Przyjazne w pozycjonowaniu sklepy internetowe!

Przyjazne w pozycjonowaniu sklepy internetowe w modelu SaaS Niedawno otrzymałem pytanie na email od czytelnika odnośnie seo sklepów internetowych i postanowiłem odpowiedzieć na nie na łamach bloga bo wydaje mi się ciekawych i często poszukiwanym tematem.

“Czy mógłbym Ciebie prosić o radę ?
Jestem na etapie wyboru platformy sprzedażowej pod sklep internetowy w systemie SaaS. Platform jest bardzo wiele i przeanalizowanie ich pod kątem “przyjaznego SEO” zajęło by pewnie bardzo wiele czasu…
Czy mógłbyś się podzielić taką informacją ?”
Dziękuję i pozdrawiam
Artur Ubert

Co to za sklepy w systemie SaaS?

Zacznę od tego czym są sklepy internetowe udostępnianie w modelu SaaS. Sklepy te są instalowane w chmurze firmy, która udostępnia oprogramowanie. W ramach opłaty rocznej, lub miesięcznej mamy w cenie support oraz aktualizacje sklepu. Zatem sprawy techniczne zupełnie nas nie obchodzą. W przypadku instalacji skryptu na własnym serwerze sami musimy dbać o jego aktualizację, bezpieczeństwo, problemy techniczne etc. a wierzcie mi to potrafi być bardzo uciążliwe.

Do dziś pamiętaj jak kilka lat temu z bratem miałem sklep internetowy (skrypt kupiony na allegro) i gdy na serwerze pojawił się wirus, bez 2 słów dostawca usług hostingowych wyłączył sklep, a my przez kilka dni walczyliśmy z jego ponownym uruchomieniem.

Co więcej temat ten mnie zainteresował gdyż sprzedając swoje produkty seo także miałem trochę problemów technicznych. Od 2014 roku w pełni przeniosłem sprzedaż na Ekademia.pl gdzie płacę % od sprzedaży i żadne sprawy techniczne mnie nie obchodzą, a serwis jest na tyle rozbudowany, że swobodnie spełnia moje potrzeby, a nawet oferuje więcej. Dla mnie jest to bardzo wielka ulga, także zacząłem doceniać zalety takich rozwiązań.

Oczywiście jeśli jesteś programistą to gotowy skrypt daje Ci wiele możliwości rozbudowy skryptu i co ważne płacisz za nie jednorazowo, albo wykorzystujesz zupełnie bezpłatny skrypt. Natomiast wiele firm woli zapłacić X zł miesięcznie i nie przejmować się sprawami technicznymi.

Wróćmy, jednak do pytania czytelnika.

Wybieram sklepy internetowe do analizy SEO

Do analizy wybrałem firmy specjalizujące się w sklepach internetowych, nie zaś agencje reklamowe oferujące n różnych usług wychodząc z założenia, że jeśli firma specjalizuje się w sklepach to ich produkt powinien być jednym z lepszych.

Z kilkudziesięciu firm wybrałem 6. Warunkiem było:

  • udostępnianie wersji demo sklepu,
  • dostępna informacja o cenie na stronie,
  • strona dostępna w polskiej wersji językowej.

Zależało mi, aby wybrać najpopularniejsze rozwiązania o, które internauci najczęściej pytają dlatego wybrałem te, których wpisaniu nazwy w Google w zakładce fora pokazywały najwięcej wyników. Dodam tylko, że większość tych sklepów była już mi znana ze słyszenia, także potwierdza to ich popularność.

Do testu wybrałem 6 platform:

  • Shoper,
  • Wellcommerce,
  • RedCart,
  • Sote,
  • Istore,
  • Iai.

Analizie w tych sklepach poddałem kilkanaście parametrów, które mogą mieć wpływ na pozycjonowanie:

