[huge_it_slider id='1']

W 5 numerze SemSpecialist zn贸w o zapleczu SEO!

<p>Ju偶 5 numer darmowego miesi臋cznika SemSpecialist jest dost臋pny do 艣ci膮gni臋cia ze strony semspecialist.pl, a w nim m.in. relacja z Sem Standard 2011, budowa du偶ego zaplecza SEO, linki sponsorowane w r贸偶nych sieciach, operatory wyszukiwarek, kruczki w umowach SEO…
Z tego co widz臋 to ju偶 chyba standardem b臋dzie poza mo偶liwo艣ci膮 艣ci膮gni臋cia magazynu, tak偶e jego wersji online do czytania na stronie. Bardzo fajnie bo daje to mo偶liwo艣膰 dotarcia do wi臋kszej ilo艣ci os贸b.

W tym artykule pojawi艂 si臋 m贸j artyku艂 pt.: „Sztuczki i kruczki w umowach agencji seo” i nieskromnie wspomn臋, 偶e kilka s艂贸w m.in. o moim artykule napisa艂 Zgred.

„Subiektywna relacja z Sem Standard 2011” – Leszek Wolany
Redaktor naczelny SemSpecialist Leszek Wolany wybra艂 si臋 na konferencj臋 Sem Standard i w tym artykule opisuje swoje wra偶enia. Og贸lnie ocena imprezy bardzo dobra.

„Zapytania do wyszukiwarek internetowych. Pr贸ba uporz膮dkowania terminologicznego chaosu” – Ewa Bia艂ek
Ten artyku艂 najmniej mnie zainteresowa艂聽z ca艂ego numeru. Ma艂o ciekawy, teoretyczny, a do tego du偶o cytat贸w z encyklopedii, wikipedii… spowodowa艂o, 偶e bardzo ci臋偶ko si臋 go czyta艂o.

„Google +1. Word of mouth marketing in Google Search czyli nowa funkcja klasyfikacji warto艣ciowej tre艣ci w Google” – Paulina Ni偶akowska
Artyku艂聽po艣wi臋cono nowej funkcjonalno艣ci wyszukiwarki Google przycisku +1 o kt贸rym w sieci ostatnio do艣膰 g艂o艣no si臋 zrobi艂o, kt贸ry ma dzia艂a膰 na zasadzie polecania stron znajomym poprzez dawanie punkt贸w tym stronom w wynikach wyszukiwania.
Autorka opisuje zasad臋 dzia艂ania butona oraz pr贸buje przewidzie膰 jaki efekt b臋dzie mia艂o wprowadzenie tej funkcjonalnosci.

„Sem a praca call center dwa 艣wiaty uzale偶nione od siebie” – Marcin Kowalik
Artyku艂 na temat tego, 偶e nie tylko same kampanie AdWords nale偶y optymalizowa膰, ale tak偶e dzia艂ania offline jak np. dzia艂ania w firmie dzia艂u callcenter, co udowodniono na przyk艂adzie case studies kampanii dla du偶ego banku

„Linki sponsorowane Google – chwilowy spadek zainteresowania czy tendencja?” – Marta Markiewicz
Autorka na podstawie danych statystycznych wskazuje mniejszy brak zainteresowania linkami p艂atnymi w Google. Sporo mniej i bardziej ciekawych wykres贸w, danych statystycznych….

