[metaslider id=11287] WhitePress źródło dobrej jakości linków i nie tylko | SEO Blog [huge_it_slider id='1']

WhitePress źródło dobrej jakości linków i nie tylko

O to “skąd w obecnych czasach najlepiej pozyskiwać linki” czytelnicy pytają mnie od dawna przez e-mail, na facebooku, skype… to pytanie non stop do mnie wraca. Większość osób cały czas myśląc o linkowaniu widzi tylko precle i katalogi, które obecnie mogą być niebezpieczne. Ja na blogu już jakiś czas temu opisałem aż “101 konkretnych metod pozyskiwania linków White Hat Seo” także możliwości są duże.

Dzisiaj zajmę się jedną z bardziej lubianych przeze mnie metod pozyskiwania linków czyli artykułami gościnnymi. Nie jest ona może zbyt prosta i szybka, ale potrafi nie tylko podnieść pozycje strony, ale ściągnąć dobrze stargetowany ruch i potencjalnych klientów. Są to naturalne, dobre linki z treści serwisów powiązanych tematycznie.

Dzisiaj dowiesz się jak kilkukrotnie przyspieszyć korzystanie z niej dzięki platformie WhitePress, uznawanej za największą platformę content marketingową w Polsce w której 70% udziałów w 2016 roku wykupiła Grupa NetSprint.

Poza moją opinią w sekcji komentarze poznasz też opinie o WhitePress innych osób korzystających z systemu.

 

WP potrafi wspierać też działania biura prasowego, a także współpracy z influencerami, natomiast dzisiaj zajmę się wyżej wspomnianymi artykułami gościnnymi.

Jak piszą autorzy platformy WhitePress “Przede wszystkim jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcami i wydawcami. Na dzisiaj podstawową usługą, w której pośredniczy jest publikacja artykułów sponsorowanych, notek prasowych i treści content marketingowych.”

Czyli nie jest typowe narzędzie do działań seo, aczkolwiek jak autorzy piszą, ponad połowa publikacji jest robiona pod seo. Jest to narzędzie marketingowe do promocji witryny.

Jak działa WhitePress?

Jeśli chcesz rozpocząć współpracę zarejestruj się tutaj >> wypełniając krótki formularz i potwierdź rejestrację klikając w link z e-maila.

Platforma jest pośrednikiem pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą. Wydawcy dodają swoją stronę do serwisu jest ona weryfikowana pod względem jakości serwisu, oceny merytorycznej, wyglądu, odwiedzalności… natomiast zainteresowani reklamodawcy mogą publikować swoje artykuły na tych blogach.

W artykule “Ile w obecnych czasach kosztuje link?” aby pokazać ile naprawdę czasu zajmuje pozyskanie przykładowego linka z artykułu gościnnego wypisałem aż 11 kroków. Większość tych kroków przejmuje WhitePress np. wyszukanie blogów z danej branży, ocena jakości blogów, zebranie parametrów seo, kontakt z wybranymi właścicielami blogów, ustalenie kosztów publikacji… jest tego naprawdę mnóstwo!

W WP jest to dużo prostsze i szybsze, co przy dziesiątkach publikacji miesięcznie pozwala zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu.

Zaczynasz od zlecenia napisania artykułu przez dziennikarza whitepress, lub sam go dodajesz. Po jego akceptacji z bazy wybierasz serwis na którym chcesz opublikować artykuł, wnosisz opłatę i po około 2-3 dniach publikacja jest gotowa 🙂

Dodajemy stronę do WhitePress w celu jej promocji

Po zalogowaniu się na konto kliknij “Reklamodawca” > po prawej stronie czerwony przycisk “Dodaj stronę internetową”

Sekcja Serwis

W tym miejscu zobaczysz krótki formularz gdzie podajesz adres promowanej strony, nazwę projektu.

Sekcja artykuły sponsorowane

Następnie w sekcji “Artykuły sponsorowane” określasz tematykę portali na których będziesz umieszczał artykuły to bardzo pomaga później w ich poszukiwaniu, bo tutaj możesz określić na raz kilka tematyk, natomiast później w wyszukiwarce już tylko 1.

