[huge_it_slider id='1']

Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie!

Jestes tutaj: Glowna » Pozycjonowanie » Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie! Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie!

W dzisiejszym artykule pokażę Ci jak wykonać darmowy audyt seo za pomocą bezpłatnych ogólno dostępnych narzędzi online.

Wielu moich czytelników bloga i subskrybentów to osoby początkujące, które nie chcą wydawać dużych pieniędzy na zlecenie wykonania audytu seo, jednak bardzo im zależy, aby ich strona była odpowiednio zoptymalizowana. Informacje z dzisiejszego artykułu nie zastąpią porządnego audytu seo, jednak dadzą jego namiastkę i pozwolą na uniknięcie podstawowych błędów w seo.

Czym jest audyt seo?

Audyt seo to dogłębna analiza witryny pod kątem pozycjonowania. Jej celem jest wykrycie wszelkich błędów na stronie, które mogą  pogarszać widoczność witryny w wyszukiwarkach internetowych. Po wykonaniu audytu seo jest przygotowywany raport z konkretnymi wnioskami i wytycznymi co i jak należy poprawić na stronie.

Jak się wykonuje audyt seo?

Jak wcześniej wspomniałem audyt taki wymaga dokładnej analizy witryny pod kątem seo i poświęcenia na to nie małej ilości czasu.

Wiele osób poszukuje narzędzi, które taki audyt seo wykonają za nich. Nie da się jednak ukryć, że bez niezbędnej wiedzy takie dane stają się bezużyteczne. Oczywiście warto korzystać z narzędzi wspomagających wykonywanie audytów seo np.:

  1. Google Analitycs,
  2. Google Webmaster Tools,
  3. Screaming Frog,
  4. Visual SEO,
  5. Xenu,
  6. Ahrefs, Majestic seo…

i wiele innych o których więcej możesz przeczytać w artykule „Narzędzia seo wykorzystywane przez polskich specjalistów”.

Warto, jednak zaznaczyć, że, aby wykonać poprawnie audyt seo trzeba posiadać sporo wiedzy i doświadczenia, aby nie tylko wyciągnąć dane, ale także wnioski i przedstawić proponowane rozwiązania znalezionych problemów na witrynie, a także zasugerować strategię seo na dalsze miesiące.

Ile kosztuje audyt seo?

Takie pytanie bardzo często pada z ust moich czytelników i subskrybentów i nie da się na nie jednoznacznie odpowiedzieć.

Cena wykonywanego audytu seo zależy najczęściej zależy od:

  • doświadczenia / stawki specjalisty seo,
  • wielkości witryny.

Koszt audytów seo może wahać się od kilkuset złotych do kilku, tysięcy. Ja np. szacuję ile czasu poświęcę na wykonanie ów audytu, razy stawka godzinowa i wychodzi mi koszt takiego audytu seo.

Oczywiście jeśli taki audyt seo ma zawierać nie tylko raport, ale także wdrożenie zmian sugerowanych w audycie to ta kwota rośnie.

Narzędzia online, za pomocą których wykonasz samodzielnie darmowy audyt seo

Dzisiaj chciałbym Ci przedstawić 6 narzędzi za pomocą których wykonasz samodzielnie darmowy audyt seo online.

Jak wspomniałem na początku nie będzie to w pełni profesjonalny audyt seo, bo to musi wykonać człowiek, natomiast dzięki tym narzędziom bardzo szybko będziesz w stanie określić poziom optymalizacji witryny oraz ustalić niezbędne poprawki jakie należy wykonać pod względem seo na Twojej stronie.

W poniższej tabelce uwzględniłem ponad 15 najczęściej podawanych parametrów w tych narzędziach, jednak część z nich pokazuje ich dużo więcej i są one bardzo różne, dlatego warto zapoznać się z nimi wszystkimi.

W porównaniu wzięły udział polskie i zagraniczne narzędzia.

