101 metod pozyskiwania link贸w White Hat Seo

101 metod pozyskiwania link贸w White Hat Seo

Od bardzo wielu miesi臋cy, a nawet lat zbiera艂em informacje o technikach pozyskiwania link贸w w spos贸b zgodny z wytycznymi Google. W ostatnim roku bardziej intensywnie ze wzgl臋du na przygotowywane przeze mnie szkolenie na temat metod pozyskiwania link贸w Top Seo MasterClass >>.

Cz臋艣膰 metod jest bardziej znana o innych pewnie us艂yszysz po raz pierwszy. Z cz臋艣ci sam korzysta艂em, cz臋艣膰 jest charakterystyczna w danych bran偶ach i analiza konkurencji mi je podpowiedzia艂a, a cz臋艣膰 pochodzi z rynk贸w zagranicznych, natomiast z nich wybra艂em tylko te kt贸re rzeczywi艣cie maj膮 potencja艂 sprawdzenia si臋 w Polsce.

W tym artykule przygotowa艂em dla Ciebie 100 metod pozyskiwania link贸w, ale pami臋taj, 偶e nie ka偶da metoda zadzia艂a w ka偶dej bran偶y. W zale偶no艣ci od tego co robisz i jakie masz cele powiniene艣 wykorzysta膰 inne metody.

Niekt贸rzy mog膮 mi zarzuci膰, 偶e ta czy tamta metoda jest grey czy nawet black seo, ale pami臋taj, 偶e wi臋kszo艣膰 metod pozyskiwania link贸w mo偶e by膰 white jak i black, a wszystko zale偶y w jaki spos贸b Ty j膮 wykorzystasz. To tak jak z broni膮, kt贸ra mo偶e s艂u偶y膰 do obrony, ale i do ataku.

Zawsze, ale to zawsze zastan贸w si臋 zanim dodasz linki: “Czy to co zrobisz mo偶e dostarczy膰 jakiejkolwiek warto艣ci dla internaut贸w?”

Te metody to nie tylko zwyk艂e pozyskiwanie link贸w, to bardzo cz臋sto mn贸stwo 艣wietnie stargetowanego ruchu, strategia dla promocji Twojej firmy, pozyskiwania potencjalnych klient贸w, poprawienia z nimi relacji, budowania wizerunku eksperta, zwi臋kszenia sprzeda偶y…

Poni偶sze metody to najwi臋ksze w Polsce zestawienie dost臋pnych metod White Hat Seo na naszym rynku.

Mam nadziej臋, 偶e b臋dziesz do niego wraca艂 wielokrotnie 馃檪

Mi艂ej lektury.

Metody pozyskiwania link贸w za pomoc膮 contentu

1. Pisz bloga

Pisanie regularnie na blogu pozwala zupe艂nie bezp艂atnie dotrze膰 do Twoich potencjalnych klient贸w, przywi膮za膰 ich do siebie, sta膰 si臋 autorytetem w ich oczach, poprawi膰 kontakt z nimi i dzi臋ki temu u艂atwi膰 sobie sprzeda偶 produkt贸w czy te偶 us艂ug.

2. Tw贸rz listy TOP

Listy typu “10 najlepszych metod na oszcz臋dzanie”, “5 skutecznych sposob贸w na odchudzanie”… ciesz膮 si臋 zawsze du偶ym zainteresowaniem, bo s膮 to z regu艂y kr贸tkie i 艂atwe do przyswojenia tre艣ci, kt贸rymi inni ch臋tnie dziel膮 si臋 w social media.

3. Mity i prawdy bran偶owe

W ka偶dej bran偶y (r贸wnie偶 i seo) kr膮偶y wiele mit贸w, kt贸re wzbudzaj膮 ogromne zainteresowanie, kontrowersje, dlatego internauci lubi膮 czyta膰 o obalaniu mit贸w np. “10 najwi臋kszych mit贸w w e-mail marketing” , aby wreszcie dowiedzie膰 si臋 jaka jest prawda.

4. S艂ownik poj臋膰 bran偶owych

Pocz膮tkuj膮ce osoby mog膮 czu膰 si臋 zagubione czytaj膮c fora czy blogi bran偶owe ze wzgl臋du na specjalistyczne s艂ownictwo jakiego si臋 w niej u偶ywa, dlatego warto opublikowa膰 taki s艂ownik poj臋膰, aby im w tym pom贸c.

5. Najlepsza tre艣膰

Na podstawie analizy link贸w oraz sygna艂贸w social media tre艣ci Twojej konkurencji wybierz temat i stw贸rz najlepszy, najciekawszy artyku艂 w bran偶y. Nie b贸j si臋 po艣wi臋ci膰 na niego kilku, kilkunastu godzin.

6. Analizy, raporty, case study

Udost臋pniaj analizy, raporty na podstawie w艂asnych do艣wiadcze艅. Jedn膮 z takich kr贸tkich analiz umie艣ci艂em w artykule “Fraza kluczowa w nazwie domeny dalej dzia艂a!”.

7. Listy naj…

Tw贸rz listy najlepszych narz臋dzi, najciekawszych artyku艂贸w… ja utworzy艂em np. list臋 “Niezb臋dne wtyczki do przegl膮darek ka偶dego specjalisty seo” co prawda tym razem nie uda艂o mi si臋 zdoby膰 偶adnego linka, ale 70 udost臋pnie艅 w social media i artyku艂 przeczytany ponad 3500 razy i tak mnie usatysfakcjonowa艂o 馃檪

8. Zestawienia, zbieranie danych

Zbieranie ciekawych informacji z rynku i udost臋pnianie ich czytelnikom tak偶e mo偶e pom贸c w zdobyciu linku. Oto przyk艂ad artyku艂u “Gdzie najtaniej zarejestrowa膰 domen臋 PL!”, kt贸ry zdoby艂 link z bran偶owego forum i bloga.

9. Lista influencer贸w z bran偶y

Na swoim blogu mo偶esz udost臋pni膰 list臋 os贸b wp艂ywowych w Twojej bran偶y.

10. Go艣cinne blogowanie

Napisz ciekawy artyku艂 w spos贸b dopasowany do grupy odbiorc贸w bloga na kt贸rym piszesz, kt贸ry jednocze艣nie b臋dzie spe艂nia艂 swoje cele marketingowe. Nie traktuj blogowania go艣cinnego jak precli umieszczaj膮c w nich byle czego. To jest nowa widownia przed, kt贸r膮 masz mo偶liwo艣膰 pokazania si臋 z jak najlepszej strony i zaproszenia ich do siebie.

11. Tw贸rz memy

Udost臋pnianie 艣miesznych obrazk贸w mem’贸w, lub ich zestawie艅 jak zrobi艂 to autor tego wpisu >> pozwala na bezp艂atn膮 wirusow膮 reklam臋 w social media oraz zdobycie link贸w.

12. Pisz recenzje

Pisanie recenzji r贸偶nych produkt贸w np.: program贸w komputerowych, ksi膮偶ek, aplikacji, sprz臋tu rtv… pomys艂贸w jest tutaj ca艂e mn贸stwo, tak偶e przyczynia si臋 do pozyskania link贸w. Przyk艂ad co prawda sprzed kilku dobrych lat, ale zrobi艂em tutaj >> test oprogramowania Seo Light, kt贸ry pozyska艂 kilka darmowych link贸w do bloga.

Polecam pisanie recenzji jako pierwsza osoba w bran偶y, bo gdy wszyscy ju偶 o tym przeczytaj膮 gdzie indziej to nie wzbudzi takiej ciekawo艣ci.

13. Informuj jako pierwszy

Mo偶esz stworzy膰 serwis z nowo艣ciami z Twojej bran偶y i o wszelkich newsach pisa膰 jako pierwszy czerpi膮c informacje z rss, fb, twittera, stron najbardziej znanych os贸b i firm z bran偶y. Dzi臋ki temu wiele os贸b b臋dzie Ci臋 cytowa膰 i umie艣ci link do Twojej strony.

