Test u偶yteczno艣ci kursywysylkowe.pl

Dzi艣 na pro艣b臋 znajomego robi臋 kr贸tki test jego strony kursywysylkowe.pl
Strona ta jest katalogiem kurs贸w jakie mo偶na zam贸wi膰 w firmie ESKK.

Poni偶ej lista uwag do strony.

1. Brak logo
Napis „kursywysylkowe.pl” wykonany zosta艂 czcionk膮, kt贸ra nie jest zbyt czytelna. Moim zdaniem warto zainwestowa膰 100-200z艂 w stworzenie profesjonalnie wygl膮daj膮cego loga. Dzi臋ki temu witryna przez internaut贸w b臋dzie o wiele lepiej odbierana.

2. Brak stopki
Kolejna rzecz, kt贸ra rzuci艂a mi si臋 w oczy to brak stopki. Pod ostatnim linkiem na dole strony brak jakiegokolwiek odst臋pu, strona jakby si臋 urywa. Warto by艂oby zamkn膮膰 j膮 stopk膮 z informacj膮 copy… lub menu.

3. Menu
Menu po lewej jest koloru zielonego, a napisy na nim bia艂e. W momencie najechania na element menu kolor napisu zmienia si臋 na 偶贸艂ty co powoduje zmniejszenie widoczno艣ci tego napisy, a powinno by膰 zupe艂nie odwrotnie. Napisy w menu g贸rnym s膮 za wysoko.

4. Pod menu
Ta cz臋艣膰 wprowadzi艂a mnie w du偶y b艂膮d. Po klikni臋ciu w „艣rednie wykszta艂cenie” pod menu pojawi艂 si臋 link tekstowy „艣rednie wykszta艂cenie”. Na pocz膮tku my艣la艂em, 偶e to jaki艣 b艂膮d jednak gdy klikn膮艂em inny element menu zorientowa艂em si臋, 偶e jest to podmenu strony.
Widz臋 tutaj 2 b艂臋dy. Pierwszy, w elementach gdzie nie ma podmenu nie ma potrzeby umieszczania linku po raz kolejny. Drugi b艂膮d to brak sp贸jno艣ci graficznej podmenu z menu g艂贸wnym.

5. Button „Id藕 do pe艂nego opisu”
Uwa偶am, 偶e je艣li nie ma takiej potrzeby to nie nale偶y stosowa膰 sztywnych element贸w graficznych. Button „Id藕 do pe艂nego opisu” m贸g艂by by膰 tekstowy i w tle zawiera膰 grafik臋.
Dodatkowo button niepotrzebnie zawiera podkre艣lenie (standardowe podkre艣lenie link贸w).

6. Zamawiam
Zamiast napisu „zamawiam” zrobi艂bym du偶y elegancki button.

7. Kontakt
W zak艂adce „kontakt” widnieje informacja, 偶e formularz kontaktowy znajduje si臋 na ka偶dej stronie z opisem kursu. Nie tego si臋 spodziewa艂em. Mnie interesuje formularz kontaktowy, adres e-mail, telefon. Nie powinni艣my kaza膰 u偶ytkownikowi szuka膰 formularza umieszczenie go tutaj nie b臋dzie sporym wysi艂kiem.
Najciekawsze jest to, 偶e nawet na stronach z opisami kurs贸w nie ma takiego formularza.

8. O firmie
Na stronie brak jest jakichkolwiek informacji kto jest w艂a艣cicielem witryny, w jaki spos贸b mo偶na si臋 z nim skontaktowa膰, gdzie pisa膰 w sprawie pyta艅 odno艣nie strony lub kurs贸w.
Brak takich podstawowych informacji nie buduje zbyt dobrego zaufania do witryny i kurs贸w.

9. Zamawiam
Zam贸wienie wygl膮da ciekawie 馃檪 po klikni臋ciu w opisie kursu „Zamawiam” pojawia si臋 informacja o przekierowaniu na stron臋 z zam贸wieniem. Na stronie jest te偶 odliczanie do przekierowania pojawia si臋 6,5,4,3…-1,-2. Ciekawe, 偶e mo偶emy czeka膰 -3 sekundy 馃檪
Po przekierowaniu musimy wype艂ni膰 formularz zam贸wienia. Szkoda tylko, 偶e musimy ponownie wybra膰 jaki kurs nas interesuje bo przecie偶 zamawiali艣my konkretny kurs.

10. Metatagi
Mo偶e troch臋 odbiegn臋 od tematu, ale moim zdaniem warto na to zwr贸ci膰 uwag臋. Keywordsy s膮 moim zdaniem tragiczne. Przyk艂adowo „kursy Zwolnienie dyscyplinarne z powodu unikania szkole艅?”. Kto wpisuje takie frazy w wyszukiwark臋 馃檪 Zg艂aszaj膮c si臋 z t膮 stron膮 kolega powiedzia艂, 偶e jako艣 nie mo偶e wypozycjonowa膰 strony i czy nie pom贸g艂bym mu w tym. Z pewno艣ci膮 takie keywordsy nie pomagaj膮 pozycjonowa膰 strony. Description te偶 nie prezentuje si臋 dobrze. Autor zamiast w kilku prostych zdaniach napisa膰 co znajduje si臋 na witrynie opowiada nam jak膮艣 histori臋 馃檪 Takie rzeczy mo偶na napisa膰 na stronie, ale w description to moim zdaniem pomy艂ka.

Grafika strony nie rzuca na kolana i z pewno艣ci膮 wiele rzeczy mo偶na by艂oby zrobi膰 tutaj lepiej, ale jest poprawna.

Na plus strony warto zaliczy膰:
– breadcrumbs,
– bardzo dobrze zaznaczone kategorie w kt贸rych jeste艣my (zaznaczenie ich w menu by艂oby jeszcze lepsze),
– w膮ska 艣rodkowa szpalta pozwalaj膮ca dobrze i wygodnie czyta膰 teksty na stronie,
– kod strony zgodny ze standardami W3C.

Strona z pewno艣ci膮 wymaga jeszcze troch臋 pracy. Uwa偶am, 偶e po艣wi臋cenie jej dos艂ownie kilku godzin pracy pozwoli艂oby poprawi膰 jej u偶yteczno艣膰.

Je艣li ten artyku艂 pom贸g艂 Ci, masz co do niego jakie艣 w膮tpliwo艣ci lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie polityki prywatno艣ci.

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.