Przeładowanie strony reklamami może mieć wpływ na SEO – specjalnie się tym nie podnieciłem

Jak Google poinformowało liczba reklam znajdujących się na górze strony może mieć wpływ na seo. Internauci oczekują jak najkonkretniejszych informacji wchodząc z wyszukiwarki na daną stronę www, niestety mimo usilnych walk google ze stronami typu MFA czy inne mało wartościowe strony tworzone tylko pod programy partnerskie, takie witryny cały czas potrafią zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Sprawa tyczy się jednak nie koniecznie stron pod programy partnerskie choć tak najcześciej bywa, a pod strony na których spora grupa reklam znajduje się na górze strony uniemożliwiając szybki dostęp do treści strony internautom. Google szacuje, że będzie to około 1% stron.

Musze przyznać, że prowadząc katalogi stron moderuje sporo stron pod programy partnerskich i reklamy rzucają się w oczy, jednak nie są umieszczane tak nachalnie, masowo w topie strony. Osobiście jeśli umieszczam reklamy na stronach www to staram się, aby były nieinwazyjne i niemal niewidoczne jako reklama dla czytelnika w związku z czym całą sprawą jakoś specjalnie się nie przejmuje, jednak zachęcam Cię do zapoznania się z postem na sprawnym, który podszedł do tematu trochę z innej strony “Nowy algorytm Google karze witryny wypchane reklamami”.

Sprawa nie dotyczy pop-upów, pop-underów i reklam overlay

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Przeładowanie strony reklamami może mieć wpływ na SEO - specjalnie się tym nie podnieciłem, 5.0 out of 5 based on 1 rating

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

9 komentarzy

napisz komentarz
  • Jak wchodzę na stronę, która zamiast informacji i konkretów wita mnie jakimś wielkim wyskakującym banerem reklamowym, którego zamknięcie graniczy z cudem, to taka strona jest od razu skreślona. IMO tracą na tym przede wszystkim autorzy i właściciele takich portali, zdegustowany witającą go reklamą internauta na pewno na nią nie kliknie i nie zarobić.

  • Rozumiem zarabianie na stronach, ale spora część WWW przypomina bardziej cyrk w sobotnią noc niż miejsce z którego można coś się dowiedzieć lub coś ciekawego zobaczyć.

  • Nie będę ukrywał, ale takich stron jest wiele tylko i wyłącznie w konkretnych branżach… Myślę, że najbardziej na tym stracą osoby, które oblegają rynek EN i inne nie PL na frazy medyczne 🙂

  • Również się zbytnio nie przejąłem tą zmianą, tym bardziej, że będzie ona dotyczyć tylko 1% zapytań. Dobrze, że Google walczy z przesadną ilością reklam.

Skomentuj SEO Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.