14. W艂asna kolumna

Je艣li ju偶 piszesz o newsach bran偶owych i jeste艣 znan膮 osob膮 to znajd藕 dziennikarzy, kontakt do wi臋kszych serwis贸w i zapro艣 ich na swojego bloga i zaproponuj im pisanie regularnie dla nich o nowo艣ciach / ciekawostkach z tej bran偶y.

15. Pisz relacje ze szkole艅

Je艣li bywasz na szkoleniach bran偶owych to warto zda膰 z nich relacj臋 na swojej stronie. Wiele os贸b zastanawia si臋 czy szkolenie jest warte swoich pieni臋dzy i ch臋tnie o nim przeczyta. W jednym przypadku takiej relacji otrzyma艂em linki z fora bran偶owego, ze strony gov.pl, serwisu z bran偶y IT oraz autor贸w szkolenia.

Mo偶esz pokusi膰 si臋 o tak膮 relacj臋 na 偶ywo na Twoim blogu, lub kanale Twittera czy FB pod odpowiednim hashtagiem

16. Wywiad z ekspertem

Wywiad z ekspertem z danej bran偶y bardzo zainteresuje internaut贸w ze wzgl臋du na mo偶liwo艣膰 pozyskania nowej, ciekawej wiedzy o ile tylko wywiad zostanie odpowiednio przeprowadzony 馃檪

17. Opinie ekspert贸w

To kolejny level. Wybierasz temat i piszesz do wi臋kszej liczby znanych ekspert贸w z bran偶y i prosisz ich o wypowiedz na wybrany temat. Wi臋kszo艣膰 os贸b, kt贸re wypowiedzia艂y si臋 w artykule ch臋tnie napisze o nim w social media, czy nawet udost臋pni do niego linka tak jak ja to robi臋 u siebie tutaj >>. Dodatkowo taki artyku艂 pozwoli Ci zbudowa膰 relacje, kt贸re pomog膮 Ci w dalszej wsp贸艂pracy z blogerami. Dzia艂ania tej techniki 艣wietnie przedstawi艂 Tomasz Adamiec w artykule “Technika fali”.

18. Dyskusja w komentarzach

Je艣li w komentarzach toczy si臋 za偶arta dyskusja na temat tego co napisa艂e艣, sprawd藕 czy w艣r贸d komentuj膮cych nie ma bloger贸w. Je艣li tak to zaproponuj, 偶eby na swoim blogu opisali jak oni widz膮 ten temat i podlinkowali Tw贸j blog jako 藕r贸d艂o, a Ty podlinkuj jego jako link do dalszej dyskusji.

19. Por贸wnania

Pisanie artyku艂贸w w kt贸rych por贸wnujemy 2 us艂ugi, 2 programy… bardzo dobrze si臋 sprawdza, bo wiele os贸b stoi przed dylematem i nie wiem co wybra膰. 艢wietnym przyk艂adem z bran偶y b臋dzie np. “Jaki program do analizy link贸w wybra膰 majestic seo czy ahrefs?”. Ja napisa艂em kiedy艣 artyku艂 pt.: “Przyjazne w pozycjonowaniu sklepy internetowe!” co pozwoli艂o mi na pozyskanie kilku link贸w za darmo i udost臋pnienie 51 razy w social media.

20. Tw贸rz tutoriale

Tutoriale s膮 bardzo cz臋sto poszukiwane przez internaut贸w, a dzi臋ki zapytaniom long tail 艂atwo b臋dzie nam wej艣膰 na te frazy do top 10 np. “jak zrobi膰 przekierowanie z www na bez www”.

21. Kalendarz wydarze艅 bran偶owych

Na swojej stronie mo偶esz umie艣ci膰 kalendarz wydarze艅 w Twojej bran偶y np.: szkole艅, spotka艅, przer贸偶nych event贸w. Wiele os贸b interesuje si臋 tego typu imprezami i ch臋tnie podzieli si臋 tak膮 informacj膮 ze swoimi czytelnikami je艣li dobrze pami臋tam to i ja i Lexy kiedy艣 pisali艣my o zbli偶aj膮cych si臋 szkoleniach.

22. Kontrowersja

U偶ywanie kontrowersji ju偶 w temacie artyku艂u sprowadzi na niego sporo czytelnik贸w, a tre艣膰 wzbudzi du偶o emocji co mo偶e spowodowa膰 lawin臋 udost臋pnie艅 wzburzonych czytelnik贸w w social media, a tak偶e pojawienia si臋 artyku艂贸w b臋d膮cych kontr膮 do Twojego i wspomnienie tutaj o Twoim artykule.

23.  艢mieszne filmy

Na YouTube najcz臋艣ciej najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮 ciesz膮 si臋 艣mieszne filmy. W bran偶y seo np. powsta艂o kilka film贸w z Mattem Cutsem, ale taki, kt贸ry mi najbardziej zapad艂 w pami臋膰 by艂a to bardziej profesjonalna produkcja pewnej agencji, kt贸r膮 sam te偶 podlinkowa艂em kiedy艣. Film mo偶esz obejrze膰 tutaj >>

24. Infografiki

Dane statystyczne dla wi臋kszo艣ci os贸b s膮 bardzo ma艂o interesuj膮ce, dlatego wymy艣lono infografiki czyli przedstawienie tych danych w formie grafik, ilustracji dzi臋ki czemu s膮 one du偶o 艂atwiejsze do przyswojenia i ch臋tniej udost臋pniane w social media jako ciekawostki. Specjalnie przygotowany kod udost臋pniania infografik pozwala na automatyczne pozyskiwanie link贸w przy jej umieszczaniu na innych stronach.

25. Infoanimacje

Jest to podobne do infografik z t膮 r贸偶nic膮, 偶e materia艂 nie jest prezentowany w formie grafiki, a animacji. W polsce raczej rzecz ma艂o popularna, a jej przyk艂ady znajdziesz tutaj >>

26. Quizy

Umieszczanie ciekawych quiz’贸w pozwoli Ci na szybkie, wirusowe rozej艣cie si臋 informacji w social media jako ciekawostka bran偶owa. Sam kilkukrotnie widzia艂em informacje na grupach dyskusyjnych o tego typu quizach, a niekt贸rzy z pewno艣ci膮 zechc膮 do nich umie艣ci膰 link na swojej stronie.

27. Zdj臋cia z imprez bran偶owych

Je艣li bywasz na szkoleniach, eventach z bran偶y polecam Ci robi膰 zdj臋cia, a nast臋pnie umieszcza膰 na swojej stronie. Nast臋pnie je艣li widzisz, 偶e ktokolwiek w internecie pisa艂 o tej imprezie zaproponuj jej, 偶e udost臋pnisz jej zdj臋cia do artyku艂u za link do Twojej strony jako autorze zdj臋膰.

28. Publikowanie wynik贸w ankiet

Je艣li masz dost臋p do wi臋kszej liczby os贸b z Twojej bran偶y np. posiadasz list臋 mailingow膮 mo偶esz wys艂a膰 e-mail z pro艣b膮 o wype艂nienie ankiety, a nast臋pnie jej wynik opublikowa膰 na swojej stronie. Oczywi艣cie, aby wyniki wzbudzi艂y zainteresowanie tematy poruszone w ankiecie musz膮 by膰 ciekawe i dobrze jest je pokaza膰 w 艂adnej oprawie graficznej. Jako autor ciekawych danych statystycznych mo偶esz liczy膰 na to, 偶e b臋dziesz 藕r贸d艂em informacji przez d艂ugi czas dla wielu os贸b, kt贸re zechc膮 Ci臋 cytowa膰 na swoich stronach.