  • możliwość ręcznego uzupełnienia znaczników title, description, keywords dla sklepu, kategorii, produktów,
  • automatyczne umieszczenie h1 w nazwie produktu,
  • możliwość formatowania treści (heading tags, b, i, u…),
  • dodawanie opisów alternatywnych do zdjęć produktów,
  • umieszczanie zdjęć bez zmiany ich pierwotnej nazwy plików,
  • przyjazne adresy url,
  • linkowanie wewnętrzne poprzez możliwość umieszczenia produktów podobnych, powiązanych…,
  • zastosowanie w nawigacji breadcrumbs,
  • stosowanie tagu rel=canonical,
  • możliwość integracji sklepu z serwisami social media,
  • dostęp do pliku robots.txt z poziomu panelu,
  • automatyczne generowanie sitemapy,
  • umieszczenie w stopce linka do strony producenta oprogramowania.
Porównanie sklepów internetowych udostępnianych w modelu SaaS pod względem SEO.
funkcjonalność Shoper Wellcommerce RedCart Sote Istore Iai
znaczniki meta dla sklepu* + + + + +
znaczniki meta dla kategorii* + + + + +
znaczniki meta dla kazdego produktu* + + + + +
h1 w nazwie produktu + + + +
formatowanie treści + + + + + +
opisy alternatywne zdjęć + +
opisowe nazwy wgrywanych plików +
przyjazne adresy url + + + + + +
linkowanie wewnętrzne + + + + + +
breadcrumbs + + + + + +
cannonical + +  ? +
integracja z socialmedia + + + + + +
dostępność pliku robots.txt + + + + +
mapa xml + + + + + +
link do autorów sklepu + + + + + +
koszt miesięczny 41 zł netto
mies
75 zł netto
mies
50 zł netto
mies
179 zł netto
mies
59,90 zł netto
mies
 99 zł netto mies

* title, description, keywords (jeśli brakowało definicji chociażby jednego z tych elementów sklep otrzymywał -)

Aby dokonać powyższej analizy w każdym serwisie założyłem sklep, by móc zbadać to osobiście. Jeśli miałem jakieś wątpliwości to pisałem do supportu w celu otrzymania dodatkowych informacji. Poza Istore nie miałem większych problemów z ich uzyskaniem. W tym przypadku musiałem oznaczyć parametry tak jak to widziałem.

W zestawieniu podałem cenę aczkolwiek nie jest to dla mnie znaczący element gdyż skupiam się na aspektach seo.

Płać i rób za nas SEO

Większość parametrów nie wymaga wyjaśnień natomiast co do ostatniego punktu chciałem powiedzieć dlaczego go umieściłem i dlaczego go zaliczam na szkodę sklepu. Nie widzę powodu dla jakiego miałbym umieszczać link do autorów sklepu, jeśli miesiąc w miesiąc opłacam za niego abonament. Moim zdaniem firma powinna móc umieścić podpis, natomiast za link jako właściciel powinienem otrzymywać od firmy wynagrodzenie 🙂

Najczęściej spotykane problemy seo w sklepach internetowych:

  1. zmienianiem nazw plików podczas ich wgrywania, jedynie Sote  sobie z tym radzi,
  2. brakiem możliwości umieszczania opisów alternatywnych, często są to automatycznie umieszczane nazwy produktu jednak jeśli produkt ma np. 5 zdjęć to warto byłoby je móc dodatkowo opisać tutaj jedynie Shoper dał radę,
  3. ostatnim elementem jest dość ważny brak zastosowania tagu cannonical z którym poradził sobie Shoper oraz Sote (wellcommerce wkrótce ma to wdrażać).

Jak widziałeś w powyższej tabeli nie ma wątpliwości co do zwycięzcy tego turnieju 🙂

Najlepiej 3 zoptymalizowane platformy pod względem seo to:

  • miejsce 1: Shoper,
  • miejsce 2: Sote,
  • miejsce 3: Iai.

O dziwo rozwiązanie najtańsze czyli Shoper zostało najlepiej zoptymalizowane pod względem seo. Roczny koszt utrzymania sklepu jest nawet tańszy niż kupienie gotowego skryptu więc moim zdaniem warto z niego skorzystać.

Gdybym brał pod uwagę łatwość obsługi platform, WellCommetce zająłbym miejsce Iai. Obsługa tej platformy była drogą przez mękę, także osobiście nie poleciłbym tego rozwiązania.

W zestawieniu porównałem 14 podstawowych parametrów. Jeśli zastanawiasz się nad jakimś innym rozwiązaniem, którego tutaj nie uwzględniłem powyższa tabela pokazuje na jakie parametry warto zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie do sklepu.

