Czego nie powie Ci reklamodawca czyli o nie skutecznej reklamie

Dzi艣 chcia艂em poruszy膰 temat do艣膰 kontrowersyjny, a dotyczy on kilku (z pewno艣ci膮 jest ich o wiele wi臋cej) powod贸w nieskutecznych kampanii reklamowych.

1. Je艣li kiedykolwiek umieszcza艂e艣 reklamy na stronach www to z pewno艣ci膮 najwa偶niejsz膮 dla Ciebie informacj膮 by艂a liczba odwiedzin danego serwisu. Jest to wa偶ne jednak nie wiem czy najwa偶niejsze.

To co powinno Ci臋 na przyk艂ad zainteresowa膰 to informacja o ilo艣ci odrzuce艅 na stronie czyli wej艣cia internauty na stron臋 i natychmiastowego jej zamkni臋cia.
Twoja reklama w takim przypadku jest bardzo nieskuteczna gdy偶 u偶ytkownik nie jest w stanie nawet si臋 z ni膮 zapozna膰. Przyk艂adowo dzi臋ki statystykom Google Analitycs mo偶na uzyska膰 tak膮 informacj臋.
Przy stronach ciekawych z wieloma artyku艂ami wska藕nik taki jest z regu艂y do艣膰 niski. Co nie potwierdza si臋 w moim blogu 馃檪 wska藕nik odrzuce艅 jest bliski 70%.
Dla por贸wnania aktualna wersja automoto24.com.pl ma wska藕nik odrzuce艅 na poziomie jedynie 30% nad czym i tak b臋d臋 pracowa艂 w jej nowej ods艂onie.

Reasumuj膮c jest to naprawd臋 bardzo wa偶na informacja z kt贸rej otrzymaniem mo偶ecie mie膰 nie lada problemy bo my艣l臋, 偶e jest to tajemnica dobrze skrywana przez w艂a艣cicieli serwis贸w. Informacja ta聽 mo偶e pom贸c Wam zaoszcz臋dzi膰 mas臋 pieni臋dzy, bo po co reklamowa膰 si臋 na stronie, kt贸ra jest zamykana od razu przez np. 70% u偶ytkownik贸w.

2. Podawanie fa艂szywych danych na temat statystyk przez w艂a艣cicieli serwis贸w.
Gdy kupowa艂em reklamy banerowe zawsze prosi艂em w艂a艣cicieli serwis贸w o dost臋p do statystyk. Niestety, ale cz臋艣膰 w艂a艣cicieli serwis贸w nie dawa艂a do nich dost臋pu co dla mnie by艂o jednoznaczne z zawy偶aniem statystyk.

3. Z powy偶szym wi膮偶e si臋 tak偶e podawanie ods艂on jako unikalnych wizyt, a jest to bardzo du偶a r贸偶nica. Ods艂ony to ka偶dorazowe wej艣cie u偶ytkownika na stron臋, ka偶de jej od艣wie偶enie. Natomiast unikalna wizyta jest liczona jako np. jedna wizyta danego dnia, nie wa偶ne ile podstron u偶ytkownik odwiedzi艂 jest to liczone jednorazowo.
Aby pokaza膰 Ci r贸偶nic臋 w ods艂onach, a unikalnych wizytach dam przyk艂ad z automoto24.com.pl unikalnych wizyt w miesi膮cu 39467 ilo艣膰 ods艂on 102951 jak widzisz jest to ogromna r贸偶nica. Serwisy potrafi膮 wykorzystywa膰 takie informacje i podawa膰 ods艂ony jako unikalne wizyty. Dlatego zn贸w k艂ania si臋 sprawdzenie statystyk klienta.
Wikiedia cytat: „Unikatowy u偶ytkownik ? termin okre艣laj膮cy prawdopodobn膮 liczb臋 pojedynczych os贸b korzystaj膮cych z danego serwisu internetowego.
Do momentu wprowadzenia sposob贸w ustalania liczby unikalnych u偶ytkownik贸w liczy艂o si臋 pojedyncze wizyty lub ods艂ony stron WWW. Liczba pojedynczych ods艂on stron nie jest jednak dobr膮 miar膮 ich popularno艣ci, gdy偶 jedna osoba mo偶e ich wykonywa膰 setki nawet jednego dnia.
Tzw. „unikatowy u偶ytkownik” jest zwykle rozpoznawany na podstawie mechanizmu ciasteczek. Badanie to ma podstawow膮 wad臋, gdy偶 w rzeczywisto艣ci mierzy liczb臋 komputer贸w, z kt贸rych nast臋powa艂y ods艂ony stron nie bior膮c pod uwag臋 faktu, 偶e z jednego komputera mo偶e korzysta膰 wiele os贸b, oraz 偶e jedna osoba mo偶e korzysta膰 z wielu komputer贸w. Aby uwiarygodni膰 statystycznie wyniki oparte na mechanizmie ciasteczek bierze si臋 pod uwag臋 dane o 艣redniej liczbie u偶ytkownik贸w jednego komputera.”

