Szkolenie Google Analytics w MaxRoy by Maciej Lewiński

Pozycjonowanie Zostaw komentarz

Jak pisałem we wpisie „Szkolenie z Google Analytics – poszukuję” 19 kwietnia o godzinie 10 stawiłem się na szkolenie Google Analytics organizowane przez MaxRoy’ów w Warszawie. Szkolenie odbyło się w innym miejscu niż pozostałe szkolenia co było lekkim zaskoczeniem, natomiast standardem nie odbiegało od biurowca rondo.

Kolejne zaskoczenie to prowadzący szkolenie. Miał być Przemek Modrzewski, a pojawił się Maciej Lewiński. Mi było to nawet bardziej na rękę bo w poprzednim wpisie pisałem o tym, że biorę pod uwagę ewentualnie drugie szkolenie u Maciej Lewińskiego zaawansowane więc dobrze kontynuować szkolenia u tej samej osoby. Macien Lewiński posiada papiery certyfikowanego partnera i trenera Google AdWords oraz Google Analytics.

To by było na tyle z rzeczy nieplanowanych :)

Szkolenie Google Analytics czas zacząć

Na szkoleniu razem ze mną było 13 osób także niewiele, jednak dzięki temu można było swobodnie porozmawiać z prowadzącym czy podrzucić własne case study.

Słowem wstępu Maciej powiedział o:

  • wykorzystaniu internetu w polskich firmach,
  • informacji do czego służy analityka internetowa oraz kto powinien z niej korzystać,
  • jak wygląda praca analityka,
  • określaniu celów i ich typach,
  • czym jest konwersja i jej przykłady,
  • segmentacji ruchu,
  • mierzeniu działań offline za pomocą online.

Bardzo spodobał mi się slajd z plikiem excela zawierający sporo danych m.in. liczbę użytkowników, koszt wizyty, wskaźnik konwersji, przychód na konwersję… a finalnie zysk z inwestycji. Jego celem było pokazanie jak zwiększenie choćby o 1% konwersji przełoży się na zysk.

Na jednym ze slajdów padło dość trafne zdanie „Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, to nie będziesz mógł również tego poprawić”, które powinno towarzyszyć każdemu kto siada do analizy.

Przejdźmy zatem do Google Analytics

Kilka słów wstępu o Google Analytics co to jest? jak działa? jak instalować… Co to są ciasteczka? Ile jest rodzajów ciasteczek i za co one odpowiadają? Mimo takich podstaw już tutaj pojawiło się kilka ciekawostek np. alerty np. o spadku ctr, wizyt na stronie… na Twój telefon. Jeśli potrzebujesz szybko reagować na tego typu zmiany to warto być o nich informowanych smsem.

Prowadzący przedstawił tworzenie struktury konta GA z podziałem na działy pracowników w firmie oraz prawa dostępu, filtrowanie fałszywych wejść, i różne typu wizualizacji raportów w Google Analytics.

Kontynuując podstawy pojawiły się informacje o tym co to jest i kiedy następuje odwiedzina, odsłona i tutaj zaskoczeniem dla wielu osób było to, że każda wizyta powyżej 30 minut jest naliczana jako kolejna wizyta. Następnie wskaźnik odrzuceń oraz czas spędzony na stronie.

W tym miejscu powoli zaczęła się bardzo ciekawa część szkolenia czyli analiza danych. Obsługa Google Analytics to jedno, ale wyciąganie wniosków z przedstawionych  danych to zupełnie inna rzecz.

Prowadzący bardzo często pokazywał dane z Google Analytics i podczas szkolenia prosił o ich analizowanie. To była najbardziej wartościowa część tego szkolenia! Realnie mogliśmy nauczyć się nie tylko obsługi Google Analytics, ale też analizy danych.

Dobrym przykładem tego, było analizowanie zachowań użytkowników, budowania relacji z użytkownika na stronie badane na podstawie raportów z częstotliwości i czasu odwiedzin, ponownych odwiedzin, liczby odwiedzanych podstron…

Jak wiemy w Google Analytics co raz częściej pojawiają się ukryte fraz o czym nie zapomniał Maciej Lewiński do tego wytłumaczył czym są zagadkowe dla wielu źródła odwiedzin jak: direct, google.pl/referal, provided…

Dalej poszło narzędzie do tworzenia url’i z którego swojego czasu dość często korzystałem. Służy ono do tagowania linków, aby później w Google Analytics mieć dostęp do informacji o źródłach wejść z konkretnych np. banerów reklamowych czy mailingów. Bardzo przydatne i proste narzędzie z którego warto korzystać.

O dziwo znalazło się też miejsce na użyteczność stron www. Prelegent pokazał przykłady stron, które miały konkretne wezwania do akcji, takie którym ich brakowało i takie które z każdej strony wołały o wezwanie do akcji i w efekcie nie było wiadomo co user ma zrobić.

Analizowaliśmy także witrynę lecznicy dla zwierząt za pomocą samego Google Analytics, staraliśmy się wyciągnąć wnioski dlaczego konwersja była taka słaba i dlaczego z podstrony była dużo lepsza, a na koniec Maciej Lewiński pokazał witrynę docelową, aby potwierdzić czy nasze przypuszczenia były słuszne. Powiedziałbym, że to taka zabawa w detektywa :)

Maciej mówił także o ścieżkach, konfiguracjach celów, procesach celu. 2 dość ciekawe rzeczy to śledzenie pobrań pliku w Google Analytics oraz kliknięć w adres e-mail na stronie.