Sekcja artykuły eksperckie

W tym miejscu określasz tematykę serwisów, która będzie zainteresowana publikacją Twoich artykułów eksperckich czyli bezpłatnych.

whitepress jak dodać stronę

Na końcu możesz też zdefiniować stałą stopkę, która będzie się pojawiać we wszystkich artykułach tego projektu.

Artykuły eksperckie

To właśnie od tej funkcjonalności WhitePress rozpoczął swoją działalność.

whitepress gościnne artykuły eksperckie

Jak widzisz na powyższym screenie w sekcji eksperckie art. gościnne możesz:

  1. dodać treść nowego artykułu,
  2. zamówić napisanie nowego artykułu,
  3. sprawdzić bazę poszukiwanych tematów,
  4. zobaczyć listę Twoich nieaktywnych artykułów,
  5. zobaczyć listę artykułów oczekujących na publikację,
  6. sprawdzić listę artykułów opublikowanych,
  7. wygenerować raport publikacji.

Artykuły eksperckie są to wysokiej jakości artykuły gościnne w których autor może umieścić link. Taki link musi znajdować się w stopce i nie może być reklamowy. Zdarzało mi się w stopce dodać informację np., że zapraszam do “najlepszego sklepu… ” i przez to artykuł nie został zatwierdzony.

Po zatwierdzeniu artykułu czeka on na pobranie przez wydawcę. Możesz określić swoje kryteria kto może opublikować dany artykuł poprzez ustalenie:

  • minimalnej liczby unikalnych użytkowników miesięcznie,
  • trust flow,
  • oceny merytorycznej,
  • oceny wizualno technicznej
  • i rodzaj portalu.

1 artykuł może trafić tylko do 1 wydawcy.

W tym przypadku wydawca nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia, a opłata 15 zł (manipulacyjna dla serwisu) może być poniesiona przez Ciebie, lub też możesz wymagać jej wniesienia od wydawcy. Ja tę opłatę zawsze biorę na siebie. Dla Ciebie to możliwość pozyskania bezpłatnie linka, a dla wydawcy otrzymania bezpłatnego artykułu do swojego serwisu, czy też zasilenia zaplecza nowym contentem.  Win win 🙂

Tutaj drobna uwaga, że niestety, ale przy publikacjach eksperckich opłatę manipulacyjną płacimy zawsze pojedynczo. Czyli przy 10 publikacjach musimy wykonać 10 oddzielnych przelewów, co bywa upierdliwe.

Warto zaznaczyć, że nie są to artykuły kupowane, są one bez frazy w anchorze zatem są one zgodne z wytycznymi Google. Tworzysz świetną publikację, którą wydawca po prostu umieszcza na swoim serwisie.

Może miałem zbyt duże wymagania co do serwisów wydawców mających publikować moje artykuły, może to kwestia branży, ale sporo artykułów, które chciałem publikować niestety nie była publikowana. W ostatnim czasie przygotowaliśmy długie, naprawdę konkretne artykuły i czekają na swoją kolejkę, ale zdarzały się przypadki w których np. uzyskałem bezpłatną publikację na serwisie z TrustFlow 37, PA 49. Co ciekawe w tym serwisie można też wykupić publikację artykułu gościnnego za blisko 200 zł 🙂

Jeśli interesują Cię takie publikacje to najlepiej, żebyś zajrzał do “Eksperckie art. gościnne” > “Baza poszukiwanych tematów” i sprawdził jakie tematy wydawcy są zainteresowani opublikować, aczkolwiek nie jest tego zbyt wiele, bo obecnie na ponad 3800 serwisów poszukiwanych jest raptem 40 artykułów.

Podsumowując te artykuły są stworzone do promocji stron i dla osób, które chcą pozyskać naturalne linki.

Artykuły płatne

W serwisie WhitePress możesz też publikować artykuły sponsorowane czyli płatne. W przeciwieństwie do bezpłatnych masz pełną dowolność stosowania anchorów, umiejscowienia linka w treści czy też miejsca publikacji artykułu.

