„Tw贸j biznes w internecie. Podr臋cznik e-marketingu” od MaxRoy.com

Jak mo偶na przeczyta膰 na stronie sprawnego marketingu „Axel Springer Polska wyda艂 ksi膮偶k臋 przygotowan膮 przez MaxROY.com o e-marketingu w ponad 20 000 egzemplarzy”.
Ksi膮偶ka ukaza艂a si臋 w pi艣mie Komputer 艢wiat Ekspert Biblioteczka. Tytu艂 ksi膮偶ki to „Tw贸j biznes w internecie. Podr臋cznik e-marketingu.”

Ksi膮偶ka zosta艂a napisana w miesi膮c. Poza Czarkiem, Tomkiem i Bartoszem w tworzeniu publikacji ze strony MaxRoy.com wzie艂y udzia艂 2 nowe osoby. Nie wiem czy to nowe osoby na pok艂adzie MaxRoy czy to tylko wsp贸艂praca nawi膮zana na potrzeby tej publikacji.

Trzeba przyzna膰, 偶e 20ty艣 egzemplarzy to bardzo dobra reklama dla MaxRoy’a. Cieszy mnie fakt, 偶e wydawnictwo Axel Springer skierowa艂o propozycj臋 napisania tej ksi膮偶ki do prawdziwych fachowc贸w.

Cena tej ksi膮偶ki jest bardzo atrakcyjna bo kosztuje jedynie 24,90z艂. Za t臋 cen臋 jakby nie by艂o ci臋偶ko jest kupi膰 w obecnych czasach porz膮dn膮 ksi膮偶k臋. Jednak przy tak du偶ym nak艂adzie wydawca mo偶e sobie pozwoli膰 na tak nisk膮 cen臋.

Moja recenzja

Co sami o ksi膮偶ce powiedzieli jej autorzy?

„Skoncentrowali艣my si臋 na zagadnieniach powi膮zanych z marketingiem w wyszukiwarkach i narz臋dziami oferowanymi przez Google (tzw. search marketing). Nie zabrak艂o oczywi艣cie miejsca na analityk臋, WordPress i mikroblogi, czyli wszystko to co jest w tej chwili niezb臋dne przy prowadzeniu marketingu, kt贸ry nie przeszkadza, a jest pomocny i powi膮zany z intencj膮 u偶ytkownika.”

Zawarto艣膰 rozdzia艂贸w ksi膮偶ki Tw贸j biznes w internecie. Podr臋cznik e-marketingu
– AdWords i linki sponsorowane
– Pozycjonowanie stron WWW
– Podstawy analityki internetowej
– Blog w WordPress
– Mikroblogi i YouTube

Do ksi膮偶ki do艂膮czono p艂yt臋 zawieraj膮c膮:
– 32 plug-iny do WordPressekspert-bilioteczka-042009-plyta.jpg
– 30 sk贸rek do WordPress
– 18 narz臋dzi do tworzenia animacji Flash
– 16 aplikacji do edycji grafiki
– 19 narz臋dzi u艂atwiaj膮cych tworzenie i edycj臋 stron WWW
– 12 aplikacji u艂atwiaj膮cych promowanie witryny i prowadzenie statystyk odwiedzin
– 3 programy u艂atwiaj膮ce sprzeda偶 przez internet

Dodatkowo ka偶dy czytelnik otrzyma rabat na szkolenia w MaxRoy.com

Jako, 偶e zawsze bardzo ceni艂em prac臋 ch艂opak贸w z MaxRoy.com nie omieszkam dzi艣 jej zakupi膰 i wkr贸tce napisa膰 o niej.

——————————————————–

12.11.2009

Ksi膮偶ka wydana 艂adnie i pierwsze wra偶enia s膮 bardzo dobre. Blisko 150 stron w kolorze z tward膮, grub膮 ok艂adk膮. Nie czytam racze gazet typu komputer 艣wiat, chip etc. i nie za bardzo przypad艂 mi do gustu rozk艂ad zdj臋膰 w tek艣cie. Jestem przyzwyczajony do ksi膮偶ek gdzie mamy tekst pod nim zdj臋cie. Tutaj natomiast sformatowano to jak gazet臋. Tekst na 3 szpalty i wplecione w to screeny. Przy du偶ej ilo艣ci screen贸w np. w rozdziale o adwords mo偶na si臋 pogubi膰, kt贸ry screen do czego jest. S膮 oczywi艣cie strza艂eczki czerwone, ale czasami jest ich tyle, 偶e ci臋偶ko si臋 po艂apa膰.

