101 metod pozyskiwania linków White Hat Seo

101 metod pozyskiwania linków White Hat Seo
od-pozyskiwania-linkow-white-hat-seo%2F&counturl=https%3A%2F%2Fgdaq.pl%2Fblog%2F2015%2F11%2F101-metod-pozyskiwania-linkow-white-hat-seo%2F&related=gdaq&via=gdaq','twitter','58285744'); return false;" target="_blank" rel="nofollow" class="nolightbox essb-s-bg-twitter essb-s-bgh-twitter essb-s-c-light essb-s-hover-effect essb-s-bg-network essb-s-bgh-network" >16
  • facebook
  • Od bardzo wielu miesięcy, a nawet lat zbierałem informacje o technikach pozyskiwania linków w sposób zgodny z wytycznymi Google. W ostatnim roku bardziej intensywnie ze względu na przygotowywane przeze mnie szkolenie na temat metod pozyskiwania linków Top Seo MasterClass >>.

    Część metod jest bardziej znana o innych pewnie usłyszysz po raz pierwszy. Z części sam korzystałem, część jest charakterystyczna w danych branżach i analiza konkurencji mi je podpowiedziała, a część pochodzi z rynków zagranicznych, natomiast z nich wybrałem tylko te które rzeczywiście mają potencjał sprawdzenia się w Polsce.

    W tym artykule przygotowałem dla Ciebie 100 metod pozyskiwania linków, ale pamiętaj, że nie każda metoda zadziała w każdej branży. W zależności od tego co robisz i jakie masz cele powinieneś wykorzystać inne metody.

    Niektórzy mogą mi zarzucić, że ta czy tamta metoda jest grey czy nawet black seo, ale pamiętaj, że większość metod pozyskiwania linków może być white jak i black, a wszystko zależy w jaki sposób Ty ją wykorzystasz. To tak jak z bronią, która może służyć do obrony, ale i do ataku.

    Zawsze, ale to zawsze zastanów się zanim dodasz linki: “Czy to co zrobisz może dostarczyć jakiejkolwiek wartości dla internautów?”

    Te metody to nie tylko zwykłe pozyskiwanie linków, to bardzo często mnóstwo świetnie stargetowanego ruchu, strategia dla promocji Twojej firmy, pozyskiwania potencjalnych klientów, poprawienia z nimi relacji, budowania wizerunku eksperta, zwiększenia sprzedaży…

    Poniższe metody to największe w Polsce zestawienie dostępnych metod White Hat Seo na naszym rynku.

    Mam nadzieję, że będziesz do niego wracał wielokrotnie 🙂

    Miłej lektury.

    Metody pozyskiwania linków za pomocą contentu

    1. Pisz bloga

    Pisanie regularnie na blogu pozwala zupełnie bezpłatnie dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów, przywiązać ich do siebie, stać się autorytetem w ich oczach, poprawić kontakt z nimi i dzięki temu ułatwić sobie sprzedaż produktów czy też usług.

    2. Twórz listy TOP

    Listy typu “10 najlepszych metod na oszczędzanie”, “5 skutecznych sposobów na odchudzanie”… cieszą się zawsze dużym zainteresowaniem, bo są to z reguły krótkie i łatwe do przyswojenia treści, którymi inni chętnie dzielą się w social media.

    3. Mity i prawdy branżowe

    W każdej branży (również i seo) krąży wiele mitów, które wzbudzają ogromne zainteresowanie, kontrowersje, dlatego internauci lubią czytać o obalaniu mitów np. “10 największych mitów w e-mail marketing” , aby wreszcie dowiedzieć się jaka jest prawda.

    4. Słownik pojęć branżowych

    Początkujące osoby mogą czuć się zagubione czytając fora czy blogi branżowe ze względu na specjalistyczne słownictwo jakiego się w niej używa, dlatego warto opublikować taki słownik pojęć, aby im w tym pomóc.

    5. Najlepsza treść

    Na podstawie analizy linków oraz sygnałów social media treści Twojej konkurencji wybierz temat i stwórz najlepszy, najciekawszy artykuł w branży. Nie bój się poświęcić na niego kilku, kilkunastu godzin.

    6. Analizy, raporty, case study

    Udostępniaj analizy, raporty na podstawie własnych doświadczeń. Jedną z takich krótkich analiz umieściłem w artykule “Fraza kluczowa w nazwie domeny dalej działa!”.

    7. Listy naj…

    Twórz listy najlepszych narzędzi, najciekawszych artykułów… ja utworzyłem np. listę “Niezbędne wtyczki do przeglądarek każdego specjalisty seo” co prawda tym razem nie udało mi się zdobyć żadnego linka, ale 70 udostępnień w social media i artykuł przeczytany ponad 3500 razy i tak mnie usatysfakcjonowało 🙂

    8. Zestawienia, zbieranie danych

    Zbieranie ciekawych informacji z rynku i udostępnianie ich czytelnikom także może pomóc w zdobyciu linku. Oto przykład artykułu “Gdzie najtaniej zarejestrować domenę PL!”, który zdobył link z branżowego forum i bloga.

    9. Lista influencerów z branży

    Na swoim blogu możesz udostępnić listę osób wpływowych w Twojej branży.

    10. Gościnne blogowanie

    Napisz ciekawy artykuł w sposób dopasowany do grupy odbiorców bloga na którym piszesz, który jednocześnie będzie spełniał swoje cele marketingowe. Nie traktuj blogowania gościnnego jak precli umieszczając w nich byle czego. To jest nowa widownia przed, którą masz możliwość pokazania się z jak najlepszej strony i zaproszenia ich do siebie.

    11. Twórz memy

    Udostępnianie śmiesznych obrazków mem’ów, lub ich zestawień jak zrobił to autor tego wpisu >> pozwala na bezpłatną wirusową reklamę w social media oraz zdobycie linków.

    12. Pisz recenzje

    Pisanie recenzji różnych produktów np.: programów komputerowych, książek, aplikacji, sprzętu rtv… pomysłów jest tutaj całe mnóstwo, także przyczynia się do pozyskania linków. Przykład co prawda sprzed kilku dobrych lat, ale zrobiłem tutaj >> test oprogramowania Seo Light, który pozyskał kilka darmowych linków do bloga.

    Polecam pisanie recenzji jako pierwsza osoba w branży, bo gdy wszyscy już o tym przeczytają gdzie indziej to nie wzbudzi takiej ciekawości.

    13. Informuj jako pierwszy

    Możesz stworzyć serwis z nowościami z Twojej branży i o wszelkich newsach pisać jako pierwszy czerpiąc informacje z rss, fb, twittera, stron najbardziej znanych osób i firm z branży. Dzięki temu wiele osób będzie Cię cytować i umieści link do Twojej strony.

    14. Własna kolumna

    Jeśli już piszesz o newsach branżowych i jesteś znaną osobą to znajdź dziennikarzy, kontakt do większych serwisów i zaproś ich na swojego bloga i zaproponuj im pisanie regularnie dla nich o nowościach / ciekawostkach z tej branży.

    15. Pisz relacje ze szkoleń

    Jeśli bywasz na szkoleniach branżowych to warto zdać z nich relację na swojej stronie. Wiele osób zastanawia się czy szkolenie jest warte swoich pieniędzy i chętnie o nim przeczyta. W jednym przypadku takiej relacji otrzymałem linki z fora branżowego, ze strony gov.pl, serwisu z branży IT oraz autorów szkolenia.

    Możesz pokusić się o taką relację na żywo na Twoim blogu, lub kanale Twittera czy FB pod odpowiednim hashtagiem

    16. Wywiad z ekspertem

    Wywiad z ekspertem z danej branży bardzo zainteresuje internautów ze względu na możliwość pozyskania nowej, ciekawej wiedzy o ile tylko wywiad zostanie odpowiednio przeprowadzony 🙂

    17. Opinie ekspertów

    To kolejny level. Wybierasz temat i piszesz do większej liczby znanych ekspertów z branży i prosisz ich o wypowiedz na wybrany temat. Większość osób, które wypowiedziały się w artykule chętnie napisze o nim w social media, czy nawet udostępni do niego linka tak jak ja to robię u siebie tutaj >>. Dodatkowo taki artykuł pozwoli Ci zbudować relacje, które pomogą Ci w dalszej współpracy z blogerami. Działania tej techniki świetnie przedstawił Tomasz Adamiec w artykule “Technika fali”.

    18. Dyskusja w komentarzach

    Jeśli w komentarzach toczy się zażarta dyskusja na temat tego co napisałeś, sprawdź czy wśród komentujących nie ma blogerów. Jeśli tak to zaproponuj, żeby na swoim blogu opisali jak oni widzą ten temat i podlinkowali Twój blog jako źródło, a Ty podlinkuj jego jako link do dalszej dyskusji.