Jak widzisz na powyższym screenie w sekcji artykuły płatne możesz:

  1. dodać treść nowego artykułu,
  2. zamówić napisanie nowego artykułu,
  3. zobaczyć portale w których możesz opublikować swój artykuł,
  4. przejrzeć bazę gotowych artykułów do publikacji,
  5. sprawdzić listę artykułów, które są w trakcie publikacji, lub już zostały opublikowane,
  6. wygenerować raport publikacji.

Dodawanie artykułu gościnnego

Artykuł tak jak poprzednio piszesz sam, lub zlecasz jednemu z 60 copywriterów współpracujących z WhitePress.

Koszty pisania artykułów nie są tanie, bo za artykuł:

  • podstawowy na 2000 znaków zapłacisz 50 zł netto,
  • bardziej rozbudowany na 3000-35000 znaków 75 zł netto,
  • specjalistyczny napisany przez dziennikarza z danej branży na 3500 znaków 150 zł netto,
  • premium napisany przez dziennikarza z danej branży + przykłady, zdjęcia na 5000 znaków za 250 zł netto,
  • premium plus napisany przez dziennikarza z danej branży + przykłady, zdjęcia, ilustracje, wykresy, zrzuty na minimum 8000 znaków za 625 zł netto.

Z pewnością mnóstwo osób korzysta z tej możliwości, bo to jeszcze bardziej przyspiesza cały proces współpracy z WhitePress, natomiast ja zlecam to moim copywriterom.

Podczas dodawania artykułu należy uwzględnić:

  1. tytuł,
  2. wstęp,
  3. zdjęcie, które będzie się pojawiało przy artykule,
  4. treść odpowiednio sformatowana, która może zawierać zdjęcia, obrazki, linki,
  5. określenie czy linki mają być dofollow, nofollow,
  6. określenie czy tekst jest notką prasową,
  7. dodatkowy załącznik w formacie pdf, jpg, png (opcjonalnie),
  8. jest też miejsce na określenie dodatkowych uwag do wydawcy (opcjonalnie),
  9. możesz też zaznaczyć opcję śledzenia ruchu, aby mieć dostęp do statystyk (opcjonalnie).

Po dodaniu artykułu oczekuje on na weryfikację. Najczęściej zajmuje to od kilku minut do kilku godzin.

Po zatwierdzeniu artykuł otrzymuje on status “Oczekuje na publikację” czyli jest gotowy do publikacji na wybranym przez Ciebie portalu. Na każdym etapie otrzymujesz e-maile co konkretnie i kiedy dzieje się z artykułem, także trzymasz rękę na pulsie.

Wybór serwisu do publikacji artykułu gościnnego – tu się dzieje cała magia

Baza 3900 portali gotowych do publikacji Twojego artykułu to kluczowy element tego serwisu i bez niego nie miałby prawa bytu. Liczba portali cały czas jest zwiększana i bardzo dobrze, bo moje potrzeby też rosną 🙂

Aby dobrze korzystać z takiej bazy niezbędna jest dobra wyszukiwarka w którą WhitePress został wyposażony.

Najpierw wybierasz czy chcesz przeglądać wszystkie portale, czy te zgodne z tematykami Twojego serwisu (wspominałem o tym na początku, aby ją określić) czy też wybrać jakąś 1 konkretną tematykę z której portale będziesz przebierać.

Od razu możesz też określić jaki budżet chcesz przeznaczyć na publikację 1 artykułu.

Jeśli tego Ci mało to możesz skorzystać z zaawansowanych kryteriów wyszukiwarki.

wyszukiwarka serwisów internetowych do publikacji artykułów gościnnych

Jak widzisz na powyższych screenie możesz określić:

