Page Rank wreszcie zniknął!
Czym był Page Rank?
Page Rank był jedynym oficjalnym wskaźnikiem wartości strony od Google, dlatego dla wielu był bardzo ważny. Jego skala wynosiła 0-10 i z reguły był on prezentowany w formie zielonego paska (10 to już ogromne znane na całym świecie firmy). Czym strona posiadała więcej dobrej jakości linków tym wyższy miała Page Rank.
Po co komu Page Rank?
Dopóki Page Rank był regularnie aktualizowany był rzeczywiście bardzo wartościową informacją dla nas o wartości strony w oczach Google.
Dla wielu była to tylko karta przetargowa w sprzedaży domeny czy linków z niej. Allegro i inne serwisy były wręcz zalane ofertami zakupu linków z domen o wartości PR… Ciekawe na co teraz się przerzucą 🙂
Niestety w momencie gdy aktualizacje zaczęły co raz rzadziej się pojawiać, a w 2013 zupełnie ich zaprzestano wykorzystywano go tylko w celu sprzedaży linków 🙂 Swoją drogą mój blog miał PR5.
Co się stało z Page Rank?
8 marca zapowiedziano zniknięcie Page Rank i 15 kwietnia oficjalnie zniknął. Jako, że nie był już od dawna aktualizowany to dobrze, że dostał usunięty, bo tylko wprowadzał wiele osób w błąd.
Page Rank zniknął dla użytkowników i nie jest już wyświetlany, jednak cały czas istnieje i Google go wykorzystuje w algorytmie ustalania rankingu.
Tez sie z tego ciesze. Teraz trzeba walczyc o inne parametry tj. TF czy CF budujac wartosciowe zaplecze i szukac dobrych miejscowek. Na allegro wciaz sa oferty linkow ze stron z PR ciekawe co na to ich zespol sprawdzajacy oferty – zaspal?
Dokładnie. Zastanawiam się, czy oferta typu sprzedam link na stronie z pagerank 10 lub 11 (ha ha) byłby hitem.
I nadal śpi,nic z tym fantem nie robią
Sądzę, że minie jeszcze sporo czasu zanim z Allegro znikną takie oferty. Korzystają z nich osoby które mają nikłą wiedzę na temat SEO i raczej nieprędko zrozumieją, że Page Rank to historia. Tak jest im przecież łatwiej. Po co mają się zagłębiać w analizę strony, ocenę jakości domeny, jak mogą przeczytać że w ogłoszeniu sprzedają linki PR9 i kliknąć Kup Teraz 🙂 Nie ma się też co dziwić sprzedającym – dopóki jest na to popyt, do tego czasu będą osoby które dostarczają tego typu przeterminowane opisy aukcji.
Super wiadomość Sławku! No dobra a co teraz maja zrobić Ci którzy tak namiętnie sprzedają super link z dużym PR 😀
Zgadzam się – usunięcie PR to dobra decyzja skoro i tak nie był już aktualizowany.
Ciekawi mnie w sumie dlaczego zaniechano aktualizacji tego wskaźnika…
Ps. Jak będziesz miał chwilę Sławku może dokonasz szybkiej moderacji w katalogach 😉 i chyba w ofercie trzeba będzie usunąć informację o PR 😀
Słuszna uwaga Michał 🙂
Sławku, chyba nie odpowiedziałeś temu, komu miałeś 😉
Podpinając się jednak pod wypowiedź Łukasza, ciekaw jestem jak zareagują na to firmy, które od dłuższego czasu “wciskają” (tak, nie proponują – wciskają) swoje katalogi podkreślając ich wysoki Page Rank. Nie muszę mówić które firmy mam na myśli, bo chyba każdy wie 😉
Pozdrawiam!
A co w zamian za PR?
W zamian Google nic nie daje 🙂
Wraz z oficjalnym końcem Page Ranku zakończyła się pewna epoka SEO, w której każdy patrzył się kto ma dłuższy… pasek.
Bardzo dobrze, że tak zdecydowano, ponieważ do dzisiaj ten mityczny pasek był dla niektórych wciąż zagadką i niepewnym drogowskazem pod kątem jakości innych stron. Ciekawa dlaczego tak późno zostało to uczynione.
Też mnie dziwiło, że aż tyle zwlekali skoro i tak nie aktualizowali.
zgadzam się ze dobrze ze ten model poszedł wreszcie do kosza.
Dobrze, że dodałeś, że jednym z czynników rankingowych nadal pozostaje, a to znaczy, że jednak jakieś znaczenie ma. Faktem jest, że bardzo często strony o relatywnie wysokich wskaźnikach mają też wyższy PR.