Moduł ecommerce zainteresował na pewno osoby, które posiadają sklepy bo prowadzący omówił wszystkie raporty, a następnie cross selling i up selling co ciekawe nie wrzucony, że tak powiem „na pałę”, ale tworzony na podstawie  analizy kupowanych produktów przez klientów. Analiza skuteczności sprzedaży produktów z konkretnych źródeł, w konkretnych dniach, czas od ostatniego zakupu… masa naprawdę ciekawych i wartościowych informacji.

Pod koniec było m.in. o Google AdWords co mnie za bardzo nie interesowało aczkolwiek wyniki analizy na koniec były bardzo ciekawe. Maciej na podstawie danych z Google AdWords i Google Analytics sprawdził, które miejsce reklamowe w AdWords przyniosło największą konwersję dla konkretnej kampanii i wbrew pozorom kampania, która miała najwięcej kliknięć wcale nie generowała największej konwersji.

Podsumowanie szkolenia z Google Analytics

Ze szkolenia jestem bardzo zadowolony i spełniło ono moje oczekiwania, a nawet więcej. Prezentacja miała ponad 300 slajdów więc była bardzo dynamiczna.

Powiem szczerze, że nigdy nie analizowałem stron w Google Analytics w ten sposób. Maciej pokazywał całą ścieżkę np. skąd biorą się wejścia na stronę, jeśli np. z Google to z jakich fraz, czy dana fraza realizuje cele, czy użytkownicy przechodzą w głąb strony czy realizują dalsze cele, jaka jest długość wizyt na podstronach, gdzie i jaki jest bounce rate…

Dla seo ‚wca sprawdzenie czy dana fraza realizuje cel to bardzo ważny element bo dzięki temu realnie jesteśmy w stanie stwierdzić czy klientowi inwestycja w seo się opłaca czy też nie.

Ze względu na obszerność wiedzy jaką udało mi się uzyskać na tym szkoleniu z  Google Analytics na razie nie planuję uczestnictwa w szkoleniu zaawansowanym, aczkolwiek jeśli uda mi się wprowadzić w życie porady uzyskane z tego szkolenia to w przyszłości chętnie poszerzę swoją wiedzę.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (12 votes cast)
Szkolenie Google Analytics w MaxRoy by Maciej Lewiński, 5.0 out of 5 based on 12 ratings

Frazy wpisywane przez użytkowników wyszukiwarek internetowych:

  • Maciej Lewiński
30 BEZPŁATNE
SEO PORADY

Wpisz Email Aby Otrzymać
NATYCHMIASTOWY Dostęp:

Komentarze (8) do “Szkolenie Google Analytics w MaxRoy by Maciej Lewiński”

  1. 4Avatars v0.3.1 shpyo Says:

    Czyta sie to jakby tekst został przetlumaczony w translatorze ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
  2. 4Avatars v0.3.1 Leszek Says:

    Szkoleniowiec nazywa się Maciej Lewiński a nie Marcin :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  3. 4Avatars v0.3.1 Bielack Says:

    Shpyo, niema się co czepiać, grunt, że czyta się dobrze; Widać, że Gdaqu pisał jeszcze podekscytowany szkoleniem. Przyznam, że trochę zazdraszczam – będę się musiał wybrać na takie i ja.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  4. 4Avatars v0.3.1 Filip Says:

    Google Analytics to czysta statystyka. Jak ktoś nie rozumiał na studiach, to i z Google Analytics będzie miał kłopot. Dobrze, że miałem czubków za wykładowców. Cały statystystyka to zabawa w detektywów:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  5. 4Avatars v0.3.1 seomaniak Says:

    Jeśli chodzi o szkolenia z Analytics to myśle że to dobry pomysł ale nie do końca potrzebny. Najlepiej poczytać pare poradników w internecie a reszte samemu testować na swoich projekcie.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  6. 4Avatars v0.3.1 Krzysztof Says:

    Muszę przyznać, że po przeczytaniu tego tekstu, wyraźnie zainteresowałem się tematem pójścia na takie szkolenie :)
    Jestem też ciekawy jak wiele nowych rzeczy dowiem się w porównaniu do tych z papierowych kursów.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  7. 4Avatars v0.3.1 Fellipe Says:

    Byłem skorzystałem polecam … Szkolenie pomogło nam w wielu zagwozdkach natury praktycznej , których nie znajdziesz w pismie drukowanym , poz tym prowadzący Maciej bardzo wysublimowanie podchodzi do tematu widac że gość ma wysoki poziom i pracował przy dużych jak i małych projektach , dużym plusem jest na pewno współpraca z Maciejem … nie ma pytań bez odpowiedzi albo odpowiedzi typu " SĄDZĘ że" .dzięki szkoleniu znaleźliśmy dziury w naszej firmie które szybko udało się zniwelować , dla tych którzy zajmują się analityką lub prowadzą własny biznes internetowy uważam że to pozycja obowiązkowa …. sami zobaczycie jak szybko się zwróci :) Oceniam na 5 z plusem

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  8. 4Avatars v0.3.1 CVW Says:

    Zwykle nie piszę komentarzy, ale dziś uczynię wyjątek. Świetne pióro, oryginalne artykuły, wysmakowane źródła. A przy tym zupełnie niewdzięczna dla wzroku grafika. Może by coś z tym zrobić? Byłbym kontent.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Zostaw komentarz