  1. popularność,
  2. ocenę merytoryczną,
  3. ocenę techniczno-wizualną,
  4. kilka parametrów seo jak: Page Authority, MozRank, MozTrust, Trust Flow, Citation Flow, liczba linków, Ahrefs Domain Rating, Ahrefs Page Rating, Ahrefs Domain RD, Ahrefs Page RD,
  5. rodzaj portalu: “dowolny”, “Ogólnoinformacyjny – cała Polska”, “Tematyczny – cała Polska”, “Ogólnotematyczny – regionalny”, “Tematyczny – regionalny”, “Blog”, “Inne”,
  6. czy portal zezwala na śledzenie ruchu,
  7. czy jest wymagane zdjęcie,
  8. czy mają się wyświetlać serwisy wielotematyczne,
  9. oferty gdzie to wydawca pisze artykuł,
  10. czy mają się wyświetlać portale gdzie była już publikacja (drobnostka, a bardzo ułatwia życie :),
  11. pokazywanie tylko moich ulubionych czyli np. zweryfikowanych przez Ciebie już jako sprawdzone,
  12. tylko z linkami dofollow,
  13. wybór grupy docelowej,
  14. rodzaj linków: “dowolne”, “Tylko linki brandowe, URL, nawigujące, graficzne”, “Także linki mieszane (częściowo EML)”, “Wszystkie linki, w tym EML”,
  15. oznaczenia artykułów – czy są dodatkowo oznaczane czy też nie.

Dla mnie ta wyszukiwarka jest naprawdę genialna, kawał dobrej roboty! Każdy niezależnie od potrzeb powinien znaleźć parametry jakich potrzebuje. Pisałem ostatnio nawet do Reach Bloger, że też powinni ją sobie tak rozbudować 🙂

Dzięki tym parametrom w kilka sekund jesteś w stanie przeszukać całą bazę blisko 4 tyś serwisów i wybrać z niej te, której najbardziej mi pasują.

Szczególnie cieszy mnie tutaj podanie parametrów seo, bo zazwyczaj taką listę robiłem ręcznie powiedzmy z 50 blogów i sprawdzałem w każdym narzędziu oddzielnie każdy z tych parametrów, a to było mnóstwo roboty, po czym najczęściej zostawały mi raptem 2-3 blogi.

Wylistowanie serwisów do publikacji wpisów gościnnych

Po wyszukaniu Twoim oczom ukaże się przejrzysta lista serwisów z najważniejszymi informacjami jak liczba miesięcznych użytkowników, Trust Flow, Domain Rating, oceny, cena i parametry seo. Dodatkowo możesz też zapoznać się z opisem serwisu i uwagami dotyczącymi publikacji.

lista serwisów gotowych do publikacji artykułów gościnnych

Po wybraniu serwisu klikasz “Zobacz oferty”. Wbrew pozorom wyświetlana cena nie zawsze jest kwotą ostateczną tzn. bywają różne warianty oferty. np. podana cena dotyczy publikacji tylko w wybranej kategorii i z linkiem bez frazy kluczowej, a jeśli chcesz mieć publikację na stronie głównej i anchor z frazą to już musisz zapłacić więcej. Nie wszędzie, ale w wielu serwisach są różne warianty ofert, w tym także takie gdzie wydawca pisze za Ciebie artykuł.

Po wybraniu oferty, albo przechodzisz do koszyka i płatności, albo dodajesz kolejne serwisy do koszyka i płacisz za całość. Od razu po dokonaniu płatności otrzymujesz fakturę na e-mail i w panelu też pojawia się wiadomość z tą fakturką. To też bardzo mi się podoba, że nie muszę płacić przy każdej publikacji, ale mogę zebrać koszyk 10 publikacji i dopiero je opłacić.

Po płatności oczekujesz kilka dni, przeciętnie 2-3 na publikację artykułu przez wydawcę. Gdy wydawca opublikuje artykuł Ty otrzymujesz informację na e-mail, że masz artykuł do zatwierdzenia. W tym momencie możesz go zatwierdzić, lub też zgłosić do niego uwagi.

W wielu przypadkach poza stroną, publikacja obejmuje też umieszczenie informacji o danym artykule przez wydawcę na facebooku, twitterze, google+.

Artykuły opublikowane

Przechodząc do zakładki “W toku i gotowe” znajdziesz listę wszystkich opublikowanych przez Ciebie artykułów we wszystkich projektach, lub konkretnym projekcie. Na liście znajdziesz datę publikacji, nazwę serwisu, link do publikacji na stronie i w social media, koszt publikacji i statystyki, jeśli przy zamawianiu artykułu zaznaczyłeś taką opcję.

