[metaslider id=11287] 2 Forum Marketingu Internetowego – krótki opis | SEO Blog

2 Forum Marketingu Internetowego – krótki opis

Tak jak dziś rano poinformowałem miałem dziś przyjemność uczestniczyć w “2 Forum Marketingu Internetowego”.

1. “Liczy się tylko jedno…” to temat wstępu prowadzony przez Konrada Pankiewicza (Wiceprezesa Zarządu Adv.pl) którego w ogóle nie pamiętam. Nie wiem czy się na niego spóźniłem czy przeoczyłem go ze względu na to, że trwał całe 15 minut, ale jakoś go nie zarejestrowałem.

2. “Personalizowanie przekazu kluczem do budowania brand experience” to następna prezentacja przygotowana przez Marcina Maj Dyrektora Zarządzającego os3 multimedia. To była najciekawsza prezentacja. Spotkanie zostało bardzo dobrze przygotowane, a prowadzący nie zanudzał, wręcz kipiał energią. Na poranną pobudkę bardzo dobra prezentacja.

Pan Marcin bardzo dużo mówił o social media i na tym głównie oparł swoją prezentację. Dość sporo było o tym jak stworzyć społeczność wokół marki. W dużej mierze prezentacja nawiązywała do FaceBook’a. Pokazano nam na przykładach stron funpages znanych marek w FaceBook jak wyglądają prezentacje takich firm i co ciekawego marki zaoferowały internautom. Jeśli dobrze pamiętam to pokazano nam prezentację Volkswagena. Firma pobiera wszelkie informacje o nas z profilu, z wpisów i dopasowuje do nas samochód :). Ciekawy był także przypadek promocji gry na XBoxa “Prototype” gdzie do filmu prezentującego grę wrzucono zdjęcia z naszego profilu i naszych znajomych. Zwrócono uwagę na to, iż marki w internecie są bardzo otwarte, są bliżej konsumenta, klienci czują więź z marką i często też mają wpływ na kreację samego produktu.

3. “Słuchać czy manipulować – ulegać modom czy skutecznie się reklamować?” to temat pierwszego wykładu prowadzonego przez Dr. Jacka Wójcika z SGH. Ten wykład nie trafił do mnie. Ciekawe były informacje o reklamie behawioralnej. Poza tym autor wykładu bardzo sceptycznie podchodził do serwisów społecznościowych, zaś przedmówca wręcz przeciwnie 🙂

4. “dBase Marketing – Marketerze obudź się wreszcie!” prezentacja Konrada Pankiewicza  (Wiceprezesa Zarządu Adv.pl). Prezentacja była dobra aczkolwiek nic nowego się nie dowiedziałem. W dużej mierze dotyczyła ona budowania baz adresowych. Autor mówił o tym, że aby zachęcić użytkowników do zapisu na listę mailingową należy oferować im coś w zamian jak ebook, raport… Było też kilka słów o tym co powinien zawierać newsletter. Ten temat uważam, że dość dobrze na niejednej konferencji “przewałkował” mi Piotr Majewski 🙂 i tutaj nic nowego nie usłyszałem.

5. “Z rewolucją w blokach startowych, czyli o Augmented Reality – reklamie, zabawie i innowacyjnym sposobie na zwiększenie zysków” prezentacja przygotowana przez Krzysztofa Piwowara (Usability Senior Specialist Adv.pl) . Muszę powiedzieć, że byłem mocno zaskoczony tą prezentacją bo z pojęciem Augmented Reality nigdy jeszcze się nie spotkałem. Gdy Pan Krzysztof tłumaczył czym jest Augmented Reality dalej nie wiedziałem o co chodzi gdy powiedział, że Matrix przy tym jest cienki to byłem bardzo zainteresowany O CO CHODZI?

“Augmented reality to wysokiej jakości user experience w pigułce, które angażuje, motywuje, pochłania i pobudza do działania.”

Większość tej prezentacji była na przykładach dlatego sam nie będę specjalnie nic pisał, a pokażę Wam przykłady.

