Festiwal SEO 2015 – relacja na żywo

Festiwal SEO to spotkanie osób z branży seo, które odbywa się co roku od 2013 w Katowicach. Organizatorem jest Artur Strzelecki z silesiasem.pl

Dokładnie dziś czyli 29 maja 2015 roku o godzinie 17:00 w Katowicach w restauracji „Oko Miasta” rozpocznie się już 3-cia edycja Festiwalu Seo. Podczas tej imprezy wystąpi 11 gości w tym m.in.: Tomasz Stopka (Adseo), Grzegorz Strzelec (onet.pl), Paweł Gontarek (Zgred), Michał Wrotkowski (semstorm), Kaspar Szymański (były Googlarz), Łukasz Zelezny (uSwitch)…

Każdy z nich będzie miał 15 minut na swoje wystąpienie podczas którego miejmy nadzieję, że podzielą się ciekawymi informacjami 🙂 Dokładny program znajdziesz na stronie festiwalu seo >>.

Dość dużym zaskoczeniem jest gość specjalny Dixon Jones z Majestic Seo. Co ciekawe o festiwalu pojawiła się informacja nawet na stronie majestic’a.

Artur dba o różnorodność gości i co roku występują zupełnie inne osoby dzięki czemu mamy większą różnorodność tematyki.

Oczekiwania gości w tym roku mogą być większe, bo wyjątkowo tym razem wstęp jest płatny. Jest to co prawda nie wielka kwota 100 zł dla osób, które płaciły na samym początku i 200 zł dla osób, które później opłaciły wstęp.

Wkrótce przekonamy się czy Artur i jego prelegenci tym razem sprostają oczekiwaniom gości.

Nowością w tym roku są mini targi. Firmy, które są sponsorami festiwalu i są związane z branżą seo będą miały swoje stoiska na których będzie można się zapoznać z ich ofertą. Moim zdaniem jest to bardzo trafiony pomysł.

Nie da się ukryć, że chyba największą wartością takich spotkań jest możliwość poznania osób ze środowiska seo i wspólnej integracji po spotkaniu w klubie Variette.

Relacja z Festiwalu SEO 2015 na żywo

17:00 – przedstawienie spotkania

17:05 – SEO to nie wszystko. Jak promować content bez ryzyka? – Łukasz Ciechanek

Łukasz opowiadał o tym jak działania content marketingowe współgrają działaniami seo.  Przedstawił na statystykach z US jak ważnym i rozwojowym elementem stał się w ostatnim czasie content marketing.

Dalej gdzie należy publikować treści np. w serwisach zewnętrznych i dlaczego.

Pod koniec nastąpiła prezentacja platformy content stream.

Proces działań content marketingowych: Planowanie > Produkcja > Targetowanie > Promocja

festiwal-seo-2015-konferansjer

17:25 – Rok mobile w seo – Michał Wrotkowski (tutaj z tego co widzę nastąpiła zmiana tematu)

Michał rozpoczął od tego jak duży rynek jest mobile oraz co się zmieniło po 21 kwietnia na przykładzie analizy 60 tyś fraz kluczowych. Widzieliśmy przykłady 5 dużych serwisów, które najwięcej straciły oraz zyskały w wynikach mobilnych.

Dalej analiza 250 tyś fraz kluczowych w kontekście geolokalizacji i wskazanie jakie są to różnice, a także geolokalizacja w mapach.

Na koniec Michał pokazał 2 case study na podstawie których wyciągnął wniosek, że mimo, iż nasza strona pojawia się na wysokich stronach w Google na wiele pozycji to w innych miastach może to wyglądać zupełnie inaczej.

Maciek dał nam konkretną lekcję link buildingu czyli 11 sposobów na naturalne linki White Hat Seo

  1. Kontrahenci
  2. Partnerzy
  3. Konferencje, kongresy
  4. Wpisy gościnne
  5. Działalność charytatywna i wolontariat
  6. Personal branding – wypowiedzi dla mediów
  7. Zwizualizuj powszechnie dostępne dane – infografiki
  8. Notka PR
  9. Egobaiiting
  10. Zamień wzmianki na linki
  11. Udostępnij biuro na spotkanie

17:50 – Co wpływa na decyzję klientów o wyborze kanału SEO/SEM oraz o tym, jakie są czynniki wpływające na wybór danej agencji – Sebastian Jakubiec

Sebastian wspomniał o uświadamianiu klientów na czym polegają sprzedawane usługi (często nie rozróżniają organic od adwords), dlaczego klienci rezygnują z usług, z jakimi problemami przychodzą klienci, jak przekonać klienta do naszych usług (ambicje walki z konkurencją)…