WhitePress daje gwarancję, że przez 12 miesięcy publikacja nie zostanie usunięta.

Linki są monitorowane przez 12 miesięcy pod względem usunięcia linka, błędów 404 i 502, lub zmiany miejsca artykułu.

lista opublikowanych artykułów gościnnych w whitepress

Tutaj przydałaby mi się opcja eksportu wszystkich linków z danego projektu do csv, aby móc pobrać te linki 1 kliknięciem.

Jakość serwisów w WhitePress

Jakość serwisów umieszczanych w WhitePress jest oczywiście bardzo różna. Możesz tu znaleźć duże zadbane portale, które korzystają z możliwości zarabiania poprzez publikacje, blogi, ale też i strony typowo zapleczowe z wysokimi parametrami seo.

Warto zaznaczyć, że podczas dodawania serwisu przez wydawcę jest on proszony o podanie statystyk odwiedzalności serwisu i udokumentowania tego raportem z Google Analytics. Minimalna liczba unikalnych odwiedzin z jaką są przyjmowane serwisy to 2500 unikalnych użytkowników. Także jak widzisz nie tylko chodzi o seo, ale potencjalnie możliwy ruch do wygenerowania na Twoją stronę.

Ile kosztuje publikacja artykułu przez WhitePress?

Oczywiście, to zależy 🙂 Możesz wykupić publikację za 30 zł i za 15 000 zł. Do tego jest jeszcze lista wydawców premium czyli lista najlepszych  polskich serwisów, dostępna tylko dla wybranych klientów WhitePress (wydawcy nie chcą się tym chwalić) gdzie koszty publikacji dochodzą do 20 000.

Weźmy sobie jednak konkretny przykład. Wybrałem kategorię “Rodzina, Dziecko, Ciąża”, określiłem Trust Flow na 20+, Page Authority 30+ i mam około 100 serwisów z ceną za publikację od 42,44 zł do 5940,90 zł. W tym całkiem sporo serwisów w których można opublikować artykuły do 100 czy 200 zł co moim zdaniem jest bardzo dobrą ceną.

Większość publikowanych przeze mnie artykułów, a było ich ponad 100 kosztowała w granicy 100 zł, natomiast w ostatnim czasie co raz więcej płacę za artykułu w granicy 200-300 zł.

Jeśli myślisz, aby zaoszczędzić kilka zł i tylko pozyskać bazę serwisów, a publikację robić samodzielnie ugadując się z blogerem powiem tylko, że naprawdę szkoda czasu. Dzięki WhitePress nie musisz kontaktować się z blogerem, ustalać cen, tematyki artykułu… do tego dzięki hurtowym zakupom potrafi mieć dużo lepsze ceny niż Ty będziesz miał bezpośrednio u wydawcy.

Czy WhitePress jest bezpieczne?

To zależy. To tylko narzędzie, które możesz wykorzystać dobrze i źle. To jak nóż za pomocą którego możesz przygotować pyszny posiłek dla rodziny, albo zrobić komuś krzywdę.

Jeśli przez platformę będziesz publikował tylko artykuły eksperckie czyli bez frazy w anchorze, bezpłatne to raczej nie masz powodów do obaw. Nie łamiesz regulaminu Google. Jak chcesz być na 100% pewny, że nic Ci nie grozi, to możesz nawet dać link nofollow tylko efektywność tych działań będzie raczej słaba.

Jeśli skorzystasz z publikacji płatnych, a do tego umieścisz link z frazą w anchorze to jak zawsze w takim przypadku musisz się liczyć z ryzykiem, bo pozyskiwanie linków zawsze niesie ze sobą ryzyko otrzymania kary od Google.

Polecam Ci nie traktować WhitePress jako kopalni linków, ale miejsca gdzie możesz znaleźć serwisy, które pomogą Ci w promocji Twojej witryny, a efekty w seo będą tylko efektem ubocznym tych działań. Dokładnie to czego uczę w ramach szkolenia z pozyskiwania linków Top Seo MasterClass.

