[metaslider id=11287] Nie kupuj kota w worku! Czyli jak ocenić wartość kupowanych linków? | SEO Blog

Nie kupuj kota w worku! Czyli jak ocenić wartość kupowanych linków?

płatne linkiOstatnio zdecydowałem się na zakup linków wysokiej wartości do jednej z pozycjonowanych stron. Jako, że jestem codziennym gościem allegro, to często przeglądam także aukcje związane z SEO i tutaj postanowiłem poszukać linków. Aukcji z możliwością zakupu linków jest co nie miara, jednak wyszukać naprawdę te wartościowe nie jest już tak łatwo, a to właśnie pokażę w dzisiejszym wpisie.

Do sprawdzenia jakości linków przydadzą nam się takie narzędzia jak: majesticseo, ahrefs, seomoz, opensite explorer, seoquake.

Poszukiwałem pojedynczych linków na prywatnych stronach nie aukcji w stylu „10-20 linków PR9” etc. czyli profile itp.

  1. Poszukiwania rozpocząłem od wejścia w odpowiednią kategorię, jednak szybko zorientowałem się, że przejrzenie 1500 aukcji zajmie mi sporo czasu i zawęziłem poszukiwania poprzez wpisanie w wyszukiwarkę allegro frazy „link na”, „link w”. Pewnie sporo ofert przeszło mi koło nosa, ale dzięki temu zostały tylko aukcje które w tytule miały np.: „linka na stronie pr5”. Pozostało około 80 ofert.
  2. W kilku przypadkach nie podano nazw domen (w większości przypadków przy tych mocniejszy) więc pofatygowałem się napisać z prośbą o ich podanie.
  3. Twoje podejrzenie powinny wzbudzić domeny na których możesz wykupić link na zawsze. Dla mnie oznacza to, że właściciel „olał” domenę i chce wyciągnąć z niej tyle kasy ile się da i już nie będzie o nia dbał.
  4. PageRank będzie parametrem, który zrobi mi pierwszy sort domen i tak zdecydowałem, że interesują mnie tylko te z PR=>3 choć głównym parametrem mogłaby być tematyka linków, jednak z powodu małego wyboru odpuściłem to. W tym momencie pozostało tylko 12 domen PR3-PR5.sprawdzenie page rank
  5. Teraz należałoby sprawdzić pozostałe parametry domen bo PageRank w dzisiejszych czasach niezbyt wiele mówi. Ja korzystam z darmowego narzędzia Netpeak Checker, które pobiera parametry z wielu narzędzi na raz dzięki czemu oszczędzam sporo czasu na sprawdzaniu każdego parametru oddzielnie. Jeśli chcesz sprawdzić więcej parametrów, większą liczbę domen to masz możliwość podłączenia swoich kont m.in. z seomoz, ahrefs czy majesticseo pod to narzędzie.
  6. W NeatPeak Chcecker masz kilkadziesiąt parametrów, które możesz sprawdzić ja jednak ograniczam się do:
    • PR,
    • BackLink Ahrefs,
    • DomainRank Ahrefs
    • Backlinks MajesticSEO
    • Citation Flow
    • Trust Rank
    • SEOmoz Page Authority
    • można by jeszcze dodać: Domain mozRank, Domain mozTrust, Domain Age…

    Może Ci się wydać to dość dużą liczbą parametrów, jednak jeśli mam płacić miesięcznie za utrzymanie linka to chcę wiedzieć, że jest on tego wart.

  7. Na podstawie poniższego obrazka można już zacząć wyciągać pierwsze wnioski.parametry sprawdzanych domen
    • Jedna Domena o wartości PR5 i kilka PR4 mają bardzo małą liczbę linków co może wskazywać na sztuczne nabicie PR przez sprzedawcę poprzez wykonanie przekierowania z innej domeny ew. posiadanie zaledwie kilku linków, ale o bardzo wysokim PR. W tym przypadku warto byłoby sprawdzić linki prowadzące do tych domen.
    • Domeny, które mają Trust Flow poniżej 10 odrzucam. Warto zaznaczyć, że domena PR5 także ma bardzo niski TrustFlow więc jak widzisz nie warto polegać na samym PR. Co ciekawe wszystkie domeny PR4 miały TF poniżej 10, a więc ostała się tylko jedna PR5 i wszystkie PR3. PA także dla tych domen jest najniższy.
  8. W momencie kiedy pozostało mi już tylko 6 domen eksportuję dane do excela i dopisuję do nich cenę oraz okres na jaki wykupowany jest link.
    parametry wybranych linków
  9. W zależności od tego ile chcesz wydać pieniędzy musisz zdecydować, gdzie i na ile chcesz wykupić linki. 3 pierwsze domeny mają najwyższy parametr TR oraz PA więc wydają się być najsensowniejszymi choć jeśli chcesz możesz także sprawdzić profil linków dla tych domen.