29. Transkrypcja

Nie ka偶dy, zawsze ma mo偶liwo艣膰 obejrzenia materia艂u video, dlatego mo偶esz znale藕膰 video na YT, kt贸re cieszy si臋 najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮 w Twojej bran偶y i zrobi膰 z niego transkrypcj臋 czyli spisa膰 to co m贸wi osoba na video. Osobi艣cie t臋 technik臋 艂膮czy艂em z t艂umaczeniem

30. Napisz ksi膮偶k臋

Je艣li kiedykolwiek przesz艂o Ci przez my艣l napisanie ksi膮偶ki to potwierdz臋, 偶e to tak偶e przyczyni si臋 do pozyskania link贸w do Twojej strony jako jej autora. Oczywi艣cie nie piszesz ksi膮偶ki dla link贸w 馃檪 ale to z pewno艣ci膮 Ci pomo偶e.

Pozyskiwanie link贸w b臋d膮c cz臋艣ci膮 spo艂eczno艣ci

31. Udzielaj wywiad贸w

Udzielanie wywiad贸w pozwoli Ci dotrze膰 do zupe艂nie nowego grona odbiorc贸w podobnie jak wpisy go艣cinne, natomiast tutaj wyst臋pujesz w roli eksperta z danej bran偶y wi臋c Tw贸j poziom autorytetu jest bardzo wysoki. Osoba, kt贸ra przeprowadza z Tob膮 wywiad na pocz膮tku przedstawi Ci臋 i poda link do Twojej strony. Nic nie stoi te偶 na przeszkodzie, aby w tre艣ci wywiady przemyci膰 jaki艣 dodatkowy link.

32. Grupy dyskusyjne, grupy facebooka, q&a

Mo偶esz wyj艣膰 poza swoj膮 stron臋, bloga z pomoc膮 na grupy dyskusyjne, grupy facebooka czy serwisy q&a. Udzielaj si臋, pomagaj innym, a sami poprosz膮 Ci臋 o link do strony. Je艣li jest okazja, temat poruszony jest sp贸jny z tematem na Twojej stronie wrzu膰 linka, a ludzie b臋d膮 Ci wdzi臋czni za pomoc.

33. Fora dyskusyjne

Sytuacja podobna jak wy偶ej z t膮 r贸偶nic膮, 偶e na forach masz mo偶liwo艣膰 pozyskania linka z posta oraz profilu u偶ytkownika. W obu przypadkach polecam nie spamowa膰, a prowadzi膰 merytoryczne dyskusje. Fora powoli odchodz膮 w niepami臋膰 na rzecz grup facebooka, natomiast z tego co widz臋 to ca艂y czas du偶o cz臋艣ciej w Google pojawiaj膮 si臋 wyniki z for ni偶 grup fb.

34. Wypowiadaj si臋

Je艣li tylko masz mo偶liwo艣膰 wypowiadania si臋 w artyku艂ach z innymi ekspertami to koniecznie korzystaj z tej okazji. Dzi臋ki temu zdob臋dziesz link, nowy ruch i  wzmocnisz sw贸j wizerunek jako 1 z ekspert贸w.

35. Przemawiaj

Gdy zdob臋dziesz ju偶 pewien poziom autorytetu b臋dziesz zapraszany do wyst膮pie艅 na uczelniach czy eventach bran偶owych. Koniecznie korzystaj z takich okazji, bo zn贸w masz mo偶liwo艣膰 rozszerzy膰 swoje grono potencjalnych klient贸w, w oczach innych os贸b zdob臋dziesz szacunek jako osoba, kt贸ra wyst臋puje publicznie, naturalnie otrzymasz link od organizator贸w czy blog贸w os贸b opisuj膮cych imprez臋, a to wszystko prze艂o偶y si臋 na zwi臋kszenie ruchu na Twojej stronie.

36. Komentuj blogi

Pierwszy kontakt z osobami z bran偶y naj艂atwiej b臋dzie Ci za艂apa膰 je艣li zaczniesz komentowa膰 ich blogi, a to b臋dzie 艣wietny pocz膮tek do nawi膮zania dalszej wsp贸艂pracy. Komentuj膮c np. blogi w systemie wordpress b臋dziesz zdobywa艂 linki ze stron powi膮zanych tematycznie. Je艣li b臋dziesz wypowiada艂 si臋 ciekawie i merytorycznie mo偶esz liczy膰 tak偶e na dobrej jako艣ci ruch.

37. W艂asna spo艂eczno艣膰

Stw贸rz w艂asne forum, grup臋 dyskusyjn膮 czy te偶 grup臋 na facebooku, a zyskasz szacunek w bran偶y co otworzy Ci wrota do dalszej wsp贸艂pracy, ale te偶 zyskasz miejsce do pozyskiwania link贸w.

Pozyskiwanie link贸w dzi臋ki udost臋pnianiu / rozdawaniu

38. Konkursy

Organizowanie konkurs贸w mo偶e pom贸c spe艂nia膰 wiele cel贸w marketingowych firmy. Dzi臋ki nim mo偶esz zdobywa膰 linki, ruch, budowa膰 list臋 e-mailow膮, fan贸w w social media czy subskrybent贸w na YouTube… Wiele os贸b nie docenia jak wielkie mo偶liwo艣ci ma ich organizacja.

39. Kupony zni偶kowe, promocje

Udost臋pnianie kupon贸w zni偶kowych to 艣wietna okazja do pozyskania bezp艂atnych link贸w oraz ruchu szczeg贸lnie z social media gdzie s膮 stworzone specjalne grupy dziel膮ce si臋 informacjami o nowych promocjach w sklepach.

40. Tw贸rz grafiki

Wielu bloger贸w ma problem ze znalezieniem darmowych ilustracji do ich artyku艂贸w, dlatego je艣li znasz si臋 na grafice, mo偶esz je przygotowa膰 samemu, je艣li nie to zawsze mo偶esz to zleci膰. Z gotowymi ilustracjami udaj si臋 do najbardziej wp艂ywowych bloger贸w i zaproponuj im, aby je pobrali, a w zamian popro艣 o linka.

41. Nagrywaj podcasty

Regularna publikacja bran偶owych nagra艅 video na You Tube pozwoli Ci dotrze膰 do zupe艂nie nowego grona odbiorc贸w. Je艣li materia艂y b臋d膮 naprawd臋 ciekawe to osoby z bran偶y ch臋tnie podziel膮 si臋 informacj膮 o nich.

42. Materia艂y okoliczno艣ciowe

Wszelkie materia艂y publikowane z jaki艣 szczeg贸lnych okazji, kt贸re s膮 Twoj膮 szybk膮 reakcj膮 na to co aktualnie jest na topie. M贸j znajomy Marcin Godlewski ze wzgl臋du na tragedi臋 w Smole艅sku przygotowa艂 specjalny plugin i go udost臋pni艂, kt贸ry powodowa艂, 偶e strona na wordpressie przybiera艂a odcienie szaro艣ci.  Tego typu materia艂y ludzie bardzo ch臋tnie szybko podchwytuj膮 i linkuj膮.

43. Szablony stron

Je艣li znasz si臋 na projektowaniu stron stw贸rz i udost臋pnij szablon do najpopularniejszych system贸w cms jak wordpress czy joomla. W stopce szablonu umie艣ci膰 link do swojej strony jako jej autora, jednak ze wzgl臋du na du偶膮 liczb臋 takich link贸w zadbaj o to by zawiera艂 parametr nofollow. Je艣li nie znasz si臋 na tym mo偶esz zleci膰 wykonanie takiego szablonu, jednak w tym przypadku ograniczy艂bym si臋 do przetestowania szablonu dla konkretnej bran偶y, aby pozyska膰 linki ze stron bran偶owych.

44. Prezentacje

Je艣li stworzy艂e艣 jak膮艣 ciekaw膮 prezentacj臋 nie omieszkaj podzieli膰 si臋 ni膮 z innymi na swojej stronie. Szczeg贸lnie du偶ym zainteresowaniem b臋d膮 cieszy艂y si臋 prezentacje z wyst膮pie艅 na eventach. Osobi艣cie kilkukrotnie na blogu udost臋pnia艂em takie prezentacje, a jej autor m贸g艂 liczy膰 na linka, lub cho膰by wspomnienie o nim.

