Jakie statystyki wybrać do strony www i jak z nich korzystać?

Regularne sprawdzanie statystyk naszej strony www to bardzo ważna rzecz.
Warto wiedzieć czy liczba użytkowników naszej strony rośnie, spada i czym to jest spowodowane.
Jaka ilość użytkowników pochodzi z wyszukiwarek, a jaka z odwiedzin bezpośrednich czy innych stron…

Polecam instalacje statystyk już na samym początku uruchomienia strony, abyśmy mogli obserwować zwiększanie się ruchu na niej. Z pewnością nie zaskoczę Was jeśli powiem, że korzystam ze statystyk Google Analitycs 🙂

Dlaczego akurat one?
1. są darmowe,
2. mają bardzo zaawansowane funkcje,
3. są uważane za jednej z najlepszych.

Rejestracja konta w Google Analitycs jest darmowa i konto nie posiada ograniczeń co do ilości dodawanych stron do niego.

Co takiego ciekawego jest w tych statystykach co przekona i Ciebie do korzystania z nich?
Po krótce wymienię kilka ciekawszych funkcji. Jednak głównie chciałbym Ci pokazać na przykładzie bloga jaką wiedzę uzyskałem dzięki statystykom.

Po zalogowaniu się i wybraniu profilu witryny widzimy statystykę odwiedzin oraz najważniejsze dane jak:
– łączna liczba odwiedzin,
– łączna ilość odsłon,
– liczba stron, które odwiedzin użytkownik na naszej witrynie,
– % wskaźnik odrzuceń,
– średni czas spędzony na witrynie,
– % ilość nowych odwiedzin.

Na dole po lewej stronie jest “Przegląd źródeł odwiedzin” czyli informacja o tym czy nasi użytkownicy weszli bezpośrednio na witrynę z wyszukiwarki czy z witryny odsyłającej.

Po lewej stronie mamy dostępne rozbudowane menu podzielone na:
– użytkownicy witryn
Możemy sprawdzić m.in.: odsłony, wizyty, czas spędzony na witrynie, współczynnik odrzuceń, informacje o ilości powracających użytkowników, ilość podstron przez nich otwartych, funkcje przeglądarek i wiele naprawdę wiele innych ciekawych informacji.

– źródła odwiedzin
W tej zakładce szczegółowo zapoznamy się z informacjami na temat: ilości odwiedzin bezpośrednich, listy witryn odsyłających, wyszukiwarek…

– zawartość
Są to najlepsze, najgorsze treści na naszej stronie…

– cele
To zaawansowana funkcja Google Analitycs. Z tego co mi wiadomo służy ona do tego by ustanowić cel dla swojej witryny np. zapisanie się użytkownika na newsletter. Dzięki tej funkcji możemy sprawdzać czy zdefiniowane przez nas cele są realizowane. Czy np. witryna została odpowiednio zaprojektowana, aby realizować te cele.

Co z tego wszystkiego wynika i jaki z tego pożytek
Tak jak powiedziałem posłużę się blogiem, aby pokazać Wam wnioski ze statystyk.
Na samym początku liczba odwiedzin była niewielka i w ponad 90% były to odwiedziny bezpośrednie. Długość tych wizyt była długa jednak nic dziwnego gdyż to ja cały czas siedziałem na blogu 🙂
Dość szybko zleciłem katalogowanie strony, aby liczba odwiedzin się zwiększała bo pisanie dla samego siebie nie jest zbyt satysfakcjonujące. Powoli strona zaczęła pojawiać się w wyszukiwarkach.

Kolejną rzeczą, którą zrobiłem to zacząłem udzielać się na innych blogach. Nick w komentarzach na blogach był linkiem do mojej strony. Po jakimś czasie w statystykach dało się zauważyć zwiększającą liczbę odwiedzin. Ruch w coraz większym stopniu pochodził z witryn odsyłających czyli metoda ta zadziałała bardzo dobrze. Ruch bezpośredni zaczął spadać na rzecz witryn odsyłających oraz wyszukiwarek. Aktualnie statystyka wygląda następująco odwiedziny bezpośrednie: 49,23%, wyszukiwarki: 30,63%, witryny odsyłające: 20,14%. Dla porównania dam przykład mojej witryny automoto24.com.pl, która jest bardzo dobrze wypozycjonowana w Google odwiedziny bezpośrednie: 4,88%, wyszukiwarki: 81,79%, witryny odsyłające: 13,32%.

Dodatkowo w statystykach możemy sprawdzić z jakich stron mamy najwięcej odwiedzin oraz jaka jest długość ich trwania. W podziękowaniu za link na najwięcej przynoszącej mi ruchu witrynie umieszczam do niej link 🙂 www.linkpraca.pl

To co mi się podoba to możliwość sprawdzenia długości wizyt z wyszukiwarek, danych witryn… dzięki temu możemy sprawdzić czy użytkownicy wchodzący z danej witryny są dla nas wartościowi.
Otwiera to nam naprawdę duże możliwości. Przykładowo umieszczamy jakiś baner czy artykuł sponsorowany na stronie reklamodawcy i w witrynach odsyłających możecie sprawdzić ile rzeczywiście wartościowych wejść mieliście z tej strony. Gdy zdefiniujecie cel, którym np. będzie dokonanie zakupu otrzymacie już bardzo interesujące Was dane.

To co opisałem powyżej to tylko podstawowe informacje z Google Analitycs. Wierzcie mi te statystyki otwierają przed Wami ogromne możliwości.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania “Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.

——————————-
18.03.09
Dziś statystyka bloga wygląda następująco:
Wyszukiwarki  54,08%
Odwiedziny bezpośrednie 24,98%
Witryny odsyłające 20,94%

Jak widać odwiedziny bezpośrednie spadły o 15% na rzecz wejść z wyszukiwarek

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
Jakie statystyki wybrać do strony www i jak z nich korzystać?, 5.0 out of 5 based on 3 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

10 komentarzy

napisz komentarz
  • Dzięki wielkie, właśnie się zastanawiałem z jakich statystyk skorzystać:) pozdrawiam

  • Mimo iż Google Analitycs sąbardzo dobrymi statystykami to czy nie wydaje wam się, że mogą trochę przestraszyć 'zwykłego' użytkownika sieci? Mam na myśli np. naszego klienta któremu chcemy udostępnić możliwość samodzielnego monitorowania ruchu na jego stronie.
    Do tego zmuszamy klienta do założenia konta na google.

  • Mam na swoich stronach zamontowane statystyki GA i webalizer. Różnice między ilością wizyt ą kosmiczne. GA pokazuje zaledwie ok. 6 % tego co webalizer. Cuda !!! Co Pan tu poleca? Statystyki GA ? BARDZO ŚMIESZNE !

  • Ciekawi mnie jaka jest alternatywa dla statystyk google? Nie podoba mi się google ponieważ zbiera juz dane o wszystkim i wszystkich….

  • Korzystam z GA od jakiegoś czasu i nie podobają mi się z jednego powodu. Cały czas coś się do nich przyczepia, jakieś Ghost Spamy i inne. Jest to bardzo męczące, a walka z nimi jak z wiatrakami. Ja osobiście nie polecam.

  • Zastanawiam sie nad GA ale niestety wprawadzili ograniczenia jak. Np. Z jakich hasel uzytkownicy trafili na strone. Czy jest cos co pozwoli na analiza wlasnie tych danych?

Skomentuj abaddon Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.