[metaslider id=11287] SilesiaSEM Katowice 2014 – relacja z 2 dniowego szkolenia "Pozycjonowanie zaawansowane" | SEO Blog

SilesiaSEM Katowice 2014 – relacja z 2 dniowego szkolenia „Pozycjonowanie zaawansowane”

2 lata temu pisałem o szkoleniu z pozycjonowania zaawansowanego Silesia Sem w Katowicach, a w miniony wekend na zaproszenie Artura Strzeleckiego (silesiasem.pl) wybrałem się ponownie, aby zaktualizować swoją wiedzę. Z poprzedniego szkolenia byłem bardzo zadowolony „Silesia SEM 2012 było zajebiście – relacja ze szkolenia pozycjonowanie zaawansowane” także bez zastanowienia wybrałem się z wielką chęcią na nie ponownie.

Na początku bardzo mile zostałem zaskoczony lokalizacją sali szkoleniowej. Po wyjściu z pociągu dotarcie do niej zajęło mi jakieś 3 minuty. Sala była wyposażona w duże wygodne fotele i stoły także zmiana sali to świetne posunięcie. Jedna uwaga dla organizatorów to email z informacją o szczegółach szkolenia powinien zostać wysłany wcześniej i można by do tego dołączyć mapę dojazdu/dojścia do sali.

2 lata temu pisałem o braku strzałek, rollupów… teraz się już pojawiły, była też miła Pani na recepcji, która informowała gdzie jest sala szkoleniowa także mam wrażenie, że wszystko wygląda bardziej profesjonalnie.

Każdy uczestnik szkolenia otrzymał torebeczkę Xanna z długopisem, notesem, otwieraczem do piwa :), czaderską koszulką i kilkoma reklamami… a no i bardzo smacznymi krówkami.
xann-koszulka-prawdziwego-seowcaxann-otwieracz-do-piwa

Ok przejdźmy do samego szkolenia bo z pewnością to Cię najbardziej interesuje.

Dzień pierwszy szkolenia „Pozycjonowanie zaawansowane” czyli White Hat SEO

Pierwszy dzień szkolenia poprowadził Artur Strzelecki, był on poświęcony w pełni metodom White Hat SEO co bardzo mnie zainteresowało bo szykuję wkrótce coś w podobnej tematyce. o czym moi subskrybenci już są powoli informowani 🙂

A oto lista tematów jakie zapowiedział Artur.

  1. Link building
  2. Content managment
  3. Mobilne Seo
  4. Social Media w SEO
  5. Fragmenty rozszerzone i authorship
  6. Narzędzia monitorowania pozycji
  7. Badanie backlinków i konkurencji
  8. Zaplecze
  9. Filtry i kary SEO
  10. Systemy autonomiczne / IP
  11. Umowy oraz stawki w SEO

1. Link Bulding

Link building relacyjny

Artur przedstawił link buildingu relacyjny, którego prekursorem w Polsce jest, o ile mi wiadomo, Karol Dziedzic. Klasyczny model linkowania niestety jest ułomny z tego powodu, że każdy jest w stanie pozyskać takie same linki jak i Ty. W przypadku link buildingu relacyjnego sprawa wygląda zupełnie inaczej bo opiera się on na relacjach z czytelnikami, klientami, współpracownikami…

Artur pokazywał jak duże firmy i małe mogą robić link building relacyjny, ale przede wszystkim pokazał też na własnym przykładzie jak on to robił z silesiasem.pl. Case study zawsze są najbardziej doceniane, także warto było to zobaczyć na prawdziwym przykładzie.

Wspomniano też o kilku narzędziach, które mogą być pomocne przy monitorowaniu internetu w poszukiwaniu informacji o naszej firmie, ale także jak łatwo wykorzystać Google do poszukiwania tego typu informacji za pomocą wyszukiwania obrazem.

Powiedziałbym, że to taka bardzo biała metoda pozyskiwania linków.

Link building klasyczny

W części link buildingu klasycznego Artur pokazywał przykłady pozyskanych linków ze stron: rządowych, edukacyjnych, komercyjnych pokazując w jaki sposób wybiera te najmocniejsze, jak robi cały research tych stron.

Ciekawostką, którą mam wrażenie Artur zainicjował w branży seo, było zapraszanie innych do udzielania komentarzy na naszym blogu do poruszanego tematu (znany przykład 35 rad jak tworzyć i zdobywać linki). Artykuł nie dość, że zyskał sporą popularność bo wypowiedziało się w nim 35 fachowców z branży, to dodatkowo większość osób wypowiadających się w artykule podlinkowała go na swoich blogach i w mediach społecznościowych. Teraz da się zauważyć rosnącą popularność tego typu wpisów w branży seo.

