10 błedów usability
1. Brak cen. Jeden z najpoważniejszych i najbardziej irytujących błędów (często popełnianych przez moje ulubione firmy samochodowe) to brak cennika. Trudny do znalezienia cennik jest niemal porównywalnie denerwujący. Równie użyteczne są wszelkie konfiguratory, które nie pozwalają na szybkie odnalezienie orientacyjnej ceny bez wypełnienia szczegółowych informacji.
2. Brak możliwości sortowania lub filtrowania produktów – szczególnie w sklepach online. Nic skuteczniej nie zniechęca do strony jak konieczność przejrzenia wszystkich produktów lub opcji po kolei. Koniecznie pozwalaj użytkownikom na filtrowanie produktów po markach, najważniejszych cechach oraz zawężanie liczby potencjalnych produktów.
3. Nadmierne używanie PDF?ów do prostych zadań. Czy koniecznie musisz umieścić cennik 30 produktów w ważącym 2 MB pliku PDF? Założymy się, że nie. Dodatkowo: oszczędzasz (oprócz nerwów użytkowników) cenne pasmo transmisji i przyspieszasz działanie swojego serwisu.
czytaj dalej
jeszcze nie skomentowano.
dodaj swój komentarz