GDAKowe rewolucje czyli nowy newsletter, „Piątkowe GDAKanie o SEO”…

Od lutego zacząłem regularnie, codziennie wysyłać e-maile do wszystkich subskrybentów z bezpłatnymi poradami na temat pozycjonowania.

Charakter newslettera jest bardzo luźny, piszę swobodnym językiem, po prostu o wszystkim co mi przyjdzie do głowy na temat pozycjonowania, ale nie obawiaj się są to bardzo wartościowe porady. W każdym newsletterze poruszam z reguły 1 temat.

Newsletter okazał się strzałem w dziesiątkę bo zyskałem dzięki temu wiele osób, którym bardzo zależy na tej wiedzy (w końcu czytają to codziennie :), a są w tym temacie mocno początkujący. To sprawia mi ogromną satysfakcję więc cały czas to robię, choć ostatnio zmniejszyłem częstotliwość do 3 e-maili w tygodni na rzecz nowej formy przekazywania wiedzy, ale o tym za chwilę.

Zostałem dosłownie zasypany e-mailami z pozytywnymi opiniami na temat tego newslettera i efektywności porad jakie w nim udzielam co mnie bardzo cieszy.

Wiem, że efektem tego było wypisanie się wielu osób z newslettera, ale zależy mi, aby na liście mieć osoby, które potrzebują mojej wiedzy.

Od kwietnia uruchomiłem nowy newsletter na bazie tych e-maili z bardzo praktycznymi poradami na temat pozycjonowania (możesz zapisać się na niego podając swój adres email w formularzu na końcu wpisu, lub klikając tutaj).

W newsletterze piszę m.in.:

  • jak efektywnie pozycjonować strony w obecnych czasach,
  • z jakich metod linkowania korzystać i w jaki sposób,
  • jakie metody poza linkowaniem są skuteczne w pozycjonowaniu, a przede wszystkich generowaniu ruchu,
  • z jakich narzędzi seo powinieneś korzystać,
  • od czasu do czasu wytykam błędy różnych agencji…

Na razie newsletter zawiera 30 bezpłatnych porad, ale wkrótce je uzupełnię o kolejne.

E-maile są bardzo praktycznie, jest też sporo case study także warto z tego skorzystać.

Piątkowe GDAKanie o SEO

„Piątkowe GDAKanie o SEO” to cykl początkowo e-maili, w tym momencie nagrań video na YouTube podczas których odpowiadam co tydzień na pytania jednego czytelnika z mojego newslettera.

Na razie jest to robione dość amatorsko, ale odbiór pierwszego materiału był bardzo pozytywny co zachęciło mnie do nagrania dzisiaj kolejnego odcinka.

Jeśli zainteresowanie „Piątkowym GDAKaniem o SEO” się utrzyma i nie zabraknie Waszych case study to chętnie będę to kontynuował i pracował nad lepszą jakością udostępnianych materiałów, choć wiedza w nich zawarta jest najważniejsza 🙂

Zatem to, że na blogu publikuję materiały rzadziej, nie znaczy, że zniknąłem 🙂 Jeśli chcesz otrzymywać więcej ciekawszych ode mnie porad zapraszam też do subskrypcji newsletter’a >> czy też kanału na YouTube >>.

Co do samego bloga to wkrótce planuję zmianę szaty graficznej, publikowanie postów sugerowanych przez subskrybentów, ew. publikowaniem co tydzień video z „Piątkowego GDAKania o SEO”

Mam nadzieję, że dzięki tym zmianom uda mi się dotrzeć do większej liczby osób potrzebujących pomocy w pozycjonowaniu stron.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.6/5 (9 votes cast)
GDAKowe rewolucje czyli nowy newsletter, "Piątkowe GDAKanie o SEO"..., 4.6 out of 5 based on 9 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

21 komentarzy

napisz komentarz
  • Sporo gestykulowania, ale jakie to ma znaczenie. Materiały dobrze przygotowane i przydatne dla osób początkujących, zlecających usługi SEO lub zdobywających linki samodzielnie.

  • i tak mailing sprowadza się do zachety na zakup Pana list itd. Bezsensu, tymbardziej, że jedną z takowych list zakupiłem i trochę się zawiodłem, ale okey, okey. Życzę powodzenia 🙂

    • Foxen, a subskrybujesz newsletter? Jeśli tak piszesz to obawiam się, że nie czytasz go uważnie, bo jest w nim masakryczna ilość bezpłatnej wiedzy o seo.