45. Drukowane materia艂y

Udost臋pnienie pomocy naukowych, 艣ci膮gawek do 艣ci膮gni臋cia dla czytelnik贸w w PDF mo偶e tak偶e pom贸c pozyska膰 Ci linki i rozg艂os. 艢wietny przyk艂ad jest u Zgreda checklisty do audyt贸w seo tutaj >>. Natomiast ja swojego czasu pracuj膮c jako grafik/webmaster korzysta艂em z tablic css i html.

46. Widgety

Widgety s膮 to skrypty np. do systemu wordpress, kt贸re dodaj膮 now膮 funkcjonalno艣膰 do naszej strony. Takim przyk艂adem mo偶e by膰 widget z ostatnimi wpisami na naszym blogu, formularzem subskrypcji, newsy z innych serwis贸w… Mo偶esz liczy膰 na otrzymanie linka od tak, bo si臋 komu艣 spodoba i napisze o tym, albo te偶 domy艣lnie wy艣wietla膰 go razem z widgetem. W drugim przypadku ze wzgl臋du na mo偶liwo艣膰 otrzymania bardzo du偶ej liczby link贸w i brakiem kontroli nad ich 藕r贸d艂em proponuj臋, aby link pojawia艂 si臋 z parametrem nofollow. W przypadku wtyczek do znanych cms贸w mo偶esz tak偶e otrzyma膰 linka z ich stron informuj膮cych o dodatkach do ich systemu cms.

47. Toolbar

Toolbar to dodatek do przegl膮darki internetowej, kt贸ry pozwala nam na uzyskanie dodatkowych informacji np. zwi膮zanych z seo o naszej stronie. Toolbary takie zawieraj膮 np. informacje o optymalizacji strony, parametrach: pr, pa, da, tf, ct…, liczbie zaindeksowanych podstron i wiele innych ciekawych rzeczy. W artykule “Niezb臋dne wtyczki do przegl膮darek ka偶dego specjalisty seo” przedstawi艂em kilka ciekawych dodatk贸w do przegl膮darek.

48. Zestaw ikon

Mo偶esz stworzy膰 sw贸j w艂asny zestaw ikon np. social media (jak ja kiedy艣 >>), kt贸re bardzo cz臋sto s膮 wy艣wietlane na stronach internetowych, ale mo偶esz zaprojektowa膰 te偶 obszerniejszy zestaw ikon licz膮c na wykorzystanie go przez wi臋ksze serwisy czy te偶 autor贸w oprogramowania. 艢wietnym przyk艂adem jest serwis ekademia.pl w kt贸rym ja udost臋pniam w艂asne produkty, a jej autor wykorzysta艂 ikony serwisu zewn臋trznego i w stopce ka偶dej swojej podstrony ma do nich linka.

49. Hosting

Kilka lat temu najpopularniejszy blog IT mianowicie Anty Web w ka偶dym artykule na stronie mia艂 wy艣wietlon膮 informacj臋 i偶 jest wspierany przez swojego operatora hostingu. Dzi臋ki temu us艂ugodawca nie wielkim kosztem w艂asnym zyska艂 link oraz ruch z ich strony. Mamy tutaj typow膮 wymian臋 barterow膮, kt贸r膮 mo偶na zastosowa膰 w wi臋kszo艣ci biznes贸w.

50. Ebook, raport

Napisanie cho膰by kr贸tkiego ebooka czy te偶 raportu i udost臋pnienie go za darmo w formie pdf’a to kolejny bardzo dobry spos贸b na pozyskanie link贸w i zyskanie popularno艣ci w social media. Osobi艣cie nie raz pisa艂em o takich bezp艂atnych poradnikach na facebooku czy te偶 w e-mailach. Warunek jest jeden, materia艂 musi by膰 dobry, 偶eby ludzie zechcieli go poleca膰.

51. Nagrania z webinar贸w

Do webinar贸w czyli szkole艅 on-line prowadzonych na 偶ywo, kt贸re ja robi臋 ju偶 od co najmniej 2 lat powoli przekonuje si臋 co raz wi臋cej firm. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby udost臋pnia膰 nagrania z webinar贸w na swojej stronie. To spora dawka darmowej wiedzy, kt贸r膮 Twoi czytelnicy ch臋tnie podziel膮 si臋 z innymi.

52. Publikuj newsletter

Jedni wol膮 ogl膮da膰 filmy na YT, inni czyta膰 bloga, a jeszcze inni e-maile, dlatego warto korzysta膰 z wielu 藕r贸de艂 udost臋pniania wiedzy. Gdy przez wiele miesi臋cy pisa艂em do moich czytelnik贸w codziennie, a p贸藕niej co drugi dzie艅 e-maile, stworzy艂a si臋 mi臋dzy nami bardzo mocna wi臋藕. Dostawa艂em codziennie mn贸stwo e-maili z podzi臋kowaniem za udost臋pnianie za darmo tak wspania艂ej wiedzy, a wielu z tych kt贸rzy odbierali moje e-maile stali si臋 moimi fanami.

Dzi臋ki temu kilku moich czytelnik贸w podlinkowa艂o mojego bloga ze swoich stron.

Linkowanie za pomaganie

53. Wsparcie fundacji

W przypadku regularnych wp艂at na fundacje, cele charytatywne, mo偶na liczy膰 na zostanie ich oficjalnych darczy艅c膮 i uzyskanie linka z ich strony.

54. Wolontariat

Wolontariat to dobrowolna, bezp艂atna pomoc innej osobie zatem nie powinni艣my oczekiwa膰 niczego ze strony osoby, kt贸rej pomagamy, jednak z w艂asnego do艣wiadczenia wiem, 偶e taka pomoc bardzo mocno owocuje w nowe kontakty, polecenia w social media, otwarcie drzwi do dalszej wsp贸艂pracy czy te偶 linki na stronach os贸b, kt贸rym pomogli艣my. Czasami wystarczy dos艂ownie drobna porada.

55. Sponsor konkursu

Je艣li nie masz czasu i ochoty na organizacj臋 konkursu mo偶esz przekaza膰 nagrody w formie produkt贸w w艂asnej firmy serwisom czy blogerom z bran偶y, kt贸rzy przeprowadz膮 go w艣r贸d swoich czytelnik贸w. Oczywi艣cie Ty jako sponsor nagr贸d otrzymasz link ze strony konkursowej, a przy okazji osoby bior膮ce udzia艂 w konkursie dowiedz膮 si臋 o istnieniu Twojej firmy.

56. Wsparcie ciekawych projekt贸w

Serwisy w stylu polakpotrafi.pl organizuj膮 zbi贸rki pieni臋dzy na bardzo ciekawe i r贸偶ne projekty. Warto pomaga膰 ich autorom, bo zyskujemy przy tym r贸偶ne profity np. zni偶ki, darmowe opcje, mo偶liwo艣膰 otrzymania produktu wcze艣niej… Kiedy艣 mia艂em okazj臋 wesprze膰 interesuj膮cy mnie projekt, kt贸ry po powstaniu ma umie艣ci膰 list臋 sponsor贸w wraz z linkiem do ich stron.

57. Darmowe zlecenie

Zaprojektowanie dla kogo艣 loga, szablonu strony czy pomoc w jej postawieniu, t艂umaczeniu contentu z zagranicznych stron… b臋dzie wymaga艂o od Ciebie du偶o wi臋cej pracy, natomiast by膰 mo偶e na pocz膮tku Twojej kariery b臋dzie to dobre rozwi膮zanie. Sam pami臋tam jak na pocz膮tku za darmo robi艂em dla znajomych strony. W przypadku prac indywidualnych w kt贸re musimy bardzo mocno si臋 zaanga偶owa膰 warto z g贸ry ustali膰, 偶e b臋dziemy wymagali linka za oferowan膮 pomoc.