Pojawiła się też informacja o gościnnym blogowaniu, co mam wrażenie, że w Polsce nie jest zbyt popularnym tematem, oraz o tym w jaki sposób linkować z for dyskusyjnych, jakich narzędzi używać, na co uważać…

Ta część zakończyła się slajdem z kilkunastoma sposobami na prawdziwy white hat seo link building, jak podejrzałem na slajdzie, pochodząca od Danny’ego Dovera. Bardzo ciekawe sposoby stosowane przez wiele osób, pewnie często nawet nieświadomie działające bardzo dobrze na pozyskiwanie linków. Myślę, że jak ktoś dobrze w necie poszuka to znajdzie 🙂

Inne sposoby na link building

W dalszej części Artur pokazywał jak wykorzystuje wtyczkę commentluve do linkowania stron klientów i kilka case study z efektami takich działań. Nie jest to standardowe wykorzystanie tej wtyczki bo stworzył specjalny skrypt, dzięki któremu umieszcza w linkach dowolne anchory i linki do różnych stron.

Kolejna ciekawostka to pozyskiwanie linków ze stron gdzie konkurencja umieściła link, ale z jakiś powodów ten link nie działa. Bardzo prosty sposób, a można dzięki temu czasami zdobyć bardzo dobre linki . Oczywiście nie zabrakło omówienia narzędzi za pomocą których możemy je wyszukać. l

Dalej pokazano nam case study wypozycjonowania strony 3 bardzo mocnymi linkami z przechwyconych domen :), oraz zastosowanie info grafik w link buildingu, choć doświadczenie Artura pokazało, że nie był to najlepszy sposób.

Linkowanie to, to co tygryski lubią najbardziej, dlatego na tym się skupiłem, a jak za wiele Wam zdradzę to więcej mnie tam nie wpuszczą 🙂

W części o contencie skupiono się głównie na tworzeniu unikalnych, ciekawych tekstów panda odpornych, o tym jak znajdować plagiaty i jak walczyć z tymi, którzy kradną nasz content.

Mobilne SEO to temat, który jeszcze mnie tak bardzo nie kręci, ale sam czytając inne blogi zauważyłem, że treści zoptymalizowane pod urządzenia mobilne dużo chętniej się czyta więc jest to jak najbardziej na czasie. Artur skupił się na technologii tworzenia tych stron.

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że socialmedia ma co raz większe seo i Artur postanowił to udowodnić pokazując jak dzięki nim wszedł na frazę „Szkolenie seo” na pierwsze miejsce, które było długo okupowane przez 1 konkurenta na rynku.

Następnie rodzaje fragmentów sformatowanych czyli o tym jak może zmieniać się wygląd wyników organicznych, przedstawienie narzędzi do: monitoringu, analizy backlinków.

Kolejny większy temat to zaplecze seo i tutaj Artur zwrócił przede wszystkim uwagę na prawa autorskie wykorzystywanych przez nas materiałów do tworzenia zaplecza, jakiej wielkości zaplecza robić, jakie schematy stosować, jaki serwer wybrać pod zaplecze…

Mam wrażenie, że temat potraktowany po macoszemu, trochę za mało szczegółowych informacji, za mało case study. Uważam, że dużo lepiej byłoby gdyby czas poświęcony na pokazywanie dokładnie jak działa Xrumer czy GSA poświęcono właśnie temu.

Na koniec szkolenia trochę informacji o filtrach, komunikatach z GWT itp. O dziwo dopiero teraz się zorientowałem, że pominięto temat „Umowa oraz stawki w SEO”.

Po szkoleniu mieliśmy AfterParty oficjalnie od godziny 19, które skończyło się o 3 w nocy. Na After pojawiło się sporo ciekawych osób bo jakby nie było Katowice to zagłębie branży SEO 🙂

Podsumowanie 1 dnia szkolenia z pozycjonowania dla zaawansowanych White SEO

Szkolenie uważam za bardzo udane i co dla mnie najważniejsze Artur zmienił strategię i stoi bardziej po białej stronie mocy 🙂 nie było już katalogowania automatami czy korzystania z SWLi co warto docenić. Szkolenie nie jest robione według skryptu stworzonego 2 lata temu, ale cały czas się rozwija wraz ze zmianami jakie wprowadza Google.

Dzień drugi szkolenia „Pozycjonowanie zaawansowane” czyli Black Hat SEO

Do drugiego dnia szkolenia prowadzonego przez Roberta Niechciała podszedłem bardzo  sceptycznie, jak się później okazało, zupełnie niepotrzebnie. Cenię sobie bardzo white seo i nie sądziłem, że jest jeszcze miejsce na działania Black.