„Plan zaplecza dla du偶ego projektu” – Marta Gryszko
To moim zdaniem najlepszy artyku艂 5 numeru. Marta w bardzo przyst臋pny spos贸b opisuje jak powinno wygl膮da膰 zaplecze, z jakich stron powinno si臋 sk艂ada膰 na podstawie studium przypadku strony z bran偶y turystycznej. Ten artyku艂 powinien u艣wiadomi膰 klientom agencji seo jak wiele pracy musi w艂o偶y膰 pozycjoner w promocj臋 strony klienta, a pocz膮tkuj膮cych seo’wc贸w naprowadzi na to jak tworzy膰 zaplecze seo. Swoj膮 drog膮 jestem ciekaw ile agencji tworzy rzeczywi艣cie tak warto艣ciowe zaplecza pod strony klient贸w 馃檪

„Sztuczki i kruczki w umowach agencji seo” – S艂awomir Gdak
W moim artykule znajdziesz informacje na temat r贸偶nych sztuczek i kruczk贸w jakie agencje seo stosuj膮 w umowach z klientami. Jaki艣 czas temu mia艂em przyjemno艣膰 przestudiowa膰 kilka um贸w i negocjowa膰 oferty w zwi膮zku z czym postanowi艂em, 偶e dobrze by艂oby innych uczuli膰 na to co sam ciekawego zauwa偶y艂em. Ten artyku艂 wydaje mi si臋, 偶e trafi do du偶o wi臋kszej liczby os贸b ni偶 poprzedni, kt贸ry mia艂em okazj臋 napisa膰 馃檪

„Zaawansowane operatory w wyszukiwarce Google” – Micha艂 Zawadzak
Ca艂kiem niez艂y artyku艂 o operatorach wyszukiwarki czyli poleceniach dzi臋ki, kt贸rym mo偶emy uzyska膰 bardziej szczeg贸艂owe wyniki wyszukiwania, lub te偶 wyszukiwa膰 strony po konkretnych elementach (dobre narz臋dzie do wyszukiwania np. stron konkurencji).

„Rynek reklamy kontekstowej w 2010 roku” – Robert Sadowski
Artyku艂 na temat firm, kt贸re oferuj膮 reklam臋 kontekstow膮, o zwi臋kszeniu zainteresowania reklamami flash, wideo co raz wi臋kszym zainteresowaniem reklam膮 kontekstow膮 i troch臋 o modelach rozlicze艅.

„Utrzymaj ryb臋 na w臋dce czyli jak pracowa膰 z klientem w SEO” – Sebastian Jakubiec
Artyku艂 niby wydawa艂by si臋 oczywisto艣ci膮, jednak nie wiele os贸b w praktyce stosuje to o czym autor m贸wi, a o czym ostatnio do艣膰 du偶o s艂ucham w filmach wideo Adriana Ko艂odzieja, czyli daj klientowi co艣 warto艣ciowego za darmo, aby go zatrzyma膰 przy sobie. Sebastian na w艂asnym przyk艂adzie pokaza艂 jak wykorzysta艂 ten w艂a艣nie spos贸b dzia艂ania.

Jak oceniasz m贸j artyku艂 w tym numerze? Jaki temat chcia艂by艣, abym poruszy艂 w kolejnym artykule SemSpecialist?
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
W 5 numerze SemSpecialist zn贸w o zapleczu SEO!, 5.0 out of 5 based on 1 rating

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

4 komentarze

  • "Swoj膮 drog膮 jestem ciekaw ile agencji tworzy rzeczywi艣cie tak warto艣ciowe zaplecza pod strony klientów"
    Sposób opracowania planu zaplecza w tym numerze przygotowa艂am w艂a艣nie na podstawie wspó艂pracy z kilkoma firmami, które rozpoczyna艂y dopiero budow臋 zaplecza pod wi臋ksze projekty. Przygotowuj臋 dla nich szczegó艂owe plany zawarto艣ci stron, a to idzie dalej do webmasterów i copywriterów. Jako艣膰 tych stron jest jednak zale偶na ju偶 od ich pracy, bo co innego przygotowa膰 plan, a co innego wdro偶y膰 go w identycznej formie.

  • Przegl膮dn膮艂em wersj臋 online i musz臋 powiedzie膰, 偶e ca艂o艣膰 wygl膮da ca艂kiem przyjemnie. Sporo u偶ytecznej wiedzy o SEO i nie tylko. Kiedy nast臋pny numer 馃槈 ?

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.