58. Stypendia

O ile reklama w艣r贸d student贸w, kt贸rzy nie s膮 Twoim targetem mo偶e wydawa膰 si臋 bez sensowna o tyle uzyskanie link贸w ze stron wy偶szych uczelni ju偶 ma spory sens i potencja艂 seo.

Na swojej stronie mo偶esz og艂osi膰 informacj臋 z konkursem w kt贸rym do wygrania jest stypendium. Nast臋pnie wysy艂asz t臋 informacj臋 do uczelni oraz organizacji studenckich, kt贸re pisz膮 o tym na swoich stronach i w ten spos贸b uzyskujesz linki.

59. Rabaty dla uczni贸w, student贸w

Je艣li prowadzisz jaki艣 biznes, kt贸ry mo偶e by膰 pomocny dla uczni贸w, student贸w i udost臋pnisz im rabaty, a nast臋pnie napiszesz do szk贸艂 to szko艂a mo偶e ch臋tnie podzieli膰 si臋 t膮 informacj膮 ze swoimi uczniami na swojej stronie, umieszczaj膮c og艂oszenia na tablicach, a uczniowie sami mog膮 sobie przekazywa膰 tak膮 informacj臋.

艢wietnym przyk艂adem jest np. xero kt贸re dzia艂a艂o w pobli偶u mojej szko艂y i jako jej ucze艅 mia艂em zni偶ki.

60. Zosta艅 sponsorem

Mo偶esz zosta膰 sponsorem zawodnika sportowego czy te偶 jakiej艣 imprezy bran偶owej… Podam Ci prosty case. Kilka lat temu mia艂em firm臋 kt贸ra zajmowa艂a si臋 produkcj膮 odzie偶y motocyklowej. Zostali艣my sponsorem m艂odego zawodnika dla kt贸rego dostarczali艣my odzie偶. On startowa艂 w niej i zajmowa艂 czo艂owe miejsca, a my mieli艣my link z jego strony i ludzie dowiedzieli si臋 o istnieniu naszej formy.

Zostanie sponsorem jakiej艣 imprezy tak偶e cz臋sto mo偶e ograniczy膰 si臋 do dostarczenia produkt贸w naszej firmy organizatorom.

61. Bezp艂atny coaching

Zaproponuj 1 osobie (lub jak mo偶esz to kilku) najlepiej znanej (cho膰by w swojej bran偶y) przeprowadzenie coachingu gdzie na indywidualnych spotkaniach b臋dziesz prowadzi艂 go za r臋k臋 i t艂umaczy艂 co dok艂adnie i jak ma zrobi膰 krok po kroku, aby uzyska膰 oczekiwany rezultat. Taki coaching mo偶na zrobi膰 w bardzo wielu bran偶ach np.: psychologia, sprzeda偶, marketing…

Nast臋pnie popro艣 t臋 osob臋, aby opisa艂a ca艂膮 przygod臋 na swojej stronie k艂ad膮c mocny nacisk na uzyskany efekt.

Dzi臋ki temu otrzymasz rozg艂os, potwierdzenie dzia艂ania Twoich metod, opini臋 zadowolonego klienta oraz link z jego strony.

Aby zyska膰 wi臋kszy rozg艂os mo偶esz zrobi膰 konkurs na zasadzie pytania: “dlaczego to w艂a艣nie Ty powiniene艣 by膰 ze mn膮 na tym coachingu?”.

Pozyskiwanie link贸w przy wsp贸艂pracy partnerskiej / biznesowej

62. Wpisy go艣cinne na Twojej stronie

Pozwalaj na umieszczanie wpis贸w go艣cinnych os贸b znanych z bran偶y na Twojej stronie. Takie osoby bardzo cz臋sto same zadbaj膮 o to, aby o Twoim artykule zrobi艂o si臋 g艂o艣no np. wysy艂aj膮c na niego mailing, pisz膮c o nim na swoim blogu czy te偶 udost臋pniaj膮c informacj臋 w social media.

63. Pisz opinie, referencje

Na co dzie艅 korzystasz z produkt贸w i us艂ug przer贸偶nych firm. Napisz opini臋 dla nich i prze艣lij j膮 im. Je艣li poprosz膮 Ci臋 o mo偶liwo艣膰 wykorzystania Twojej opinii w swoich materia艂ach w zamian popro艣 ich o linka do Twojej strony.

64. Daj sw贸j produkt do zrecenzowania, przetestowania

Blogerzy z bran偶y bardzo ch臋tnie przyjmuj膮 produkty do test贸w i pisz膮 o nich opinie. Wbrew temu co my艣li wi臋kszo艣膰 os贸b firmy tego typu nie wymagaj膮 opisu ich produktu w samych superlatywach, ale rzetelnych opinii z wytkni臋ciem b艂臋d贸w, kt贸re mog膮 poprawi膰 w swoich produktach.

65. Pro艣 o opinie

Ustaw w automacie wysy艂anie do klient贸w e-maili po okre艣lonym czasie np. 2 tygodni z zapytaniem czy s膮 zadowoleni z zakupionego produktu. Je艣li tak to podpytaj czy nie zechcieliby napisa膰 o tym na swojej stronie czy chocia偶by na facebooku. Aby ich zach臋ci膰 zaproponuj im za to jak膮艣 zni偶k臋, lub jaki艣 gratis.

66. Polecaj serwisy bran偶owe

Warto dogada膰 si臋 z w艂a艣cicielami sklep贸w czy serwis贸w internetowych, kt贸re nie s膮 Twoj膮 bezpo艣redni膮 konkurencj膮 i wzajemnie si臋 poleca膰. Jako przyk艂ad podam sklep z karmami dla ps贸w, kt贸ry umie艣ci na stronie reklam臋 z akcesoriami dla ps贸w i to samo zrobi firma druga firma.

Dzi臋ki temu firmy nie konkuruj膮, a wsp贸艂pracuj膮 ze sob膮, a klienci mog膮 na tym dodatkowo zyska膰.

Bez wzgl臋du na to czy jeste艣 w艂a艣cicielem strony, bloga czy sklepu

67. W艂asny program partnerski

W programie partnerskim dzielimy si臋 naszymi zyskami z osobami, kt贸re polec膮 nasz膮 stron臋, a osoba polecona dokona u nas zakupu. Wiele os贸b 偶yje w艂a艣nie z program贸w partnerskich i bardzo ch臋tnie w nich uczestnicz膮. Osoby te pisz膮 o nas na forach, w艂asnych blogach wi臋c zapewniaj膮 nam darmow膮 reklam臋 w tym linki. Jedynym problemem jest brak kontroli nad tym gdzie s膮 one umieszczane wi臋c proponuj臋 dobrze przemy艣le膰 stosowanie tej techniki i odpowiednie zabezpieczenie si臋 w regulaminie np. poprzez okre艣lenie mo偶liwych form reklamy, czy te偶 wsp贸艂pracy tylko z firmami.

Ja wszystkie moje produkty mam w programie partnerskim i oferuj臋 w nim 30-38% prowizji dla os贸b, kt贸re je polecaj膮.

68. Podlinkuj koleg贸w z bran偶y

Umie艣膰 na swojej stronie link do serwis贸w pokrewnych z bran偶y. Nast臋pnie napisz do nich e-mail o tym, 偶e doceniasz ich za to co robi膮 i umie艣ci艂e艣 do nich linka u siebie. Zapytaj czy nie zechcieliby da膰 linka do Twojej strony podkre艣laj膮c warto艣膰 dla ich czytelnik贸w.

