Wyszukiwanie fraz kluczowych, tak na chłopski rozum :)

wyszukiwanie fraz kluczowych tak na chłopski rozum

Jakiś czas temu natrafiłem na film na YT pt.: “Understanding Keyword Research for SEO” w którym Pani z kanału CodeBabes tłumaczy w bardzo prosty sposób na czym polega wyszukiwanie fraz kluczowych i jak korzystać z AdWords Plannera.

Temat wyboru fraz kluczowych towarzyszy mi niemalże każdego dnia i ostatni wpis na blogu też tego tematu dotyczył, dlatego też film ten przykuł moją uwagę 🙂

Gdyby ktoś nie znał angielskiego, a chciał zapoznać się nie tylko z video, ale i z treścią to poniżej umieszczam tłumaczenie.

“Google zrobił paczkę narzędzi, które pomagają śledzić działania SEO. Jednak najważniejsze to zrozumienie funkcjonowania słów kluczowych.

Frazy kluczowe są wpisywane codziennie przez miliony użytkowników każdego dnia. Oczywiście google śledzi te wszystkie informacje, ale miło, że zebrali je w kilka użytecznych narzędzi.

Z SEO i frazami kluczowymi możesz zacząć prowadzić stronę na której będziesz używał fraz kluczowych, które nie są zbyt konkurencyjne, ale wciąż mają wiele wyszukiwań.

Kiedy mówimy konkurencyjne, mam na myśli wiele stron konkurujących o tę samą frazę na pierwszej stronie wyszukiwarki google.

Jednym z urządzeń wyszukującym te słowa kluczowe jest Google Keywords Planner.

Te narzędzie jest połączone z darmowym kontem Adwords. Adwords jest narzędziem google do wyświetlania płatnych reklam. Reklamy pojawiają się na górze oraz z boku wyników wyszukiwania.

To czego szukamy to Keywords Planner. Więc otwórzmy go.

Możesz spędzić całe dni nad nim. Zróbmy teraz krótkie oprowadzenie po nim.

Zacznijmy od wyszukiwarki nowych słów kluczowych i propozycje grup reklam. Te narzędzie jest wbudowane w Adwords. Ale działa także do wyszukiwania pomysłów na słowa kluczowe.

W pierwszym okienku wpiszmy “seksowne kostiumy”. A potem kliknijmy w “wyświetl propozycje”. Pojawią się grupy reklam. Jednak my spoglądamy na drugą zakładkę: “Propozycje słów kluczowych”. Na tej zakładce zobaczysz inne słowa kluczowe powiązane z zwrotem “seksowne kostiumy”, razem z miesięcznymi wyszukiwaniami i konkurencją.

To co chcemy teraz zrobić to znaleźć słowa kluczowe, które mają jakieś przyzwoite miesięczne wyszukiwania i niski wskaźnik konkurencji.

Jeśli spojrzysz na trend to ta fraza ma najwięcej wyszukiwań w Halloween.

Wskaźnik konkurencji pokazuje jak wiele osób licytuje się na określoną frazę kluczową, a sugerowana staówimy konkurencyjne, mam na mwka pokazuje ile trzeba zapłacić, gdy ktoś kliknie na reklamę.

To jest dla Adwords wskaźnik konkurencji. Jeśli posegregujemy wyniki wg. wskaźnika konkurencji czasami zobaczymy podejrzane wyniki jak np: sexy pielęgniarki, strażak, zebra, ale my nie szukamy czegoś takiego.

Szukamy czegoś ze sporą liczbą wyszukiwań i małą k

Potem będziemy mówić o optymalizacji Twojej treści oraz optymalizacji tego wszystkiego.”
onkurencją.

Poszukajmy więc czegoś głębiej i posortujmy wyniki poprzez średnie miesięczne wyszukiwania i przejrzyjmy kilka kolejnych stron.

W końcu znajdujemy frazę “seksowne kostiumy duchów” z dobrą liczbą wyszukiwań i małą konkurencją. Sugerowana stawka za kliknięcie jest niska co wskazuje na mniejszą konkurencję. To byłaby wspaniała fraza kluczowa pod optymalizację strony www. Nie jestem pewna aktualnych kosztów, ale będziemy mówić o optymalizacji w następnej lekcji.

Czy powinnam wyszukać moje imię? Ok. “cami li”.

Teraz mogę zobaczyć jak wiele osób wyszukuje mnie i jakich używają fraz. Ok. widzę, że ludzie chcą tatuaże i piersi. Chłopaki ja też mam mózg.

Zwróć uwagę także na google trends, który pozwoli Ci zobaczyć trend frazy kluczowej.

Weźmy frazę “seksowne kostiumy” i możemy zobaczyć graf.

Wyraźnie widać, że w Haloween jest większe zainteresowanie, a na dole jest możliwość sortowania fraz po regionach i możemy zobaczyć powiązane frazy.

“Rosnące zapytania” są dobrym miejscem dla znalezienia dobrego słowa kluczowego do użycia na twojej stronie.

Potem będziemy mówić o optymalizacji Twojej treści oraz optymalizacji tego wszystkiego.”

Jeśli chciałbyś się dowiedzieć jak ja wyszukuję nawet po kilkaset fraz kluczowych dla moich klientów krok po kroku to zapraszam Cię tutaj >> Sprawdź jak to robię, że 90% moich treści ląduje w top 10 Google.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (9 votes cast)
Wyszukiwanie fraz kluczowych, tak na chłopski rozum 🙂, 4.0 out of 5 based on 9 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

31 komentarzy

napisz komentarz
  • Dzięki Sławku za kolejny bardzo przydatny wpis i porcję cennej wiedzy. Filmik bardzo przystępnie zrobiony i myślę, że powinno się go obejrzeć na początku procesu optymalizowania strony pod kątem fraz wyszukiwanych przez Klientów. Przydatnych informacji nigdy za wiele i choć co nieco już zdążyłem dowiedzieć się w tym obszarze, to z duża dozą ciekawości obejrzałem załączony do Twojego wpisu film.