  • "to chętnie będę to kontynuował i pracował nad lepszą jakością udostępnianych materiałów, choć wiedza w nich zawarta jest najważniejsza :)"

    No ok 🙂

    Czasami czytam Twoje maile, a czasami po sekundzie je zamykam. Nie chodzi mi wartość merytoryczną, ale o:
    1. Skład tekstu trochę mnie odstrasza i nie czytam. Totalnie nie podoba mi się jej jednokolumnowy wygląd. Skrzynkę do newsletterów mam na o2.pl. Może dlatego tekst się tak zawija ? Jak chcesz podeślę ci screena.
    2. Wolę wejść na bloga i tutaj czytać.
    3. Moim zdaniem 4 linki reklamowe to za dużo. Jeden by wystarczył.
    VIDEO
    4. Tak jak mówisz w video. Nie każdy ma czas na oglądanie. Ja do nich należę.
    5. Ja bym wyciął to jak stoisz z kompem i czytasz, a wstawił tekst i lektora.
    5a. Montaż też można poprawić
    6. "yyyy"

    Pozdrawiam 🙂

  • Pomysł z filmikami naprawdę świetny, przekazana w nich wiedza może dla zaawansowanych nie stanowi jakiegoś tabu, ale dla osób początkujących jest bardzo fajnym uzupełniaczem wiedzy. Życzę powodzenia.

  • Na wstępie chciałem pogratulować ciekawych filmów. Sądzę, że przekazujesz w nich sporo przydatnej wiedzy. Mam do Ciebie pytanie dotyczące problemów poruszanych w jednym z materiałów wideo. Chciałem się zapytać jakie masz metody na obronę strony przeciwko blastom z takich programów jak XR czy też ScrapeBox? Załóżmy, że nasza witryna ma dopiero kilka miesięcy i nie posiada dużej liczby BL. Co proponujesz zrobić w przypadku gdy zauważymy nienaturalny, bardzo duży przyrost odnośników ze śmieciowych witryn? Mam tutaj na myśli blast wykonany z kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy for i komentarzy. Pozdrawiam.

    • Maćku ja bym czym prędzej zgłaszał to do disavowa.

      Jeśli będzie to nagły przyrost linków to jest duże prawdopodobieństwo, że Google zorientuje się, że ktoś zrobił Ci to naumyślnie i nie ukarze Twojej witryny.

  • Dla mnie nowa – filmowa forma "Piątkowego Gdakania" jest jak najbardziej ok, choć nie ukrywam, że w dalszym ciągu czytam maile w ramach newslettera 🙂

  • Choć tematyka którą poruszył Sławek nie jest moją mocną stroną nie mniej jednak wysłuchałem nagrań z ciekawością i polecam każdemu kto szuka odpowiedzi do kontaktu z autorem.

  • Dla mnie newsletter i video są ok. Jeśli cały czas będziesz nagrywał video zyskasz na pewno większą liczbę osób oglądających.

  • Wersja filmowa jest o tyle dobra, że mogę słuchać, robiąc jednocześnie inne rzeczy, a poza tym mniej męczą oczy niż czytanie.
    Materiały fajne, nie mam zastrzeżeń.

  • Obraz lepiej do mnie przemawia niż tekst. Szybciej dociera do mnie komunikat. Szybciej zapamiętuje otrzymane informacje. Czekam z niecierpliwością na więcej, bo Twoje porady wykorzystuje w swojej pracy.

  • Chętnie czytam Twoje maile ponieważ są bardzo pomocne, ostatnio coraz więcej pochłaniam wiedzy na temat samodzielnego pozycjonowania i bardzo mi w tym pomagasz. Podoba mi się to, że nie muszę czekać na twoją odpowiedź kilka dni, tylko szybko rozwiązujesz mój problem.
    Ciesze się, że mogę czerpać wiedzie od Ciebie 🙂

  • Cześć Sławku,
    zaczynam naukę pozycjonowania od Twojego bloga i bardzo Ci dziękuję za obszerne treści i interesującą formę ich przekazu.
    Mam jedno pytanie: w jaki sposób (jeśli w ogóle) powinienem pozycjonować domeny przeznaczone na sprzedaż?
    Z jednej strony wysoko spozycjonowane domeny mogą podbić cenę sprzedaży, z drugiem wpisy do katalogów i frazy na które ja pozycjonuję, mogą być „śmieciowe” dla zainteresowanego zakupem np ja stronę zamek.pl pozycjonuję na słowa zamek błyskawiczny, naprawa zamków a klient chciałby tam wstawić stronę zamku królewskiego. Poproszę o jakąś poradę w tej sprawie.

    • Neko byłbym z tym bardzo ostrożny. Linki z precli czy katalogów mogą tylko odstraszyć potencjalnych kupujących.

      Najlepiej byłoby pozyskiwać linki tematyczne, ale to podejrzewam, że będzie zbyt drogie. Ograniczyłbym się tylko do nie wielkiej ilości płatnych najlepszych katalogów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.