Z życia wzięte – o konsekwencjach nie testowania
W miniony wekend robotnicy ze spółdzielni mieszkaniowej usuwali kuchenki gazowe w łazience i kuchni i podłączali “normalnie” ciepłą wodę. Po 2 dniach ich kucia w ścianie i murowania, poprosiłem brata i przyszłą bratową o pomoc w sprzątaniu co zajęło cały wieczór w 4 osoby i kolejne 2 wieczory z żoną. Woda podłączona więc bardzo się cieszyłem wreszcie nie jest ogrzewana kuchenką gazową.
Po 2 dniach poszedłem do kuchni i zorientowałem się ze nie mam cieplej wody. Pomyślałem, że jakaś chwilowa awaria 🙂 jednak dość szybko zorientowałem się, że robotnicy na odwrót podłączyli kurki. Ciepłą wodę pod zimną, a zimną pod ciepłą. Nie sprawdziłem tego wcześniej bo nie przyszło mi to do głowy.
Pomyślcie teraz co by było jakbym poprosił Panów, aby wykuli dziurę spowrotem w ścianie i naprawili swój błąd.
Po pierwsze byliby oni bardzo zdenerwowani, po drugie podniosłoby to koszt dla spółdzielni, a po trzecie osiwiałbym jakbym miał od początku wszystko sprzątać.
I tutaj widzę pewne podobieństwo z projektowaniem stron www. Nie przetestowanie strony www aplikacji może spowodować bardzo nieprzyjemne konsekwecje i duży wzrost kosztów projektu o czym przekonałem się dziś.
Nie przemyślałem dokładnie struktury menu w nowo tworzonym serwisie i musiałem je przerabiać, a poprzednia praca poszła na marne. Praca moja i programisty.
Dlatego wszystkim bardzo polecam testowanie aplikacji zanim oddamy ją do użytku. O ile ja zorientowałem się za wczasu z menu witryny o tyle robotnicy niestety nie i gdyby musieli naprawiać swój błąd to dzień pracy mieliby z głowy.
Wcześniej wykryty błąd pozwoli zaoszczędzić sporo gotówki. Błąd na stronie aktualnie był w miarę łatwy do usunięcia gorzej by to wyglądało jakby witryna już ruszyła, a kliencie zaczęli z niej korzystać.
jeszcze nie skomentowano.
dodaj swój komentarz