Mam nadzieję, że nie tylko Arturowi przyda się ta informacja 🙂

Wierzę, że z Waszą pomocą wpis ten dotrze do tak wielu osób, że  wzbudzi zainteresowanie autorów skryptów i przyjrzą się im bliżej od strony seo. Dlatego będę wdzięczny za komentowanie i udostępnianie tego wpisu!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.8/5 (22 votes cast)
Przyjazne w pozycjonowaniu sklepy internetowe!, 4.8 out of 5 based on 22 ratings

o autorze

admin

Od 2009 prowadzi ów seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

69 komentarzy

napisz komentarz
  • Jak widać większość platform spełniła stawiane przez Ciebie wymagania. Mam nadzieję, że wszystkie osoby zainteresowane e-handlem przed wyborem platformy zapoznają się z informacjami tutaj zawartymi, które przydadzą się głównie, jeśli zdecydujemy się na zakup lub zlecenie napisania sklepu. Ostatnio miałem jednego klienta, którego sklep nie posiadał możliwości edycji najbardziej podstawowych elementów takich jak title czy meta opis.

  • Ja bym jeszcze do tego dodał to, czy dana platforma jest dostosowana na urządzenia mobilne. Zdaje się, że krok po kroku to wprowadzają, ale nie jest to jeszcze standard.

  • Nie chcę mi się wierzyć. Pracowałem z Shoperem i był najbardziej oporny na SEO z wszystkich systemów z którymi pracowałem. Ile wziąłeś za szeptankę? 😉

    • Piotrek ja nie pozycjonowałem tych sklepów, a jedynie porównałem ich funkcje pod względem seo co powinno się przełożyć na łatwość ich pozycjonowania.
      Od żadnej z firm nie wziąłem pieniędzy zrobiłem porównanie tak jak przy hostingach seo kilka lat temu http://www.blog.gdaq.pl/2011/01/hosting-dla-pozyc….

      Możesz korzystałeś np. z jakiejś starszej wersji shopera?

  • Artykuł bardzo ciekawy. Ja osobiście stawiam sklepy virtuemart na joomli, nie jest to najlepsze rozwiązanie i chętnie wkrótce sam przetestowałbym coś nowego. Dodam jeszcze, że bardzo podoba mi się pomysł odpowiadania na pytania klientów na łamach bloga. Ogromna oszczędność czasu, bo sporo osób pyta o to samo i zawsze zamiast dziesiąty raz produkować się o tym samym, może po prostu podesłać linka:)

    • Dzięki Juliusz! To prawda, a pytań spływa sporo na e-mail no i tak jak w tym przypadku bardzo dobry temat na artykuł.

    • Adam preste ściągasz i instalujesz na serwerze natomiast ja skupiłem się na rozwiązaniach w SaaS.

  • Gdybyście się zastanawiali nad funkcjonalnością wybranych sklepów, to tu macie prawie pełen zakres funkcjonalności dostępnych na platformach

  • Dzięki za zestawienie. Zastanawialiśmy się właśnie nad rozwiązaniem shoper. Przy okazji także testujemy jeszcze produkty opensource (np. Presta). tam chyba są jeszcze większe możliwości integracji.

  • Fajne zestawienie, co prawda używając shopera nie odniosłem wrażenia że dobrze się go pozycjonuję, ale w badaniach zawsze tak jest że, teoria ni jak się ma do praktyki 😉 Pozdrawiam

  • Lepiej mieć wszystko swoje niż jechać na dzierżawie..
    Z doświadczenia wiem, że najlepiej jest mieć możliwość pełnego dostosowania sklepu pod siebie.
    Dlatego mimo czasem większego kosztu początkowego rozwiązania open source są najlepsze.

    Przykładowo dobrze zoptymalizowana Joomla + Virtuemart + kilka przeróbek + płatnych komponentów i wszystkie Sasy mogą się schować.

    … i na przyszłość możemy robić z tym co chcemy

  • ja mam sklep na presta, jestem zadowolony, za chwilę zmienię na najnowszą wersję i liczę, że będzie jeszcze lepiej (strona responsywna), a i wyniki calkiem, całkiem mam w wyszukiwarce

  • Kolega nie dokładnie zapoznał się z softem RedCart ma znaczniki meta dla sklepu + linki kanoniczne
    USTAWIENIA – PODSTAWOWE USTAWIENIA >- SEO lub dla każdego produktu, kategorii zakładka SEO 🙂

    • Dariuszu po wpisaniu danych w title, description i keywords wcale nie pokazują się one dlatego pojawił się tam "-".
      Cannonicala nie widzę na stronie ani w opcjach, pisałem też w tej sprawie do supportu i nikt nie odpisał także uznałem, że tego nie ma.