Czy kierować się TF? Znam osoby w branży, które twierdzą, że to jest barzo dobry przykład wskaźnika kompletnie bez znaczenia. Alexa w Polsce? Chyba też nie koniecznie. Ale jednak czymś kierować się trzeba, bo przecież nie każdą stronę weźmiemy pod dokładną lupę…
Może to jest przyczynek do dyskusji, który wskaźnik (wskaźniki) są obiektywnie najlepsze?
Pozdrawiam wszystkich. Ciebie Sławku, oczywiście też 🙂
Ja mam swoje typy 🙂
Patrząc na PR z perspektywy zwykłego użytkownika – jak on ma ocenić wartość strony- dodać do tego katalogu czy nie? Blog można ocenić po treści, a na przykład katalog. Tę wiedzę posiadają tylko profesjonaliści- gdzie tego szukać- to dla zwykłego zjadacza chleba czarna magia.
No brawo. Tyle lat się z tym PR męczyłem bo jak wspomniano w artykule wprowadzał tylko w błąd jak przestał być aktualizowany.
Dobrze, że zniknął. Teraz nie będzie już ofert typu super wpis w katalogu z PR8, który ewidentnie miał kradziony pagerank z innej strony. Myślę, że teraz ważniejszy będzie wysoki wskaźnik MozRank.
Czyli jednak nie zniknął… 🙂 Skoro google używa go dalej w swoich algorytmach
I dobrze bo ciągle dostawalem maile typu super promocja 10 linków pr 9 za 10 zł ( swoją drogą ciekawa sprawa skąd je brali). PR wprowadzał w błąd sporo osób i z tego co wiem niektóre serwisy z USA w aukcjach wskazywały nawet fake pr przy domenach.
Na pewno PR zastąpi TR, MoZ, Ahrefs, wiek witryny, ilość odwiedzin i wiele innych współczynników. Może jest albo powstanie algorytm, który bierze wszystko pod uwagę i ocenia stronę ?
Taka zmiana to nie zmiana… albo czegoś nie rozumiem.
Page rank od dawna nie jest regularnie aktualizowany – to wszyscy wiemy. Nie będzie wyświetlany – ok. Google jednak wciąż bierze go pod uwagę. Czyli page rank dalej jest istotny, tylko nie wyświetlane. Ale czy jeśli coś nie jest pokazywane, to nie istnieje i nie jest istotne? Wątpię…
Niestety każdy współczynnik do oceny wartości linka można oszukać mniej bardziej 😉
Wskaźnik, który od Dłuższego czasu się nie zmieniał, dobrze że znikł, przynajmniej dla konsumentów 😉
To że naciąganie było z tym PR to fakt ale mi dawał wstępną darmową wskazówkę czy dana strona sobą coś reprezentuje a tak zostaje mi z darmowych tylko Alexa
Ale nie był aktualizowany od lat więc tak realnie dawał Ci nieprawdziwe informacje.
W praktyce nie do końca go już nie ma, tak jak Pan napisał – Google cały czas go wykorzystują.
Trochę szkoda tego wskaźnika bo zwykły Kowalski przeglądaczy strony www miał podgląd czy strona jest wartościowa a teraz taka wiedza będzie głównie dla wybranych.
W niektórych narzędziach można jeszcze sprawdzić PageRank. Wiele stron ma jeszcze widoczny PR taki jaki miało, ale też coraz więcej ma PR=0 lub brak.
Pytanie czy to kwestia narzędzi, które mają swoją bazę historycznych pagerangów czy Google usuwa to na bieżąco ?
a jak odnosić się do “Ahrefs rank”? Ma on jakąś wartość czy jest bo jest?
Nigdy go nie analizowałem.
Czyli de facto, to że zniknął PR tak naprawdę o niczym nie świadczy, bo google i tak się nim będzie dalej kierował w swoich algorytmach. Czyli po staremu, tylko po cichu 😉
Podobno tak.Ale czy na pewno? Tego to raczej się nie dowiemy
Zniknął, a jednak nie zniknął… dziwne to trochę ;p Bo jakby nie było piszesz, że Google nadal z niego korzysta. To takie wsunięcie tej kwestii pod dywan i dla wtajemniczonych jedynie. Chociaż u mnie IE jeszcze sprawdza PR i pokazuje.
Gdaq, istniały wcześniej podobne algorytmy do PageRank? Powstał na bazie udoskonalonych algorytmów? Czy było to nowo narodzone dziecko Googla?
Co za różnica, jeśli i tak już nie mamy do niego dostępu 🙂
moim zdaniem on dalej jest brany pod uwagę