[metaslider id=11287] Analiza konkurencyjności frazy kluczowej według Clusteric Search Auditor | SEO Blog

Analiza konkurencyjności frazy kluczowej według Clusteric Search Auditor

O wyborze fraz kluczowych >> pisałem już kilkukrotnie na blogu, bo jest to bardzo ważny temat, który często decyduje o Twoim sukcesie, lub porażce w pozycjonowaniu stron. Jeśli wybierzesz zbyt konkurencyjne, choćbyś się dwoił i troił nie przeskoczysz konkurentów, którzy potrafią wydawać dziesiątki tysięcy zł na pozycjonowanie, odpowiednia analiza pozwoli Ci jednak wybrać frazy mniej konkurencyjne na które wypozycjonowanie się będzie dużo łatwiejsze.

Jeśli interesuje Cię ten temat polecam Ci moje szkolenie „Łowca Fraz” poświęcone właśnie tej tematyce, ale nie o tym dzisiaj.

Każdy ma swoje sposoby na analizę ich konkurencyjności, natomiast dzisiaj przyjrzę się narzędziu, które bardzo szybko zrobi to za Ciebie!

Clusteric Search Auditor to cudo opisywane już przeze mnie na blogu >>, ale ze względu na dynamiczny jego rozwój gości u mnie po raz kolejny i pewnie nie ostatni.

Nie dawno wdrożono do niego raport „Ocena trudności słowa kluczowego” i na tym dzisiaj się skupię.

Główny ekran „Oszacowanie trudności słowa”

Po uruchomieniu raportu, oczom Twoim ukaże się poniższy ekran. Możesz na nim:

  1. Dodać słowa kluczowe,
  2. Wyeksportować ich listę do xls,
  3. Ustawić preferowaną wersję przeglądarki w której mają być analizowane frazy kluczowe,
  4. Zaznaczyć do analizy frazy z całej listy dodanych fraz,
  5. Dodać własny adres, aby porównać domenę swoją z tymi w Top 10,
  6. Przejść do właściwej analizy.

Po przeprowadzeniu analizy zobaczysz krótkie podsumowanie trudności fraz kluczowych jak na poniższym ekranie w skali od 1 do 100.

Kolejnym krokiem jest kliknięcie po prawej stronie w „pokaż szczegóły” i zapoznanie się już z właściwym raportem.

Raport „Oszacowanie trudności słowa”

Raport składa się z 5 zakładek

Podsumowanie

Raport z przykładowej frazy „fryzjer warszawa” zawiera następujące informacje

  1. trudność na poziomie 40%,
  2. w Google widoczne jako snippety mapy,
  3. nie jest to fraza brandowa,
  4. optymalizacja stron w top 100 na poziomie 70%
  5. statystyka czy w top 100 są domeny główne, podstrony czy subdomeny i w jakiej ilości.

Podgląd

W tej zakładce mamy po prostu podgląd wyniku wyszukiwania.

Pierwsza strona (TOP)

To chyba najważniejsza zakładka w tym raporcie. Screen tutaj dużo nie wniesie :), natomiast jest mnóstwo twardych danych, które bardzo szybko pozwolą Ci sprawdzić stopień optymalizacji stron, parametry seo, wiek domen, dane z serwisów social media.

W raporcie zobaczysz m.in.:

  1. Status strony
  2. Title, description
  3. Heading tags różnego poziomu
  4. Długość tekstu
  5. Tematykę strony
  6. Frazy kluczowe na jakie jest widoczna domen
  7. Parametry Moz, Majestic, Ahrefs
  8. Wiek domeny
  9. Ranking Alexa
  10. Social Media: FB, G+, StumbleUpon, Pinterest, LinkedIn

Informacje możesz wyeksportować do excela, co ułatwi Ci analizę.

Myślę, że można byłoby się pokusić o funkcjonalność wyłączenia niektórych parametrów dzięki czemu raport zyskałby na czytelności.

Rozkład parametrów

Ta zakładka zawiera dane z poprzedniej, ale w formie wizualnej, przynajmniej to co się dało tak przedstawić, a więc:

  1. Linki
    1. Moz – Page Authority, Page Moz Rank, Domain Authority, MozRank domeny,
    2. Majestic – BL, RD, TF, CF
    3. Ahrefs – URL rating, Domain rating
  2. Widoczność w Google
    1. Szacowana liczba organicznych odwiedzin (miesięcznie) linka.
    2. Szacowana liczba organicznych odwiedzin (miesięcznie) subdomeny.
    3. Liczba słów kluczowych, na które jest widoczny link.
  3. Parametry onsite
    1. długość tekstu
  4. Wiek, ruch
    1. Wiek domeny wg. web.archive.org.
    2. Alexa rank domeny.

Jestem wzrokowcem, a więc takie zestawienie bardzo mi się spodobało.

