[metaslider id=11287] Efekty pozycjonowania stron pod programy partnerskie część 1 | SEO Blog [huge_it_slider id='1']

Efekty pozycjonowania stron pod programy partnerskie część 1

zarabianie na programach partnerskich15 lipca napisałem posta pt.: “Próba powrotu do programów partnerskich” w którym to zapowiedziałem mój powrót do programów partnerskich i obiecałem informować Was o efektach.

Przypomnę, że postanowiłem stworzyć 3 strony pod różne rodzaje PP i spróbować swoich sił skupiając się na pozycjonowaniu tych stron. Po 2 miesiącach pozycjonowania chcę zdać Ci relację z efektów.

Strona 1

Tematyka: Edukacja online, e-learning etc.

Rodzaj strony: WordPress z zasysanym kanałem rss z programu partnerskiego z krótkimi opisami produktów z zakresu edukacji online.

Cel: Przekierowanie użytkownika na stronę zakupową.

Konkurencja: Na główną frazę kluczową strona top1 według Ahrefs posiada 42 tyś linków, pozostałe 5-7 tyś. linków.
Poniżej na screenie przedstawiam zestawienie top5:

Efekt pozycjonowania: Po 2 miesiącach moja strona posiada 8 tyś .linków, jednak wiele jest z tego samego adresu ip. ze względu na linki site-wide. Dbam o mocną dywersyfikację linków w miarę 🙂 naturalnymi sposobami. Przez te 2 miesiące zauważyłem bardzo nieznaczne ruchy w Google.

Brak efektów może być spowodowany zjawiskiem duplicate content, korzystaniem z linków site-wide, lub też po prostu jest jeszcze zbyt mała liczba linków. Ja obstawiam, jednak duplicate content. Aktualnie pracuję nad trust rankiem i jeśli to nie da efektów będę musiał przeedytować kilkaset wpisów, aby zrobić bardziej unikalne teksty. Zaznaczę, że wszystkie podstrony są w indeksie Google.

Stronę dodawałem do dość znanej grupy katalogów, jednak okazało się, że masa katalogów raz działa raz nie co także może mieć pewien wpływ na pozycję strony.

Efekty w PP i ruch: W związku z brakiem efektów w seo, znikomym ruchem, efektów w PP brak.

Strona 2

Tematyka: marketing internetowy

Rodzaj strony: Blog postawiony na wordpress z unikalnymi treściami dobrej jakości. Treść bardzo dobrze zoptymalizowana + kilka wtyczek seo friendly.

Cel: Celem jest sprzedaż kursów z tej dziedziny poprzez bloga (kliki w banery) + zapis na listę mailingową, utrzymywanie kontaktu z czytelnikiem i próba sprzedaży produktów informacyjnych z PP poprzez e-mail.

Konkurencja: Na główną frazę kluczową strona w top1 według Ahrefs posiada zaledwie 900 linków. Fraza niszowa więc tutaj wybrałem więcej fraz, aby nagonić trochę ruchu. Ahrefs pokazuje 20 różnych anchorów dla mojej strony więc dywersyfikacja jest.

Efekt pozycjonowania: Jak na 2 miesiące pracy efekty uważam za zadowalające. Poniżej screen z pozycji strony od połowy września do dzisiaj.

strona2 efekty pozycjonowania

Efekt w PP i ruch: Jak na razie jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o efektach w PP i ruchu, natomiast jeszcze pracuję nad darmowym produktem do listy i wiadomościami do listy.

 

Strona 3

Tematyka: pożyczki, kredyty

Rodzaj strony: Blog postawiony na wordpress z unikalnymi treściami dobrej jakości. Treść bardzo dobrze zoptymalizowana + kilka wtyczek seo friendly. Lepszej jakości MFA (made for adsense) + inne PP.

Cel: Przyciągnięcie na bloga jak największej liczby użytkowników oraz wygenerowanie jak największej liczby kliknięć w banery oraz reklamy Google.

Konkurencja: Na główną frazę kluczową strona w top1 według Ahrefs posiada ponad 8000 linków.

Efekt pozycjonowania: Tutaj także efekty są całkiem dobre choć żadna fraza jeszcze nie weszła do top10. Finanse nie są łatwym tematem więc jestem bardzo ciekaw jak sytuacja będzie się dalej rozwijać.

strona3 efekty pozycjonowania

Efekt w PP i ruch: Pierwsze kliknięcia w reklamy AdSense zostały już wygenerowane, a ruch jest na poziomie 1 osoby dziennie więc bez szaleństw 🙂

 

PODSUMOWANIE

Trust flow w MajesticSEO wszystkich stron to około 20 i w obecnej chwili właśnie nad tym pracuję choć blog na którym teraz jesteś i jest prowadzony od ponad 4 lat ma TF na poziomie 28. Sprawdziłem trust flow blogów z branży seo wynik około 20-30 więc moim zdaniem nie jest źle jak na 2 miesiące pracy.

Do każdej ze stron wybrałem do 10 fraz z nastawieniem na początek na pozycjonowanie około 3. Jeśli efekt działania w danym PP będzie zadowalający to będę pozycjonował na kolejne frazy i ew. tworzył kolejne strony.