69. Uzupe艂nij czyj艣 artyku艂

Je艣li przeczyta艂e艣 ciekawy artyku艂 ze swojej bran偶y i uwa偶asz, 偶e czego艣 w nim brakuje, masz co艣 warto艣ciowego do powiedzenia, a nie masz bloga, albo te偶 nie chcesz duplikowa膰 tematu to napisz do tej osoby i zapytaj czy nie zechcia艂aby doda膰 do niego ciekawych informacji od Ciebie i podlinkowa膰 Twojej strony.

70. Wy艣lij wiadomo艣膰

Z pewno艣ci膮 posiadasz adresy e-mail i kontakty w social media do os贸b z bran偶y, znajomych zainteresowanych tym czym si臋 zajmujesz. Zawsze warto piel臋gnowa膰 takie znajomo艣ci, bo kiedy艣 mog膮 si臋 przyda膰. Gdy publikujesz ciekawy materia艂 na swojej stronie wy艣lij do nich wiadomo艣膰 z informacj膮 o tym i mo偶esz od razu zasugerowa膰, 偶e je艣li im si臋 podoba to mog膮 podzieli膰 si臋 nim z czytelnikami swojej strony czy kana艂u social media.

71. Linki od dostawc贸w

Je艣li prowadzisz sklep internetowy to mo偶esz poprosi膰 swoich dostawc贸w, aby napisali kto jest ich klientem, gdzie ich produkty s膮 dost臋pne. Czasami producenci umieszczaj膮 na swoich stronach mapy polski i list臋 sklep贸w gdzie ich produkt jest do nabycia.

72. Monitorowanie marki

Warto korzysta膰 z narz臋dzi do monitorowania informacji o twojej firmie, twoich produktach. Sprawdzaj czy ka偶dy kto o nich wspomina umie艣cza linka do Twojej strony, je艣li nie to napisz do niego e-mail z pro艣b膮 o umieszczenie go powo艂uj膮c si臋 na u偶yteczno艣膰 dla ich czytelnik贸w.

73. Martwy content

Gdy opublikujesz ciekawy content, sprawd藕 czy kto艣 wcze艣niej nie porusza艂 tego tematu. Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e artyku艂 jest stary i zawiera nie aktualne informacje.

Sprawd藕 kto wcze艣niej linkowa艂 te artyku艂y i napisz do tych os贸b, 偶e posiadasz aktualny artyku艂 na ten temat i proponujesz umieszczenie w艂asnego linka, aby nie wprowadzali czytelnik贸w w b艂膮d.

74. Poprzednio linkuj膮cy

Sprawd藕 w narz臋dziach do analizy link贸w kto ju偶 wcze艣niej do Ciebie linkowa艂 i napisz do tych os贸b, 偶e masz nowy ciekawy artyku艂 i prosisz o jego polecenie. Je艣li ju偶 kto艣 raz podlinkowa艂 Twoj膮 stron臋 to b臋dzie Ci du偶o 艂atwiej j膮 przekona膰, 偶eby zrobi艂a to ponownie. Tak samo jak z przekonaniem zadowolonego klienta do kolejnego zakupu jest du偶o 艂atwiejsze ni偶 nam贸wienie do zakupu nowej osoby.

75. Odznaczenia

Je艣li cieszysz si臋 du偶ym zaufaniem w bran偶y mo偶esz przyznawa膰 odznaczenia. Przyk艂adem jest konkurs “blog roku” gdzie osoby bior膮ce udzia艂 pisz膮 o tym na swoich stronach, w widocznych miejscach umieszczaj膮 informacj臋, 偶e bior膮 udzia艂 w konkursie, a po wszystkim u zwyci臋zc贸w przez d艂ugi czas jest umieszczona 艂adna grafika z informacj膮, i偶 blog otrzyma艂 nagrod臋 w konkursie “blog roku”. W ty konkretnym przypadku jednak nie jest umieszczany link do organizator贸w.

76. Listy firm

Je艣li kto艣 na swojej stronie wymienia firmy, serwisy z bran偶y np.: lista top blog贸w o seo, lista blog贸w o marketingu… i Ciebie na niej nie ma to napisz i zapytaj czy jest taka mo偶liwo艣膰, aby i o Tobie pojawi艂a si臋 tam informacja.

Mia艂em kiedy艣 stron臋 z og艂oszeniami motoryzacyjnymi na kt贸rej widnia艂a lista serwis贸w, komis贸w… motoryzacyjnych z ca艂ej Polski. Ich w艂a艣ciciele mimo up艂ywu wielu lat ca艂y czas do mnie pisz膮 z pro艣b膮 o dodanie ich na te listy.

77. Kopiowanie tre艣ci

Sprawd藕 czy tre艣ci z Twojej strony nie s膮 kopiowane przez kogo艣. Je艣li s膮 to drobne cytaty popro艣, aby umieszczono linka do Twojej strony jako 藕r贸d艂a, natomiast je艣li kopiowane s膮 ca艂e tre艣ci oczywi艣cie popro艣 o ich usuni臋cie ewentualnie ograniczenie si臋 do cytat贸w.

78. Kopiowanie obraz贸w

Sprawd藕 np. za pomoc膮 Google Images czy zdj臋cia, obrazy z Twojej strony, kt贸rych jeste艣 autorem nie s膮 wykorzystywane przez inne osoby. Je艣li tak to jeszcze nie pow贸d do zmartwie艅 馃檪 Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e dzi臋ki temu uzyskasz bezp艂atny link. Napisz do w艂a艣cicieli tych stron, 偶e jeste艣 autorem wykorzystanych przez nich obraz贸w i je艣li chc膮 dalej z nich korzysta膰 to niech podlinkuj膮 Ciebie jako ich autora. Znany i powa偶any serwis w bran偶y Anty Web bardzo cz臋sto pod artyku艂ami zamiesza list臋 serwis贸w sk膮d wykorzystano zdj臋cia.

79. Organizacje

Je艣li w Twojej bran偶y s膮 jakie艣 organizacje zrzeszaj膮ce dane osoby przy艂膮cz si臋 do nich np. przedsi臋biorc贸w, lekarzy… Zdob臋dziesz nowe kontakty, nowe mo偶liwo艣ci wsp贸艂pracy, dla niekt贸rych b臋dzie to informacja, 偶e jeste艣 na bie偶膮co z informacjami z 贸w bran偶y, a by膰 mo偶e pozyskasz link do swojej strony ze strony stowarzyszenia.

80. Trackback

Je艣li ze swojego bloga b臋dziesz linkowa艂 do innych os贸b, masz mo偶liwo艣膰 pozyskania od nich link贸w z tzw. trackback贸w. Czym dok艂adnie s膮 trackbaki dowiesz si臋 z artyku艂u Krzy艣ka Lisa “Trackback 鈥 co to i po co to?”

81. Strony lokalne

W internecie jest mn贸stwo stron lokalnych: miast, dzielnic, a nawet wi臋kszych osiedli. Je艣li prowadzisz jaki艣 biznes lokalny koniecznie postaraj si臋 o pozyskanie linka z ich strony.

82. Og艂oszenia o prac臋

Je艣li masz ofert臋 pracy to daj og艂oszenie do jakiej艣 organizacji studenckiej. Pozyskasz link z og艂oszenia, a czasami biura karier pisz膮 o tym jacy studenci gdzie pozyskali prac臋 i tutaj te偶 mo偶esz pozyska膰 link.

83. Twoje logo

Sprawdzaj czy je艣li Twoje logo jest umieszczane na jakiej艣 stronie to czy zawiera link do Ciebie np. ze wzgl臋du na to, 偶e jeste艣 sponsorem, organizatorem jakiego艣 eventu. Do weryfikacji tego na wi臋ksz膮 skal臋 mo偶esz wykorzysta膰 Google images.