Jak widzicie na powyższych filmach wykorzystywane są kartki na których za wiele nie widać, jednak po pokazaniu tej kartki do kamery na ekranie pojawiają nam się obrazy trójwymiarowe. Najciekawsza jest prezentacja firmy ALSTOM, która bije inne na głowę. Pokazuje jak wielka jest interakcja użytkownika z tymi obrazami www.t-immersion.com/en,video-gallery,36.html. Zapraszam Was na stronę www.t-immersion.com gdzie znajdziecie więcej takich przykładów. Jak powiedział autor prezentacji w Polsce były zaledwie 3 przedsięwzięcia robione w tej technologii.

Co ciekawe nawet bez żadnych magicznych karteczek na stronie promującej film Transformers pokazano ciekawą interakcję. Jeśli dysponujesz kamerą wejdź na stronę www.weareautobots.com/ww/index.php, a zobaczysz siebie z maską Transformersa, będziesz mógł także poruszać głową wraz z maską.

Co ciekawe chyba podobną technologię będzie wykorzystywał wkrótce XBox na którym będziemy mogli grać bez potrzeby korzystania z pada. Konsola będzie wykrywała nasze ruchy przed nią i w ten sposób będziemy sterować graczem. Tego nie było na konferencji, ale tak mi się przypomniało.

Wykład z video, dźwiękiem trochę ożywił uczestników, aczkolwiek autor mógł powiedzieć coś więcej o samej technologii.

6. “Technologie utrudniające działania marketingowe – ujęcie prawne” to wykład prawniczy poprowadzony przez Piotra Waglowskiego (VaGla.pl) to . Nie specjalizuję się w aspektach prawnych więc nie skupiałem na tym specjalnej uwagi aczkolwiek wykład ciekawy. Chętnie bym go na spokojnie przestudiował, a że materiały od organizatora były bardzo przyzwoicie przygotowane to wkrótce to zrobię :). Powiem tylko tyle, że było o spamie (e-mail, sms), pozycjonowaniu, anonimowości, wolności słowa. Pan Piotr dużą uwagę zwrócił na inwigilację w internecie i problemie prywatności.

7. “Jak z sukcesem złowić kobietę w sieci – najlepsze strategie e-marketingowe na rynku” w materiałach napisano, że ta prezentacja miała być poprowadzona przez Joannę Dobrowolską (Account Manager os3 multimedia) jednak 80% czasu prowadził ją ponownie Marcin Maj. Prezentacja poświęcona była informacjom o kobietach w internecie. O tym jak wiele z nich korzysta z serwisów społecznościowych, jak bardzo są one aktywne, jak często w internecie dzielą się swoimi problemami i opiniami. To co ich interesuje, jaki jest ich status społeczny, czego szukają w internecie. Pokazano w jaki sposób producent pralek Samsung stworzył społeczność kobiecą wokół produktu. Na koniec głos zabrała Pani Joanna i pokazała case study Lirene. Co ciekawe jak twierdzi Pan Marcin Maj w ich agencji projekty dla kobiet tworzone są przez kobiety. Projektem zarządzają kobiety, projekt graficzny strony tworzą kobiety… Na podstawie Lirene pokazano jak stworzono i wykorzystano społeczność wokół tej marki.

8. “Marketing w Wyszukiwarkach. Recepta na kryzys” poprowadził Bartosz Berliński  (MaxROY.com, specjalista SEO i WebAnalytics) z którym miałem już przyjemność zapoznać się podczas marcowego szkolenia z Adsense w Warszawie. W sumie nic nowego się nie dowiedziałem, ale prezentacja była w porządku.

9. “Strategie cenowe stosowane w Internecie” to ostatni wykład, który poprowadził Sławomir Kornicki  (Codemedia). Niestety nie wiem czy było już późno i byłem wycieńczony czy to kwestia tego, że byłem nastawiony na coś ciekawszego, ale prezentacja mi się nie podobała. Pan miał przedstawić szkołę Falenicką dotyczącą strategii cenowych liczyłem na coś bardziej odkrywczego.