4. Kupuj膮c linki przyk艂adowo na allegro zawsze sprawdzaj ich warto艣膰 PR (co to jest PR przeczytaj klikaj膮c tutaj). Allegrowicze bardzo cz臋sto zawy偶aj膮 tak膮 warto艣膰, a Ty sam jeste艣 w stanie to sprawdzi膰 w kilka sekund.
Nie raz znajdowa艂em bardzo ciekawe linki o warto艣ci PR5, kt贸re okazywa艂y si臋 PR3 czy 4.
Dodatkowo uczulam, 偶e np. PR5 ma strona g艂贸wna serwisu i tutaj te偶 powinna si臋 znale藕膰 wasza reklama. Je艣li reklama zostanie umieszczona na podstronie to bardzo mo偶liwe, 偶e jej warto艣膰 jest o wiele ni偶sza od strony g艂贸wnej.

5. Ostatnio na allegro pojawi艂y si臋 aukcje z linkami z parametrem „no follow„.
Parametr ten w linku kr贸tko m贸wi膮c nie ma 偶adnej warto艣ci. Daje on informacj臋 wyszukiwarce „jestem nie wa偶ny, nie sczytuj mnie”.
Dobrze chociarz, 偶e jest to robione jawnie i u偶ytkownik teoretycznie jest tego 艣wiadom, a nie jest to ukrywana informacja.
Niestety z pewno艣ci膮 jest jeszcze wiele os贸b, kt贸re nie wiedz膮, 偶e linki z parametrem „no follow” nie maj膮 偶adnej warto艣ci.
W艂a艣ciciele witryn robi膮 to gdy偶 zbyt du偶a liczba link贸w wychodz膮cych szkodzi ich witrynie. Ustawienie parametru „no follow” powoduje, 偶e linki te nie s膮 szkodliwe dla witryny.

Podsumowuj膮c, reklama internetowa nie cieszy si臋 zbyt du偶膮 skuteczno艣ci膮 i mimo, 偶e jest tania mo偶na w niej „utopi膰” sporo got贸wki dlatego, koniecznie kilka razy zastan贸w si臋 zanim w ni膮 zainwestujesz. Nie odradzam Ci jej bo internet to wspaniale miejsce na reklam臋, jednak uwa偶aj na oszust贸w, kt贸rzy chc膮 w 艂atwy spos贸b zarobi膰 par臋 z艂 naci膮gaj膮c innych u偶ytkownik贸w internetu.

Zapraszam Ci臋 tak偶e do pobrania kalkulatora rentowno艣ci kampanii internetowych, kt贸ry pomo偶e obliczy膰 Ci op艂acalno艣膰 kampanii (kliknij, aby pobra膰).

Je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 jak skutecznie i tanio promowa膰 i reklamowa膰 si臋 w internecie zapraszam Ci臋 tutaj.

Je艣li ten artyku艂 pom贸g艂 Ci, masz co do niego jakie艣 w膮tpliwo艣ci lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Czego nie powie Ci reklamodawca czyli o nie skutecznej reklamie, 5.0 out of 5 based on 1 rating

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

jeden komentarz

napisz komentarz
  • Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it
    馃槈 I will return once again since I book-marked it.
    Money and freedom is the best way to change,
    may you be rich and continue to guide others.

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie polityki prywatno艣ci.

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.