    19. Porównania

    Pisanie artykułów w których porównujemy 2 usługi, 2 programy… bardzo dobrze się sprawdza, bo wiele osób stoi przed dylematem i nie wiem co wybrać. Świetnym przykładem z branży będzie np. “Jaki program do analizy linków wybrać majestic seo czy ahrefs?”. Ja napisałem kiedyś artykuł pt.: “Przyjazne w pozycjonowaniu sklepy internetowe!” co pozwoliło mi na pozyskanie kilku linków za darmo i udostępnienie 51 razy w social media.

    20. Twórz tutoriale

    Tutoriale są bardzo często poszukiwane przez internautów, a dzięki zapytaniom long tail łatwo będzie nam wejść na te frazy do top 10 np. “jak zrobić przekierowanie z www na bez www”.

    21. Kalendarz wydarzeń branżowych

    Na swojej stronie możesz umieścić kalendarz wydarzeń w Twojej branży np.: szkoleń, spotkań, przeróżnych eventów. Wiele osób interesuje się tego typu imprezami i chętnie podzieli się taką informacją ze swoimi czytelnikami jeśli dobrze pamiętam to i ja i Lexy kiedyś pisaliśmy o zbliżających się szkoleniach.

    22. Kontrowersja

    Używanie kontrowersji już w temacie artykułu sprowadzi na niego sporo czytelników, a treść wzbudzi dużo emocji co może spowodować lawinę udostępnień wzburzonych czytelników w social media, a także pojawienia się artykułów będących kontrą do Twojego i wspomnienie tutaj o Twoim artykule.

    23.  Śmieszne filmy

    Na YouTube najczęściej największą popularnością cieszą się śmieszne filmy. W branży seo np. powstało kilka filmów z Mattem Cutsem, ale taki, który mi najbardziej zapadł w pamięć była to bardziej profesjonalna produkcja pewnej agencji, którą sam też podlinkowałem kiedyś. Film możesz obejrzeć tutaj >>

    24. Infografiki

    Dane statystyczne dla większości osób są bardzo mało interesujące, dlatego wymyślono infografiki czyli przedstawienie tych danych w formie grafik, ilustracji dzięki czemu są one dużo łatwiejsze do przyswojenia i chętniej udostępniane w social media jako ciekawostki. Specjalnie przygotowany kod udostępniania infografik pozwala na automatyczne pozyskiwanie linków przy jej umieszczaniu na innych stronach.

    25. Infoanimacje

    Jest to podobne do infografik z tą różnicą, że materiał nie jest prezentowany w formie grafiki, a animacji. W polsce raczej rzecz mało popularna, a jej przykłady znajdziesz tutaj >>

    26. Quizy

    Umieszczanie ciekawych quiz’ów pozwoli Ci na szybkie, wirusowe rozejście się informacji w social media jako ciekawostka branżowa. Sam kilkukrotnie widziałem informacje na grupach dyskusyjnych o tego typu quizach, a niektórzy z pewnością zechcą do nich umieścić link na swojej stronie.

    27. Zdjęcia z imprez branżowych

    Jeśli bywasz na szkoleniach, eventach z branży polecam Ci robić zdjęcia, a następnie umieszczać na swojej stronie. Następnie jeśli widzisz, że ktokolwiek w internecie pisał o tej imprezie zaproponuj jej, że udostępnisz jej zdjęcia do artykułu za link do Twojej strony jako autorze zdjęć.

    28. Publikowanie wyników ankiet

    Jeśli masz dostęp do większej liczby osób z Twojej branży np. posiadasz listę mailingową możesz wysłać e-mail z prośbą o wypełnienie ankiety, a następnie jej wynik opublikować na swojej stronie. Oczywiście, aby wyniki wzbudziły zainteresowanie tematy poruszone w ankiecie muszą być ciekawe i dobrze jest je pokazać w ładnej oprawie graficznej. Jako autor ciekawych danych statystycznych możesz liczyć na to, że będziesz źródłem informacji przez długi czas dla wielu osób, które zechcą Cię cytować na swoich stronach.

    29. Transkrypcja

    Nie każdy, zawsze ma możliwość obejrzenia materiału video, dlatego możesz znaleźć video na YT, które cieszy się największą popularnością w Twojej branży i zrobić z niego transkrypcję czyli spisać to co mówi osoba na video. Osobiście tę technikę łączyłem z tłumaczeniem

    30. Napisz książkę

    Jeśli kiedykolwiek przeszło Ci przez myśl napisanie książki to potwierdzę, że to także przyczyni się do pozyskania linków do Twojej strony jako jej autora. Oczywiście nie piszesz książki dla linków 🙂 ale to z pewnością Ci pomoże.

    Pozyskiwanie linków będąc częścią społeczności

    31. Udzielaj wywiadów

    Udzielanie wywiadów pozwoli Ci dotrzeć do zupełnie nowego grona odbiorców podobnie jak wpisy gościnne, natomiast tutaj występujesz w roli eksperta z danej branży więc Twój poziom autorytetu jest bardzo wysoki. Osoba, która przeprowadza z Tobą wywiad na początku przedstawi Cię i poda link do Twojej strony. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby w treści wywiady przemycić jakiś dodatkowy link.

    32. Grupy dyskusyjne, grupy facebooka, q&a

    Możesz wyjść poza swoją stronę, bloga z pomocą na grupy dyskusyjne, grupy facebooka czy serwisy q&a. Udzielaj się, pomagaj innym, a sami poproszą Cię o link do strony. Jeśli jest okazja, temat poruszony jest spójny z tematem na Twojej stronie wrzuć linka, a ludzie będą Ci wdzięczni za pomoc.

    33. Fora dyskusyjne

    Sytuacja podobna jak wyżej z tą różnicą, że na forach masz możliwość pozyskania linka z posta oraz profilu użytkownika. W obu przypadkach polecam nie spamować, a prowadzić merytoryczne dyskusje. Fora powoli odchodzą w niepamięć na rzecz grup facebooka, natomiast z tego co widzę to cały czas dużo częściej w Google pojawiają się wyniki z for niż grup fb.

    34. Wypowiadaj się

    Jeśli tylko masz możliwość wypowiadania się w artykułach z innymi ekspertami to koniecznie korzystaj z tej okazji. Dzięki temu zdobędziesz link, nowy ruch i  wzmocnisz swój wizerunek jako 1 z ekspertów.

    35. Przemawiaj

    Gdy zdobędziesz już pewien poziom autorytetu będziesz zapraszany do wystąpień na uczelniach czy eventach branżowych. Koniecznie korzystaj z takich okazji, bo znów masz możliwość rozszerzyć swoje grono potencjalnych klientów, w oczach innych osób zdobędziesz szacunek jako osoba, która występuje publicznie, naturalnie otrzymasz link od organizatorów czy blogów osób opisujących imprezę, a to wszystko przełoży się na zwiększenie ruchu na Twojej stronie.

    36. Komentuj blogi

    Pierwszy kontakt z osobami z branży najłatwiej będzie Ci załapać jeśli zaczniesz komentować ich blogi, a to będzie świetny początek do nawiązania dalszej współpracy. Komentując np. blogi w systemie wordpress będziesz zdobywał linki ze stron powiązanych tematycznie. Jeśli będziesz wypowiadał się ciekawie i merytorycznie możesz liczyć także na dobrej jakości ruch.

    37. Własna społeczność

    Stwórz własne forum, grupę dyskusyjną czy też grupę na facebooku, a zyskasz szacunek w branży co otworzy Ci wrota do dalszej współpracy, ale też zyskasz miejsce do pozyskiwania linków.

    Pozyskiwanie linków dzięki udostępnianiu / rozdawaniu

    38. Konkursy

    Organizowanie konkursów może pomóc spełniać wiele celów marketingowych firmy. Dzięki nim możesz zdobywać linki, ruch, budować listę e-mailową, fanów w social media czy subskrybentów na YouTube… Wiele osób nie docenia jak wielkie możliwości ma ich organizacja.

    39. Kupony zniżkowe, promocje

    Udostępnianie kuponów zniżkowych to świetna okazja do pozyskania bezpłatnych linków oraz ruchu szczególnie z social media gdzie są stworzone specjalne grupy dzielące się informacjami o nowych promocjach w sklepach.

    40. Twórz grafiki

    Wielu blogerów ma problem ze znalezieniem darmowych ilustracji do ich artykułów, dlatego jeśli znasz się na grafice, możesz je przygotować samemu, jeśli nie to zawsze możesz to zlecić. Z gotowymi ilustracjami udaj się do najbardziej wpływowych blogerów i zaproponuj im, aby je pobrali, a w zamian poproś o linka.

    41. Nagrywaj podcasty

    Regularna publikacja branżowych nagrań video na You Tube pozwoli Ci dotrzeć do zupełnie nowego grona odbiorców. Jeśli materiały będą naprawdę ciekawe to osoby z branży chętnie podzielą się informacją o nich.

    42. Materiały okolicznościowe

    Wszelkie materiały publikowane z jakiś szczególnych okazji, które są Twoją szybką reakcją na to co aktualnie jest na topie. Mój znajomy Marcin Godlewski ze względu na tragedię w Smoleńsku przygotował specjalny plugin i go udostępnił, który powodował, że strona na wordpressie przybierała odcienie szarości.  Tego typu materiały ludzie bardzo chętnie szybko podchwytują i linkują.

