[huge_it_slider id='1']

WhitePress źródło dobrej jakości linków i nie tylko -T

WhitePress platforma do działań content marketingowych

O to “skąd w obecnych czasach najlepiej pozyskiwać linki” czytelnicy pytają mnie od dawna przez e-mail, na facebooku, skype… to pytanie non stop do mnie wraca. Większość osób cały czas myśląc o linkowaniu widzi tylko precle i katalogi, które obecnie mogą być niebezpieczne. Ja na blogu już jakiś czas temu opisałem aż “101 konkretnych metod pozyskiwania linków White Hat Seo” także możliwości są duże.

Dzisiaj zajmę się jedną z bardziej lubianych przeze mnie metod pozyskiwania linków czyli artykułami gościnnymi. Nie jest ona może zbyt prosta i szybka, ale potrafi nie tylko podnieść pozycje strony, ale ściągnąć dobrze stargetowany ruch i potencjalnych klientów. Są to naturalne, dobre linki z treści serwisów powiązanych tematycznie.

Dzisiaj dowiesz się jak kilkukrotnie przyspieszyć korzystanie z niej dzięki platformie WhitePress, uznawanej za największą platformę content marketingową w Polsce w której 70% udziałów w 2016 roku wykupiła Grupa NetSprint.

Poza moją opinią w sekcji komentarze poznasz też opinie o WhitePress innych osób korzystających z systemu.

 

WhitePress potrafi wspierać też działania biura prasowego, a także współpracy z influencerami, natomiast dzisiaj zajmę się wyżej wspomnianymi artykułami gościnnymi.

Jak piszą autorzy platformy WhitePress “Przede wszystkim jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcami i wydawcami. Na dzisiaj podstawową usługą, w której pośredniczy jest publikacja artykułów sponsorowanych, notek prasowych i treści content marketingowych.”

Czyli nie jest typowe narzędzie do działań seo, aczkolwiek jak autorzy piszą, ponad połowa publikacji jest robiona pod seo. Jest to narzędzie marketingowe do promocji witryny.

Jak działa WhitePress?

Jeśli chcesz rozpocząć współpracę z WhitePress zarejestruj się tutaj >> wypełniając krótki formularz i potwierdź rejestrację klikając w link z e-maila.

Platforma jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą. Wydawcy dodają swoją stronę do serwisu jest ona weryfikowana pod względem jakości serwisu, oceny merytorycznej, wyglądu, odwiedzalności… natomiast zainteresowani reklamodawcy mogą publikować swoje artykuły na tych blogach.

W artykule “Ile w obecnych czasach kosztuje link?” aby pokazać ile naprawdę czasu zajmuje pozyskanie przykładowego linka z artykułu gościnnego wypisałem aż 11 kroków. Większość tych kroków przejmuje WhitePress np. wyszukanie blogów z danej branży, ocena jakości blogów, zebranie parametrów seo, kontakt z wybranymi właścicielami blogów, ustalenie kosztów publikacji… jest tego naprawdę mnóstwo!

W WhitePress jest to dużo prostsze i szybsze, co przy dziesiątkach publikacji miesięcznie pozwala zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu.

Zaczynasz od zlecenia napisania artykułu przez dziennikarza z WhitePress, lub sam go dodajesz. Po jego akceptacji z bazy wybierasz serwis na którym chcesz opublikować artykuł, wnosisz opłatę i po około 2-3 dniach publikacja jest gotowa 🙂

Dodajemy stronę do WhitePress w celu jej promocji

Po zalogowaniu się na konto kliknij “Reklamodawca” > po prawej stronie czerwony przycisk “Dodaj stronę internetową”

Sekcja Serwis

W tym miejscu zobaczysz krótki formularz gdzie podajesz adres promowanej strony, nazwę projektu.

Sekcja artykuły sponsorowane

Następnie w sekcji “Artykuły sponsorowane” określasz tematykę portali na których będziesz umieszczał artykuły to bardzo pomaga później w ich poszukiwaniu, bo tutaj możesz określić na raz kilka tematyk, natomiast później w wyszukiwarce już tylko 1.

Sekcja artykuły eksperckie

W tym miejscu określasz tematykę serwisów, która będzie zainteresowana publikacją Twoich artykułów eksperckich czyli bezpłatnych.

whitepress jak dodać stronę

Na końcu możesz też zdefiniować stałą stopkę, która będzie się pojawiać we wszystkich artykułach tego projektu.