Robert podczas szkolenia pokazał sporo case study pozycjonowania niełatwych stron w branży suplementów na potencję, powiększania… i wielu wielu innych dzięki wykorzystaniu np. Eweblinka, Xrumera, które, jak się okazuje, cały czas są bardzo skuteczne.

Co ważne, jeszcze 2 lata temu chłopaki opowiadali jak uderzali 2 mln. punktów z  Eweblinka w stronę docelową, natomiast teraz tego typu działania… żeby nie zdradzić ich strategii, to powiem tylko, że nie są skierowane w stronę docelową.

Robert omówił modele linkowania stosowane od 2003 roku aż po dziś oraz powiedział jakie zagrożenia niesie ze sobą stosowanie metod BHS.

Ostatnio filtr dostała jedna z moich MFA więc zaciekawił mnie temat jak szybko przywrócić stronę na poprzednie pozycje bez bawienia się w walczenie ze zdjęciem filtra 🙂

W dalszej części Robert pokazał jakie programy i w jaki sposób wykorzystuje do:

  • tworzenia list linków,
  • tworzenia list keywordsów,
  • sprawdzania PR i indeksacji,
  • pingowania stron,
  • krótko o zarządzaniu zapleczem oraz o wymaganiach stawianych większości softom seo.

Na koniec, krok po kroku, jak zabrać się do spamowania 🙂 Brzmi to dziwnie, ale to było szkolenie BSH. Dostaliśmy instrukcje krok po kroku: od budowania list, ich obróbki po zrobienie blasta w xrumerze, indeksowanie linków…

Robert nie omieszkał pochwalić się 3 czy 4 swoimi domenami w top10 na frazę „pozycjonowanie”. Nie przepadam za BSH, ale jak widać, cały czas radzi sobie bardzo dobrze i są branże gdzie tego typu działania nie przeszkadzają Google.

Na koniec pojawił się jeszcze Artur, który przedstawił krok po kroku jak działa oprogramowanie GSA.

Podsumowanie 2 dnia szkolenia z pozycjonowania dla zaawansowanych Black SEO

Ku mojemu zdziwieniu szkolenie bardzo mi się spodobało, a to dzięki temu, że Robert pokazał, że nie trzeba nawalać BSH w stronę docelową, ani nawet zaplecze, a można dzięki temu zdobyć dla klienta jeszcze masę klientów.

Silesia SEM „Pozycjonowanie zaawansowane”

Podsumowując całe spotkanie było bardzo ciekawe, inspirujące, masa case study, ogrom wiedzy…

Kiedy 2 lata temu ostatni raz byłem na SilesiaSEM byłem dużo bardziej zielony w tym temacie, także dużo więcej wyniosłem wiedzy, natomiast dalej uważam, że Xann z Arturem i Robertem robią kawał dobrej roboty i chwała im za to.

Jest jednak jedna rzecz, która mi się nie podobała, na którą, moim zdaniem, było po prostu szkoda czasu i nie mogę przejść obok niej obojętnie, a jest to pokazywanie dokładnie jak działa XRumer i GSA. Nie powiem, Robert pokazywał w XRumerze kilka tricków, smaczków, jednak z tego co się zorientowałem, nikt na sali nigdy nie korzystał z XRumera, a chyba tylko ja posiadałem GSA. Program każdy musi sam włączyć i się nim pobawić, na spokojnie obejrzeć materiał video, poczytać o nim i po prostu nie do końca jestem przekonany, że pokazywanie tego krok po kroku miało jakiś sens. Gdybyśmy dostali dostęp do filmów to ok, każdy miałby czas na spokojnie zapoznać się z tym, jak nie dzisiaj to za miesiąc, natomiast to co zobaczyliśmy bardzo szybko uleci.

Oczywiście wszyscy uczestnicy szkolenia na koniec otrzymali stosowne certyfikaty.

Aha i jeszcze jedno, ale to zupełnie niezależne od organizatorów 🙂 Po 2 dniach szkolenia mam wrażenie, że poziom ludzi był dużo niższy niż 2 lata temu przez co dużo mniej było case study z sali, mniej interakcji z uczestnikami, a to był jeden z elementów, który najbardziej mi się poprzednio podobał.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (14 votes cast)
SilesiaSEM Katowice 2014 - relacja z 2 dniowego szkolenia "Pozycjonowanie zaawansowane", 3.0 out of 5 based on 14 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

32 komentarze

napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.