Porównanie skryptów do wykonywania darmowych audytów seo on-line.
funkcjonalność Woorank Seoptimer Seo Kitten Konsultant Seo Kompan ZadroWeb
HEADER
title + + + + +
description + + + + +
keywords + + + +
robots.txt + + + + +
meta robots +
CSS + + +
JV
+ +
CONTENT
text/ html ratio + + +
heading tags + + + + +
bold + + +
alt obrazków + + + + +
frames + +
analiza słów kluczowych +
INNE
Page Rank + + + +
url rewrite + + +
cannonical + + +
liczba zaindeksowanych podstron + +
sitemap.xml + + + + + +
zdefiniowana strona 404 + +
rozmiar strony +
W3C walidacja + + +
mobile site +
linki wychodzące + +
Social Media + + + + +
wskazówki do poprawki + + + + + +
export raportu do pdf + + + +

Narzędzia są dostępne pod poniższymi linkami:

Nie powiem Ci, które narzędzie jest najlepsze, bo to zależy od Twoich potrzeb, ale mogę powiedzieć, że ja korzystam najczęściej z WooRank (oferowany także w wersji płatnej) i oczywiście Seoptimer’a polskiego autorstwa Pawła Rabinka. Te narzędzia pozwalają mi uzyskać najwięcej interesujących danych, ale też i podane dane są w bardzo przystępny sposób.

Tak! Przy wykonywaniu płatnych audytów seo wykorzystuję profesjonalne, rozbudowane narzędzia, ale to nie wyklucza korzystania z powyższych narzędzi do sprawdzenia na szybko kondycji witryny pod względem seo.

Czy korzystasz z tego typu narzędzi? A może masz inne propozycje? Napisz koniecznie w komentarzu!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.7/5 (16 votes cast)
Darmowy audyt seo? Wykonaj go samodzielnie!, 4.7 out of 5 based on 16 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

68 komentarzy

napisz komentarz
  • Częściowo korzystam z tych narzędzi.Inna sprawa czy je dobrze wykorzystuję?Czy mam na tyle wiedzy aby w pełni wykorzystać informacje z nich płynące do optymalizacji swojego bloga?Obiektywnie przyznaję,że pewnie nie.Ale każdy taki ciekawy artykuł uzmysławia mi i dopinguje do nauki i pracy.

  • Dzięki! Na pewno przetestuję narzędzia przez Ciebie proponowane. Do tej pory korzystałem jedynie z Rank Trackera i Link Assistant, chociaż mam wątpliwości co do działania tego pierwszego. Pokazuje czasem wyniki inne niż wpisanie frazy w przeglądarkę(tryb private, po czyszczeniu cookies itp).
    Parę dni temu polecono mi Seoptimer, udzielono kilku rad i w końcu ukazał się napis "Congratulations! This page is proper optimized for search engines!" To cieszy

  • Bardzo ciekawy wpis. Zawsze zastanawiałam się jak dokonać audytu seo we własnym zakresie aby był zrobiony w miarę dobrze. Wydawało mi się, że tylko oferty profesjonalistów trzeba brać pod uwagę i płacić sporo pieniędzy.

    Na pewno przetestuje podane strony i zobaczę jak moja witryna się miewa 🙂

  • Sławku, narzędzia są super, ale ja i tak niewiele z nich rozumiem 🙂 poza meta tagami. Jestem skazana na specjalistę, który w przeciwieństwie do mnie, będzie potrafił poprawnie zinterpretować te dane.

  • Dzięki za wzmiankę o moim narzędziu Seoptimer. Oczywiście zarówno Seoptimer jak i pozostałe narzędzie nie wykonają za nas kompleksowej analizy, a jedynie pomogą i przyspieszą całą pracę. Każde z tych narzędzi skupia się na jakichś elementach, niektóre pomija i żadne z nich nie analizuje strony zarówno pod kątem całości jak i oddzielnych podstron połączonych pomiędzy sobą.

  • Dziękuję Sławku za zgromadzenie wszystkich narzędzi do audytu w jednym miejscu – to z pewnością ułatwia korzystanie z nich. Sam do analizy naszych blogów i sklepu korzystam od dawna z Seoptimera i czasami z Wooranka. Pozostałych wymienionych przez Ciebie nie sprawdzałem, ale te 2 wystarczą . Dostarczą Ci ogólny obraz strony i pozwolą na solidne poprawki. Polecam

  • Dobry sposób na KONKURENCJE !