Artykuły eksperckie

To właśnie od tej funkcjonalności WhitePress rozpoczął swoją działalność.

whitepress gościnne artykuły eksperckie

Jak widzisz na powyższym screenie w sekcji eksperckie art. gościnne możesz:

  1. dodać treść nowego artykułu,
  2. zamówić napisanie nowego artykułu,
  3. sprawdzić bazę poszukiwanych tematów,
  4. zobaczyć listę Twoich nieaktywnych artykułów,
  5. zobaczyć listę artykułów oczekujących na publikację,
  6. sprawdzić listę artykułów opublikowanych,
  7. wygenerować raport publikacji.

Artykuły eksperckie są to wysokiej jakości artykuły gościnne w których autor może umieścić link. Taki link musi znajdować się w stopce i nie może być reklamowy. Zdarzało mi się w stopce dodać informację np., że zapraszam do “najlepszego sklepu… ” i przez to artykuł nie został zatwierdzony.

Po zatwierdzeniu artykułu czeka on na pobranie przez wydawcę. Możesz określić swoje kryteria kto może opublikować dany artykuł poprzez ustalenie:

  • minimalnej liczby unikalnych użytkowników miesięcznie,
  • trust flow,
  • oceny merytorycznej,
  • oceny wizualno technicznej
  • i rodzaj portalu.

1 artykuł może trafić tylko do 1 wydawcy.

W tym przypadku wydawca nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia, a opłata 15 zł (manipulacyjna dla WhitePress) może być poniesiona przez Ciebie, lub też możesz wymagać jej wniesienia od wydawcy. Ja tę opłatę zawsze biorę na siebie. Dla Ciebie to możliwość pozyskania bezpłatnie linka, a dla wydawcy otrzymania bezpłatnego artykułu do swojego serwisu, czy też zasilenia zaplecza nowym contentem.  Win win 🙂

Tutaj drobna uwaga, że niestety, ale przy publikacjach eksperckich opłatę manipulacyjną płacimy zawsze pojedynczo. Czyli przy 10 publikacjach musimy wykonać 10 oddzielnych przelewów, co bywa upierdliwe, chyba, że wcześniej zasilimy swoje konto w WhitePress.

Warto zaznaczyć, że nie są to artykuły kupowane, są one bez frazy w anchorze zatem są one zgodne z wytycznymi Google. Tworzysz świetną publikację, którą wydawca po prostu umieszcza na swoim serwisie.

Może miałem zbyt duże wymagania co do serwisów wydawców znajdujących się w WhitePress mających publikować moje artykuły, może to kwestia branży, ale sporo artykułów, które chciałem publikować niestety nie była publikowana. W ostatnim czasie przygotowaliśmy długie, naprawdę konkretne artykuły i czekają na swoją kolejkę, ale zdarzały się przypadki w których np. uzyskałem bezpłatną publikację na serwisie z TrustFlow 37, PA 49. Co ciekawe w tym serwisie można też wykupić publikację artykułu gościnnego za blisko 200 zł 🙂

Jeśli interesują Cię takie publikacje to najlepiej, żebyś zajrzał do “Eksperckie art. gościnne” > “Baza poszukiwanych tematów” i sprawdził jakie tematy wydawcy są zainteresowani opublikować, aczkolwiek nie jest tego zbyt wiele, bo obecnie na ponad 3800 serwisów poszukiwanych jest raptem 40 artykułów.

Podsumowując te artykuły są stworzone do promocji stron i dla osób, które chcą pozyskać naturalne linki.

Artykuły płatne

W serwisie WhitePress możesz też publikować artykuły sponsorowane czyli płatne. W przeciwieństwie do bezpłatnych masz pełną dowolność stosowania anchorów, umiejscowienia linka w treści czy też miejsca publikacji artykułu.

Jak widzisz na powyższym screenie w sekcji artykuły płatne możesz:

  1. dodać treść nowego artykułu,
  2. zamówić napisanie nowego artykułu,
  3. zobaczyć portale w których możesz opublikować swój artykuł,
  4. przejrzeć bazę gotowych artykułów do publikacji,
  5. sprawdzić listę artykułów, które są w trakcie publikacji, lub już zostały opublikowane,
  6. wygenerować raport publikacji.

Dodawanie artykułu gościnnego w WhitePress

Artykuł tak jak poprzednio piszesz sam, lub zlecasz jednemu z 60 copywriterów współpracujących z WhitePress.

