[metaslider id=11287] Pierwsza opinia – szkolenie usability od MaxRoy.com 11.12.09 Poznań | SEO Blog

Pierwsza opinia – szkolenie usability od MaxRoy.com 11.12.09 Poznań

Dziś 11 grudnia byłem na szkoleniu organizowanym przez firmę MaxRoy.com z Usability prowadzonym przez Tomka Karwatkę w Poznaniu.

Tomek jest mi znany z konferencji OKEBI i darmowego kursu usability (polecam). Wiem też, że był i jest praktykiem usability od kilku lat. Zaufanie do zespołu MaxRoy też mam duże więc na szkolenie zdecydowałem się szybko. Jego koszt to 490zł brutto więc nie wydaje się ceną wygórowaną.

Jak napisał organizator szkolenia:

Czego dowiesz się na szkoleniu?
– Pokażemy w jaki sposób użytkownik postrzega Twój serwis WWW.
– Zaprezentujemy porady, które podniosą wskaźniki biznesowe Twojego serwisu ? gotowe do wdrożenia w kilka dni.
– Przeanalizujemy wstępnie wybrane serwisy uczestników szkolenia.
– Zaprezentujemy najskuteczniejsze narzędzia badania i poprawy użyteczności.

Jeśli chciałbyś poznać dokładny plan szkolenia to zapraszam na stronę sprawnymarketing.pl

Konferencją nie jestem zachwycony więc nie będę jej dokładnie opisywał.
Od strony organizacyjnej wszystko wyglądało dobrze. Szkolenie w eleganckim hotelu w centrum Poznania, materiały przesłane wcześniej w pdf, dopilnowany czas przerw w których podawano ciastka, herbatę, kawę. Podczas szkolenia można było zadawać pytania na które odpowiadano od razu, lub przenoszono na panel dyskusyjny.

Jak niektórzy z Was wiedzą usability jest dla mnie tematem interesującym jednak nie posiadam w tej dziedzinie zbyt dużej wiedzy. Wcześniej zapoznałem się z kursem Tomka, przeczytałem książki “Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych” oraz “Projektowanie stron www. Użyteczność w praktyce” i szczerze powiem, że na szkoleniu raczej dużo więcej się nie dowiedziałem.

Rzeczą, która najmniej mi się podobała to to, że Tomek Karwatka nie przygotował materiałów specjalnie na to szkolenie, a w dużej mierze wykorzystał case’y z jego kursu pdf. Część z tych materiałów była mi znana z OKEBI Piotra Majewskiego sprzed około 3 lat. Nie wierzę, że od czasu napisania tego pdf’a nie było tak ciekawych przypadków, aby móc zaktualizować case’y.
Sądzę, że ciekawostką byłoby na przykład omówienie przez Tomka na takim szkoleniu raportu sporządzonego przez UseLab, PBI, Interactive Advertising Bureu pt.: “Użyteczność stron internetowych w oczach internautów”.

Odniosłem wrażenie, że na sali było sporo osób o wiedzy ponad podstawowej 🙂
Szkolenie jest dedykowane raczej do osób, które nie posiadają wiedzy na temat usability.

Nie powiem znalazły się tutaj ciekawe rzeczy jednak większość z nich była dla mnie już wcześniej dostępna. Dla mnie najsensowniejsze były informacje o wpływie poprawienia usability na konwersje. Być może miałem zbyt duże wymagania co do konferencji i nie byłem jej targetem. Chętnie zapoznam się ze spostrzeżeniami innych uczestników szkolenia.

Myślę, że warto byłoby podobnie jak z AdWords podzielić szkolenie na podstawowe (materiał z dzisiejszego szkolenia) i zaawansowane (materiały nowe, aktualniejsze, przygotowane specjalnie pod to szkolenie).
Tomek Karwatka wspominał o dobrych książkach z usability. Moim zdaniem warto byłoby sięgnąć do takich materiałów i przygotować kurs dla zaawansowanych.

Mam nadzieje, że organizatorzy, których bardzo szanuję nie będą mieli mi za złe mojej opinii i potraktują ją jako wyzwanie 🙂

Wiele ciekawych pytań padło na samym początku szkolenia. Odpowiedzi na nie udzielano podczas panelu na, który niestety już się nie załapałem, a podejrzewam, że panel dyskusyjny będzie najciekawszą częścią szkolenia.

Podczas konferencji w ramach testu blipa (poprzez komputer, gg komórka, strona m.blip.pl),  starałem się od czasu do czasu napisać coś na moim profilu na blipie.
Użytkowników blipa przepraszam za śmietnik, ale dopiero uczyłem się jego obsługi.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci, masz co do niego jakieś wątpliwości lub pytania “Zostaw komentarz”, a na pewno na niego odpowiem.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.0/5 (2 votes cast)
Pierwsza opinia - szkolenie usability od MaxRoy.com 11.12.09 Poznań, 2.0 out of 5 based on 2 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

2 komentarze

napisz komentarz
  • Hej, nie mamy Tobie za złe – jesteśmy wdzięczni za szczerą opinię (mamy nadzieję że mimo wszystko nie żałujesz dnia i podróży do Poznania:)! Być może panel dyskusyjny trochę poprawiłby Twoje odczucie po szkoleniu (Wspólnie z uczestnikami szkolenia przetestowano “live” kilka serwisów wskazanych “z sali” pod kątem Usability). W każdym bądź razie było to pierwsze spotkanie w tej formie (szkolenie prowadzone nie przez nas) i wiele nas nauczyło. Sugestię podziału szkolenia na poziomu na pewno weźmiemy pod uwagę – zbieramy również opinie od pozostałych uczestników w ten sposób będzie nam łatwiej przygotować kolejne szkolenia wg. potrzeb uczestników. Jeszcze raz dzięki za opinię!

  • Panelu bardzo żałuję bo sam właśnie jestem na ukończeniu jednego z serwisów, który robię od dłuższego czasu ze względu na słabe usability jak wykazał audyt zlecony rok temu.

    Osobiście czekam na szkolenie z Google Analitycs no i może zaawansowane z Usability 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.