    43. Szablony stron

    Jeśli znasz się na projektowaniu stron stwórz i udostępnij szablon do najpopularniejszych systemów cms jak wordpress czy joomla. W stopce szablonu umieścić link do swojej strony jako jej autora, jednak ze względu na dużą liczbę takich linków zadbaj o to by zawierał parametr nofollow. Jeśli nie znasz się na tym możesz zlecić wykonanie takiego szablonu, jednak w tym przypadku ograniczyłbym się do przetestowania szablonu dla konkretnej branży, aby pozyskać linki ze stron branżowych.

    44. Prezentacje

    Jeśli stworzyłeś jakąś ciekawą prezentację nie omieszkaj podzielić się nią z innymi na swojej stronie. Szczególnie dużym zainteresowaniem będą cieszyły się prezentacje z wystąpień na eventach. Osobiście kilkukrotnie na blogu udostępniałem takie prezentacje, a jej autor mógł liczyć na linka, lub choćby wspomnienie o nim.

    45. Drukowane materiały

    Udostępnienie pomocy naukowych, ściągawek do ściągnięcia dla czytelników w PDF może także pomóc pozyskać Ci linki i rozgłos. Świetny przykład jest u Zgreda checklisty do audytów seo tutaj >>. Natomiast ja swojego czasu pracując jako grafik/webmaster korzystałem z tablic css i html.

    46. Widgety

    Widgety są to skrypty np. do systemu wordpress, które dodają nową funkcjonalność do naszej strony. Takim przykładem może być widget z ostatnimi wpisami na naszym blogu, formularzem subskrypcji, newsy z innych serwisów… Możesz liczyć na otrzymanie linka od tak, bo się komuś spodoba i napisze o tym, albo też domyślnie wyświetlać go razem z widgetem. W drugim przypadku ze względu na możliwość otrzymania bardzo dużej liczby linków i brakiem kontroli nad ich źródłem proponuję, aby link pojawiał się z parametrem nofollow. W przypadku wtyczek do znanych cmsów możesz także otrzymać linka z ich stron informujących o dodatkach do ich systemu cms.

    47. Toolbar

    Toolbar to dodatek do przeglądarki internetowej, który pozwala nam na uzyskanie dodatkowych informacji np. związanych z seo o naszej stronie. Toolbary takie zawierają np. informacje o optymalizacji strony, parametrach: pr, pa, da, tf, ct…, liczbie zaindeksowanych podstron i wiele innych ciekawych rzeczy. W artykule “Niezbędne wtyczki do przeglądarek każdego specjalisty seo” przedstawiłem kilka ciekawych dodatków do przeglądarek.

    48. Zestaw ikon

    Możesz stworzyć swój własny zestaw ikon np. social media, które bardzo często są wyświetlane na stronach internetowych, ale możesz zaprojektować też obszerniejszy zestaw ikon licząc na wykorzystanie go przez większe serwisy czy też autorów oprogramowania. Świetnym przykładem jest serwis ekademia.pl w którym ja udostępniam własne produkty, a jej autor wykorzystał ikony serwisu zewnętrznego i w stopce każdej swojej podstrony ma do nich linka.

    49. Hosting

    Kilka lat temu najpopularniejszy blog IT mianowicie Anty Web w każdym artykule na stronie miał wyświetloną informację iż jest wspierany przez swojego operatora hostingu. Dzięki temu usługodawca nie wielkim kosztem własnym zyskał link oraz ruch z ich strony. Mamy tutaj typową wymianę barterową, którą można zastosować w większości biznesów.

    50. Ebook, raport

    Napisanie choćby krótkiego ebooka czy też raportu i udostępnienie go za darmo w formie pdf’a to kolejny bardzo dobry sposób na pozyskanie linków i zyskanie popularności w social media. Osobiście nie raz pisałem o takich bezpłatnych poradnikach na facebooku czy też w e-mailach. Warunek jest jeden, materiał musi być dobry, żeby ludzie zechcieli go polecać.

    51. Nagrania z webinarów

    Do webinarów czyli szkoleń on-line prowadzonych na żywo, które ja robię już od co najmniej 2 lat powoli przekonuje się co raz więcej firm. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby udostępniać nagrania z webinarów na swojej stronie. To spora dawka darmowej wiedzy, którą Twoi czytelnicy chętnie podzielą się z innymi.

    52. Publikuj newsletter

    Jedni wolą oglądać filmy na YT, inni czytać bloga, a jeszcze inni e-maile, dlatego warto korzystać z wielu źródeł udostępniania wiedzy. Gdy przez wiele miesięcy pisałem do moich czytelników codziennie, a później co drugi dzień e-maile, stworzyła się między nami bardzo mocna więź. Dostawałem codziennie mnóstwo e-maili z podziękowaniem za udostępnianie za darmo tak wspaniałej wiedzy, a wielu z tych którzy odbierali moje e-maile stali się moimi fanami.

    Dzięki temu kilku moich czytelników podlinkowało mojego bloga ze swoich stron.

    Linkowanie za pomaganie

    53. Wsparcie fundacji

    W przypadku regularnych wpłat na fundacje, cele charytatywne, można liczyć na zostanie ich oficjalnych darczyńcą i uzyskanie linka z ich strony.

    54. Wolontariat

    Wolontariat to dobrowolna, bezpłatna pomoc innej osobie zatem nie powinniśmy oczekiwać niczego ze strony osoby, której pomagamy, jednak z własnego doświadczenia wiem, że taka pomoc bardzo mocno owocuje w nowe kontakty, polecenia w social media, otwarcie drzwi do dalszej współpracy czy też linki na stronach osób, którym pomogliśmy. Czasami wystarczy dosłownie drobna porada.

    55. Sponsor konkursu

    Jeśli nie masz czasu i ochoty na organizację konkursu możesz przekazać nagrody w formie produktów własnej firmy serwisom czy blogerom z branży, którzy przeprowadzą go wśród swoich czytelników. Oczywiście Ty jako sponsor nagród otrzymasz link ze strony konkursowej, a przy okazji osoby biorące udział w konkursie dowiedzą się o istnieniu Twojej firmy.

    56. Wsparcie ciekawych projektów

    Serwisy w stylu polakpotrafi.pl organizują zbiórki pieniędzy na bardzo ciekawe i różne projekty. Warto pomagać ich autorom, bo zyskujemy przy tym różne profity np. zniżki, darmowe opcje, możliwość otrzymania produktu wcześniej… Kiedyś miałem okazję wesprzeć interesujący mnie projekt, który po powstaniu ma umieścić listę sponsorów wraz z linkiem do ich stron.

    57. Darmowe zlecenie

    Zaprojektowanie dla kogoś loga, szablonu strony czy pomoc w jej postawieniu, tłumaczeniu contentu z zagranicznych stron… będzie wymagało od Ciebie dużo więcej pracy, natomiast być może na początku Twojej kariery będzie to dobre rozwiązanie. Sam pamiętam jak na początku za darmo robiłem dla znajomych strony. W przypadku prac indywidualnych w które musimy bardzo mocno się zaangażować warto z góry ustalić, że będziemy wymagali linka za oferowaną pomoc.

    58. Stypendia

    O ile reklama wśród studentów, którzy nie są Twoim targetem może wydawać się bez sensowna o tyle uzyskanie linków ze stron wyższych uczelni już ma spory sens i potencjał seo.

    Na swojej stronie możesz ogłosić informację z konkursem w którym do wygrania jest stypendium. Następnie wysyłasz tę informację do uczelni oraz organizacji studenckich, które piszą o tym na swoich stronach i w ten sposób uzyskujesz linki.

    59. Rabaty dla uczniów, studentów

    Jeśli prowadzisz jakiś biznes, który może być pomocny dla uczniów, studentów i udostępnisz im rabaty, a następnie napiszesz do szkół to szkoła może chętnie podzielić się tą informacją ze swoimi uczniami na swojej stronie, umieszczając ogłoszenia na tablicach, a uczniowie sami mogą sobie przekazywać taką informację.

    Świetnym przykładem jest np. xero które działało w pobliżu mojej szkoły i jako jej uczeń miałem zniżki.

    60. Zostań sponsorem

    Możesz zostać sponsorem zawodnika sportowego czy też jakiejś imprezy branżowej… Podam Ci prosty case. Kilka lat temu miałem firmę która zajmowała się produkcją odzieży motocyklowej. Zostaliśmy sponsorem młodego zawodnika dla którego dostarczaliśmy odzież. On startował w niej i zajmował czołowe miejsca, a my mieliśmy link z jego strony i ludzie dowiedzieli się o istnieniu naszej formy.

    Zostanie sponsorem jakiejś imprezy także często może ograniczyć się do dostarczenia produktów naszej firmy organizatorom.