Koszty pisania artykułów nie są tanie, bo za artykuł:

  • podstawowy na 2000 znaków zapłacisz 50 zł netto,
  • bardziej rozbudowany na 3000-35000 znaków 75 zł netto,
  • specjalistyczny napisany przez dziennikarza z danej branży na 3500 znaków 150 zł netto,
  • premium napisany przez dziennikarza z danej branży + przykłady, zdjęcia na 5000 znaków za 250 zł netto,
  • premium plus napisany przez dziennikarza z danej branży + przykłady, zdjęcia, ilustracje, wykresy, zrzuty na minimum 8000 znaków za 625 zł netto.

Z pewnością mnóstwo osób korzysta z tej możliwości, bo to jeszcze bardziej przyspiesza cały proces współpracy z WhitePress, natomiast ja zlecam to moim copywriterom.

Podczas dodawania artykułu należy uwzględnić:

  1. tytuł,
  2. wstęp,
  3. zdjęcie, które będzie się pojawiało przy artykule,
  4. treść odpowiednio sformatowana, która może zawierać zdjęcia, obrazki, linki,
  5. określenie czy linki mają być dofollow, nofollow,
  6. określenie czy tekst jest notką prasową,
  7. dodatkowy załącznik w formacie pdf, jpg, png (opcjonalnie),
  8. jest też miejsce na określenie dodatkowych uwag do wydawcy (opcjonalnie),
  9. możesz też zaznaczyć opcję śledzenia ruchu, aby mieć dostęp do statystyk (opcjonalnie).

Po dodaniu artykułu do WhitePressa oczekuje on na weryfikację. Najczęściej zajmuje to od kilku minut do kilku godzin.

Po zatwierdzeniu artykuł otrzymuje on status “Oczekuje na publikację” czyli jest gotowy do publikacji na wybranym przez Ciebie portalu. Na każdym etapie otrzymujesz e-maile co konkretnie i kiedy dzieje się z artykułem, także trzymasz rękę na pulsie.

Wybór serwisu do publikacji artykułu gościnnego – tu się dzieje cała magia

Baza 3900 portali gotowych do publikacji w WhitePress Twojego artykułu to kluczowy element tego serwisu i bez niego nie miałby prawa bytu. Liczba portali cały czas jest zwiększana i bardzo dobrze, bo moje potrzeby też rosną 🙂

Aby dobrze korzystać z takiej bazy niezbędna jest dobra wyszukiwarka w którą WhitePress został wyposażony.

Najpierw wybierasz czy chcesz przeglądać wszystkie portale, czy te zgodne z tematykami Twojego serwisu (wspominałem o tym na początku, aby ją określić) czy też wybrać jakąś 1 konkretną tematykę z której portale będziesz przebierać.

Od razu możesz też określić jaki budżet chcesz przeznaczyć na publikację 1 artykułu.

Jeśli tego Ci mało to możesz skorzystać z zaawansowanych kryteriów wyszukiwarki.

wyszukiwarka serwisów internetowych do publikacji artykułów gościnnych

Jak widzisz na powyższych screenie możesz określić:

  1. popularność,
  2. ocenę merytoryczną,
  3. ocenę techniczno-wizualną,
  4. kilka parametrów seo jak: Page Authority, MozRank, MozTrust, Trust Flow, Citation Flow, liczba linków, Ahrefs Domain Rating, Ahrefs Page Rating, Ahrefs Domain RD, Ahrefs Page RD,
  5. rodzaj portalu: “dowolny”, “Ogólnoinformacyjny – cała Polska”, “Tematyczny – cała Polska”, “Ogólnotematyczny – regionalny”, “Tematyczny – regionalny”, “Blog”, “Inne”,
  6. czy portal zezwala na śledzenie ruchu,
  7. czy jest wymagane zdjęcie,
  8. czy mają się wyświetlać serwisy wielotematyczne,
  9. oferty gdzie to wydawca pisze artykuł,
  10. czy mają się wyświetlać portale gdzie była już publikacja (drobnostka, a bardzo ułatwia życie :),
  11. pokazywanie tylko moich ulubionych czyli np. zweryfikowanych przez Ciebie już jako sprawdzone,
  12. tylko z linkami dofollow,
  13. wybór grupy docelowej,
  14. rodzaj linków: “dowolne”, “Tylko linki brandowe, URL, nawigujące, graficzne”, “Także linki mieszane (częściowo EML)”, “Wszystkie linki, w tym EML”,
  15. oznaczenia artykułów – czy są dodatkowo oznaczane czy też nie.

