Darmowy E-kwartalnik “SEM Specialist” – pierwsza opinia!

Wczoraj w internecie na wszelkich blogach seo, sem pisano o wydaniu pierwszego numeru nowego e-kwartalnika SEM Specialist. Jako, ┼╝e wsz─Ödzie pojawi┼éa si─Ö kr├│tka notka + spis tre┼Ťci postanowi┼éem napisa─ç co┼Ť wi─Öcej na ten temat od siebie. Za lektur─Ö wzi─ů┼éem si─Ö podczas dzisiejszej porannej jazdy autobusem do pracy i w kilku s┼éowach napisa┼éem na blipie o czym jest ka┼╝dy z artyku┼é├│w, a teraz szerzej.

Kliknij, aby przej┼Ť─ç na stron─Ö i pobra─ç “Sem Specialist” >>

Zaczn─Ö mo┼╝e od tego do kogo skierowany jest magazyn, aby specjali┼Ťci od sem nie czuli si─Ö zawiedzeni cyt.: “SEM Specialist kierowany jest g┼é├│wnie do agencji interaktywnych i firm posiadaj─ůcych samodzielne dzia┼éy marketingu.”. Zatem magazyn ma trafi─ç do dzia┼é├│w marketingu i u┼Ťwiadomi─ç im jak wa┼╝ny jest marketing w wyszukiwarkach internetowych.

Przejd┼║my teraz do kontentu magazynu, zapraszam!

“Jak serwis zakup├│w grupowych Groupon u┼╝ywa wyszukiwarek, do promocji bardzo specyficznego e-commerce” – wywiad z Tomaszem Nowi┼äskim.

Z artyku┼éu dowiesz si─Ö o wykorzystywaniu przez Groupon kampanii Google AdWords na bardzo du┼╝─ů skal─Ö. Firma posiada w┼éasny dzia┼é, kt├│ry zajmuje si─Ö t─ů dzia┼ék─ů. “Jestem cz┼éonkiem mi─Ödzynarodowego zespo┼éu, kt├│ry prowadzi kampanie reklamowe Groupon w 27 krajach i 17 j─Özykach, ┼é─ůcznie z greckim, rosyjskim i japo┼äskim” je┼Ťli tak to podejrzewam, ┼╝e firma mo┼╝e mie─ç bardzo ciekawe konwersje aczkolwiek niestety tego si─Ö nie dowiemy z artyku┼éu, a tak┼╝e tego jakiego rz─Ödu bud┼╝ety Groupon wydaje na kampani─Ö czy ile kampanii firma ma uruchomionych etc. To jest owiane tajemnic─ů, a szkoda bo takie dane by┼éyby bardzo interesuj─ůce.

“Blekko – pierwsza wyszukiwarka, kt├│ra nie chce pokona─ç Google” – artyku┼é Marka B┼éyszcza

Artyku┼é na temat nowej wyszukiwarki Blekko, kt├│ra ma innowacyjny system wyszukiwania i nie ma by─ç konkurencj─ů dla Google czy Binga “Nowo┼Ťci─ů jest wykorzystanie tak zwanych “slash tags”, kt├│re umo┼╝liwiaj─ů wyszukiwanie wertykalne.”. Poza tym jak pisze autor wyszukiwarka potrafi znale┼║─ç wszystkie strony jednego reklamodawcy w Google i ┼Ťwietnie przydaje si─Ö osobom zainteresowanym socialmediami. Dalsz─ů cz─Ö┼Ť─ç artyku┼éu po┼Ťwi─Öcono Google Instant i tego za bardzo nie rozumiem. Niby artyku┼é jest o Blekko, a tutaj nagle informacje o Google Instant. My┼Ťl─Ö, ┼╝e jeden temat na artyku┼é jest wystarczaj─ůcy, a o Google Instant mo┼╝na by┼éo napisa─ç oddzielny artyku┼é.

“Jak saper na polu minowym” – artyku┼é Mirka Po┼éyniaka

Bardzo ciekawy artyku┼é na temat zezwolenia przez Google od 14 wrze┼Ťnia u┼╝ywania zastrze┼╝onych znak├│w towarowych w reklamach AdWords i tego jak to si─Ö ma do polskiego prawa. Artyku┼é kr├│tki i konkretny bardzo mi si─Ö podoba┼é.