    61. Bezpłatny coaching

    Zaproponuj 1 osobie (lub jak możesz to kilku) najlepiej znanej (choćby w swojej branży) przeprowadzenie coachingu gdzie na indywidualnych spotkaniach będziesz prowadził go za rękę i tłumaczył co dokładnie i jak ma zrobić krok po kroku, aby uzyskać oczekiwany rezultat. Taki coaching można zrobić w bardzo wielu branżach np.: psychologia, sprzedaż, marketing…

    Następnie poproś tę osobę, aby opisała całą przygodę na swojej stronie kładąc mocny nacisk na uzyskany efekt.

    Dzięki temu otrzymasz rozgłos, potwierdzenie działania Twoich metod, opinię zadowolonego klienta oraz link z jego strony.

    Aby zyskać większy rozgłos możesz zrobić konkurs na zasadzie pytania: “dlaczego to właśnie Ty powinieneś być ze mną na tym coachingu?”.

    Pozyskiwanie linków przy współpracy partnerskiej / biznesowej

    62. Wpisy gościnne na Twojej stronie

    Pozwalaj na umieszczanie wpisów gościnnych osób znanych z branży na Twojej stronie. Takie osoby bardzo często same zadbają o to, aby o Twoim artykule zrobiło się głośno np. wysyłając na niego mailing, pisząc o nim na swoim blogu czy też udostępniając informację w social media.

    63. Pisz opinie, referencje

    Na co dzień korzystasz z produktów i usług przeróżnych firm. Napisz opinię dla nich i prześlij ją im. Jeśli poproszą Cię o możliwość wykorzystania Twojej opinii w swoich materiałach w zamian poproś ich o linka do Twojej strony.

    64. Daj swój produkt do zrecenzowania, przetestowania

    Blogerzy z branży bardzo chętnie przyjmują produkty do testów i piszą o nich opinie. Wbrew temu co myśli większość osób firmy tego typu nie wymagają opisu ich produktu w samych superlatywach, ale rzetelnych opinii z wytknięciem błędów, które mogą poprawić w swoich produktach.

    65. Proś o opinie

    Ustaw w automacie wysyłanie do klientów e-maili po określonym czasie np. 2 tygodni z zapytaniem czy są zadowoleni z zakupionego produktu. Jeśli tak to podpytaj czy nie zechcieliby napisać o tym na swojej stronie czy chociażby na facebooku. Aby ich zachęcić zaproponuj im za to jakąś zniżkę, lub jakiś gratis.

    66. Polecaj serwisy branżowe

    Warto dogadać się z właścicielami sklepów czy serwisów internetowych, które nie są Twoją bezpośrednią konkurencją i wzajemnie się polecać. Jako przykład podam sklep z karmami dla psów, który umieści na stronie reklamę z akcesoriami dla psów i to samo zrobi firma druga firma.

    Dzięki temu firmy nie konkurują, a współpracują ze sobą, a klienci mogą na tym dodatkowo zyskać.

    Bez względu na to czy jesteś właścicielem strony, bloga czy sklepu

    67. Własny program partnerski

    W programie partnerskim dzielimy się naszymi zyskami z osobami, które polecą naszą stronę, a osoba polecona dokona u nas zakupu. Wiele osób żyje właśnie z programów partnerskich i bardzo chętnie w nich uczestniczą. Osoby te piszą o nas na forach, własnych blogach więc zapewniają nam darmową reklamę w tym linki. Jedynym problemem jest brak kontroli nad tym gdzie są one umieszczane więc proponuję dobrze przemyśleć stosowanie tej techniki i odpowiednie zabezpieczenie się w regulaminie np. poprzez określenie możliwych form reklamy, czy też współpracy tylko z firmami.

    Ja wszystkie moje produkty mam w programie partnerskim i oferuję w nim 30-38% prowizji dla osób, które je polecają.

    68. Podlinkuj kolegów z branży

    Umieść na swojej stronie link do serwisów pokrewnych z branży. Następnie napisz do nich e-mail o tym, że doceniasz ich za to co robią i umieściłeś do nich linka u siebie. Zapytaj czy nie zechcieliby dać linka do Twojej strony podkreślając wartość dla ich czytelników.

    69. Uzupełnij czyjś artykuł

    Jeśli przeczytałeś ciekawy artykuł ze swojej branży i uważasz, że czegoś w nim brakuje, masz coś wartościowego do powiedzenia, a nie masz bloga, albo też nie chcesz duplikować tematu to napisz do tej osoby i zapytaj czy nie zechciałaby dodać do niego ciekawych informacji od Ciebie i podlinkować Twojej strony.

    70. Wyślij wiadomość

    Z pewnością posiadasz adresy e-mail i kontakty w social media do osób z branży, znajomych zainteresowanych tym czym się zajmujesz. Zawsze warto pielęgnować takie znajomości, bo kiedyś mogą się przydać. Gdy publikujesz ciekawy materiał na swojej stronie wyślij do nich wiadomość z informacją o tym i możesz od razu zasugerować, że jeśli im się podoba to mogą podzielić się nim z czytelnikami swojej strony czy kanału social media.

    71. Linki od dostawców

    Jeśli prowadzisz sklep internetowy to możesz poprosić swoich dostawców, aby napisali kto jest ich klientem, gdzie ich produkty są dostępne. Czasami producenci umieszczają na swoich stronach mapy polski i listę sklepów gdzie ich produkt jest do nabycia.

    72. Monitorowanie marki

    Warto korzystać z narzędzi do monitorowania informacji o twojej firmie, twoich produktach. Sprawdzaj czy każdy kto o nich wspomina umieścza linka do Twojej strony, jeśli nie to napisz do niego e-mail z prośbą o umieszczenie go powołując się na użyteczność dla ich czytelników.

    73. Martwy content

    Gdy opublikujesz ciekawy content, sprawdź czy ktoś wcześniej nie poruszał tego tematu. Może się okazać, że artykuł jest stary i zawiera nie aktualne informacje.

    Sprawdź kto wcześniej linkował te artykuły i napisz do tych osób, że posiadasz aktualny artykuł na ten temat i proponujesz umieszczenie własnego linka, aby nie wprowadzali czytelników w błąd.

    74. Poprzednio linkujący

    Sprawdź w narzędziach do analizy linków kto już wcześniej do Ciebie linkował i napisz do tych osób, że masz nowy ciekawy artykuł i prosisz o jego polecenie. Jeśli już ktoś raz podlinkował Twoją stronę to będzie Ci dużo łatwiej ją przekonać, żeby zrobiła to ponownie. Tak samo jak z przekonaniem zadowolonego klienta do kolejnego zakupu jest dużo łatwiejsze niż namówienie do zakupu nowej osoby.

    75. Odznaczenia

    Jeśli cieszysz się dużym zaufaniem w branży możesz przyznawać odznaczenia. Przykładem jest konkurs “blog roku” gdzie osoby biorące udział piszą o tym na swoich stronach, w widocznych miejscach umieszczają informację, że biorą udział w konkursie, a po wszystkim u zwycięzców przez długi czas jest umieszczona ładna grafika z informacją, iż blog otrzymał nagrodę w konkursie “blog roku”. W ty konkretnym przypadku jednak nie jest umieszczany link do organizatorów.

    76. Listy firm

    Jeśli ktoś na swojej stronie wymienia firmy, serwisy z branży np.: lista top blogów o seo, lista blogów o marketingu… i Ciebie na niej nie ma to napisz i zapytaj czy jest taka możliwość, aby i o Tobie pojawiła się tam informacja.

    Miałem kiedyś stronę z ogłoszeniami motoryzacyjnymi na której widniała lista serwisów, komisów… motoryzacyjnych z całej Polski. Ich właściciele mimo upływu wielu lat cały czas do mnie piszą z prośbą o dodanie ich na te listy.

    77. Kopiowanie treści

    Sprawdź czy treści z Twojej strony nie są kopiowane przez kogoś. Jeśli są to drobne cytaty poproś, aby umieszczono linka do Twojej strony jako źródła, natomiast jeśli kopiowane są całe treści oczywiście poproś o ich usunięcie ewentualnie ograniczenie się do cytatów.

    78. Kopiowanie obrazów

    Sprawdź np. za pomocą Google Images czy zdjęcia, obrazy z Twojej strony, których jesteś autorem nie są wykorzystywane przez inne osoby. Jeśli tak to jeszcze nie powód do zmartwień 🙂 Może się okazać, że dzięki temu uzyskasz bezpłatny link. Napisz do właścicieli tych stron, że jesteś autorem wykorzystanych przez nich obrazów i jeśli chcą dalej z nich korzystać to niech podlinkują Ciebie jako ich autora. Znany i poważany serwis w branży Anty Web bardzo często pod artykułami zamiesza listę serwisów skąd wykorzystano zdjęcia.

    79. Organizacje

    Jeśli w Twojej branży są jakieś organizacje zrzeszające dane osoby przyłącz się do nich np. przedsiębiorców, lekarzy… Zdobędziesz nowe kontakty, nowe możliwości współpracy, dla niektórych będzie to informacja, że jesteś na bieżąco z informacjami z ów branży, a być może pozyskasz link do swojej strony ze strony stowarzyszenia.