  • Nie będę owiał w bawełnę. Wpis bardzo rzetelny i ciekawy. Wielu klientów coraz częściej pyta jakie rozwiązanie zastosować w przypadku sklepów internetowych. Dzięki temu zestawieniu mam w końcu dla nich idealną odpowiedź 🙂 Dzięki!

  • RedCart standardowo chyba nie ma canonicali, przynajmniej pół roku temu jeszcze nie miał. Może teraz się coś zmieniło. Ja musiałem canonicale przez support załatwiać.
    Fakt, brak IAI Shop 🙂
    A tak pozatym to może ktoś się pokusi i dopracuje jaki.sklep.pl pod kątem wszystkich rzeczy pod SEO:)

  • Moim wymogiem do testów było udostępnianie przez firmy dema sklepów natomiast w IAI Shop robią to ręcznie, nie jak inni od razu po rejestracji dlatego ich pominąłem.

    Od wczoraj czekam na rejestrację sklepu 🙂 jeśli im się to uda i będą warci opisania to dołączą do zestawienia.

  • SOTE *ocenzurowano*!!! Na nich ludzie uważajcie!!! Shoper godny uwagi. Szkoda, że nie wziąłeś pod uwagę iai-shop.com, który jest bardzo często wybierany przez Polskich przedsiębiorców. Pozdrawiam

  • Ciekawy wpis, dający spore rozeznanie w walorach sklepów z perspektywy optymalizacji pod wyszukiwarki. A może dałoby się przeprowadzić podobny test darmowych skryptów pod sklepy?

    • To samo zasugerował Daniel Jarek na G+ i muszę odpisać tak samo 🙂

      Pomysł świetny, nawet przeszedł mi podczas tych testów przez głowę, ale musiałbym instalować każdy sklep na własnym serwerze co zajęłoby sporo czasu i znając życie już podczas instalacji napotkałbym wiele przeszkód, a po drugie do każdego sklepu musiałbym przetestować X różnych wtyczek seo, aby potwierdzić, które rozwiązanie jest najlepsze.

  • zabrakło większych: prestashop, magento, woocommerce i opisu możliwości zintegrowania z płatnościami pl (payu dotpay itp.). Mam sklep i wiem jaki to problem.

  • Ja ze Seo sklepów jak ktoś ma większy budżet polecam magento, oczywiście to nie rozwiązanie dla małych ale patrząc na rozwój tej platformy to warte to jest uwagi.

  • opisy alternatywne zdjęć – w Sote jest dostępne. Należy dodać zdjęcie, zapisać produkt i następnie po kliknięciu w zdjęcie pojawia się opcja opisu. Odnośnie sklepów to SOTE odradzam ( po kilku tygodniach z tą firmą psychika może ulec znacznemu pogorszeniu, nie mówiąc o interesach) . Można wiele negatywnych opinii przeczytać na forach. Umowy z nimi tylko za pośrednictwem kancelarii bo tak to oskubią do zera. Pozdrawiam

  • Chciałbym poinformować, że do programu SOTESHOP wprowadziliśmy zmiany dotyczące pozycjonowania: alternatywne opisy zdjęć oraz h1 w nazwie produktu. Zmiany są od kilku dni dostępne w bezpłatnych aktualizacjach dla wszystkich klientów. Dziękujemy za analizę naszego programu i pomoc w jego ulepszeniu. Dobre pozycjonowanie sklepów to jeden z naszych priorytetów, dlatego staramy się działać szybko i słuchać trafnych sugestii. Marek Jakubowicz.

  • Moje zdanie jest takie – jeśli głównym kryterium ma być SEO, to nie brałbym pod uwagę żadnego sklepu w systemie SaaS:) Co G lubi najbardziej? – ano oryginalność, niepowtarzalność itp. Tymczasem, mimo różnych opcji i wariantów do wyboru, generalnie tego typu sklepy są bardzo szablonowe i może być tak, że np. 5 tys. klientów jednej platformy będzie miało sklepy na jedno kopyto:). – często ten sam układ i rozmieszczenie poszczególnych bloków. Może upraszczam i generalizuję, ale jednak wiele razy trafiałem w internecie na prawie identyczne sklepy:)
    Co zatem bym polecił? – zdecydowanie Prestashop. Darmowy i jak dla mnie świetny z prawie nieograniczonymi możliwościami. Dodam, że 2 moje sklepy na tym skrypcie siedzą wysoko w wynikach G, dzięki czemu oczywiście sprzedaż jest spora:), a jeden z tych sklepów nie jest właściwie w ogóle linkowany, ciągnie do w górę głównie content.. Nadmienię też, że nie jestem specem od programowania ani od pozycjonowania, robię takie rzeczy amatorsko, ale jakoś sobie radzę:)