84. Skupowanie stron

Je艣li znalaz艂e艣 ciekaw膮 stron臋 w swojej bran偶y, ale nie jest ju偶 ona od d艂u偶szego czasu aktualizowana skontaktuj si臋 z jej w艂a艣cicielem, aby j膮 odkupi膰. Je艣li b臋dziesz j膮 dalej aktualizowa艂 zdob臋dziesz nowych czytelnik贸w i sam b臋dziesz m贸g艂 linkowa膰 do swojej strony pozycjonowanej t臋 traktuj膮c jako jej zaplecze.

Pozyskiwanie link贸w z Social Media

85. Stw贸rz Fanpage

Dla swojej strony internetowej warto, aby艣 utworzy艂 dodatkowe strony w social media. Przyk艂adowo w Google + mo偶na utworzy膰 tak膮 stron臋 i Facebook te偶 daje tak膮 mo偶liwo艣膰 tworzenia tzw. fanpage.  Na tych stronach mo偶esz informowa膰 o nowych artyku艂ach z Twojej strony, o sprawach zwi膮zanych ze stron膮, firm膮. Na facebooku mamy mo偶liwo艣膰 pokazania firmy z bardziej przyjaznej strony, 艂atwiej jest te偶 udost臋pnia膰 informacj臋 np. o nowych artyku艂ach na Twojej stronie dzi臋ki czemu szybciej mog膮 zyska膰 rozg艂os, co mo偶e pom贸c w pozyskiwaniu do niej link贸w.

U mnie fanpage zast膮pi艂 kana艂 rss, kt贸ry ca艂y czas jest, ale liczb膮 subskrybent贸w stale si臋 zmniejsza, a fan贸w na fb zwi臋ksza.

86. Linki z profili social media

Je艣li ju偶 korzystasz z serwis贸w Social Media, budujesz od miesi臋cy sw贸j wizerunek koniecznie pami臋taj, aby umie艣ci膰 w nich informacj臋 o Twojej stronie internetowej.

87. Przyciski Social Media

Je艣li chcesz, aby czytelnicy Twojej strony udost臋pniali informacj臋 o artyku艂ach jakie na niej publikujesz to koniecznie im to u艂atw umieszczaj膮c na nich odpowiednie przyciski. Wiele stron mimo posiadania stron fanowskich w social media, na swoich stronach nie posiadaj膮 przycisk贸w do udost臋pniania artyku艂贸w.

Dzi臋ki temu prostemu zabiegowi mo偶esz bardzo szybko znacznie zwi臋kszy膰 zasi臋g docierania ze swoimi artyku艂ami do nowych czytelnik贸w, a to mo偶e prze艂o偶y膰 si臋 po艣rednio, lub nawet bezpo艣rednio na pozyskanie link贸w.

Ps. B臋d臋 wdzi臋czny jak udost臋pnisz za pomoc膮 przycisk贸w, kt贸re wida膰 na g贸rze i dole artyku艂u ten artyku艂 swoim znajomym 馃檪

88. Reklamuj swoje posty

Je艣li chcesz dotrze膰 do wi臋kszej liczby os贸b koniecznie zainwestuj w reklam臋 posta na facebooku. Czasami zaledwie kilkana艣cie z艂 pozwoli Ci wy艣wietli膰 reklam臋 kilku czy kilkudziesi臋ciu tysi膮com os贸b.

Konkurencja te偶 Ci pomo偶e w pozyskaniu link贸w

89. Wsp贸lne linki konkurencji

Je艣li chcesz znale藕膰 艂atwe do pozyskania linki w Twojej bran偶y, sprawd藕 linki Twojej konkurencji i zr贸b list臋 tych, kt贸re si臋 powtarzaj膮. Je艣li kilka os贸b posiada link z tego samego 藕r贸d艂a bardzo mo偶liwe, 偶e jego pozyskanie b臋dzie do艣膰 proste. Oczywi艣cie dla swojej strony wybieraj tylko te najlepsze.

90. Monitoruj linki konkurencji

Regularnie monitoruj linki Twojej konkurencji analizuj膮c raporty majestic, lub ahrefs, albo te偶 zak艂adaj膮c alerty w Google alerts. B臋dziesz trzyma艂 r臋k臋 na pulsie i wiedzia艂 jakie linki pozyskuj膮.

91. Podkradaj linki konkurencji

Za ka偶dym razem gdy publikujesz nowy artyku艂 wpisz fraz臋 nawi膮zuj膮c膮 do niego w Google, zbierz wyniki top 10, sprawd藕 ich linki i napisz do os贸b, kt贸re do nich linkowa艂y.

Pozyskiwanie link贸w poprzez optymalizacj臋 strony

92. B艂臋dy 404

Monitoruj na bie偶膮co b艂臋dy 404 na Twojej witrynie chocia偶by z pomoc膮 Google Webmaster Tools i r贸b z nich przekierowania na pokrewne strony. Szczeg贸lnie w przypadku sklep贸w internetowych gdzie produkty stare znikaj膮 warto robi膰 przekierowania do produkt贸w podobnych, kategorii…

93. Strony z najwi臋kszym autorytetem

Sprawd藕, kt贸re podstrony w obr臋bie Twojej witryny ciesz膮 si臋 najwi臋kszym autorytetem i podlinkuj z nich te na kt贸rych wypozycjonowaniu zale偶y Ci najbardziej.

94. Linkowanie tre艣ci

Zadbaj o odpowiednie podlinkowanie zawarto艣ci strony pomi臋dzy sob膮. Je艣li piszesz artyku艂 o jakiej艣 tematyce, a wcze艣niej opublikowa艂e艣 ju偶 inny nawi膮zuj膮cy do niego wspomnij o nim. Je艣li w swoim sklepie masz produkty pokrewne to podlinkuj je pomi臋dzy sob膮.

95. Okruchy chleba

Bread crumbs czyli okruchy chleba to 艣cie偶ka jak膮 pod膮偶a u偶ytkownik strony najcz臋艣ciej wykorzystywana w serwisach e-commerce np. strona g艂贸wna > kategoria > podkategoria > produkt. To pozwoli Ci na podlinkowanie i lepsze pozycjonowania kategorii Twoich produkt贸w.

Inne metody pozyskiwania link贸w

96. W艂asne zaplecze

W艂asne zaplecze to nasze inne strony powi膮zane tematycznie z witryn膮 pozycjonowan膮, kt贸re b臋d膮 do niej linkowa艂y. Wiele os贸b w艂asne zaplecze kojarzy ze spamem, jednak mam tu na my艣li tworzenie warto艣ciowych stron. To do艣膰 droga i zaawansowana technika stosowana w przypadku bardziej konkurencyjnych bran偶.

97. Katalogi stron

Kiedy艣 ca艂e seo potrafi艂o si臋 opiera膰 na katalogowaniu, teraz jednak co raz wi臋cej os贸b z niego zupe艂nie rezygnuje ze wzgl臋du na masowe ich powstawanie w艂a艣nie na potrzeby seo. Polecam korzysta膰 ze znanych (wp, onet, gazeta…), p艂atnych, moderowanych i najlepiej tematycznie powi膮zanych katalog贸w z Twoj膮 witryn膮, wtedy mo偶esz liczy膰 nie tylko na link, ale i ruch, a i pojawienie si臋 Twojej strony w zbiorach katalogu mo偶e okaza膰 si臋 po偶yteczne dla jej u偶ytkownik贸w.

98. Og艂oszenia

W internecie ca艂y czas jest mn贸stwo serwis贸w, kt贸re pozwalaj膮 na publikacj臋 og艂osze艅. Znajd藕 serwisy og艂oszeniowe w swojej bran偶y i wybierz te, kt贸re pozwalaj膮 na umieszczenie og艂oszenia na sta艂e i nie b臋d膮 go usuwa艂y co 30 czy 90 dni.

99. U艂atw linkowanie

Pod ka偶dym artyku艂em umie艣膰 kod iframe z kodem linku, aby u艂atwi膰 linkowanie osobom, kt贸re mog膮 nie zna膰 html’a, a tym co znajd膮 i tak to przyspieszy o kilka sekund podlinkowanie.