Przejdzmy jednak do cz臋艣ci merytorycznej bo to najbardziej z pewno艣ci膮 wszystkich interesuje.

Rozdzia艂 pierwszy to „Wprowadzenie do ebiznesu i marketingu”. Co to jest e-biznes, domena, hosting, cms, jak budowa膰 strony… Dalej troch臋 o marketingu w wyszukiwarkach, poj臋ciach zwi膮zanych z marketingiem internetowym, sposobach rozliczania za reklam臋, formach reklamowych. Powiem szczerze, 偶e przestraszy艂em si臋 jak przeczyta艂em ten rozdzia艂. Zapomnia艂em, 偶e to wst臋p i my艣la艂em, 偶e taka jest ca艂a ksi膮偶ka. Pomy艣la艂em, 偶e w sumie to dla czytelnik贸w Komputer 艢wiata, a nie dla os贸b siedz膮cych w temacie i tak musi by膰 馃檪

Szybko z b艂臋du wyprowadzi艂 mnie drugi rozdzia艂 „AdWords i linki sponsorowane” w kt贸rym to ku mojemu zdziwieniu by艂o naprawd臋 bardzo du偶o ciekawych rzeczy. Rozdzia艂 w du偶ej mierze oparty o szkolenie z reklam Google firmy MaxRoy w kt贸rym mia艂em przyjemno艣膰 uczestniczy膰 w marcu tego roku. Poczynaj膮c od za艂o偶enia konta w Google AdWords, dodawaniu nowych reklam, doborze s艂贸w kluczowych i copywritingu poprzez kilkustronicowe faq po reklam臋 w sieciach reklam czyli poza Google. Dodatkowo w rozdziale tym poruszono kwestie zarabiania na Google Adsense. Ten rozdzia艂 przypomnia艂 mi sporo rzeczy ze szkolenia.

Kolejny rozdzia艂 to „Pozycjonowanie stron www”. Ka偶dy rozdzia艂 ma wst臋p i tutaj jest podobnie. Zaczyna si臋 od definicji seo, powstawania rankig贸w dalej optymalizacja kodu strony (metatagi i inne znaczniki, przyjazne adresy url). Jest te偶 rozdzia艂 dotycz膮cy zdobywania link贸w. Tutaj dziwne, 偶e spo艣r贸d wielu system贸w wymiany link贸w podano tylko jeden. Dalej przeczytamy co nieco o spamie i ma艂e faq. Kilka stron po艣wi臋cono na tzw. materia艂y dla zaawansowanych: o wzmocnieniu warto艣ci link贸w, log tail, znaczeniu pr, etc.

Je艣li rzeczywi艣cie chcia艂by艣 zag艂臋bi膰 si臋 w ten temat to polecam oczywi艣cie oddzieln膮 ksi膮偶k臋.

Z tego rozdzia艂u najciekawsze s膮 pytania i odpowiedzi pracownik贸w Google. Szkoda tylko, 偶e po艣wi臋cono im tylko 2 strony. Fajnie by艂oby kiedy艣 przeczyta膰 ca艂膮 ksi膮偶k臋聽 z odpowiedziami pracownik贸w Google na dane tematy, aczkolwiek zauwa偶y艂em, 偶e cz臋sto odpowiedzi s膮 zbywaj膮ce 馃檪

Nast臋pny do艣膰 kr贸tki rozdzia艂 to „Reklama na Mapach Google”. Tutaj dowiemy si臋: co to jest reklama na mapach google, jak doda膰 swoj膮 firm臋 i jak ustalany jest ranking na mapach. Wcze艣niej nigdy z tej us艂ugi nie korzysta艂em i nawet nie wiedzia艂em, 偶e ta reklama jest darmowa聽 (dos艂ownie tydzie艅 temu dzwonili do mnie z panoramy firm, 偶e mog膮 umie艣ci膰 moj膮 firm臋 na mapach google :).

