[metaslider id=11287] Wybrałem metatagi i co dalej? | SEO Blog

Wybrałem metatagi i co dalej?

Po lekcji na temat wyboru metatagów czas na kolejny krok. Jakiś czas temu na innym moim blogu napisałem o podstawach pozycjonowania i posłużę się nimi także tutaj. Są to porady dla osób, które wcześniej nie miały styczności z pozycjonowaniem.

Porady tutaj zawarte są zgodne z przeglądarkami. Stosując się do nich nie przespamujesz strony dzięki czemu na efekty pozycjonowania będzie trzeba trochę poczekać, ale na pewno nie zostaniemy usunięcie z przeglądarki za nielegalne techniki.
Wiele osób proponuje bardzo tanie oferty pozycjonowania co niestety nie zawsze jest najlepszym pomysłem gdyż często możemy natrafić na osoby, które używają technik spamerskich niezgodnych z przeglądarkami co może zaowocować zupełnym usunięciem strony z wyszukiwarki.

1. Title ? krótki opis + klucze
Tytuł strony powinien zawierać słowa kluczowe (frazy) po, których internauta trafi na naszą stronę. Nie powinien jednak zawierać suchych kluczy, a także krótką informację co znajduje się na stronie. Ja z reguły wybieram 1-3 najważniejsze frazy.
Część wyszukiwarek (onet) akceptuje pierwsze 160 znaków.

2. Description – opis + klucze
Opis strony powinien zawierać szerszą informację na temat strony z wplecionymi słowami kluczowymi.
Część wyszukiwarek (onet) akceptuje tylko pierwsze 250 znaków.

3. Keywords ? słowa kluczowe

W tym miejscu umieszczamy słowa kluczowe i frazy wybrane przez nas do pozycjonowania. Żeby zrobić to dobrze poproś przyjaciela lub po prostu postaw się w roli klienta co czasem może stać się trudne 🙂 nie umieszczaj pierwszych lepszych słów pomyśl co naprawdę wpisałby klient, albo wręcz sprawdź to.

Jak wybrać słowa kluczowe na stronę – analiza metatagów i słów kluczowych cz III

4. Znaczniki h1, h2, h3, h4, h5, h6 ?heading tags?
Te znaczniki to nagłówki. Wyszukiwarki bardzo lubią czytać wyrazy zawarte pomiędzy znacznikami ?heading tags?. Znaczniki te powodują powiększenie czcionki. h1 jest największym nagłówkiem.

5. Znaczniki ?b?, ?u?, ?i?
Słowa zawarte pomiędzy znacznikami: pogrubienie , podkreślenie , pochylenie mają większe znaczenie dla przeglądarek niż zwykły tekst, dlatego też warto pomiędzy takimi znacznikami umieszczać słowa kluczowe.

6. Alt
Znacznik ?alt? służy do tworzenia opisu obrazkom. Poza opisem w sekcji ?alt? powinniśmy także umieszczać słowa kluczowe.
Gdy użytkownik ma wyłączone w swojej przeglądarce wyświetlanie obrazków będzie widział właśnie same ?alt?y?, są one także wykorzystywane przez czytniki stron dla niewidomych.

7. Anchor text
Tekst linkujący czyli tekst znajdujący się pomiędzy <a href=””>, a znacznikiem zamykającym link </a>, dla przeglądarek ma bardzo duże znaczenie dlatego też w tym miejscu powinniśmy używać słów kluczowych. Do tego wybieram zawsze jedną najważniejszą dla mnie frazę do pozycjonowania. Pamiętajcie używać zawsze tej frazy gdy wymieniacie się linkami z innymi stronami.

8. Mapa witryny
Duże strony, serwisy powinny się zaopatrzyć w mapę strony. Jest to zakładka na stronie zawierająca linki do wszystkich najważniejszych podstron serwisu. Mapa strony pomaga użytkownikowi trafić tam gdzie potrzebuje, a dodatkowo Google pozytywnie widzi takie mapy.

9. Tabelom nie
Tabele to jest coś czego powinniśmy na stronach używać w jak najmniejszej ilości, szczególnie ich zagnieżdżanie. Pozycjonujmy tekst i obrazki na ile to tylko możliwe za pomocą CSS.
Niestety, ale zagnieżdżone tabele przeglądarki widzą jak śmietnik, bardzo zanieczyszczony kod w którym ciężko jest znaleźć tekst w związku z czym nie czytają słów zawartych w tekście.

10. Tekst na stronie
Bardzo ważną częścią pozycjonowania jest sam tekst na stronie. Tekst powinien być odpowiednio przygotowany napisany tak, aby zawierał jak najwięcej słów kluczowych, a tym samym miał sens. Bardzo często przyspaża to wielu problemów. Jest to na tyle ważne, że często zleca się takie teksty do napisania copywriterom i nazywa się tę dziedzinę seo copywritingiem.

11. Menu w CSS
Polecam robienie tekstowych menu do stron www w CSSie.
Dzięki temu, iż stworzymy menu tekstowe linkami będą nazwy zakładek (a href? pkt.7) co na pewno dobrze wpłynie to na pozycjonowanie witryny. W przypadku menu graficznych nie zapominajmy o alt?ach jest to gorsze rozwiązanie, ale jeśli już je stosujemy to dodajmy alt’y.

12. Wymiana linkami ze stronami o dużym PR
Bardzo ważne jest to, abyśmy wymieniali się linkami z innymi stronami. Dzięki temu popularność naszej strony w sieci zdecydowanie wzrośnie i tym samym pozycja naszej strony w wyszukiwarce pójdzie w górę.

13. Zgłoszenie strony do wyszukiwarek i katalogów
Pamiętajmy koniecznie o zgłoszeniu strony przynajmniej do naszych polskich podstawowych wyszukiwarek i katalogów Google, Onet, WP. Pozycjonowanie w dużej mierze opiera się o linki do stron znajdujące się w sieci. Czym ich więcej i bardziej wartościowe tym wyższa pozycja naszej strony w wyszukiwarkach. Dlatego polecam dodawać strony do jak największej ilości katalogów nie tylko tych najpopularniejszych. Najlepiej jeśli wartość takiego katalogu wyrażona w PR będzie jak najwyższa skala to 0-10 dobre katalogi mają wartość 5 z wyższa wartością ciężko jest znaleźć.

Jak dodać stronę do katalogu, wyszukiwarki?

14. Wpisy do księgi gości i na forach
Jeśli chcemy zwiększyć popularność naszej strony możemy także udzielać się na różnych forach dyskusyjnych i wpisywać się do ksiąg gości na różnych stronach. Nie zapomnijmy pod postem w stopce napisać adresu swojej strony www.

15. Mapa stron dla Google
Jest to mapa wszystkich podstron dostępnych w serwisie. Nie jest to to samo co mapa strony dla użytkowników. Ta mapa jest w formacie xml i może być generowana automatycznie przez różne programy lub cms’y.

Sekrety pozycjonerów

Wszystko opisałem tutaj bardzo powierzchownie. Jeśli chcesz, żebym rozwinąl którąś z kwestii napisz do mnie lub zapoznaj się z moim Ebookiem “Pozycjonowanie dla początkujących” gdzie opisalem dość szczególowo każdy z tych punktów i dodalem jeszcze wiele innych ciekawych informacji.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
Wybrałem metatagi i co dalej?, 3.0 out of 5 based on 2 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.