    Korzystam z kompan.pl. Oprócz wymienionych zalet różnych programów należy dodać jedną ważną którą posiadają chyba wszystkie.

    Dzięki temu można PODGLĄDAĆ STRONY KONKURENCJI !

  • Bardzo ciekawy artykuł, przydatne informacje, szkoda ze większość autorów pisze jakiś bełkot zanim rzeczowo i na temat. Oby tak dalej 🙂

  • Lista narzędzi rzeczywiście pomocna. Można dodać jeszcze Xenu, ponieważ np w kwestii martwych linków woorank pozostawia wiele do życzenia i często pokazuje się zielony ptaszek, a jest sporo do poprawienia w tej kwestii. ..

  • Świetnie, że poruszyłeś ten temat Sławku. Może niczym mnie nie zaskoczyłeś, ale innym te wiadomości z pewnością się przydadzą.

  • Fajnie, że zachęcasz do samodzielnych audytów. Osobiście wolę współpracę z klientami, którzy wiedzą na czym polega pozycjonowanie czy samo audytowanie a Twój materiał na pewno się do tego przysłuży. Dzięki.

  • Najgorsze jest to, że trzeba wszystkie strony poprawiać. Jak mówię klientowi, że ma to samo, analogicznie, zmienić na wszystkich stronach to oczywiście zmian nie wprowadza. Więc trzeba klepać wszystkie strony stad cena audytu idzię u mnie w górę.

  • Cześć Sławku, czytam Twoje artykuły od kilku tygodni i moja wiedza na temat pozycjonowania znacznie się poszerzyła. Właśnie startuję z moim blogiem i będę miał okazję wypróbować Twoje teorie w praktyce. Te narzędzia też sprawdze, choć blog na Wordpresie zapewne jest pozbawiony większości bugów. Czekam na następne porady.

  • Hej…
    Z części z nich zacząłem korzystać, np. webmaster tools, google analitycs, a pozostałe tylko sprawdzałem. A zacząłem z nich korzystać dzięki temu, że krok po kroku od ciebie się tego uczę:) I staram się zwracać uwagę na to o czym piszesz, choć jak pamiętam z 2 miesiące temu to byłem kompletnie zielony.
    Pozdrawiam

    • Andrzej bardzo się cieszę 🙂 i Ci dziękuję za ten komentarz!
      Co raz więcej moich czytelników, klientów podnosi poziom swojej wiedzy i uzyskujesz co raz to lepsze rezultaty.

    • A mnie się nowa strona średnio podoba. Poprzednia była, że tak powiem, ciekawsza, więcej rzeczy przyciągało uwagę. No i te kwadraty pomarańczowe pionowe przy artykule – mają odnośniki, ale są nieklikalne.

      • Marku chcę, aby czytelnik skupił się na artykułach, a nie większej ilości rzeczy 🙂
        Co do tych kwadratów po najechaniu na nie pojawiają się dodatkowe informacje.

  • Przetestowałem narzędzia i… zgłupiałem. Poszczególne narzędzia pokazują zupełnie inne wyniki, np. Seoptimer widzi sitemapę i strona jest ok, a już inne nie widzą. Do tego woorank pokazuje mi co chwilę inne wyniki, a Seokitten miesza stronę z błotem…

  • Witam,

    a ja mam pytanie odnośnie optymalizacji z wykorzystaniem sieci społecznościowych.
    Czy na stronie opłaca się wstawiać linki do profili na fb/tw/g+, czy lepiej linki typu udostępnij na fb/tw/g+ i lubie to (takie jak pod temat wpisu tutaj)
    Na co google bardziej zwraca uwagę i co bardziej pomaga w pozycjonowaniu?

    BTW, gdaq w prawym górnym rogu Twojej strony (tam gdzie jest zdjęcie i opis) obrazek z twittera masz podlinkowany pod feedburnera.

