“Reklama partyzancka. Efektywne strategie dla małej firmy”
Wczoraj skończyłem czytać książkę Jaya Conrada Levivsona pt.: “Reklama partyzancka. Efektywne strategie dla małej firmy”. Książkę tę kupiłem po przeczytaniu “Marketing partyzancki. Jak za darmo wypromować swój biznes “, która bardzo mi się spodobała.
Książka “Reklama partyzancka. Efektywne strategie dla małej firmy” jak sam tytuł mówi jest o wyboże strategii reklamowej dla firmy. Na początku książka nie wydawała mi się zbyt ciekawa. Sprawiała wrażenie jakby nie była dla mnie, jakby autor kierował ją do właścicieli wielkich firm, które mają masę pieniędzy na kampanie reklamowe. Jednak po przebrnięciu przez 2 pierwsze działy zainteresował mnie bardzo temat maksymalizacji zysków z reklamy i promocji. Autor pokazuje na przykładach jak można w łatwy sposób zmniejszyć wydatki na reklamę nie tracąc przy tym klientów.
Bardzo podoba mi się, iż cała książka jest poparta przykładami (choć wspomniano tutaj kilkakrotnie o reklamie Energizer z królikami co podejrzewam, że było pomyłką). Część o tworzeniu nagłówków, tekstu i grafiki została też całkiem dobrze uchwycona chociaż w tej kwestii wolę książki Joe Vitale. W jednym z kolejnych rozdziałów autor zwraca uwagę na dostosowywanie reklam do mediów. Uświadamia nam, że ten sam tekst reklamowy może zadziałać na stronie www, a np. w gazecie już nie. Pokazuje także jak należy wybrać medium reklamowe dla naszej firmy.
Autor książki podkreśla, że są pewne strategie partyzanckie wykorzystywane przez niewielkie firmy dzięki, którym mogą one walczyć z gigatami na rynku i byc ich konkurentami.
W związku z tym, iż stoję przed pytaniem zlecać copywriting czy nie to bardzo spodobał mi się jeden z ostatnich rozdziałów książki. “Sekret tkwi w zlecaniu wykonania usług innym” jak twierdzi autor to jest klucz do odniesienia sukcesu. Nie należy być zbyt ambitnym i próbować robić wszystkiego samemu i takie też jest moje zdanie. Czasem nasza oszczędność może nas zrujnować. Wiem sam, że gdybym nie zaczął zlecać wielu zadań nie byłbym w stanie dojść do tego momentu w swoim zyciu w którym jestem.
Książkę polecam wszystkim, którzy mają podjąć kluczowe decyzje w działaniach reklamowych, marketingowych.
Wystawiam ocenę 4/5 tej książce.
Dobry artyku. Dziki 🙂