M贸j artyku艂 w trzecim, lutowym numerze SemSpecialist

Wczoraj ukaza艂 si臋 najnowszy numer miesi臋cznika SemSpecialist. Cieszy mnie to tym bardziej, 偶e po raz pierwszy pojawi艂 si臋 m贸j artyku艂 馃檪
Jako, 偶e mia艂em pisa膰 o sprawach technicznych i ci臋偶ko mi by艂o wymy艣le膰 co艣 ciekawego postanowi艂em, 偶e w artyku艂ach, kt贸re b臋d臋 pisa艂 b臋dzie o css, grafice i optymalizacji. Je艣li masz pomys艂y na tematy artyku艂贸w to prosz臋 pode艣lij 馃檪聽W semspecialist pojawi艂em si臋 za spraw膮 (znajomego z bran偶y) Sebastiana Jakubca, z kt贸rym b臋dziemy pisa膰 naprzemiennie co 2 miesi膮c. Dzi臋ki Seba!

Miesi臋cznik mo偶esz pobra膰 ze strony聽semspecialist.pl

A teraz przejdzmy do tego co w najnowszym numerze SemSpecialist:

“Google One Pass”
Pierwszy artyku艂 to informacja prasowa Google na temat jego systemu p艂atno艣ci OnePass. Temat bardzo mnie zainteresowa艂 bo na sta艂e korzystam z dotpay. W polsce jedyn膮 alternatyw膮 s膮 platnosci.pl wi臋c kolejny gracz nie zaszkodzi cho膰 z informacji wynika, 偶e Google raczej聽ma si臋聽skupi膰 na p艂atnym dost臋pie do tre艣ci www. Po notce prasowej Leszek Wolany zadaje kilka pyta艅 do pracownika Google Polska Piotra Zalewskiego od, kt贸rego mo偶na si臋 dowiedzie膰, 偶e nie wiadomo kiedy us艂uga b臋dzie dost臋pna w Polsce 馃檪
“CPC 鈥 Dok膮d pod膮偶asz?” – Marcin Kowalik
Artyku艂 na temat wprowadzenia przez firm臋 Zieltraffic rozliczania kampanii w Google AdWords za leady na przyk艂adzie bran偶y finansowej. Pojawi艂o si臋 por贸wnanie koszt贸w reklamy na s艂owa kluczowe w Polsce oraz za granic膮, informacje dlaczego warto czym pr臋dzej zak艂ada膰 konto w AdWords i informacje na temat reklam por贸wnawczych.
“艁yk statystyki z wyszukiwarek i social media w 2010 roku” – Robert Sadowski
Robert Sadowski przygotowa艂 statystyki dotycz膮ce wpisywanych fraz w wyszukiwarki w roku 2010. Nie zauwa偶y艂em jednak statystyk z SM co sugeruje tytu艂. Do statystyki w kilku zdaniach odni贸s艂 si臋 Artur Kurasi艅ski.
“Dlaczego pozycjonowanie to nie jednorazowa us艂uga” – Marta Gryszko
Ten artyku艂 bardzo mi si臋 spodoba艂. Marta wyja艣nia co tak naprawd臋 sk艂ada si臋 na us艂ug臋 pozycjonowania za co klient p艂aci.
Wspomina o doradzctwie firmie zainteresowaniem pozycjonowaniem w kwestii doboru s艂贸w kluczowych, nast臋pnie analizie strony pod k膮tem optymalizacji, wdra偶aniu prac optymalizacyjnych dalej linkowanie i tworzenie zaplecza pod stron臋 klienta, a tak偶e o tym dlaczego zaplecze nie przechodzi w r臋ce klienta po zerwaniu wsp贸艂pracy. Pod koniec Marta wyja艣nia dlaczego pozycjonowanie to nie us艂uga jednorazowa i nale偶y ca艂y czas dba膰 o stron臋. Polecam artyku艂 pisany prostym j臋zykiem i dobrze si臋 czyta.
“Seo mi臋dzynarodowe” – Micha艂 Zawadzak
Ten artyku艂 najbardziej zapad艂 mi w pami臋ci z ca艂ego miesi臋cznika. Michak Zawadzak pisze o tym jak powinien wygl膮da膰 adres wersji zagranicznej naszej strony. Czy powinna to by膰 subdomena, katalog czy te偶 oddzielna domena? Przedstawia wszystkie wady i zalety tego rozwi膮zania. Warto przeczyta膰!
“Z pogranicza PPC i social czyli o promocji na YouTube s艂贸w kilka” – Przemys艂aw W艂odarski
Przemys艂aw W艂odarczyk pokazuje YouTube jako alternatyw臋 dla zwyk艂ych wyszukiwarek i miejsce na reklam臋 video, kt贸re jak si臋 okazuje na razie mo偶e by膰 bardzo tanie. Autor m贸wi tak偶e o braku aktywno艣ci du偶ych marek z internautami przy okazji emisji film贸w reklamowych w YT.
“Uwaga! Konsument mobilny! Tryb w艂膮czony” – Paulina Ni偶ankowska
Artyku艂 dotyczy reklamy mobilnej w Google. Dla mnie autorka poruszy艂a bardzo wa偶n膮 kwesti臋 mianowicie, 偶e a偶 61% klikni臋膰 w reklamy mobilnej s膮 generowane omy艂kowo. U mnie jest to 100%. Korzystaj膮c z Google Readera w telefonie codziennie przez przypadek klikam w jak膮艣 reklam臋 Google przez przypadek bo jest w okolicy przycisk贸w nawigacyjnych 馃檪 Wracaj膮c do artyku艂u to autorka daje wskaz贸wki jak stworzy膰 skuteczn膮 reklam臋 mobiln膮 wi臋c je艣li kto艣 planuje takow膮 uruchomi膰 to mo偶e to by膰 przydatna wiedza.
“Istota optymalizacji stron internetowych pod konwersj臋” – Pawe艂 Ogonowski
Pawe艂 Ogonowski pisze o tym, 偶e ka偶da strona ma jaki艣 cel zwany konwersj膮 i o tym jest ca艂y artyku艂. Pisze jak zwi臋kszy膰 konwersj臋 strony i jak ten koszt p贸藕niej zmienia si臋 w zysk i podniesienie mar偶y na sprzeda偶y.
“Css czyni cuda? Na pewno u艂atwia 偶ycie programistom i grafikom” – S艂awomir Gdak
To jest m贸j artyku艂 馃檪 Jako, 偶e jest to artyku艂 o sprawach technicznych (tak膮 dzia艂k臋 dosta艂em z Sebastianem) to podejrzewam, 偶e nie b臋dzie nim wielkiego zainteresowania, ale lans to lans 馃檪 Artyku艂 jest kontynuacj膮 artyku艂u Sebastiana pt.: “Architektura kodu, a wyszukiwarki”, pisz臋 w nim o tym jak CSS zmieni艂 struktur臋 dokumentu html, jak wiele sam grafik mo偶e zmieni膰 w grafice, uk艂adzie strony bez potrzeby anga偶owania programisty. Boje si臋 niestety, 偶e dla marketingowc贸w temat zbyt ci臋偶ki.
B臋d臋 Ci bardzo wdzi臋czny za napisanie spostrze偶e艅 na temat napisanego przeze mnie artyku艂u i przede wszystkim propozycje temat贸w na kolejne artyku艂y na m贸j e-mail blog@gdaq.pl.

W艂a艣nie znajomy podes艂a艂 mi linka do miesi臋cznika w wersji on-line bez konieczno艣ci rejestracji wi臋c umieszczam 馃檪

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie polityki prywatno艣ci.

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.