    • Większość może i będzie miało ale znajda się tacy co włożą w sklep trochę więcej pracy i to zarówno pod kątem klienta jak i samego seo i późniejszego pozycjonowania. Ci mogą liczyć także na więcej klientów niż pozostała większość. Pamiętaj także, że seo to także odpowiednio zoptymalizowane opisy, grafika i kilka innych elementów w żaden sposób niezależnych od samego skryptu. Jednym słowem na indywidualność sklepu, a także jego pozycjonowanie i późniejsze zyski składa się wiele elementów.

  • Swego czasu również robiłem podobne porównanie ale na potrzeby firmy w jakiej pracuję i najlepiej wypadł Click Shop, którego brakuje w zestawieniu.Wypadł najlpeiej nie tylko pod względem SEO ale także ceny do funkcjonalności i kilku innych elementów. Na te rozwiązanie się zdecydowaliśmy i nie żałuję tego wyboru. Click Shop to platforma oparta na Shoperze ale od dłuższego już czasu rozwijającą się we własnym zakresie i wdrażająca własne rozwiązania więc od Shopera się różniąca.

    • Od 3 lat używam Click Shopa i regularnie szukam jego przewag (różnic na +) nad shoperem… i nie znajduję. Gdyby nie to, że shoper nie jest w stanie zaimportować sklepu z click shopa (ani z siebie samego) – mówię o sklepie z wariantami – to już bym się przeniósł, bo aktualizacje najpierw pojawiają się w shoperze, a dopiero po kilku miesiącach w click shopie.

  • Ja osobiście stawiam sklepy na Magento – opensource w który nie raz trzeba wpakować trochę kasy na zakup rozszerzeń ale oprogramowanie jest rozwijane (ostatnio całość "przejął" eBay) i całkiem nieźle skrojone jeżeli chodzi chodzi o SEO. Myślę, że pomiędzy większością sklepów rożnice się powoli będą zacierać a słabsze silniki odpadną, bo każde oprogramowanie ecommerce, które chce trochę na siebie zarobić musi posiadać to co konkurencja albo najlepiej być o krok dalej

  • na preście jadę od samego początku, wcześniej miałem chwilową zajawkę na Shopera, ostatecznie zatoczyłem koło i z powrotem do presty 🙂 z pozycjonowaniem tez problemu nie ma

  • Mnie brakuje w zestawieniu oceny supportu poszczególnych sklepów wraz ze wskazaniem na łatwość/wsparcie producenta pod kątem optymalizacji. Po ostatnich moich przejściach niektóre skrypty w zestawieniu dostałyby solidnego klapsa.

  • Korzystam obecnie z usług pewnego gotowego rozwiązania i powiem wam, że masakra… nie można zmienić alt dla pojedynczych zdjęc, syf w kodzie, nie które elementy na tabelkach…
    Najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o SEO jest presta…

  • Ciekawe i pomocne porównanie. Ja mimo wszystko zwykle skłaniam się ku rozwiązaniom możliwym do zainstalowania na shered/dedyk niż SaaS. W praktyce często cena okazuje się na podobnym poziomie, a jednak zawsze istnieje większa możliwość edycji kodu (lub tworzenia czy instalacji wtyczek) jeśli okaże się, że z tych czy innych względów sklep nie jest optymalny pod względem SEO. Z doświadczenia wiem, że czasem drobne (wręcz kosmetyczne) różnice w kodzie HTML mogę mieć istotne znaczenie dla pozycjonowania. Nie mówiąc już o takich drobiazgach jak zróżnicowanie schematów tytułu strony w ramach jednego widoku itp.

  • Dzięki za rzetelne zestawienie. Takie informacje, jak i same gotowe platformy sklepowe są na wagę złota dla osób, które może i mają żyłkę do handlu, ale z umiejętności technicznych to szczytem jest dla nich obsługa tabletu i laptopa.

  • Dzien dobry,

    probuje ustawic SEO w IAI sama (restrykcje finansowe), pytalam IAI o to, jak ustawic tag h1
    w sklepie, otrzymalam jakies nieprecyzyjne odpowiedzi, ze mam sobie ustawic naglowek na cms i to wystarczy.