    80. Trackback

    Jeśli ze swojego bloga będziesz linkował do innych osób, masz możliwość pozyskania od nich linków z tzw. trackbacków. Czym dokładnie są trackbaki dowiesz się z artykułu Krzyśka Lisa “Trackback – co to i po co to?”

    81. Strony lokalne

    W internecie jest mnóstwo stron lokalnych: miast, dzielnic, a nawet większych osiedli. Jeśli prowadzisz jakiś biznes lokalny koniecznie postaraj się o pozyskanie linka z ich strony.

    82. Ogłoszenia o pracę

    Jeśli masz ofertę pracy to daj ogłoszenie do jakiejś organizacji studenckiej. Pozyskasz link z ogłoszenia, a czasami biura karier piszą o tym jacy studenci gdzie pozyskali pracę i tutaj też możesz pozyskać link.

    83. Twoje logo

    Sprawdzaj czy jeśli Twoje logo jest umieszczane na jakiejś stronie to czy zawiera link do Ciebie np. ze względu na to, że jesteś sponsorem, organizatorem jakiegoś eventu. Do weryfikacji tego na większą skalę możesz wykorzystać Google images.

    84. Skupowanie stron

    Jeśli znalazłeś ciekawą stronę w swojej branży, ale nie jest już ona od dłuższego czasu aktualizowana skontaktuj się z jej właścicielem, aby ją odkupić. Jeśli będziesz ją dalej aktualizował zdobędziesz nowych czytelników i sam będziesz mógł linkować do swojej strony pozycjonowanej tę traktując jako jej zaplecze.

    Pozyskiwanie linków z Social Media

    85. Stwórz Fanpage

    Dla swojej strony internetowej warto, abyś utworzył dodatkowe strony w social media. Przykładowo w Google + można utworzyć taką stronę i Facebook też daje taką możliwość tworzenia tzw. fanpage.  Na tych stronach możesz informować o nowych artykułach z Twojej strony, o sprawach związanych ze stroną, firmą. Na facebooku mamy możliwość pokazania firmy z bardziej przyjaznej strony, łatwiej jest też udostępniać informację np. o nowych artykułach na Twojej stronie dzięki czemu szybciej mogą zyskać rozgłos, co może pomóc w pozyskiwaniu do niej linków.

    U mnie fanpage zastąpił kanał rss, który cały czas jest, ale liczbą subskrybentów stale się zmniejsza, a fanów na fb zwiększa.

    86. Linki z profili social media

    Jeśli już korzystasz z serwisów Social Media, budujesz od miesięcy swój wizerunek koniecznie pamiętaj, aby umieścić w nich informację o Twojej stronie internetowej.

    87. Przyciski Social Media

    Jeśli chcesz, aby czytelnicy Twojej strony udostępniali informację o artykułach jakie na niej publikujesz to koniecznie im to ułatw umieszczając na nich odpowiednie przyciski. Wiele stron mimo posiadania stron fanowskich w social media, na swoich stronach nie posiadają przycisków do udostępniania artykułów.

    Dzięki temu prostemu zabiegowi możesz bardzo szybko znacznie zwiększyć zasięg docierania ze swoimi artykułami do nowych czytelników, a to może przełożyć się pośrednio, lub nawet bezpośrednio na pozyskanie linków.

    Ps. Będę wdzięczny jak udostępnisz za pomocą przycisków, które widać na górze i dole artykułu ten artykuł swoim znajomym 🙂

    88. Reklamuj swoje posty

    Jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby osób koniecznie zainwestuj w reklamę posta na facebooku. Czasami zaledwie kilkanaście zł pozwoli Ci wyświetlić reklamę kilku czy kilkudziesięciu tysiącom osób.

    Konkurencja też Ci pomoże w pozyskaniu linków

    89. Wspólne linki konkurencji

    Jeśli chcesz znaleźć łatwe do pozyskania linki w Twojej branży, sprawdź linki Twojej konkurencji i zrób listę tych, które się powtarzają. Jeśli kilka osób posiada link z tego samego źródła bardzo możliwe, że jego pozyskanie będzie dość proste. Oczywiście dla swojej strony wybieraj tylko te najlepsze.

    90. Monitoruj linki konkurencji

    Regularnie monitoruj linki Twojej konkurencji analizując raporty majestic, lub ahrefs, albo też zakładając alerty w Google alerts. Będziesz trzymał rękę na pulsie i wiedział jakie linki pozyskują.

    91. Podkradaj linki konkurencji

    Za każdym razem gdy publikujesz nowy artykuł wpisz frazę nawiązującą do niego w Google, zbierz wyniki top 10, sprawdź ich linki i napisz do osób, które do nich linkowały.

    Pozyskiwanie linków poprzez optymalizację strony

    92. Błędy 404

    Monitoruj na bieżąco błędy 404 na Twojej witrynie chociażby z pomocą Google Webmaster Tools i rób z nich przekierowania na pokrewne strony. Szczególnie w przypadku sklepów internetowych gdzie produkty stare znikają warto robić przekierowania do produktów podobnych, kategorii…

    93. Strony z największym autorytetem

    Sprawdź, które podstrony w obrębie Twojej witryny cieszą się największym autorytetem i podlinkuj z nich te na których wypozycjonowaniu zależy Ci najbardziej.

    94. Linkowanie treści

    Zadbaj o odpowiednie podlinkowanie zawartości strony pomiędzy sobą. Jeśli piszesz artykuł o jakiejś tematyce, a wcześniej opublikowałeś już inny nawiązujący do niego wspomnij o nim. Jeśli w swoim sklepie masz produkty pokrewne to podlinkuj je pomiędzy sobą.

    95. Okruchy chleba

    Bread crumbs czyli okruchy chleba to ścieżka jaką podąża użytkownik strony najczęściej wykorzystywana w serwisach e-commerce np. strona główna > kategoria > podkategoria > produkt. To pozwoli Ci na podlinkowanie i lepsze pozycjonowania kategorii Twoich produktów.

    Inne metody pozyskiwania linków

    96. Własne zaplecze

    Własne zaplecze to nasze inne strony powiązane tematycznie z witryną pozycjonowaną, które będą do niej linkowały. Wiele osób własne zaplecze kojarzy ze spamem, jednak mam tu na myśli tworzenie wartościowych stron. To dość droga i zaawansowana technika stosowana w przypadku bardziej konkurencyjnych branż.

    97. Katalogi stron

    Kiedyś całe seo potrafiło się opierać na katalogowaniu, teraz jednak co raz więcej osób z niego zupełnie rezygnuje ze względu na masowe ich powstawanie właśnie na potrzeby seo. Polecam korzystać ze znanych (wp, onet, gazeta…), płatnych, moderowanych i najlepiej tematycznie powiązanych katalogów z Twoją witryną, wtedy możesz liczyć nie tylko na link, ale i ruch, a i pojawienie się Twojej strony w zbiorach katalogu może okazać się pożyteczne dla jej użytkowników.

    98. Ogłoszenia

    W internecie cały czas jest mnóstwo serwisów, które pozwalają na publikację ogłoszeń. Znajdź serwisy ogłoszeniowe w swojej branży i wybierz te, które pozwalają na umieszczenie ogłoszenia na stałe i nie będą go usuwały co 30 czy 90 dni.

    99. Ułatw linkowanie

    Pod każdym artykułem umieść kod iframe z kodem linku, aby ułatwić linkowanie osobom, które mogą nie znać html’a, a tym co znajdą i tak to przyspieszy o kilka sekund podlinkowanie.

    100. Wygasłe domeny

    Znajdź wygasłe domeny powiązane tematycznie z Twoją witryną, dobrze podlinkowane i sprawdź jakie treści były na nich publikowane. Napisz teksty o tej samej tematyce tylko ciekawsze i wyślij e-mail do ludzi, którzy wcześniej je linkowali prosząc o linka.

    101. Wikipedia

    Jeśli prowadzisz naprawdę wartościową stronę możesz postarać się o link z Wikipedii. Być może wyda Ci się to nierealne, ale jeden z moich klientów taki link pozyskał.

    Podsumowanie

    Rand Fishkin Don't build links. Build relationships

    Mam nadzieję, że nie przeskoczyłeś do końca :), a zapoznałeś się ze wszystkimi metodami pozyskiwania linków i nie omieszkasz ich wykorzystać w swojej strategii promocji.

    Pamiętaj, że jeśli chcesz uzyskać najlepszy efekt, dobro czytelnika, a więc jakość tego co dostarczasz będzie najważniejsza.

    Wybieraj te techniki, które lubisz, które sprawiają Ci przyjemność, a uzyskasz dużo lepszy efekt gdy włożysz w to serce.

    Bądź miły, przyjazny wobec innych nawet jeśli odmówią Ci współpracy, aby nie palić za sobą mostów. Dziękuj jeśli Cię linkują, piszą o Tobie, wspominają, chwalą. Dbaj o dobre relacje z ludzmi, a to z pewnością pomoże Ci w Twojej strategii.

    Oczywiście to z pewnością nie są wszelkie możliwe metody pozyskiwania linków, bo jak wspomniałem na początku każda z branż może mieć swoje charakterystyczne metody o których ja mogę nie wiedzieć.