Kolejny prelegent wspomniał o tym, że bardzo często psujemy popularne metody linkowania

18:25 Przez zrozumienie Trust Flow. Kategoryzacja światowej sieci WWW – Dixon Jones

Jones opowiada o tym jak działa Majestic Seo jak potężnym jest narzędziem, jak wiele danych jest analizowanych, i jak działa parametr TrustFlow.

majestic-seo-dixon-jones

18:40 MSNBETTER THANGOOGLE – słów kilka o wyszukiwarce BING – Tomasz Stopka

Tomek analizuje dane statystyczne Google i Binga jaki mają wpływ spadki w Google na ruch w Bingu i czy warto w ogóle zainteresować się Bingiem. Windows 10 który ma być dostępny na wielu urządzeniach domyślnie ma mieć zainstalowanego oczywiście Binga więc jest to ciekawostka warta uwagi.

A oto wnioski z danych analizowanych podczas spotkania.

  1. Ruchu z Binga jest oczywiście dużo mniej niż z Google,
  2. Użytkownicy Bing to 2 % ruchu na Twojej stronie,
  3. Ruch z Binga jest dużo lepszej jakości Ci ludzie są dużo bardziej sfokusowani na wykonanie konkretnej akcji.,

Najczęściej w Bingu nie są szukane konkretne informacje, a informacje o tym jak przejśc do jakiejś strony.

Pozycjonowanie w bing jest dużo prostsze:

  1.  Domeny ze słowe kluczowym
  2. Pozycjonowanie jak w Google przed pingwinem
  3. Pozyskiwanie linków ze stron często indeksowanych
  4. Exact Match
  5. Jeśli Twoje domeny zbanowano w Google to można je wykorzystać w Bing
  6. Koszt PPC są dużo tańsze, można je skopiować z AdWords.

Moje osobiste podsumowanie: Bing to Google sprzed kilku dobrych lat 🙂 Jeśli rzeczywiście windows 10 wejdzie mocno na wielu urządzeniach to sądzę, że może trzeba będzie Bing’iem zainteresować.

Poniżej prezentacja Tomka

19:00 Tworzenie stron dynamicznych zgodnych z SEO – Grzegorz Strzelec

Grzegorz opowiada o tym jak ładować dynamicznie treści na stronę, ale nie za pomocą iframe jak to kiedyś bywało dzięki czemu są one zgodne z seo.

Jak na tą godzinę dla nie programisty to ciężki temat 🙂 Natomiast jako ciekawostka Grzegorz mówił o tym, że Google chwali się świetną interpretacją js, a jego case pokazał, że wygląda to zupełnie inaczej.

Suma sumarum rozwiązaniem jest html + css3 + ajax (history API). Dzięki temu rozwiązaniu zmienia się adres url i kod źródłowy mimo wczytywania dynamicznie treści.

To rozwiązanie we wszystkich najpopularniejszych przykładów działa poprawnie. Artur podał przykład strony http://html5.gingerhost.com gdzie można podejrzeć jak dokładnie to działa.

Muszę przyznać, że to była jak na razie chyba najciekawsza prezentacja.

19:25 Wpływ User Experience na SEO – Paweł Gontarek

Paweł pokazał case branży oświetleniowej gdzie każdy serwis jest identyczny, oferuje ten sam interfejs i te same produkty jak się wyróżnić np. zmieniając sposób nawigacji udało mu się zwiększyć znacznie poziom CTRów w menu.

Dalej było trochę danych z ankiet dotyczących zakupów, regulaminów w sklepach internetowych…

Więcej informacji znajdziesz na blogu Zgreda we wpisie „Jak wykorzystać User Experience w SEO”

20:10 Optymalizacja witryn internetowych w różnych językach i na różnych rynkach – Mateusz Michalik

Mateusz mimo, że jest Polakiem ze względu na pracę w niemczech mówił po angielsku. Rozpoczął od 3 elementów przy tłumaczeniach – ustawienia techniczne, content (słowa kluczowe), profil linków.

Zastosowanie tagu hreflang pozwala Google rozpoznać język. Można stosować też cannonical choć Google wycofało się z tego. Michał poleca zakup domen dla każdego kraju w którym będziemy działać. Pojawił się też case gdzie utworzono domenę z tą samą treścią i zastosowano hreflang co dało świetny efekt.