Proponuję pozyskiwanie linków z serwisów powiązanych tematycznie, zweryfikowanych przez Ciebie osobiście, z anchor textem na brand, adres url, ew. mix fraza + brand oczywiście dostarczając wydawcom najlepszy możliwy content.

Podsumowanie

Pierwsze swoje artykuły w WhitePress umieściłem już w 2014 roku, a w ostatnim czasie zdecydowanie więcej z niego korzystam i muszę przyznać, że pracuje się z nim bardzo komfortowo i szybko. Naciskam na to szybko, bo przy kilkunastu czy kilkudziesięciu artykułach miesięcznie gdybym miał robić to wszystko co robi za mnie WP ręcznie, to musiałbym temu poświęcić mnóstwo swojego czasu.

W każdym testowanym przeze mnie oprogramowaniu znajduję jakieś błędy, uwagi dla autorów, ale naprawdę ciężko mi coś zarzucić WhitePress. Oczywiście baza, która wcale nie jest mała mogłaby być dużo większa, ale to z pewnością kwestia czasu.

Myślę, że brak konkurencji powoduje, że nie mam do czego porównać tego narzędzia. Próbowałem jako alternatywy ReachBlogger, ale bardzo mocno rozczarowała mnie ta platforma, także pozostaję przy WP.

Przy okazji warto zaznaczyć, że WhitePress dba o edukację swoich klientów udostępniając sporo materiałów w “Bazie wiedzy”.

To moja opinia o systemie WhitePress, natomiast w sekcji komentarze możesz znaleźć kilkadziesiąt dodatkowych opinii osób korzystających z tego systemu.

Zainteresowanych współpracą zapraszam tutaj >>, a jeśli masz dodatkowe pytania to koniecznie zostaw je w komentarzu, będę na nie odpowiadał.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.0/5 (82 votes cast)
WhitePress źródło dobrej jakości linków i nie tylko, 2.0 out of 5 based on 82 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli się swoją wiedzą z zakresu seo.

Autor publikacji/produktów z zakresu seo m.in.: znanych list katalogów i profili, ebooków, szkoleń, artykułów w miesięczniku SEMspecialist.
Gościnnie trener w Mieście Szkoleń oraz na Search Marketing Week.

67 komentarzy

napisz komentarz
  • Czy miałeś tak, że po kupieniu jednego dobrego artykułu widać było efekt w postaci wyższej pozycji pozycjonowanej strony?

  • Dzień dobry, a jak zweryfikować czy rzeczywiście wydawca, czyli właściciel serwisu, na którym będzie mój link ma rzeczywiście 200 albo 2 000 odwiedzin dziennie. W przypadku katalogu za 5 złotych to jest nie istotne ale już od 100 złotych, moim zdaniem należy sprawdzać.
    Bogdan Kondracki

  • W praktyce te “artykuły eksoerckie” wyglądają tak, że wysyłają mi ciągle propozycje bafziewnych tekstów z linkami a w niektórych sytuacjach, chca, żebym to jeszcze ja oplacila publikację. Z kilkudziesięciu do tej pory wybrałam tylko dwa. Porażka.

      • Ja wiem, że to jest wina reklamodawców, ale czy oni nie rozumieją, że podpisując się pod artykułem eksperckim, który notabene opublikuje im za free, powinni jednak wykazać jakiś poziom a nie proponować tekst w jakości precla? Coś tu jest grubo nie tak, skoro oni chcą się podpisać pod tym jako eksperci a mnie byłoby wstyd coś takiego w ogóle opublikować.

  • Bardzo fajny serwis, korzystałem kiedyś z czegoś podobnego w angielskiej wersji, choć tam ktoś próbował po prostu spieniężyć dawne forum i wszystko było strasznie toporne w używaniu, ciężko było się połapać w opcjach.

  • Dziękuję za informacje! Już od dłuższego czasu przymierzałem się do tego, aby zacząć publikować w WP i tutaj niespodzianka z Twojej strony: krok po kroku, jak się poruszać w serwisie. Zarejestrowałem się, no i czas, aby wykorzystać Twój bonus! Dziękuję i pozdrawiam!