Dla mnie wyszukiwarka w WhitePress jest naprawdę genialna, kawał dobrej roboty! Każdy niezależnie od potrzeb powinien znaleźć parametry jakich potrzebuje. Pisałem ostatnio nawet do Reach Bloger, że też powinni ją sobie tak rozbudować 🙂

Dzięki tym parametrom w kilka sekund jesteś w stanie przeszukać całą bazę blisko 4 tyś serwisów i wybrać z niej te, której najbardziej mi pasują.

Szczególnie cieszy mnie tutaj podanie parametrów seo, bo zazwyczaj taką listę robiłem ręcznie powiedzmy z 50 blogów i sprawdzałem w każdym narzędziu oddzielnie każdy z tych parametrów, a to było mnóstwo roboty, po czym najczęściej zostawały mi raptem 2-3 blogi.

Wylistowanie serwisów do publikacji wpisów gościnnych przez WhitePress

Po wyszukaniu Twoim oczom ukaże się przejrzysta lista serwisów z najważniejszymi informacjami jak liczba miesięcznych użytkowników, Trust Flow, Domain Rating, oceny, cena i parametry seo. Dodatkowo możesz też zapoznać się z opisem serwisu i uwagami dotyczącymi publikacji.

lista serwisów gotowych do publikacji artykułów gościnnych

Po wybraniu serwisu klikasz “Zobacz oferty”. Wbrew pozorom wyświetlana cena nie zawsze jest kwotą ostateczną tzn. bywają różne warianty oferty. np. podana cena dotyczy publikacji tylko w wybranej kategorii i z linkiem bez frazy kluczowej, a jeśli chcesz mieć publikację na stronie głównej i anchor z frazą to już musisz zapłacić więcej. Nie wszędzie, ale w wielu serwisach są różne warianty ofert, w tym także takie gdzie wydawca pisze za Ciebie artykuł.

Po wybraniu oferty z serwisu WhitePress, albo przechodzisz do koszyka i płatności, albo dodajesz kolejne serwisy do koszyka i płacisz za całość. Od razu po dokonaniu płatności otrzymujesz fakturę na e-mail i w panelu też pojawia się wiadomość z tą fakturką. To też bardzo mi się podoba, że nie muszę płacić przy każdej publikacji, ale mogę zebrać koszyk 10 publikacji i dopiero je opłacić.

Po płatności oczekujesz kilka dni, przeciętnie 2-3 na publikację artykułu przez wydawcę. Gdy wydawca opublikuje artykuł Ty otrzymujesz informację na e-mail, że masz artykuł do zatwierdzenia. W tym momencie możesz go zatwierdzić, lub też zgłosić do niego uwagi.

W wielu przypadkach poza stroną, publikacja obejmuje też umieszczenie informacji o danym artykule przez wydawcę na facebooku, twitterze, google+.

Artykuły opublikowane

Przechodząc do zakładki “W toku i gotowe” znajdziesz listę wszystkich opublikowanych przez Ciebie artykułów we wszystkich projektach, lub konkretnym projekcie. Na liście znajdziesz datę publikacji, nazwę serwisu, link do publikacji na stronie i w social media, koszt publikacji i statystyki, jeśli przy zamawianiu artykułu zaznaczyłeś taką opcję.

WhitePress daje gwarancję, że przez 12 miesięcy publikacja nie zostanie usunięta.

Linki są monitorowane przez 12 miesięcy pod względem usunięcia linka, błędów 404 i 502, lub zmiany miejsca artykułu.

lista opublikowanych artykułów gościnnych w whitepress

Tutaj przydałaby mi się opcja eksportu wszystkich linków z danego projektu do csv, aby móc pobrać te linki 1 kliknięciem.

Jakość serwisów w WhitePress

Jakość serwisów umieszczanych w WhitePress jest oczywiście bardzo różna. Możesz tu znaleźć duże zadbane portale, które korzystają z możliwości zarabiania poprzez publikacje, blogi, ale też i strony typowo zapleczowe z wysokimi parametrami seo.

Warto zaznaczyć, że podczas dodawania serwisu przez wydawcę jest on proszony o podanie statystyk odwiedzalności serwisu i udokumentowania tego raportem z Google Analytics. Minimalna liczba unikalnych odwiedzin z jaką są przyjmowane serwisy to 2500 unikalnych użytkowników. Także jak widzisz nie tylko chodzi o seo, ale potencjalnie możliwy ruch do wygenerowania na Twoją stronę.

Ile kosztuje publikacja artykułu przez WhitePress?