Nast臋pny rozdzia艂 pt.: „Podstawy analityki internetowej” to jeden z wa偶niejszych w tej ksi膮偶ce. Przy dzia艂aniach marketingowych warto mierzy膰 ich skuteczno艣膰 i po to m.in powsta艂y statystyki Google Analitycs. Kr贸tkie om贸wienie us艂ugi, tworzenie konta i nawigacji po nim, informacje o tym jakiego typu dane uzyskamy z GA. Szczerze powiem, 偶e codziennie przegl膮dam statystyki Google, sk膮d u偶ytkownicy przyszli, ile czasu sp臋dzili, jakie artyku艂y przeczytali… jednak nie zag艂臋bia艂em si臋 nigdy w ustalanie cel贸w, 艂膮czenie us艂ugi Analitycs z Adwords, czy konwersji reklam o czym te偶 w tym rozdziale mo偶emy przeczyta膰. Uwa偶am, 偶e temat ca艂kiem nie藕le om贸wiony.

Mam tylko jedn膮 uwag臋. Ze strony 89 wynika, 偶e strony porzuce艅 to najmniej ciekawe, najrzadziej czytane strony z czym nie do ko艅ca si臋 zgadzam. Bardzo cz臋sto moi czytelnicy wchodz膮 na jaki艣 artyku艂 na blogu, czytaj膮 go (sp臋dzaj膮 tutaj troch臋 czasu) i tutaj te偶 ko艅cz膮 wizyt臋. Nie oznacza to jednak, 偶e artyku艂 jest s艂aby.

„W艂asny blog w WordPress” to tytu艂 kolejnego rozdzia艂u. Autorzy wybrali tego CMS’a spo艣r贸d dziesi膮tk贸w na rynku ze wzgl臋du na prostot臋 jego instalacji oraz obs艂ugi. Za pomoc膮 odpowiednich plugin贸w oraz szablon贸w mo偶na na nim postawi膰 bardzo du偶e serwisy, wcale nie przypominaj膮ce blog贸w. Osobi艣cie chwal臋 sobie prostot臋 z jak膮 tworzy si臋 strony w wordpresie.

W tym rozdziale krok po kroku pokazano jak聽 stworzy膰 w艂asnego bloga, jak pisa膰 na blogu, jak korzysta膰 z tej platformy.

Nast臋pny rozdzia艂 ostatnio bardzo popularny to mikroblogowanie „Mikroblogi i YouTube” na czym ja si臋 raczej nie znam, jednak mimo wszystko nic ciekawego nie znalaz艂em dla siebie. Mam wra偶enie, 偶e jest to najs艂abszy rozdzia艂 z ca艂ej ksi膮偶ki. Zawiera instrukcj臋 jak za艂o偶y膰 konto na YT oraz jak dodawa膰 filmy. Skr贸towy opis 6 mikroblog贸w i kilka s艂贸w o tym jak pisa膰 na mikroblogach.

Ostatni rozdzia艂 to Podsumowanie i nieco teorii”. Uwa偶am, 偶e bardzo dobrym pomys艂em by艂o pokazanie u偶ytkownikom do czego s艂u偶膮 kana艂y RSS i podanie link贸w do kilkudziesi臋ciu najciekawszych blog贸w, stron w sieci o tematyce e-marketingu, seo, sem etc.

Ja zacz膮艂em na bie偶膮co czyta膰 blogi i subskrybowa膰 RSS’y od nieca艂ego roku i powiem szczerze, 偶e moja 艣wiadomo艣膰 na temat tego co si臋 dzieje w bran偶y znacznie wzros艂a.

Na ko艅cu rozdzia艂u znajdziemy og贸lne informacje na temat ustalania cel贸w firmy, planowaniu, modelach biznesu, kosztach, sposobach rozlicze艅 za dzia艂ania SEO.

Na stronie 129 jest informacja o przyk艂adowym zestawieniu koszt贸w znajduj膮cym si臋 na stronie 109. Jakby艣cie nie mogli go znale藕膰 to znajdziecie go na 131 stronie 馃檪

Podsumowuj膮c ksi膮偶ka bardzo 艂adnie wydana, dobrze zilustrowana z instrukcjami krok po kroku, ale i bardziej obeznani u偶ytkownicy znajd膮 co艣 dla siebie. Obowi膮zkowa lektura dla osoby rozpoczynaj膮cej swoj膮 przygod臋 w e-biznesie. Z czystym sumieniem mog臋 j膮 poleci膰. Cena jest bardzo przyst臋pna i i my艣l臋, 偶e jako dodatek do prezentu gwiazdkowego b臋dzie w sam raz 馃檪

Je艣li ten artyku艂 pom贸g艂 Ci, masz co do niego jakie艣 w膮tpliwo艣ci lub pytania „Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

6 komentarzy

napisz komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie polityki prywatno艣ci.

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.