    Pozdrawiam

    • Lajk to tylko lajk, a udostępnienie to link z serwisu więc stawiałbym na 2 opcję.

      Jeśli chodzi o social media nie liczyłbym na bezpośrednie korzyści z lajka czy udostępnienia dla seo, ale z efektu jakie może Ci dać np. to udostępnienie. Ludzie będą udostępniać materiał i pójdzie dalej, materiał zbierze dużą publikę, a co za tym wiele linków udostępnień i tym samym da efekt dla seo. Nie bezpośrednio, ale pośrednio.

      Dzięki za uwagę co do bloga 🙂 poprawione.

  • Dzięki za zestawienie i porównanie narzędzi.
    Prawda jest jednak taka, że nic nie zastąpi ręcznego sprawdzenia strony – narzędzia bazują na z góry ustalonych regułach i sytuacjach. Ich autorze nie są w stanie przewidzieć wszystkich możliwości i błędów. Nie zmienia to jednak tego, iż korzystanie z takich softów bardzo przyśpiesza sam proces audytu strony

  • Część z narzędzi również wykorzystuje podczas optymalizacji stron. Dzięki za tekst i edukacje klientów, robota którą robisz jest nieoceniona. Pozdrawiam

  • No nie powiem ciekawy artykuł, teraz tylko trzeba zabrać się do pracy. Ja mam kontakt z kompan.pl Czy jest ktoś w stanie podzielić się czy można im zaufać i zlecić prace nad SEO swojej strony?

  • Niektórzy piszą, że różne narzędzia pokazują inaczej.. bo trzeba zachować zdrowy rozsądek, narzędzie tego typu to nie wyrocznia! Jak któreś nie pokazuje Ci sitemapy to nie znaczy, że jej nie masz..

  • Ciekawym narzędziem widzę jest Woorank, do tej pory korzystałem jedynie z majesticSeo, no bo analitycs i webmaster tools to norma 🙂 nie mniej przyjże się bliżej reszcie narzędzi dzięki Sławek

  • Jeszcze nie korzystam z tych narzędzi, może poza „nieśmiałym” zaglądaniem do Google Analitics, ale niebawem zacznę. Właśnie szukałem listy popularnych narzędzi SEO, które mogą pomóc w przeprowadzeniu audytu na własną rękę. Od czegoś trzeba zacząć… Dzięki za przydatne info.

  • Interesujące narzędzia, z pewnością warto skorzystać. Sugeruję także sprawdzenie wyników z kilku takich serwisów by upewnić czy dane są poprawne.

  • Tak proste i darmowe narzędzia mogą się mylić i dane z nich mogą wzajemnie się wykluczać, dlatego do przeprowadzenia nawet najprostszego audytu SEO potrzebny jest człowiek przynajmniej z minimalną wiedzą, żeby mógł zweryfikować informacje wyświetlone w wynikach i poprawić ewentualne błędy. Narzędzia te są, przydatne przy pierwszych optymalizacjach strony. Zachęcam wszystkich do sprawdzenia swoich stron tymi narzędziami mimo ich omylności, często się bowiem zdarza, że takie podstawy są zaniedbane.

  • To świetne darmowe narzędzia dla tych , którzy zajmują się tworzeniem treści na swoich blogach i nie do końca dobrze radzą sobie z SEO, Ahrefsem czy Majestickiem i ich dość zawiłymi współczynnikami. Dzięki nim mogą właściwie uzupełnić zawartość Meta Tagów i sformatować stronkę.

  • Do tej pory korzystałem tylko z Google Webmaster Tools, głównie do analizy wyszukiwanych fraz i pozycji w wyszukiwarce, w najbliższym czasie spróbuje zbliżyć swoją analizę strony do audytu seo z prawdziwego zdarzenia, dzięki za porady 🙂

  • Sam korzystam z seoptimer, oczywiście pełnowartościowego audytu te narzędzia nie zastąpią, jednak jest to fajne narzędzie do „szybkiego” rzucenia okiem na sytuacje. Z większością z tego artykuły się nie spotkałem, będę musiał przetestować 🙂

