[metaslider id=11287] Reklama behawioralna | SEO Blog

Reklama behawioralna

Jakiś czas temu zrobiło się głośno w internecie na kontrowersyjny temat stosowania przez Google reklamy behawioralnej.

Czy jest reklama behawioralna? Jest to reklama przystosowana do użytkownika na podstawie wcześniejszych zachowań internauty. Czyli Google np. sprawdza jakie odwiedziliśmy strony, wpisaliśmy frazy i na tej podstawie wyświetla reklamy dopasowane do naszego profilu. Reklama ta budzi kontrowersje ze względu na ograniczenie naszej prywatności, która w internecie dla wielu jest bardzo ważna. Jest to taki monitoring internetowy.

Odwiedzając różne strony www zdarza mi się kliknąć w link adsense gdyż reklamy te są bardzo dobrze dopasowane do treści artykułów. Reklama taka niejako służy internaucie, nie jest inwazyjna. Myślę, że wprowadzenie dopasowania behawioralnego wpływa pozytywnie na skuteczność reklam.

Ten krótki wpis powstał ze względu na to, że wspomniałem ostatnio o reklamie behawioralnej wśród znajomych z których jeden twierdził, że działa to tylko na zalogowanych użytkownikach do usług Google (dlatego jak twierdzi nigdy z nich nie skorzysta), a drugi, że do tego trzeba jakiegoś toolbara mieć zainstalowanego. Dementuję tę informacje. Oczywiście Google wszystkie informacje bierze z cookies.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania “Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.