100. Wygas艂e domeny

Znajd藕 wygas艂e domeny powi膮zane tematycznie z Twoj膮 witryn膮, dobrze podlinkowane i sprawd藕 jakie tre艣ci by艂y na nich publikowane. Napisz teksty o tej samej tematyce tylko ciekawsze i wy艣lij e-mail do ludzi, kt贸rzy wcze艣niej je linkowali prosz膮c o linka.

101. Wikipedia

Je艣li prowadzisz naprawd臋 warto艣ciow膮 stron臋 mo偶esz postara膰 si臋 o link z Wikipedii. By膰 mo偶e wyda Ci si臋 to nierealne, ale jeden z moich klient贸w taki link pozyska艂.

Podsumowanie

Rand Fishkin Don't build links. Build relationshipsMam nadziej臋, 偶e nie przeskoczy艂e艣 do ko艅ca :), a zapozna艂e艣 si臋 ze wszystkimi metodami pozyskiwania link贸w i nie omieszkasz ich wykorzysta膰 w swojej strategii promocji.

Pami臋taj, 偶e je艣li chcesz uzyska膰 najlepszy efekt, dobro czytelnika, a wi臋c jako艣膰 tego co dostarczasz b臋dzie najwa偶niejsza.

Wybieraj te techniki, kt贸re lubisz, kt贸re sprawiaj膮 Ci przyjemno艣膰, a uzyskasz du偶o lepszy efekt gdy w艂o偶ysz w to serce.

B膮d藕 mi艂y, przyjazny wobec innych nawet je艣li odm贸wi膮 Ci wsp贸艂pracy, aby nie pali膰 za sob膮 most贸w. Dzi臋kuj je艣li Ci臋 linkuj膮, pisz膮 o Tobie, wspominaj膮, chwal膮. Dbaj o dobre relacje z ludzmi, a to z pewno艣ci膮 pomo偶e Ci w Twojej strategii.

Oczywi艣cie to z pewno艣ci膮 nie s膮 wszelkie mo偶liwe metody pozyskiwania link贸w, bo jak wspomnia艂em na pocz膮tku ka偶da z bran偶 mo偶e mie膰 swoje charakterystyczne metody o kt贸rych ja mog臋 nie wiedzie膰.

I na koniec pi臋kny cytat z kt贸rym si臋 zgadzam w 100% by Rand Fishkin “Don’t build links. Build relationships.” czyli “Nie buduj link贸w. Buduj relacje.”

Osoby zainteresowane wdro偶eniem tego typu metod, kt贸re wypisa艂em powy偶ej zapraszam na do mojej grupy szkoleniowej “Top Seo Master Class” tutaj >>

A je艣li przera偶a Ci臋 samodzielne wdra偶anie seo w Twojej firmie to zajrzyj na moj膮 stron臋 z ofert膮 pozycjonowania stron >>.

Pro艣ba do Ciebie

Mam co Ciebie drobn膮 pro艣b臋. Prze艣lij prosz臋 linka swoim znajomym, udost臋pnij na facebooku, w G+ czy na Twitterze link do zestawienia tych wszystkich metod pozyskiwania link贸w, je艣li my艣lisz, 偶e ktokolwiek z Twoich znajomych m贸g艂by zechcie膰 to przeczyta膰. Dzi臋ki za pomoc!

Niespodzianka – PDF

Je艣li chcesz pobra膰 powy偶sze zestawienie w 1 pliku PDF (23 strony) to kliknij w poni偶szy przycisk i udost臋pnij informacj臋 o tym artykule na facebooku, lub twitterze.

Co s膮dzisz o powy偶szych metodach? Podobaj膮 Ci si臋? Korzystasz z nich? A mo偶e czego艣 tutaj jeszcze zabrak艂o? Zostaw poni偶ej sw贸j komentarz!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.6/5 (40 votes cast)
101 metod pozyskiwania link贸w White Hat Seo, 4.6 out of 5 based on 40 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

154 komentarze

napisz komentarz
  • Witaj!
    Interesuj膮ce porady, jednak czy m贸g艂by艣 wyja艣ni膰 niejasn膮 dla mnie kwesti臋 – jak dzia艂a ruch na blogu?
    Je艣li jest strona – a blog nazwany inaczej mimo to s膮 na tym samym serwerze – blog wspiera ruch domeny (strony)?

      • Mam serwer, na nim 3 strony www.
        Aktualnie interesuje mnie strona, kt贸ra ma tak膮 sam膮 nazw臋 jak serwer, ale jest z rozszerzeniem .eu (btw. jest jakikolwiek istotny zwi膮zek nazwy serwera z domen膮?) Strona nie jest zrobiona w wordpress, 偶eby po prostu j膮 rozszerzy膰.
        Pytanie jak podczepi膰 pod to blog’a?

        Na pewno by艂oby mi 艂atwiej tutaj pe艂nymi nazwami pisa膰, ale podejrzewam, 偶e to nieeleganckie 馃槈

  • Tak czytam i czytam i w sumie to musia艂bym nic innego nie robi膰 aby pozyskiwa膰 linki z ca艂kowicie zadbanych, moderowanych stron, blog贸w itd. Na pewno du偶o czasu musimy na to po艣wi臋ci膰 aby zuska膰 link warto艣ciowy.

  • Dzi臋ki S艂awek, wpis bardzo warto艣ciowy. Mam jednak pytanie…Moja firma by艂a sponsorem pewnego wydarzenia w 2018 r. Wydarzenie to zosta艂o opisane przez redakcj臋 portalu internetowego. Czy jest szansa, 偶e podlinkuj膮 mi nazw臋 firmy, je艣li zwr贸c臋 si臋 do nich z tak膮 pro艣b膮 po up艂ywie roku? Jak mam to argumentowa膰? Napisa膰 wprost, 偶e w ten spos贸b pozyskam warto艣ciowy linki do mojej witryny 馃檪 ? B臋d臋 wdzi臋czna za odpowied藕 馃檪

    • Szczerze w膮pi臋, aby chcia艂o im si臋, ale mo偶esz spr贸bowa膰.

      Ja bym powiedzia艂, 偶e to u偶yteczne dla ich czytelnik贸w, 偶e nie musz膮 przechodzi膰 do Google, by znale藕膰 Twoj膮 firm臋, bo u nich znajd膮 link, kt贸rego potrzebuj臋. Ich artyku艂 b臋dzie bardziej kompleksowy 馃檪

      • Dzi臋ki za odpowied藕 馃檪 My艣la艂am o takiej argumentacji, ale stwierdzi艂am 偶e ten wpis jest ju偶 na tyle archiwalny, 偶e raczej czytelnicy na niego nie trafi膮, wi臋c redakcja tego “nie 艂yknie” 馃槈 Mimo to, spr贸buj臋 i dam zna膰 jak si臋 uda. Pozdrawiam.

  • Zastanawia mnie wp艂yw redirect na przekazywanie mocy, np disqus od niedawna zacz膮艂 to robi膰. Jaki to ma wp艂yw na seo? Ile jest warty taki link?

    • Tomku wi臋kszo艣膰 takich obszerniejszych artyku艂贸w nie pisze “z buta”.

      To trwa jakie艣 2-3 tygodnie, bo oczywi艣cie poza pisaniem robi臋 jeszcze mn贸stwo innych rzeczy. Dlatego te偶 artyku艂y pojawiaj膮 si臋 tak rzadko.

      Wol臋 jednak napisa膰 raz w miesi膮cu kawa艂 mi臋sa, z kt贸rego ludzie b臋d膮 mogli wynie艣膰 mn贸stwo wiedzy, ni偶 produkowa膰 kilka razy w tygodniu newsy czy artyku艂y, kt贸re tylko ugryz膮 z jednej strony dany temat.

Pozostaw odpowied藕 Slawomir Gdak Cancel Reply

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie polityki prywatno艣ci.

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.