Dalej przykładowe błędy przy działaniu na inne kraje:

  1. dosłowne tłumaczenie słów kluczowych,
  2. tłumaczenie contentu przez agencje tłumaczeniowe bez brania pod uwagę specyfiki danego kraju,
  3. Korzystanie z subdomeny lub folderu zamiast krajowej domeny.

A także przykłady kilku błędów przy wdrażaniu hreflang.

20:30 Jak monetyzować i budować synergię działań w SEO i mediach społecznościach. Case studyŁukasz Zelezny

Łukasz powiedział trochę o statystykach SM i mówił co przemawia za i przeciw YT, Twitter, Facebook, Linkedin. Następnie powiedział o 7 typach popularnych typów użytkowników w social media i czym oni się charakteryzują oraz w jaki sposób się angażują.

Dalej Łukasz pokazał jak zwiększyć zaangażowanie:

  • poprzez użycie odpowiednich tytułów,
  • za pomocą odpowiednich miniaturek,
  • wykorzystaniu kilku narzędzi: VCBuzz, BuzzSumo, HootSuite, CrowdFire, Twitterfeed, Paper.li, IFTTT,
  • dzięki śledzeniu swojej marki.

21:00 Panel dyskusyjny na temat kar nakładanych przez Google i jak z nich wyjść – Kaspar Szymański

Po 30 minutach zadawania pytań Kasparowi kończy się Festiwal Seo 2015 i impreza przenosi się na after party.

Mam nadzieję, że dzięki tej relacji mimo, że być może nie miałeś okazji uczestniczyć osobiście w szkoleniu to udało Ci się uzyskać kilka ciekawych informacji 🙂

Wszystkie prezentacje są dostępne tutaj >>

Wybaczcie składnie zdań, ale nie wiedziałem, że tak ciężko jest słuchać i pisać na raz 🙂

Ps. Niestety posiadam tylko kilka zdjęć i słabej jakości dlatego, jeśli ktoś był i chciałby się nimi podzielić proszę o kontakt.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.4/5 (15 votes cast)
Festiwal SEO 2015 - relacja na żywo, 3.4 out of 5 based on 15 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi ów seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

16 komentarzy

napisz komentarz
  • Mały reedit na spokojnie by się przydał, ale nie jest źle, przyznać trzeba, że masz podzielną uwagę 😉 Myślę jednak, że pomimo plusów relacji na żywo, ja wolałbym jednak wysłuchać ze spokojem festiwalowych tematów a potem je opisać. Szkoda byłoby, żeby coś ważnego umknęło 🙂

  • Tak też właśnie widziałem, że coś tam w rogu skrobiesz skrupulatnie 😀 Myślę sobie: SEO Festiwal – piątek – późnym wieczorem… a Gość po prostu dla swojego audytorium sporządzał relację na żywo… To jest podejście! 🙂

  • Bardzo dobra relacja! Również starałam się na żywo notować, Twoje notatki są doskonałym uzupełnieniem tego, co ja zapisałam :- ) „Morskie oko” :- D

  • Bardzo fajny sposób na artykuł 🙂 Dobrze wybrnąłeś z zadanie jakie sobie postawiłeś czyli słuchanie i pisanie.
    Dla osób, które nie były na festiwalu jest to świetna relacja z tego jakie tematy zostały poruszone przez prelegentów. Dodatkowo omówienie pokrótce każdego tematu rozjaśniło nieco o czym mówił autor.

    Dobra robota 🙂

  • Dzień dobry, tworzenie stron dynamicznych zgodnych z SEO, np.: stron z filmami z youtube jest mało znane, kiedy jakiś specjalista o tym opowie /
    Bogdan Kondracki

  • Dzięki Sławku za zrelacjonowanie festiwalu SEO. Pewne elementy były dla mnie ciekawe (fajnie, że użyłeś krótkiej – punktowej formy) i choć nie za bardzo wiem jeszcze jak te ciekawostki wykorzystać w praktyce w trakcie moich prac nad optymalizacją treści na stronie, ale z pewnością będę je miał zawsze gdzieś z tyłu głowy planując i pisząc content na mojej stronie.

  • Hej 🙂 Muszę Ci szczerze się do czegoś przyznac 🙂 Mianowicie do tego, ze jestem wielkim fanem Twoich tekstow, nie do konca zawsze wszystko w nich rozumiem, czy nie zawsze się zgadzam w pelni z Twoim zdaniem, jednak szczerze Ci muszę powiedziec, ze masz ogromny talent do pisania, a to obok szczerosci w tekstach, jest najwazniejsze 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.