    I na koniec piękny cytat z którym się zgadzam w 100% by Rand Fishkin “Don’t build links. Build relationships.” czyli “Nie buduj linków. Buduj relacje.”

    Osoby zainteresowane wdrożeniem tego typu metod, które wypisałem powyżej zapraszam na do mojej grupy szkoleniowej “Top Seo Master Class” tutaj >>

    A jeśli przeraża Cię samodzielne wdrażanie seo w Twojej firmie to zajrzyj na moją stronę z ofertą pozycjonowania stron >>.

    Prośba do Ciebie

    Mam co Ciebie drobną prośbę. Prześlij proszę linka swoim znajomym, udostępnij na facebooku, w G+ czy na Twitterze link do zestawienia tych wszystkich metod pozyskiwania linków, jeśli myślisz, że ktokolwiek z Twoich znajomych mógłby zechcieć to przeczytać. Dzięki za pomoc!

    Niespodzianka – PDF

    Jeśli chcesz pobrać powyższe zestawienie w 1 pliku PDF (23 strony) to kliknij w poniższy przycisk i udostępnij informację o tym artykule na facebooku, lub twitterze.

    Co sądzisz o powyższych metodach? Podobają Ci się? Korzystasz z nich? A może czegoś tutaj jeszcze zabrakło? Zostaw poniżej swój komentarz!

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.6/5 (41 votes cast)
    101 metod pozyskiwania linków White Hat Seo, 4.6 out of 5 based on 41 ratings

    o autorze

    Sławomir Gdak

    "Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

    173 komentarze

    napisz komentarz
    • Hej,

      Przyznam, że dawno nie byłem na Twoim blogu i musiałem sporo nadgonić. Co do tego wpisu… jak dla mnie bomba! 🙂 Wszystko w jednym miejscu, jasno i klarownie opisane. PDF właśnie trafia do druku. Pozdrowienia!

    • Muszę pogratulować tekstu, bo widać ogrom włożonej pracy, ale myślę że szybko zaowocuje to częstym powracaniem do niego (i linkami!). Niejedna osoba sprzedałaby to jako poradnik za dobrą cenę (zresztą warto obserwować Allegro, czy tego nie zrobi 😉 ). Co do porad, najlepsze jest to, że ponad 90% z nich to raczej znane dla osób siedzących w branży metody. Tylko jak człowiek zaczyna dzień, to nagle brak pomysłów na ciekawe podlinkowanie serwisów, a tu podane jak na talerzu, tylko wybierać kąsek na dziś.

      Może mała prośba, czy byłaby możliwość na koniec tekstu wrzucić listę wszystkich 101 metod bez opisów, ewentualnie pogrubić obecne tytuły – tak by właśnie wygodnie wrócić każdego dnia i szybko odnaleźć się w pomysłach. 🙂 Raz jeszcze gratuluję no i oczywiście ogromne dzięki.

    • Świetna lista. Spodobało mi się kilka punktów, których do tej pory nie robiłam, a w tym:
      13. Informuj jako pierwszy – faktycznie można czerpać informację np. z zagranicznych portali branżowych, które praktycznie jako pierwsze puszczają newsa.

      Wymieniłeś 33. Fora dyskusyjne. Od dłuższego czasu zastanawia mnie czy fora jeszcze działają? Czy faktycznie warto poświęcić czas i pisać na forach? Z reguły fora są strasznie zaniedbane, albo co widać po większości, mało uczęszczane i praktycznie wpisy są sprzeda kilku miesięcy.

      Więc pytanie Sławku do Ciebie czy polecasz faktycznie tą formę do pozyskiwania linka? Czy jedna lepiej poświecić czas np. na facebooku na grupach?

      • Jeśli są zapuszczone i masz pisać tylko po to, aby upchnąć linka to rzeczywiście nie ma to sensu. Jeśli zależy Ci na ruchu zdecydowanie skup się na grupach facebooka.

        W niektórych jednak branżach fora cały czas bardzo dobrze sobie radzą. Przed wakacjami interesowałem się dronami i na forum tematycznym powstawało codziennie co najmniej kilka nowych postów.

    • Trzeba powiedzieć że jest to kawał materiału – nie wiem czy ktoś osiągnął kiedyś ponad setkę 🙂 Niektóre sposoby o których mówisz wymagają specjalistycznej wiedzy np. pisanie szablonów do WordPress’a i z pewnością nie każdy to zrobi. Nie jestem pewien czy zlecenie napisania dobrego szablonu dla jakiejś branży tylko po to aby mieć linki nofollow ze stopki takiego szablonu będzie rozwiązaniem które przyniesie wymierny efekt. Zlecenie napisania prostego szablonu to jest kilka stów, a napisanie bardzo dobrego szablonu, który będzie stanowił konkurencję dla tych np. oferowanych na envato to jest koszt idący w tysiące. Popraw mnie jeżeli się mylę.
      Pozdrawiam

      • Metody należy dopasowywać do branż.

        Tworzenie szablonów bardziej polecałbym webmasterom, agencjom reklamowym… aczkolwiek podałem takie alternatywne rozwiązanie.

    • Bardzo obszerne opracowanie zależnie od strony jaką posiada klient wdrażam co najmniej 1/4 tych punktów w codziennej pracy, bo nie dla każdej specyfiki branżowej jest to możliwe.
      Przyznam, że bardzo dobrze skoncentrowana wiedza – myślę, że celujesz w pkt 5 pierwszego rozdziału Twojego artykułu, na pewno dobrych kilka godzin nad nim siedziałeś! 🙂

      • Przemku poświęciłem temu artykułowi kilkanaście godzin, a materiały zbierałem długo, dłużej 🙂

        To jeszcze nie koniec pracy, bo trzeba teraz popracować nad jego promocją, żeby ktoś się o nim dowiedział 🙂

    • Czekałam na ten artykuł z niecierpliwością i nie zawiodłam się. Zaraz dodam go sobie do zakładek i na pewno będę do niego często wracać. Polecę go też przy okazji pisania tekstu o tym, jak promować bloga. Kawał dobrej roboty. Gratuluję 🙂

    • Bardzo ciekawy artykuł. Jak widać, można w sposób zgodny z wytycznymi wyszukiwarki Google pozycjonować swoją stronę. Pozdrawiam Cię Sławku i czekam na kolejne wpisy.

    • Cieszę się Sławku, że coś takiego napisałeś – przeglądam Twojego bloga od dłuższego czasu i korzystałem wcześniej też z Twoich produktów (katalogi). Czerpię wiedzę z różnych źródeł, ale do Ciebie zaglądam najczęściej ponieważ piszesz zwięźle i zrozumiale. Do tego wpisu pewnie będę zaglądał regularnie 🙂

    • Uff bałem się i to faktycznie 101 metod;) A to 4 główne nurty czyli publikuj-wchodź w interakcje-udzielaj się – i oczywiście bądź nieszablonowy;) plus ich wariacje ( które bedą się mniej albo bardziej ze sobą pokrywać)
      Świetne zestawienie – pamiętajcie jeszcze żeby zgrać poszczególne podzespoły z typem Waszej strony i konkretnym celem ( oczywista oczywistość ale warto o niej pamietać;). IMO nie ma co też bać się aż tyle tego jest i nie “ogarnie się” , przecież nie ma mowy o tym ze trzeba to zrobić przez jedną noc. Pełen podziw Sławku za mrówcza pracę – konkurs dla chętnych – podaj w punktach ile ze 101 dzięki temu artykułowi Sławek może wyczerpać?

    • Super wpis, uwielbiam takie zestawienia, bo mogę to sobie np. wydrukować albo zrobić z tego listę i skreślać co już robię, a gdzie ewidentnie brakuje albo w ogóle o tym nie pomyślałem. Kawał dobrej roboty, dzięki 🙂

    • Widać, że włożone zostało w to bardzo dużo pracy. Gratuluję pomysłowości! Przyznam, że niektóre z podpunktów są ponad siły małego przedsiębiorcy np. “Napisz książkę. :D” nie zmienia to faktu, że znajduję się tu masa ciekawych rozwiązań. Najtrudniejsze jest chyba w tym wszystkim to, że wiele tych rzeczy nie da się outsourcingować a czasu osobistego coraz częściej brak… W dodatku, sama branża seo jest też dość opryskliwa 🙂 (wystarczy spojrzeć, co się dzieje w dyskusjach na FB czy na PIO.) więc ze współpracą też bywa ciężko. Dość marudzenia! Udostępniam!

      • Oj bez przesady. Ja pierwszą napisałem w 2007 roku czyli 8 lat temu. To wcale nie jest jakiś nie lada wyczyn.

        Prawdą jest, że przy wielu z wymienionych metod potrzeba indywidualnego zaangażowania, czasu, ale właśnie dlatego są one tak dobre 🙂
        Hejt był, jest i będzie i z tym niestety nic nie zrobisz.