  • Tak niewątpliwie atuty filmu trafiają do każdego. Prostota działania tego mechanizmu często pokazuje, że nie trzeba za bardzo kombinować 😉

  • Ciekawy sposób na przekazywanie wiedzy o frazach kluczowych:) Faceci z całą pewnością będą już wiedzieli jak to się posługiwać AdWords Planerem

  • Jak dla mnie cycki za duże, ale ogólnie babka super.
    Myślę że za mocno skupia myśli oglądającego na “sobie”.
    Jest dyskusja , są kontrowersje, ale chyba nie o to chodzi tylko oto jak dobierać frazy kluczowe. Czyli dużo klikalne z małą konkurencją, jeśli dobrze zrozumiałem.
    Pozdrawiam

  • Po 4 min dotarło do mnie, że mam dźwięk wyłączony 😀

    Czy możemy liczyć na to że na kolejny webinar ją zaprosisz?
    Gwarantuje dużą oglądalność i brak hejtów w grupie Seowcy na FB ;D

  • Bardzo przydatny wpis. Myślę, że zwłaszcza dla osób rozpoczynających przygodę z pozycjonowaniem. Choć film podobał się pewnie także “starym wyjadaczom”.

    W tłumaczeniu wkradły się literówki: “Wskaźnik konkurencji pokazuje jak wiele osób licytuje się na określoną frazę kluczową, a sugerowana staówimy konkurencyjne, mam na mwka pokazuje ile trzeba zapłacić, gdy ktoś kliknie na reklamę.”

  • Rozumiem, że Google Keywords Planner, to program wspomagający wyszukiwanie niszowych, wartościowych fraz. Czy może on stanowić główne i jedyne narzędzie, czy raczej konieczne jest wykorzystanie innych narzędzi?

    • Osobiście wykorzystuję kilka do kilkunastu sposobów na wyszukiwanie fraz kluczowych w tym kilka programów.
      Praktycznie nigdy nie opieram wyszukiwania o Plannera Google. W nim tylko weryfikuję czy znalezione frazy są wyszukiwane choć to samo można zrobić choćby w Long Tail Pro.

  • Wedlug badan Marzena i Beata ktore skomentowaly ten wpis, czesciej o 20% patrzyly sie na walory tej Pani z filmu niz my:) Btw. za to powiekszenie ktore sobie zafundowala kregoslup odplaci jej na starosc z nawiazka! i tak sie zastanawiam czy bylbym w stanie namowic moja dziewczyne na cos takiego…

  • Widziałem już ten filmik na youtube, ale mój angielski jest trochę kuśtykający i się nie mogłem do końca połapać w treści. A może to ów “prowadząca” przyciągała mój wzrok, ogłupiają słuch i stąd ta mroczność ;)? Bardzo możliwe 😛 Wielkie dzięki za tłumaczenie, bardzo mi się przyda 🙂 Pozdrawiam!

  • Ciekawi mnie jednak inna sprawa, jak wyglądał by wynik z testu typu “Co zapamiętali Państwo ze szkolenia?” w szkoleniu zaprezentowanemu tak jak robi to Pani, a jak wygląda to ze szkolenia, przeprowadzonego w tradycyjny sposób.

    Nie mam żadnych dowodów,na to że sposób Pani jest lepszy, ale ciągle nie potrafię zaprzeczyć intuicji, że kiedy “umysł” ma się na czym skupić, to absorbuję lepiej wiedzę 😉

  • Artykuł ciekawy, filmik również. Sama forma przekazu w filmiku – niekoniecznie sprzyja nabywaniu wiedzy 😉 Rozumiem, że Panowie mogą mieć problem ze skupieniem – ja sama miałam problem z koncentracją na treści przekazu. Dlatego przeczytałam również cały tekst – występuje tam kilka błędów, jak gdyby fragmenty tekstu wkleiły się w niepożądanych miejscach. Pomijając te techniczne detale – artykuł bardzo trafny. Dzięki!

  • Artykuł napisany prosto i rzeczowo. Najważniejsze to kierować się w keywords planner wysokimi miesięcznymi wyszukiwaniami i niską konkurencja. Czasami średnia konkurencja też jest do przebicia, więc moim zdaniem nie można jej lekceważyć przy frazach, na których bardzo nam zależy. Wysoką konkurencję zazwyczaj odpuszczam.

  • bardzo interesujący film 😀 patrzałem cały czas na Panią prowadzącą, oczywiście tylko i wyłącznie po to aby niczego nie opuścić 😀

  • Interesujące podejście do wyłożenia ciekawej nauki. Lepiej by było gdyby pani się ubrała. Przypomina to trochę jak po północy zaczynają się programy z półnagimi paniami co opowiadają o pogodzie. Z tą małą różnicą, że nikogo nie interesuje pogoda :).

  • Witam fajnie zostało to wszystko wyjaśnione. Ja wprawdzie zajmuję się czasami tym tematem i jestem w niego wdrożony. Jednak ktoś kto dopiero zaczyna naprawdę będzie mógł wynieść z tego postu pożądną dawkę wiedzy, na temat tego jak to dokłądnie robić. Pozdrawiam i gratuluję za tak świetny wpis.

  • W rzeczy samej. Wartościowy wpis, który wszystko tłumaczy. Mam tylko pytanie jak wiele wartościowych wpisów potrzeba aby strona z blogiem podskoczyła w wyszukaniach.? W góry pięknie dziękuję za odpowiedź.

Skomentuj Kamil Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.