Oczywiście, to zależy 🙂 Możesz wykupić publikację za 30 zł i za 15 000 zł. Do tego jest jeszcze lista wydawców premium czyli lista najlepszych  polskich serwisów, dostępna tylko dla wybranych klientów WhitePress (wydawcy nie chcą się tym chwalić) gdzie koszty publikacji dochodzą do 20 000.

Weźmy sobie jednak konkretny przykład. Wybrałem kategorię “Rodzina, Dziecko, Ciąża”, określiłem Trust Flow na 20+, Page Authority 30+ i mam około 100 serwisów z ceną za publikację od 42,44 zł do 5940,90 zł. W tym całkiem sporo serwisów w których można opublikować artykuły do 100 czy 200 zł co moim zdaniem jest bardzo dobrą ceną.

Większość publikowanych przeze mnie artykułów, a było ich ponad 100 kosztowała w granicy 100 zł, natomiast w ostatnim czasie co raz więcej płacę za artykułu w granicy 200-300 zł.

Jeśli myślisz, aby zaoszczędzić kilka zł i tylko pozyskać bazę serwisów, a publikację robić samodzielnie ugadując się z blogerem powiem tylko, że naprawdę szkoda czasu. Dzięki WhitePress nie musisz kontaktować się z blogerem, ustalać cen, tematyki artykułu… do tego dzięki hurtowym zakupom potrafi mieć dużo lepsze ceny niż Ty będziesz miał bezpośrednio u wydawcy.

Czy WhitePress jest bezpieczne?

To zależy. To tylko narzędzie, które możesz wykorzystać dobrze i źle. To jak nóż za pomocą którego możesz przygotować pyszny posiłek dla rodziny, albo zrobić komuś krzywdę.

Jeśli przez platformę będziesz publikował tylko artykuły eksperckie czyli bez frazy w anchorze, bezpłatne to raczej nie masz powodów do obaw. Nie łamiesz regulaminu Google. Jak chcesz być na 100% pewny, że nic Ci nie grozi, to możesz nawet dać link nofollow tylko efektywność tych działań będzie raczej słaba.

Jeśli skorzystasz z publikacji płatnych, a do tego umieścisz link z frazą w anchorze to jak zawsze w takim przypadku musisz się liczyć z ryzykiem, bo pozyskiwanie linków zawsze niesie ze sobą ryzyko otrzymania kary od Google.

Polecam Ci nie traktować WhitePress jako kopalni linków, ale miejsca gdzie możesz znaleźć serwisy, które pomogą Ci w promocji Twojej witryny, a efekty w seo będą tylko efektem ubocznym tych działań. Dokładnie to czego uczę w ramach szkolenia z pozyskiwania linków Top Seo MasterClass.

Proponuję pozyskiwanie linków z serwisów powiązanych tematycznie, zweryfikowanych przez Ciebie osobiście, z anchor textem na brand, adres url, ew. mix fraza + brand oczywiście dostarczając wydawcom najlepszy możliwy content.

Podsumowanie

Pierwsze swoje artykuły w WhitePress umieściłem już w 2014 roku, a w ostatnim czasie zdecydowanie więcej z niego korzystam i muszę przyznać, że pracuje się z nim bardzo komfortowo i szybko. Naciskam na to szybko, bo przy kilkunastu czy kilkudziesięciu artykułach miesięcznie gdybym miał robić to wszystko co robi za mnie WP ręcznie, to musiałbym temu poświęcić mnóstwo swojego czasu.

W każdym testowanym przeze mnie oprogramowaniu znajduję jakieś błędy, uwagi dla autorów, ale naprawdę ciężko mi coś zarzucić WhitePress. Oczywiście baza, która wcale nie jest mała mogłaby być dużo większa, ale to z pewnością kwestia czasu.

Myślę, że brak konkurencji powoduje, że nie mam do czego porównać tego narzędzia. Próbowałem jako alternatywy ReachBlogger, ale bardzo mocno rozczarowała mnie ta platforma, także pozostaję przy WP.

Przy okazji warto zaznaczyć, że WhitePress dba o edukację swoich klientów udostępniając sporo materiałów w “Bazie wiedzy”.

To moja opinia o systemie WhitePress, natomiast w sekcji komentarze możesz znaleźć kilkadziesiąt dodatkowych opinii osób korzystających z tego systemu.

Zainteresowanych współpracą zapraszam tutaj >>, a jeśli masz dodatkowe pytania to koniecznie zostaw je w komentarzu, będę na nie odpowiadał.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.8/5 (39 votes cast)
WhitePress źródło dobrej jakości linków i nie tylko -T, 4.8 out of 5 based on 39 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.