  • Artykuł 10/10. Gdaq, jak zawsze wszystko dokładnie opisane. Jeśli chodzi o samą platformę WhitePress, to korzystam prawie od początku, ale tylko jako dodatek.

    “Nie jest ona może zbyt prosta i szybka, ale potrafi nie tylko podnieść pozycje strony, ale ściągnąć dobrze stargetowany ruch i potencjalnych klientów.”

    Wręcz przeciwnie. To jest właśnie prosta i szybka metoda na lenia. Przy tym wydamy sporo $, które można wydać na równie dobre ( lub nawet lepsze ) linki. Nie chce hejtować, ale jeśli ktoś myśli, że wystarczy mu sama platforma WP, żeby skutecznie pozycjonować strony swoich klientów, to niestety się rozczaruje. Ja zawsze mam kilkanaście linków z WP, ale traktuje je trochę jak kwiatek do kożucha.

    Gdy startował WhitePress i zauroczył mnie swoim marketingiem, to sam przez chwilę myślałem “oo.. teraz to będę marketingowcem w garniaku”. Niestety trochę się rozczarowałem.

    Podsumowując: To jest kolejne narzędzie, które wspiera działania SEO ( bo chyba na tym się tutaj skupiamy? ). Warto skorzystać, coś tam na pewno dla siebie znajdziemy dla każdej kampanii. Tylko broń Cię Panie Boże zakładać garnitur i robić zakupy po kilkanaście tys. zł dla jednej domeny, tylko i wyłącznie w działaniach SEO 😛

  • Czy oprócz whitepressa polecasz jakieś inne platformy? Podobno bardzo dobrze pracuje się również z fusionpress.pl lub reachbloger.pl ? Jestem ciekawy opinii 🙂

    • To już pisałem, że obecna próba współpracy z reach blogger raczej nie wyglądała zbyt dobrze. Może jeszcze będę próbował natomiast tego drugiego nie znałem.

  • Whiteprees stawia warunek – aby dodać blog do systemu trzeba mieć 2500 unikalnych użytkowników- nie ma tego w artykule. Część osób się zawiedzie.

  • Jeden z najlepszyc serwisów tego typu jakie znam. Miałem nawet przyjemność uczestniczyć w wykładzie Tomasz Stopki jak jeszcze pracował w Whitepress. Oferta może i droga ale myślę, że przynosi wymierne korzyści.

  • Fajny artykuł i jeszcze fajniejsze narzędzie.

    Co prawda nie warto się sugerować statystykami ruchu – szczególnie tymi podawanymi przez
    właścicieli portali, bo te często są zawyżone nawet kilkadziesiąt razy, ale poza tym małym
    mankamentem Whitepress jest godny polecenia.

    PS. W jakim celu używasz tagu “noopener” dla zewnętrznych linków ?
    Rozumiem, że to sposób ukrywania reflinka dla programów partnerskich (w celu zwiększenia konwersji).

    W grę wchodziło by jeszcze badania statystyki kliknięć, lub jakaś alternatywa dla nofollow, ale te opcje raczej nie mają sensu, żeby tworzyć dla nich strony z przekierowaniami 🙂

  • Dobry artykuł, brakuje tylko jeszcze jakiegoś konkretnego case study które by pokazało jak np. whitepress wpływa nie tylko na wzrost pozycji w google, ale jak można zwiększyć ruch na stronie za pomocą artykułów umieszczonych na stronach z bazy whitepressowej 😉

  • Czytałam i skorzystałam :). Na efekty przyjdzie pewnie chwilkę poczekać bo w kolejce czeka jeszcze kilka artykułow. Artykuł jest super ponieważ ten interfejs nie jest az tak abrdzo intuicyjny i instrukcja krok po kroku jest bardzo pomocna. 2 stówki bonusu bardzo miłe 🙂 – dzięki. A widząc działalność autora wierzę, że nie pozwoliłby sobie na promowanie mało wartej usługi swoim nazwiskiem za parę srebrników. Pomarudzić niektórzy lubią i trudno, po prostu trzeba się z tym pogodzić i mieć w nosie. Słuchać warto sensownej i merytorycznej krytyki i a nie gdybologii i interpretowania cudzych pobudek. Pozdrawiam serdecznie.