“Co dzi┼Ť si─Ö liczy” – artyku┼é Przemys┼éawa W┼éodarskiego

Autor zwraca uwag─Ö, ┼╝e firmy szukaj─ů co raz to skuteczniejszych form reklamy. W zwi─ůzku z tym, ┼╝e reklama w internecie jest mierzalna firmy przeznaczaj─ů na to wi─Öksze bud┼╝ety oczekuj─ůc konkretnych efekt├│w. Nie p┼éacimy┬á za x wy┼Ťwietle┼ä tylko za x klikni─Ö─ç, zam├│wie┼ä etc. liczy si─Ö p┼éacenie za efekt. Klienci chc─ů otrzymywa─ç konkretne informacje o zwrotach z prowadzonych kampanii. Dobry artyku┼é i my┼Ťl─Ö, ┼╝e porusza bardzo wa┼╝n─ů kwesti─Ö jak─ů jest roi.

“Konsultacje z dzia┼éem seo przy planowaniu nowego projektu” – artyku┼é Marty Gryszko (lexy)

Marta skupi┼éa si─Ö na konsultacjach dzia┼éu seo na samym pocz─ůtku tworzenia projektu, aby projekt nie musia┼é by─ç poprawiany na potrzeby seo’wc├│w po jego stworzeniu. G┼é├│wnie Lexy skupi┼éa si─Ö na metatagach i strukturze adres├│w url. Ze swojej strony uwa┼╝am, ┼╝e to sprawa bardzo wa┼╝na, aby o seo my┼Ťle─ç jeszcze przed rozpocz─Öciem prac nad projektem.

“Pozycjonowanie ma┼éych serwis├│w internetowych w praktyce” – artyku┼é Roberta Sadowskiego

Jako, ┼╝e strony firmowe z regu┼éy s─ů do┼Ť─ç niewielkie i przez ma┼é─ů ilo┼Ť─ç kontentu jest problem z ich pozycjonowanie to autor podaje sposoby na ich rozbudowanie. Kilka s┼é├│w wspomniano te┼╝ o linkowaniu wewn─Ötrznym (czuj─Ö mocny niedosyt), a tak┼╝e o tym jak zmienia─ç stron─Ö bez du┼╝ego zaanga┼╝owania (aby dla robota wyszukiwarek by┼éy widoczne). Na koniec te┼╝ wspomniano o seo copywritingu, kt├│ry tak┼╝e mo┼╝esz mie─ç wp┼éyw na pozycjonowanie serwisu. No w┼éa┼Ťnie pewnie si─Ö czepiam, ale okre┼Ťlenie statycznej strony firmowej “serwisem” troch─Ö mi nie pasuje (cho─ç autor wskazuje co zrobi─ç, ┼╝eby strona statyczn─ů nie by┼éa). Artyku┼é ciekawy, sam cz─Östo klientom polecam rozbudowywanie strony firmowej pod seo i tutaj podano kilka ciekawych przyk┼éad├│w.

“Architektura kody, a wyszukiwarki” – artyku┼é Sebastiana Jakubca

Sebastian napisa┼é artyku┼é o kodzie strony, przestarza┼éych tabelach, wadach ich stosowania, o zaletach CSS’a i semantyce kodu. By─ç mo┼╝e artyku┼é ten u┼Ťwiadomi niekt├│rym dlaczego warto stosowa─ç CSS. Swoj─ů drog─ů warto by┼éo zaznaczy─ç, ┼╝e pos┼éuguj─ůc si─Ö CSS’em mo┼╝emy w bardzo prosty spos├│b zmieni─ç po┼éo┼╝enie element├│w na stronie bez pomocy programist├│w, a co dalej za tym idzie pokaza─ç, ┼╝e programista i grafik mog─ů pracowa─ç zupe┼énie oddzielnie bo warstwa graficzna zosta┼éa oddzielona od warstwy programistycznej (nie d┼éubiemy grafiki w kodzie strony). Artyku┼é ciekawy, ale co nie co bym go uzupe┼éni┼é ­čÖé

“Analityka – zaczynamy od my┼Ťlenia” – artyku┼é Roberta Dr├│zda

Bardzo dobry artyku┼é na temat analityki strony. Autor pisze o pocz─ůtku czyli instalacji narz─Ödzi, poprzez ustalenie celu konwersji, po podzia┼é u┼╝ytkownik├│w w internecie, a┼╝ po wyci─ůganie konkretnych wniosk├│w z danych jakie otrzymamy z narz─Ödzi analitycznych. My┼Ťl─Ö, ┼╝e analiza takich danych to podstawa o czym marketerzy cz─Östo zapominaj─ů. Firmy bardzo cz─Östo maja swoje strony jednak o ich konwersji nie maj─ů zielonego poj─Öcia.