Aha moim zdaniem minimalny okres na jaki warto wykupić link to 3 miesiące.

Jeśli liczba domen będzie zbyt mała zwiększ zakres PR i skup się na pozostałych parametrach.

Nie jest to jakiś mój mega schemat 🙂 na którym zawsze się opieram bo praktycznie nie kupuję linków, a po prostu tak wyglądało moje wczorajsze poszukiwanie wartościowych linków na allegro. Mam nadzieję, że Ci się to przyda.

Całkiem sporo wartościowych linków możesz zdobyć za darmo z ogólno dostępnych miejsc dla każdego. Wiele osób jednak nie dostrzega takich okazji. Są to między innymi blogi (tutaj szczegóły >>) czy też profile (tutaj szczegóły >>), które świetnie pozwalają zdywersyfikować profil linków.

Zapraszam do komentowania, przedstawiania swoich propozycji weryfikacji wartości linków.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (13 votes cast)
Nie kupuj kota w worku! Czyli jak ocenić wartość kupowanych linków?, 3.0 out of 5 based on 13 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

38 komentarzy

napisz komentarz
  • Jak ktoś posiada dobrą domenę z PR => 3 to warto wstawiać tam linki z 45 zł – 60zł na rok? Jeśli jest to strona z newsami to pewnie tak. Jeśli na przykład firmowa to raczej marny zarobek za utratę mocy.

      • Czy to 1 link na głównej czy inny, bo nie bardzo rozumiem? Jeśli to tylko 1 link z domeny to cena wcale nie jest atrakcyjna (w niektórych giełdach linków można znaleźć lepsze okazje).

  • Dzięki za wpis. Warto chyba jeszcze dodać, że Google nie lubi płatnych linków. Dobrze również wybierać takie serwisy, gdzie te linki są dobrze zamaskowane i serwis nie reklamuje się na lewo i prawo, że ma do sprzedania linki.

    • Oczywiście kupowanie linków jest be 🙂 Co do drugiej części to zgadza się dlatego część reklamodawców nie podaje linków od razu w aukcjach.

  • Nie jestem ekspertem w SEO i ilość tych parametrów jest trochę duża.
    Dlatego proszę o uściślenie:
    Jeśli domena jest sprzedażowa i ma niski PR, a chcę zwiększyć jej wartość w oczach wujka G, to potrzebuję linki w domenach z wyższym PR?

    Jeśli tak, to czy dużo z np. PR 3 czy mniej z domeny PR 5. Jak lepiej?

    Czy różnica między pozycjonowaną domeną, a linkiem w kupowanej domenie powinna być np. co najmniej 2 (np PR 0 to PR 2), czy też więcej?
    Jakieś wskazówki dla początkujących?
    Bo z artykułu już wiem jak wybierać, ale nie wiem który sort…

    • Oczywiście, aby Twoja domena zyskiwała w oczach Google warto wybierać domeny o wyższych parametrach od pozycjonowanej choć wiadomo nie wszystko na jedno kopyto. Proponowałbym Ci tak bardzo nie skupiać się na samym PR.

  • z mojego punktu widzenia, od dłuższego czasu nie można znaleźć na allegro perełek, poza tym jeżeli szukanie linków ma polegać nie tylko w umieszczeniu ich na stronie o PR3, ale musi być spełnione kilka innych warunków, i tutaj właśnie ostatnim miejscem gdzie szukałbym dobrych linków jest allegro

    • Piotrek allegro było przykładem. Wystarczy wygooglać daną branżę, zebrać listę X serwisów i napisać do właścicieli.

  • I to jest chyba najważniejsza rada. Szukać serwisów, oglądać je a gdy nie będą zaspamowane linkami to pytać ich administratorów o możliwość dodania linka. Niestety ja do tej pory nie mam szczęścia bo dostaję odpowiedź "możliwa wymiana linkami pod warunkiem jeżeli posiadasz atrakcyjną stronę" a to mnie nie dotyczy lub nie interesuje 🙂
    Programikiem się zainteresowałem i przetestuję go sobie. Dziękuję bardzo.