Myślę, że na top10 będę musiał poczekać co najmniej jeszcze z miesiąc, dwa bo wiadomo, że czym wyżej tym będzie trudniej. Natomiast bardzo mnie ciekawi czy realnie pozycja strony w Google przełoży się na zyski w tych PP. Mam wrażenie, że ze strony MFA najszybciej uda się wygenerować sensowne zyski.

Aha jak na razie staram się pozycjonować strony technikami bardziej white seo 🙂

Napisz czy takie zestawienie jest odpowiednie, czy chciałbyś uzyskać jeszcze jakieś informacje i co sądzisz o uzyskanych efektach?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.5/5 (14 votes cast)
Efekty pozycjonowania stron pod programy partnerskie część 1, 2.5 out of 5 based on 14 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

22 komentarze

napisz komentarz
  • Ogólnie pokazujesz że nie ma sensu korzystać z programów partnerskich? Bo 8000 linków nic nie dało 🙁 dodając ręcznie 50 wartościowych linków i dbając o treść i jakość strony chyba się więcej osiągnie… takie przemyślenia laika 😉

    • Jeśli mam z kilku domen ponad 7000 linków to nie spodziewam się rewelacji.
      Poza tym dodałem do strony ręcznie z 200 linków dobrej jakości, naturalnych, z różnych źródeł, a jakość treści jest ok.

      I jak wspominałem w przypadku pierwszej strony jest duplikat więc pewnie ile bym nie przywalił nic z tego nie będzie dopóki nie zmienię treści.

  • Obawiam się, że chyba źle do tego SEO podchodzisz. Dwa miesiące to dużo czasu by frazy niszowe wbić (wszystkie) do top10. Z finansami, to trochę ostra jazda jest. Bez większego budżetu nic nie zdziałasz 🙂

    • Powiem szczerze, że na razie robię to praktycznie bez żadnego budżetu, bez używania dodawarek, spambotów, używając w miarę możliwości naturalnych metod. To taki eksperyment. Natomiast na pewno będzie miało to wpływ na czas pozycjonowania tych stron.

  • Trzeba poczekać, domeny jeszcze młode pewnie, przyrost linków nie musi być agresywny – jeśli to są dobre jakości linki. Bo takich wystarczy dosłownie kilka..
    Znam przykłady z branży finansowej, gdzie wystarczyła domena EMD, dobra treść, kilka linków i TOP5.
    Za dużo śmieciowych linków, mało IP, mało klas C i pojawia się szklany sufit koło 20-30 miejsca.

    • Są to oczywiście świeże domeny więc linkuję je powoli i staram się o dobrej jakości linki pozyskiwane w naturalny sposób. Jaki będzie tego efekt poczekamy zobaczymy 🙂

  • Jak robisz screeny z webtoolsa to ustaw widok na ostatnie 30 dni i nie będziesz musiał robić takich miksów i połączeń jak wyżej.

  • Z Twojego testu wynika ża na wyniki finansowe z PP trzeba poprostu poczekać – można by szybciej temat rozkręcić inwestując w jakąś przechwyconą domenę z histrorią i tematycznymi linkami.

  • A ja czekam na kolejne opisy wyników programów partnerskich. Temat mnie interesuje, choć czysto poznawczo, bo sam się jeszcze w to nie wkręciłem.

    • Trust flow to teraz istotny wskaźnik z punktu widzenia seo. Z tego wpisu wnioskuje, że trzeba postawić na zaufanie by móc marzyć o lepszych wynikach.

  • Star Marketing – oczywiście można by, jednak w tym projekcie chcę pokazać, że jak Kowalski weźmie sobie nówkę domenę to bardzo niewielkim nakładem finansowym, legalnymi metodami będzie w stanie samemu temat ogarnąć. Na ile się to uda zobaczymy 🙂

  • Wyniki słaaabiutkie, jak nawet na 2 miesiące. Zmień taktykę, jeśli nie działa. Po 60 dniach powinieneś mieć już trochę fraz w top10.

    Poza tym człowieku, zmień w mailingach to powitanie "Cześć Klient", bo śmiesznie to wygląda.

  • Mam pytanie z innej beczki, co to za program monitorujący pozycje?
    Jest trochę podobny do webpozycja.pl, ale to nie to :/

  • Efekty w PP nie przychodzą szybko. Trzeba przede wszystkim zbudować wartościową stronę pod dany temat – wtedy faktycznie może to przynieść efekty oczekiwane. Ja czekałem wiele miesięcy, aż moje strony zaczną zarabiać.

  • Nawet strony finansowe można wbić do pierwszej 10~20 w dwa miesiące. Oczywiście nie będą to frazy typu konta bankowe, kredyty hipoteczne, czy kredyty gotówkowe. Ciekawi mnie czy po 6 miesiącach coś drgnie w tym temacie u Ciebie.

  • Superb blog you have here but I was curious if you knew of any user discussion
    forums that cover the same topics discussed in this article?
    I’d really like to be a part of group where I can get suggestions from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Many thanks!

Odpowiedz na „Star MarketingCancel Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.