    • Bardzo fajne zestawienie – super robota! Z tymi linkami z Wiki to jest czasami problem – niby ekstra sprawa, link z wikipedii ale zaraz będzie “gratis” z klonów Wiki 😉

    • Ciekawy artykuł – kompletny. Mam też pytanie dot. transkrypcji (pkt.29): gdzie umieszczasz tekst transkryptu, na YT pod tym wideo, czy na swoim blogu z linkiem do tego wideo na YT?

    • Cześć,
      Bardzo przydatna lista. Nawet nie zdawałem sobie, że jest tyle technik i początkowo nie mogłem uwierzyć, że wyjdzie tego ponad setka (bez lania wody). Ja bym jeszcze od siebie dorzucił jedno “ułatwienie” – zastosowanie oprogramowania typu np. Brand24 i nasłuchiwanie netu na wybrane frazy ze swojej branży. Da nam to bieżący podkład do komentowania (i linkowania) na forach, facebooku itp. w przypadku gdy ktoś zada jakieś pytanie np. na temat produktu lub rozwiązania jakiegoś problemu.

      • Jako narzędzie do wyszukiwania miejsc do pozyskiwania linków jak najbardziej natomiast jako technika pozyskiwania linków blogi i fora uwzględniłem.

    • Lista świetna 🙂 i doskonałe kompendium wiedzy dla początkujących.
      Jedynym mankamentem jest to, że może czasu na tę właściwą pracę zawodową zabraknąć … 😉

    • No, takiego ogromu wiedzy na raz i sposobów na pozycjonowanie w jednym miejscu chyba jeszcze nie widziałam :-). Świetna lista, ogrom pracy. Gratuluję!

    • Dobrze, że napisałeś o tylu czynnościach, bo ja spotykam się z tym że osoby nie związane z branżą uważają że to “nie jest pracochłonna praca”. Nadal pokutuje opinia, że “wystarczy dodać link do strony do katalogów za pomocą narzędzi”, “przecież nikt tego ręcznie nie robi bo by się nie opłacało”.
      Może właściciele warszawskich firm mają większe pojęcie o potrzebie optymalizacji strony pod wyszukiwarki oraz o strategii linkowania, ale mniejsze firmy nadal używają słów “pozycjonowanie”.

    • Sławek jak zwykle niezawodnie 😉
      Wziąłem sobie do serca ten 101 punkt. Prowadzimy serwis o podzespołach samochodowych ( sklep i dział techniczny), na temat których w Wiki jest tylko kilka zdań. Zmieniamy teraz platformę sklepową i jak się odrobimy uderzę do Wikipedii. Jak się uda pozyskać linka, to dam znać. Dzięki za inspirację.

    • To chyba najbardziej obszerny artykuł jaki widziałem na temat SEO i tak sobie myślę, że jeśli komuś naprawdę zależy, żeby dzięki wyszukiwarkom generować ruch (choć nie tylko) to to, o czym tutaj napisałeś jest niesamowitym wręcz źródłem wiedzy.

      Świetna robota Sławku 🙂

    • Witam
      Podoba mi się ta lista zwłaszcza ostatnich 12 punktów. Brawo dziękuję.
      Z uwag to brakuje mi informacji co trzeba zrobić by strona bez błędów zaczęła działać. Jakaś rejestracja w google itp. Postawiłem nową stronę i co dalej?
      Pozdrawiam I jeszcze raz dziękuję.

    • Świetny artykuł. Widać w nim zaangażowanie i duży wkład pracy. Uważam, że warto do niego powracać przed realizacją trudnych projektów. Może być dodatkowym źródłem inspiracji

    • Skarbnica wiedzy.
      Mogę się tylko domyślić ile czasu musiałeś spędzić, by złożyć ten materiał.
      Dobra robota i bardzo przydatna wiedza.
      Dzięki 🙂

    • Będę okropnie drobiazgowy ale dodam mimo to uwagę : było by genialnie ( oczywiście każdy zainteresowany zrobić może to we własnym zakresie) gdyby lista różnicowała metody na “$$$” i “free” – na zasadzie, mem to kwestia pracy własnej w 99% a zaproszenie autorytetu do wpisu na blogu zwykle to $ (upraszczam). Innymi słowy metody budżetowe ( bez sięgania głębiej do kieszeni) i wysoko kosztowe. Plus jak na stronach z przepisami gradacja
      metoda* – dla każdego przygotowanie materiałów 20 min czas wykonania porcji 2h:D
      metoda** – średnio-zaawansowana wymaga wiedzy z zakresu/zaplecza itepe możliwe dodatkowe $

      Jak mówiłem – można takie działanie sobie prywatnie zrobić po zdobyciu PDF 😉 ale jak wiadomo co czytelnik to robi się wygodniejszy..

      • Szymon, ale to bardzo zależy od tego w jakiej branży kto jest i jaki ma poziom autorytetu.
        Każdą z technik jedni ze względu na swoją branże zrobią za free, a inni będą musieli zlecić.

        Przykład: wspomniane memy i autorytet bez problemu załatwiłbym za darmo ktoś inny pewnie musiałby to zlecić, zapłacić komuś za to.

        • Prawda – po przemyśleniu, to by wymagało dodatkowej metodologii; zdefiniowania autorytetu, dodania punktacji,uwzględniania zmiennych – hmm jakby na to z perspektywy spojrzeć – dałoby się w pythonie/javie napisać narzędzie interaktywne do estymacji czasochłonności i kosztów w zależności od poziomu zaawansowania, autorytetu i branży.
          Dobra – wygląda jakbym przy Twoim artykule chciał coś upiec dla siebie:P ale tak nie jest. Przyszło mi do głowy praktyczne ćwiczenie programistyczne tak to ujmę;)
          Taka dygresja.

          A)Dobra w temacie: IMO ważna jest jeszcze retencja – odzyskiwanie linków które “padły” – to nie do końca pozyskiwanie; ale czasem bywa że stracimy link z dobrej strony. Warto kontaktować się z adminami – jesz szansa że przywróci, zamieści nawet na innej stronie – czy jak się uda dostaniemy zamiast starego nowy lepszy i silniejszy link.
          B) J Zachęcanie właścicieli blogów by dodatkowo zarządzali materiałem z naszym linkiem, który opublikowali na swoich serwisach? Udostępnianie fragmentów, cytowanie itepe – promowanie w social mediach, innymi słowy jeżeli dostarczymy bardzo dobrą treść – sporo pracy w pozyskiwaniu i multiplikowaniu linków wykonają za nas osoby 3cie 😉

    • Rewelacyjny wpis Sławku. Cieszę się, że zdecydowałeś się na wpis jednorazowy, a nie podzielony na 2, 3 czy więcej wpisów. Ciekaw jestem czy ten wpis stanie się jednym z najlepszych o technikach tworzenia linków (mam nadzieję, że tak).

      Teraz zapewne następny wpis po nowym roku. Czy jednak będzie coś przed świętami?

    • To co napisałeś to gigantyczna praca, zaczynam się powoli stosować i sprawdzać rezultaty Dzięki Wielkie.

    • Bardzo ciekawy artykuł, idealnie odprężający oo wyczerpującej umysł pracy. Dla osób, które zajmują się pozycjonowaniem dla dużych klientów to pewnie tylko mała ciekawostka, ale należy przyznać, że zebrać w jednym miejscu aż 100 i 1 pomysłów na teksty to naprawdę coś, szacunek 🙂

    • Ciekawa lista, oczywiście niektóre metody to tak naprawdę modyfikacje / rozwinięcia “podstawowych” metod, ale tak czy inaczej jest to długa lista konkretnych porad – dzięki wielkie. Osobiście zdobywam linki głównie poprzez komentowanie na blogach, co poniekąd robię przy okazji, bo i tak czytałbym i komentował artykuły branżowe. Z tego co się orientuję, jest to metoda całkowicie “white”, choć i tak mam pewną wątpliwość, czy Google “nie przeszkadza” taki regularny napływ linków z komentarzy.

    • Też znam wiele z nich, zresztą duża część wykorzystuję na co dzień w pracy, ale fajnie, że ktoś tę wiedzę usystematyzował.

    • Bardzo ciekawy i konkretny artykuł. O wielu sposobach wiedziałem i sam jes stosuje, jednak wielu nie znałem i cieszę się ,że mogłem je poznać.

    • Interesująca lista. Nie do każdej branży można wszystkie metody zastosować ale mimo wszystko jest w czym wybierać. Wartościowe jest też tzw. “odzyskiwanie linków” o czym pisała Lexy na swoim blogu.

    • Dzięki za to zestawienie. Teraz wiem już, że linkowanie może być bardzo zróżnicowane. I warto otworzyć się na testowanie różnych opcji. Pozdrawiam 🙂

    • Siema. Wspaniały tekst. Wrzucam na twittera do moich 1000 followersow, tyle mogę zrobić. Pozdrawiam i zapewne wróce 🙂

    • Świetny artykuł. Nie pomyślał bym że jest aż tyle miejsc z których można pozyskać link. Co prawda niektóre sposoby mogą być dość trudne…

    • Infografiki to jest to. Pozniej leci w internet i rozprzestrzenia sie, zyjac wlasnym zyciem, a gdzies na dole tam jest link do strony

    • Świetny wpis, jednak nie poruszyłeś tematu np. dobrych precli. Czy nie opłaca się już dystrybuować wartościowych tekstów poprzez precle? Lepiej wykorzystywać je na własnym zapleczu lub blogu?

