematem.

    • Panie Darku spóźniony? On powstał w tym samym dniu co artykuł na silesiasem 🙂 ew. Pan późno go przeczytał na moim blogu.

      Co do technik prezentowanych gwarantuję, że zastosowanie przynajmniej połowy z nich dałoby rewelacyjny efekt w większości fraz.

      • A to przepraszam widocznie powiadomienie o nowym wpisie przyszło z opóźnieniem.

        W cale nie neguje tego iż zastosowanie tych technik nie gwarantuje rewelacyjnych efektów, ale chciałbym się dowiedzieć jakie super techniki stosują specjaliści SEO. Tak jak już ktoś napisał to w komentarzach pozostanie to ich tajemnicą.

  • Dla mnie fajną robotę Pan zrobił – wszystko w pigułce. Ciekawe tematy – pomocne dla takiego amatora jak ja oraz dla doświadczonego pozycjonera.

  • Generalnie bardzo fajny pomysł, mam nadzieję że będzie realizowany częściej i będzie dotyczył nie tylko zagadnień związanych z samym pozycjonowaniem, ale także z marketingiem internetowym

  • Śpieszyło mi się, miałem przeczytać tylko ten artykuł, efekt jest taki, że spędziłem tu z godzinę po kolei klikając w każdego specjalistę. Wartościowa, ciekawa wiedza, i miło widzieć, że specjaliści SEO współpracują ze sobą 😉

  • Witać że część autorów naprawdę się przyłożyła do publikacji. Można było wyłapać kilka ciekawych czynników wspólnych.

  • podsumowanie całkiem spoko, ale jak patrze na topy w google gdzie jest wiele stron korzystających z rotacyjnych swl-i to sie zastanawiam po co się starać, jak nie wygrasz z osobami które idą na skróty

    • Też czasami to widzę, ale wiesz co mam takie strony, które dzięki dobrym linkom potrafią przeskakiwać w serpach strony które mają 10 krotnie więcej linków 🙂

  • SEO to nie tylko linki z seo katalogów, SWLi czy innych zaplecz. SEO nastawione na długotrwały sukces to zdobycie mocnych linków chociażby na popularnych blogach czy portalach, nie tylko branżowych, np. w wyniku przedstawienia ciekawych badań, wniosków, analizy. To nie jest na pewno proste (sam nad tym pracuję) ale pierwsze efekty już widzę – chociażby w postaci BL do bloga czy jego popularności

  • Jak pokazuje zestawienie samo SEO to za mało. Pozycjonowanie w dzisiejszych czasach jest już zdecydowanie na innym poziomie niż kilka lat temu.

  • If you’ve ever asked yourself a question like “how do i download music without getting my computer infected with a virus. Outlook Attachment Extractor tool provide progress summary report along with the count during extraction procedure. As such, you might find that unless you’re specifically using the application to download videos from You –
    Tube you will get better results from other media players.
    Because the PSP save game folders use the same names
    for the same games, copying folders into these locations
    could lead to lost data. A person in this process can save so much valuable time.
    If you choose to use dynamic codes, that music can only be downloaded once with each
    code.

  • Fajny zestaw linków, w wolnych chwilach trzeba będzie poczytać.
    Przydałaby się jakaś esencja tych wszystkich artykułów:).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.