  • Lista narzędzi na pewno mi się przyda, chociaż część z niej już znam i korzystam. Ale są na niej również nowe, które z pewnością mi się przydadzą. Wielkie dzięki za ten artykuł 🙂

  • Jeden z lepszych blogów tematycznych promujących osobowość autora. Może być wzorem do naśladowania bo dobrze przekłada się na ekran mobilny. Jedyną wadą jaką zauważyłem jest zbyt długie przeciąganie na ekranie by dotrzeć do stopki. Ale to może tylko problem dla analityków, a nie dla normalnych poszukiwaczy rozwiązywania własnych problemów. Super merytoryczny. Sam podlinkowałem ten artykuł w moich komentarzach.
    Pozdrawiam
    Iqarius.

  • Nie wszystkie z tych narzędzi znałem – dzięki za rozszerzenie tematu. Trzeba będzie wygospodarować resztki wolnego czasu i przeklikać wszystko 😉

  • Fajnie, że poruszyłeś i przybliżyłeś kwestia audytu seo. Nie każdy jest tak obeznany w tych sprawach, żeby móc choć po części wykonać go samodzielnie, a z gotówką to też wiadomo, że różnie bywa 😉 Ja osobiście korzystam z dwóch narzędzi. Ale chętnie przetestuję pozostałe, może mi coś przypadnie do gustu.

  • Dzięki za świetny wpis
    Korzystam z kilku narzędzi i potrafią na wiele rzeczy wskazać
    Darmowy audyt dobry na początek chociaż darmowe narzędzia nie pokażą wszystkiego
    Dzięki i pozdrawiam

  • Przydatna lista… niby człowiek zna zasady i buduje swoją stronę tak jak trzeba a później wychodzi w takim audycie, że jednak kilka błędów popełnił. Warto czasem zrobić sobie taki audyt aby wyłapać wszystkie błędy i niedociągnięcia.

  • Tak jak wspomniałeś: „Wiele osób poszukuje narzędzi, które taki audyt seo wykonają za nich. Nie da się jednak ukryć, że bez niezbędnej wiedzy takie dane stają się bezużyteczne.” Dlatego też takie działania (darmowy /samodzielny audyt SEO) polecałbym tylko osobom, które prowadzą strony niekomercyjne lub w bardzo niszowych dziedzinach (np. małe firmy pozycjonujące się lokalnie w małych miejscowościach).

  • Dla początkujących wystarczający artykuł w zupełności. Dobrze opisane, dobra robota. Jednak dla tych co już coś wiedzą troche bedzie niedosyt 😉 Mimo wszystko na plus.

  • Darmowe audyty SEO niestety nie dostarczą nam rzetelnych i profesjonalnych informacji o stronie. Tego typu narzędzia trzeba raczej traktować jako ciekawostkę. Owszem, jakieś podestowe dane dostaniemy, ale to zdecydowanie za mało żeby ich wdrożenie na stronie znacząco poprawiło jej wyniki widoczności w Google.

  • Bardzo dobry audyt SEO można wykonać w narzędziu Senuto. Co prawda nie jest on doskonały, ale jednak najważniejsze podstawowe błędy optymalizacji można wyeliminować przy elementarnej wiedzy z zakresu technicznego SEO.

    Sam jednak audyt z generatorów niewiele pomoże, jeżeli strategia doboru odpowiednich fraz kluczowych do pozycjonowania okaże się nietrafiona (tutaj przydaje się bardzo doświadczenie specjalisty SEO lub umiejętności oceny jakości fraz, które mogą zrealizować określony cel).

    • Można się z tym kłócić.

      Jest wiele działań związanych z optymalizacją, która obejdzie się bez fraz kluczowych jak np.: likwidacja problemu duplicate content, nie działające linki, szybkość strony, odpowiednie przekierowania, przygotowanie pliku robots…

      Oczywiście, jeśli wybrane frazy będą zbyt konkurencyjne to rzeczywiście robota psu…

  • Bardzo dobry artykuł, dzięki – przede mną jeszcze dużo pracy ale poprzednią stronę którą się zajmowałem udało się wysoko trzymać.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatności</a>.