    • Z tej listy każdy, nawet świeżo upieczony właściciel nowej strony może dowiedzieć się więcej niż po przeczytaniu 20 innych blogów. Ta lista pozyskiwania linków SEO po prostu rozwala system 😀
      Sławku może w najbliższym czasie jakieś temat związany z pozyskiwaniem linków z wygasłych domen?
      Mało jest informacji (pomocnych) o tym jak szukać i poprawnie wykorzystać tą metodę. Dużo osób pisze o tym ale nie zdradza zbytnio jak się za to zabrać i co potem robić z taką domeną. Czytam twojego bloga już 2 lata i wiem, że lubisz publikować wiedzę, którą na innych blogach próżno szukać.

    • Lista bardzo obszerna. Wymaga dużo pracy. Zwłaszcza pracy w formie pisania unikalnych tekstów Katalogowanie strony to już naprawdę mały % działań. Jak myślicie czy regularne publikowanie w google + może przynieść jakieś wymierne korzyści?

    • Niezła lista, szacun. Wszystkich metod zapewne nie wykorzystam, za mało rąk do pracy, ale część z nich na pewno.

      Ps. Popup nie znika po kliknięciu w krzyżyk i trochę to utrudnia czytanie.

    • Baardzo ciekawy aktykuł. Dużo pomysłów i inspiracji, chyba nie ma nigdzie w necie tylu przydatnych informacji w jednym artykule. Dzięki 🙂

    • Świetny, wyczerpujący artykuł, nie spodziewałam się, że jest aż tyle możliwości. Teraz pozostało postarać się wykorzystać jak najwięcej metod 🙂 i czekać na efekty.

    • Super artykuł dla początkującego, wykorzystanie nawet 10% tych pomysłów to chyba wiele miesięcy pracy, ale czuję się (po przeczytaniu artykułu) zmotywowany na 1000% 🙂

    • Prowadzę agencję reklamy w Mińsku Mazowieckim. Powoli wgryzamy się w internety. Artykuł jest tak super przydatny, że aż go sobie zachowamy. No i udostępniamy na FB , G+ . Pozdrowienia. Thx

    • Konkretny przekaz, jasno i klarownie to napisałeś Sławku. Dla laika jest to ciekawe kompendium, a uwagi warte zastosowania. Biorę się do pracy

    • Obszerne i wyczerpujące zestawienie. Jeśli brakuje pomysłów na pozyskiwanie linków można ściągnąć sobie 2-3 takie zestawienia i kilka miesięcy roboty od razu się pięknie klaruje 🙂

    • Bardzo ciekawy i obszerny wpis. Interesujący nie tylko dla początkujących pozycjonerów czy właścicieli stron, którzy chcieliby nieco podnieść swoje pozycje. Bardzo fajne ugruntowanie podstawowej wiedzy na temat linkbuildingu.

    • Z miłą chęcią zapoznam się z wszystkimi stoma punktami i przeanalizuję, będzie to dla mnie dobra lekcja i powód aby pozyskac nieco wiedzy na temat SEO. Coraz bardziej wciąga mnie pozycjonowanie i muszę przyznać, że przyjemne jest patrzenie na wyniki swojej pracy.

    • Uważam, że świetny art, jednak pokemony i tak napiszą – zero konkretów najlepiej było by powiedzieć wejdź tu zostaw linka tam … 🙂

      będę śledził bloga.

    • Super metody, o większości już wiedziałem 🙂 Ale przydałaby się chyba ich aktualizacja bo mam wątpliwości czy budowanie zapleczy jeszcze ma sens. Google może wyłapać chyba nam to i wtedy cała robota przepada, czy się mylę?

    • Świetny artykuł Sławku! My udostępniamy gotowe źródła linków, Ciebie i również Twoich Czytelników zapraszamy do zakupów 🙂

    • Ciekawe porady, niestety pozycjonowanie nie jest takie proste i jest to proces długotrwały, na razie nie widzę większych sukcesów.

    • Właśnie stawiam na nogi swojego bloga i te wszystkie informacje są dla mnie na wagę złota. Mam nadzieję, że ruch na mojej stronie jakoś powoli się rozkręci. A link do tego mega cennego wpisu już przekazuję do przyjaciela, który pisze bloga już kilka lat 🙂

    • Świetne materiały pod budowę czegoś swojego , wydają się wciąż aktualne i wartościowe. Bardzo byłbym wdzięczny za polecenie jakiejś literatury do poczytania, typu książki magazyny, dodam że znam już social media manager, jakieś główne książki . Super jeszcze raz 😉

    • Bardzo ciekawa wiedza. A co zrobić, gdy branża jest dość ciasna? 🙂
      Nie udało mi sie znaleźc jedynie metod jakimi można np. sprawdzić czy ktoś użył artykułu 🙂

      • Jeśli branża jest bardzo konkurencyjna musisz dokładnie zbadać profil konkurencji, podejrzewam, że nastawić się na niemałe koszty, a także dużą cierpliwość.

    • Witaj!
      Interesujące porady, jednak czy mógłbyś wyjaśnić niejasną dla mnie kwestię – jak działa ruch na blogu?
      Jeśli jest strona – a blog nazwany inaczej mimo to są na tym samym serwerze – blog wspiera ruch domeny (strony)?

        • Mam serwer, na nim 3 strony www.
          Aktualnie interesuje mnie strona, która ma taką samą nazwę jak serwer, ale jest z rozszerzeniem .eu (btw. jest jakikolwiek istotny związek nazwy serwera z domeną?) Strona nie jest zrobiona w wordpress, żeby po prostu ją rozszerzyć.
          Pytanie jak podczepić pod to blog’a?

          Na pewno byłoby mi łatwiej tutaj pełnymi nazwami pisać, ale podejrzewam, że to nieeleganckie 😉

    • Tak czytam i czytam i w sumie to musiałbym nic innego nie robić aby pozyskiwać linki z całkowicie zadbanych, moderowanych stron, blogów itd. Na pewno dużo czasu musimy na to poświęcić aby zuskać link wartościowy.

    • Dzięki Sławek, wpis bardzo wartościowy. Mam jednak pytanie…Moja firma była sponsorem pewnego wydarzenia w 2018 r. Wydarzenie to zostało opisane przez redakcję portalu internetowego. Czy jest szansa, że podlinkują mi nazwę firmy, jeśli zwrócę się do nich z taką prośbą po upływie roku? Jak mam to argumentować? Napisać wprost, że w ten sposób pozyskam wartościowy linki do mojej witryny 🙂 ? Będę wdzięczna za odpowiedź 🙂

      • Szczerze wąpię, aby chciało im się, ale możesz spróbować.

        Ja bym powiedział, że to użyteczne dla ich czytelników, że nie muszą przechodzić do Google, by znaleźć Twoją firmę, bo u nich znajdą link, którego potrzebuję. Ich artykuł będzie bardziej kompleksowy 🙂

        • Dzięki za odpowiedź 🙂 Myślałam o takiej argumentacji, ale stwierdziłam że ten wpis jest już na tyle archiwalny, że raczej czytelnicy na niego nie trafią, więc redakcja tego “nie łyknie” 😉 Mimo to, spróbuję i dam znać jak się uda. Pozdrawiam.

    • Zastanawia mnie wpływ redirect na przekazywanie mocy, np disqus od niedawna zaczął to robić. Jaki to ma wpływ na seo? Ile jest warty taki link?

      • Tomku większość takich obszerniejszych artykułów nie pisze “z buta”.

        To trwa jakieś 2-3 tygodnie, bo oczywiście poza pisaniem robię jeszcze mnóstwo innych rzeczy. Dlatego też artykuły pojawiają się tak rzadko.

        Wolę jednak napisać raz w miesiącu kawał mięsa, z którego ludzie będą mogli wynieść mnóstwo wiedzy, niż produkować kilka razy w tygodniu newsy czy artykuły, które tylko ugryzą z jednej strony dany temat.

    • Raczej zawsze w cenie będzie pisanie wartościowej treści, która będzie linkowana i udostępniania przez użytkowników internetu przez długi czas. Sam link building stawiam na 2 miejscu 🙂

    • Kolejny przeczytany artykuł z blog i coraz szerzej otworzone oczy. Świetne artykuł budujące świadomość. Bardzo dziękuje.

    • Zadziwiające, jak wiele z tych metod nadal jest jak najbardziej polecana i korzystana przez wszystkich 🙂 Bardzo fajna lista, na pewno będę do niej wracać nie raz!

    • Nadal wiele metod z artykułu można wykorzystać w 2022 roku. Wszyscy mówią, jak SEO zmienia się z roku na rok. A wiele metod pozyskiwania linków zostało bez zmian 🙂

    Skomentuj Rafał Cancel Reply

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

    Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

    Slawek Gdaq

    Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

    Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.