“Internet, kt├│ry dzieli zamiast ┼é─ůczy─ç, czyli o r├│┼╝nych obliczach wykluczenia cyfrowego” – artyku┼é Katarzyny Szyma┼äskiej

Ostatni artyku┼é jest po┼Ťwi─Öcony wykluczeniu cyfrowemu. Zaskakuj─ůce s─ů dane na temat braku potrzeby/zainteresowania posiadaniem dost─Öpu do sieci czy te┼╝ braku umiej─Ötno┼Ťci pos┼éugiwania si─Ö komputerem mimo posiadania go w domu. Najd┼éu┼╝szy artyku┼é aczkolwiek mnie nie najbardziej interesuj─ůcy ­čÖé

Podsumowuj─ůc E-kwartalnik SEM Specialist podoba┼é mi si─Ö i z ch─Öci─ů zapoznam si─Ö z jego kolejnym numerem. Magazyn zosta┼é ┼éadnie przygotowany graficznie dzi─Öki czemu czyta si─Ö go bardzo przyjemnie. Autorom gratuluj─Ö ­čÖé

Ciekawi mnie jednak czy wydawcy uda się dotrzeć z e-kwartalnikiem do marketerów  w firmach.

A co Ty s─ůdzisz o SEM Specialist? Bardzo ch─Ötnie poznam Twoj─ů opini─Ö ÔÇ×Zostaw komentarzÔÇŁ.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.0/5 (1 vote cast)
Darmowy E-kwartalnik "SEM Specialist" - pierwsza opinia!, 3.0 out of 5 based on 1 rating

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si─Ö swoj─ů wiedz─ů z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Go┼Ťcinnie trener w Mie┼Ťcie Szkole┼ä oraz na Search Marketing Week.

10 komentarzy

napisz komentarz
  • Witam,

    przeczyta┼éem e-kwartalnik i musz─Ö przyzna─ç, ┼╝e bardzo mi┼éo mi si─Ö go czyta┼éo. Zosta┼éy poruszone ciekawe tematy. Fajnie, ┼╝e w og├│le kto┼Ť postanowi┼é wydawa─ç darmowy magazyn o tej tematyce. Czuj─Ö ma┼éy niedosyt informacji, dlatego te┼╝ czekam ju┼╝ na kolejny numer ­čÖé

  • A ja musz─Ö powiedzie─ç, ┼╝e mam niedosyt. OK, tematy s─ů ciekawe, jednak jak dla mnie, osoby siedz─ůcej w SEM/SEO potraktowane zosta┼éy one bardzo p┼éytko…
    Mam nadziej─Ö, ┼╝e kolejne numery b─Öd─ů bardziej o danym temacie, a nie jedynie ich zajawkami ­čÖé

  • Nie dziwi─Ö si─Ö Sebastian bo to nie podr─Öcznik SEM/SEO, a tylko wskaz├│wki Google i nie wydaje mi si─Ö, ┼╝eby kiedykolwiek wielki wujek G pokusi┼é si─Ö o jakie┼Ť szczeg├│┼éy ­čÖé

  • No nie wiem … na stronie kwartalnika jest info przy linku do pobierania: “Jestem specjalist─ů SEM …”

    Dlatego mam niedosyt :). Specjalista SEM takie rzeczy powinien wiedzie─ç. Jak nie wie, nie jest specjalist─ů … ­čÖü

  • Mo┼╝e powinni to pole inaczej nazwa─ç ­čÖé
    “SEM Specialist kierowany jest g┼é├│wnie do agencji interaktywnych i firm posiadaj─ůcych samodzielne dzia┼éy marketingu.” – po tre┼Ťci artyku┼é├│w mo┼╝na wywnioskowa─ç, ┼╝e do os├│b raczej nie wiele wiedz─ůcych co w necie piszczy.

  • Mo┼╝e powinni to pole inaczej nazwa─ç ­čÖé
    "SEM Specialist kierowany jest g┼éównie do agencji interaktywnych i firm posiadaj─ůcych samodzielne dzia┼éy marketingu." – po tre┼Ťci artyku┼éów mo┼╝na wywnioskowa─ç, ┼╝e do osób raczej nie wiele wiedz─ůcych co w necie piszczy.

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie danych osobowych przez firm─Ö GDAQ.PL Multimedia S┼éawomir Gdak. Zgoda mo┼╝e zosta─ç anulowana w dowolnym momencie. Szczeg├│┼éowe informacje dotycz─ůce danych osobowych s─ů umieszczone na stronie polityki prywatno┼Ťci.

Wszelkie prawa zastrze┼╝one. Zabrania si─Ö wykorzystywania jakichkolwiek tre┼Ťci bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Je┼Ťli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype┼énij poni┼╝szy formularz.

Wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie danych osobowych przez firm─Ö GDAQ.PL Multimedia S┼éawomir Gdak. Zgoda mo┼╝e zosta─ç anulowana w dowolnym momencie. Szczeg├│┼éowe informacje dotycz─ůce danych osobowych s─ů umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno┼Ťci</a>.