    Niestety, wszystkie programy sprawdzajace optymalizacje strony podaja, ze tego H1 nie ma.

    Jest jakies miejsce, gdzie sie go ustawia, bo pewnie bede bladzic jeszcze przez pare tygodni?

    Z gory dziekuje za podpowiedz.

    Justyna

  • Witam serdecznie,
    Pracuje zawodowo ze skrypatmi e-commerce, najwięcej ze sklepami opartych na prestashop. Od marca tego roku, od wejścia na rynek presty 1.6, masowo sa przenosiny ze skryptu shoper do prestashop, wręcz nie widzę końca zamówień!!. Powód – bez inwestycji w reklamy google shoper może nie zarobić na swoje opłaty.
    Prestashop pięknie się pozycjonuje i jest bezpłatny!.

    • Presta i może jest bezpłatny, jako podstawowy skrypt do zassania z sieci :). Są jednak firmy i Firmy. Jeśli Firma ma kasę i podchodzi profesjonalnie do tematu, to dla nich to, czy skrypt jest darmowy, czy płatny jest praktycznie bez znaczenia. Dużo ważniejszym czynnikiem jest to, czy posiada support, czy sklep na nim oparty jest bezproblemowy w obsłudze, jest bezproblemowy w rozbudowie o dodatkowe funkcjonalności, jest zbudowany w oparciu o nowe technologie lub z ich wdrożeniem nie ma problemu (np. html5, css3, ajax, parallax itp.), nie ma błędów w kodzie, ma prosty i przejrzysty kod, jest łatwy w ewentualnej optymalizacji i późniejszym pozycjonowaniu. Pewnie kilka innych czynników jeszcze można by wymienić ale chodzi o to, że dla poważnych firm liczy się funkcjonalność oraz oszczędność czasu. Koszt inwestycji oraz jak najszybszy jej zwrot. Sam koszt skryptu, nawet gdyby miał być to komercyjny Magento, jest praktycznie bez znaczenia w porównaniu z inwestycją wdrożenia gotowego sklepu według planów oraz inwestycją czasu.

  • Osobiście używam istore więc trochę zaktualizuję być może komuś to pomoże.

    1. Abonament brutto to 120 zł (w tańszej wersji jaką podano nie ma możliwości zmian grafiki itp. oraz jest ograniczenie do 500 produktów)
    2. Obecnie został dodany nowy darmowy szablon, skonfigurowany również pod urządzenia mobilne.
    + jest darmowy
    – każdy może mieć identyczny a w tańszym abonamencie nic nie zmienisz
    3. Obecnie można dodawać wszystkie zawarte w * znaczniki meta w kategoriach i produktach.

    Mam nadzieję, że trochę uzupełniłem.

    Pozdrawiam

  • Świetny, rzeczowy wpis. Brakuje tylko shoplo, które ostatnio staje się coraz popularniejsze, a nie należy do najtańszych rozwiązań. Może jakaś mała aktualizacja artykułu?

    Rejestracja i dostęp do ich demo jest bezproblemowa, a support odpowiada z reguły w ciągu 24h, więc powinno pójść szybko.

    Chętnie zobaczyłbym też w zestawieniu najpopularniejszą na polskim rynku Prestę. Mimo, że to darmowe rozwiązanie, bardzo wiele osób na samym początku swojej drogi w e-commerce staje przed takim właśnie wyborem: Presta czy któreś z rozwiązań SaaS?

  • Potwierdzam, obsługa IAI od strony panelu administracyjnego jest koszmarna. Trzeba się chyba do niej przyzwyczaić albo zupełnie przestawić myślenie na inny tok. Pozycjonowanie wygląda na razie dobrze. 1 dzień po umieszczeniu pierwszych produktów w wersji roboczej podstrony z tymi produktami już znalazły się wysoko w wynikach googla

  • Nie wiem czy masz w planach aktualizację postu, ale jeśli tak, to warto dołożyć, Ebexo, Shoplo i zwrócić szczególną uwagę na AtomStore. Co do samego wpisu – świetna robota. Pomijając aspekt SEO, jako, że pracuję/pracowałem na tych silnikach od strony zarządzania sklepem dorzucę swoje 3 grosze.. Sote nieźle wypada w SEO, aczkolwiek praca w PA (przynajmniej dla mnie) jest bardzo uciążliwa.. Shoper na start jest świetny. IAI raczej dla większych sklepów…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.