  • Witam Ciebie! Bardzo przydatny artykuł – jak wszystkie na które nacinam się w internecie podpisane Twoim nazwiskiem. Mam do Ciebie pytanie przy okazji: moja strona od miesiąca osiągnęła top 3 na strategiczne frazy kluczowe i top 5 -10 na drugoplanowe. Pozycjonuję się oczywiście również na długi ogon (każdy artykuł na stronie i wszelkie treści) są tak zoptymalizowane, aby wyświetlały się maksymalnie wysoko. Co robić dalej? Strona utrzymuje się cały czas na pozycjach, czasami są wahania ale strategiczne frazy trzymają się top 3 cały czas. Ciężko pracuję na portalem rozwijając go pod każdym względem w tym seo. -Jak podtrzymać pozycje, aby za miesiąc, dwa nie zaczęła spadać? (i tak wejścia na stronę odnotowuję głównie z długiego ogona i np linków w stopkach itp) Chyba nawet jeden z Twoich artykułów (nie jestem już pewien nie obraź się) ale czytam całą masę -napisano, że po osiągnięciu szczytu już nie pozycjonujemy tak intensywnie lecz "doglądamy strony" -co rozumiesz przez doglądamy? oczywiście wszelka reklama i zamieszczanie linków na forach w stopkach itp non stop. Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie Dawid

    • Pod pojęciem doglądamy rozumiem monitorujemy pozycję i jak są spadki to reagujemy na bieżąco. Nie ma sensu nawalać linkami z taką samą siłą.

  • Popieram @Pablo – szukanie serwisów na własną rękę jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
    Na szybko polecam Advertorials i podobne – szybki płatny link w artykule na popularnych portalach z Pagerankiem stanowczo wyższym niż 1-3.

  • To jest rada dla kogoś, kto dba o jedną swoją stronę. Co w przypadku jak mam/masz ich 10 ? Także spędzasz 2 godziny dziennie na szukanie miejsc, stron i pisanie do właścicieli ?

    • Taki research na allegro można zrobić bardzo szybko.
      Przejrzenie powiedzmy top20 na daną frazę i wysłanie formatki emaila to też nie jest lada wyzwanie.

      Swoją drogą jeśli na stronie nie ma oficjalnie informacji o reklamie cennika etc. i trzeba napisać email tym lepiej bo to znaczy, że linki nie są rozdawane na lewo i prawo jak ktoś już wcześniej napisał.

      Czym więcej ręcznej roboty na którą konkurencja nie zechce poświęcić czasu tym lepiej dla Ciebie tym bardziej wartościowe źródła linków.

    • Zależy o jakiej kwocie abonamentu/stawki za wejście tutaj mówimy. Jednak dla dużych klientów myślę, że 2 godziny co tydzień przez cały rok da bardzo dobre rezultaty.

      To tak samo jak szukanie blogerów do współpracy z marką.

  • Pisałeś że jeśli PR jest wysoki a liczba linków jest nieduża to być może właściciel domeny nabił sztucznie PR. Zatem czy jest jakaś proporcja PR do ilości linków żeby wyglądało to naturalnie?

    • Nie bo można posiadać nie wiele bardzo dobrej jakości linków i efekt będzie ten sam jak miałbyś więcej słabszych. Proponuję analizę też linków dla danej strony.

  • Witam rozmówców, mam pytanie do Sławka i innych osób czy jest jakieś narzędzie które wskaże mi które linki są nofollow a które dofollow ?

    • Zależy czy chcesz to sprawdzić ręcznie czy automatem. Jeśli ręcznie to są np. wtyczki do Google Chrome jeśli automatem to np. Scrapebox, ale jakoś nie mam do tego zaufania.

  • Czy decydujesz się na zakup linków sitwide z anchorem będącym dla Ciebie kluczową frazą? Czy raczej dla sitwide zostawiasz linki brandowe?

  • Poszukiwania właściwych miejsc do linkowania mogą być trochę żmudne, ale jak przecież wiadomo warto o to zadbać. Niejednokrotnie może zdarzyć się, że te kupne linki są raczej w dużym stopniu nieprzydatne i nie takie jakich szukaliśmy.

  • Dzięki za wspomnienie o Netpeak Checker. Kupowanie linków jest z pewnością wygodne, jednak według mnie jest jeszcze sporo "darmowych" (choć często czasochłonnych) możliwości pozyskania wartościowych odnośników.

  • Kupowanie linków można traktować jako dopełnienie całego procesu pozycjonowania. Nie można się wyłącznie opierać na kupnie linków.

  • Cześć, wpis jak widzę nie jest najnowszy ale program działać powinien nadal.
    Niestety po pobraniu i instalacji proszony jestem o kod który przychodzi na e-mail, niestety kod z maila jest nieprawidłowy. Mówię tutaj o programie Netpeak Checker.

    Wiesz jaka jest tego przyczyna lub znasz inny podobny program godny polecenia o podobnych funkcjach?
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.