To by było na tyle. W kwestii organizacyjnej nie mam specjalnie uwag. Tak jak wcześniej pisałem każdy uczestnik dostał bardzo dobrze przygotowane materiały, sala była klimatyzowana, nagłośnienie było bardzo dobre i każdy uczestnik miał sporo miejsca dla siebie. Brak mi tylko było chociaż 10 minutowych przerw między wykładami, poza tym brak uwag. Najciekawsza była prezentacja druga i czwarta. Cena za szkolenie 590 zł netto nie była wygórowana i moim zdaniem warta swojej ceny. Co ciekawe na koniec każdy uczestnik otrzymał certyfikat nie wiem czy potrzebny, ale może się przydać 🙂

Wysłałem zapytanie do organizatora o możliwość umieszczenia plików pdf z konferencji. Jeśli na to pozwolą to na dniach dorzucę tutaj jeszcze pdf’y.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania “Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
—————————————————–
07.08.09
Organizator imprezy niestety nie zezwolił na publikację plików pdf z konferencji.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

6 komentarzy

napisz komentarz
  • Heh – mi też Majewski wałkował ciągle o budowaniu listy… “Miej listę albo giń”, a potem reklama freebota 🙂

    A Ty Sławek co myślisz o serwisach społecznościowych? 🙂 Pozdro

  • Reklama była, ale co prawda to prawda. Dzięki dobrej liście mailingowej i dobrym zarządzaniu nią można sporo kasy zarabiać.

    Pytasz co myślę o serwisach społecznościowych, ale pod jakim kątem?

  • No czy chociażby warto skupiać swoją uwagę na tym by budować społeczności wokół własnych serwisów.

    Ostatnio nastaje moda, by tworzyć element społecznościowy gdzie tylko się da… pytanie czy to do końca dobre rozwiązanie?
    W tym kierunku poszedł chociażby świstak.pl. Chłopaki zdają sobie sprawę z tego, że ciężko wygrać z Allegro więc postanowili się nieco przebranżowić 🙂

    Nie wiem tylko jak wielkie emocje towarzyszą tworzonej tam społeczności…? No bo jak wiadomo – bez emocji nie ma społeczności.

  • Jeśli temat Twojej strony jest ciekawy to jakaś społeczność wokół niej i tak się pojawi. Warto dać możliwość komentowania, wypowiadania się.

    Jednak stworzenie serwisu budowanego przez innych użytkowników internetu czyli serwis społecznościowy to zupełnie inna para kaloszy.
    Ja nigdy takiego serwisu nie tworzyłem aczkolwiek wiem, że rozkręcenie chociażby forum internetowego to nie jest łatwa sprawa i robi się to miesiącami.

    Jestem za tym, aby każdy serwis pozwalał na swobodne wypowiadanie się userów, komentowanie, ale budowanie społeczności moim zdaniem wymaga czegoś więcej niż możliwości zapraszania znajomych i dodawania swoich zdjęć. Na taki serwis trzeba mieć pomysł bo jest ich na rynku cała masa i pytanie brzmi w czym Twój będzie ciekawszy od innych.

    Na poprzedniej konferencji pokazano serwis społecznościowy skupiający kobiety zainteresowane odchudzaniem. Jeśli będziesz miał unikalny temat i będziesz się na tym znał to czemu nie.

  • Hej, trzeba było dać znać że jesteś 🙂 Szczerze to nie byłem zadowolony ze swojego wykładu bo poprzednicy przedłużyli sporo swój wykład i na starcie usłyszałem że mam 25 minut (zamiast planowanyc 45 :)). Chcociaż zauważyłem jedną rzecz – jako jeden z niewielu (nie byłem od początku konferencji) mówiłem cokolwiek o konwersji 🙂

  • Na początku konferencji bardzo pilnowano czasu jednak po kilku występach przestano. Efektem był krótszy Twój wykład.

    Myślałem, że pogadamy po Twoim wystąpieniu, ale jak tylko “zszedłeś ze sceny” zawinąłeś się 🙂
    Nie spytałem na konferencji więc tutaj zapytam czy planujecie w przyszłości jeszcze szkolenia z pozycjonowania?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.