Powiązane słowa

W tym raporcie mamy 2 informacje

Powiązane wyszukania

Jest to lista fraz kluczowych pobrana z dołu wyników wyszukiwań „Wyszukiwania podobne do …”

Niby ok podpowiedziano mi 8 fraz kluczowych, ale jak widać poniżej dostałem bardzo dziwny wynik. Mianowicie dla wpisanej frazy „Zabawki i akcesoria dla dzieci” pokazano mi frazę „wiertnicza 59”. Jest to adres pod którym rzeczywiście mieści się sklep z zabawkami, natomiast z punktu widzenia wyszukiwania dla mnie fraz kluczowych jest to bezużyteczne.

Konkurenci są również widoczni na

To jest raport, który zawiera informacje o innych frazach na które pojawiają się strony konkurencyjne w wynikach wyszukiwań. Clusteric Search Auditor sprawdza w swoim indeksie na jakie frazy są widoczne url’e z Top 10 na daną frazę i zwraca wynik. Tym sposobem dostajesz kawa na ławę informacje na jakie frazy powinieneś się pozycjonować. Tych fraz pokazano mi aż 292.

Moje uwagi

To czego obecnie mi trochę brakuje to możliwość zapisywania sobie fraz do projektu i powracania do nich, aby w przyszłości nie musieć ponownie ich analizować.

Przypominam, że do wykorzystania pełnych możliwości oprogramowania przydadzą się API zewnętrznych narzędzi jak Majestic Seo czy Ahrefs, mimo to spokojnie wiele informacji będziesz w stanie otrzymać nawet bez nich.

Podsumowanie

Podczas pisania artykułu/testowania zgłosiłem kilka uwag i w ciągu tygodnia zostały uwzględnione, także support działa tak samo dobrze jak kilka miesięcy temu gdy opisywałem całe narzędzie Clusteric Search Auditor. Z informacji od autora strony wiem, że powoli zamykają rozbudowę funkcjonalności tego molocha i będą pracowali nad udoskonalaniem tego co już jest.

Ja będę bacznie obserwował na ile dobrze radzi sobie to narzędzie z realną oceną trudności pozycjonowanych fraz.

Wiele osób z pewnością podejdzie do tego narzędzia sceptycznie, bo każdy ma swoje parametry poprzez, które ocenia konkurencyjność fraz kluczowych, natomiast myślę, że nie należy go bagatelizować, bo analiza jest robione na podstawie konkretnych danych. Oczywiście tak jak w przypadku automatycznej oceny jakości linków w Clusteric Search Auditor warto zweryfikować jego pracę zanim podejmiesz ostateczną decyzję, natomiast wydaje mi się, że może to być bardzo pomocne.

Jak już jesteśmy przy wycenie fraz to myślę, że można by się pokusić o dodanie stawek dla odpowiednich progów konkurencyjności i uzyskać narzędzie do szybkiego wyceniania pozycjonowanych fraz kluczowych.

Ukłon dla autorów Clusteric Search Auditor dbających o rozwój i udoskonalanie narzędzia, które może nie powala na kolana szatą graficzną, ale bije funkcjonalnością na głowę wiele innych.

Tak jak poprzednio tak i tym razem udało mi się namówić autorów oprogramowania, aby udzielili zniżki dla moich czytelników 🙂

Jeśli zainteresował Cię Clusteric to do końca tego tygodnia pod tym linkiem >> możesz go kupić z 25% zniżką wpisując w formularzu zamówienia w polu „Kupon promocyjny” kod „KD_GDAQ”. Clusteric sprzedawany jest w różnych kwotach w zależności od potrzeb od 359 zł do 1029 zł

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o tym narzędziu to jego szczegółowy opis znajdziesz w moim poprzednim artykule „Clusteric Search Auditor kompleksowe narzędzie do analizy linków i nie tylko”.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 1.5/5 (42 votes cast)
Analiza konkurencyjności frazy kluczowej według Clusteric Search Auditor, 1.5 out of 5 based on 42 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

8 komentarzy

napisz komentarz
  • Rzeczywiście – fantastyczna aplikacja. Niestety – cena jest mało przystępna (z doświadczenia wiem, że najtańsza wersja nie spełnia pokładanych nadziei).

    • Jeśli mogę dopytać, na czym Twoim zdaniem polega mniejsza użyteczność najniższej wersji? Bo różnice między wersjami to przede wszystkim różne limity na liczbę analizowanych linków/domen, ograniczeń funkcjonalnych prawie nie ma.
      Pytam, bo może uda się wyciągnąć jakieś wnioski. 🙂

  • Bardzo fajna aplikacja, zawsze był problem z oceną trudności fraz pod SEO.
    Tutaj mamy kilka parametrów które pomogą nam oszacować budżet oraz czas.

  • Aplikacja jest bardzo dobra i jedyną wadą, którą widzę na razie, to fakt, że nie można opłacać abonamentu w krótszych okresach (kwartał, miesiąc), co na pewno pozwalałoby nieco bardziej elastycznie umieścić go w budżecie. Dla freelancerów to może mieć dość istotne znaczenie, a na razie przedłużenie licencji stanowi pewien „ból” finansowy 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.