  • Świetny tekst, rzeczywiście interfejs jest bardzo intuicyjny a sam portal ma bardzo ciekawe możliwości współpracy. Dzięki za szczegółowe opracowanie i bonus od autora przy rejestracji.

  • Witam 😉

    Bardzo dobry artykuł. Zauważyłem małą literówkę a mianowicie w:

    “bardziej rozbudowany na 3000-35000 znaków 75 zł netto,” jest jedno 0 za dużo 😛
    Chyba że tak ma być to odrazy idę zlecać teksty 😀

  • Niby wiedziałam o istnieniu WhitePress (kilka lat temu brałam udział w festiwalu SEO w Katowicach i były tam prezentowane możliwości platformy), ale ostatecznie nigdy nie założyłam tam konta. Chcę ponownie rozruszać swój blog po okresie stagnacji, więc w końcu się zarejestruję i skorzystam – nawet nie o linki chodzi, tylko o budowanie świadomości marki u odbiorców treści. Dzięki za ten tutorial 🙂 Pozdrawiam!

  • Czekam od piątku i nie doładowali… szkoda chciałem obczaić jak to działa a szkoda mi w ciemno inwestować własne środki.

    Widocznie mały limit mieli. zapytam się ich jeszcze bezpośrednio

    • Czekałam 5 dni i dzisiaj (03.08) zadzwonił ktoś z biura, że mieli ogromne zainteresowanie i dopiero dziś dotarli do mojego maila. 200 na koncie jest!

      • Zgadza się. Zainteresowanie przerosło oczekiwania moje i pracowników WhitePress.
        Koniec miesiąca mieli sporo roboty, do tego ja dorzuciłem im dodatkowo stąd opóźnienia, ale spokojnie każdy dostanie te 200 zł na konto 🙂

  • Bardzo dobry i praktyczny artykuł. Wprawdzie słyszałem już o WhitePress, ale nigdy wcześniej nie zdecydowałem się z niego korzystać. Teraz pojawia się okazja, bo chcę otworzyć firmowego bloga i tym razem spróbuję, chociażby z samej ciekawości jak się na tym pracuje.
    Dzięki za wskazówki i pozdrawiam 🙂

  • Cóż, WP przydatne narzędzie chociaż czasem zastanawiam się, czy używając jedynie tego dałoby radę sensownie wypozycjonować stronę, bo baza jest ograniczona i w końcu te strony Google może sfiltrować a razem z nimi strony, które się pozycjonowały.

    • Tak jak najbardziej da radę 🙂
      A jaka będzie przyszłość systemu nie wiem, aczkolwiek o tych badanach to lata temu ludzie pisali na PIO i nic takiego się nie wydarzyło.

  • Z WhitePressa zacząłem korzystać w tym roku i muszę przyznać, że jest to najlepsza platforma do publikacji tekstów. Nawet jeśli są nieco tańsze alternatywy, to kwestia wygody i niezawodności jest w tym przypadku nie do przecenienia.

  • Pisanie merytorycznych treści, pełnych wiedzy i ciekawych informacji dla użytkownika daje właśnie takie możliwości pozycjonerskie. WP świetnie wykorzystał tą metodę pozyskiwania jakościowych linków i dlatego jest tak chwalone. Pisanie mądrych treści zawsze ma przełożenie na przychylność Googla 🙂

  • Dobra instrukcja dla początkującego. Z Whitepressa warto korzystać, bo to jedno z lepszych narzędzi umożliwiających White Hat Seo. Oczywiście istnieje pewne ryzyko, ale baza stron jest regularnie aktualizowana o nowe. Najważniejsze jest, żeby pamiętać o dywersyfikacji profilu linków i będzie dobrze.

  • Whitepress nie jest zły, ale trzeba uważać żeby nie wpakować się na minę. No i tak jak ktoś w komentarzach już wspomniał, są tańsze sposoby na zdobywanie dobrych linków.

  • Dzień dobry. Szanowny Panie mam pytanie. Jak pozycjonuje się blog to słowa kluczowe wpisuje się w treść wpisu czy jest jakiś inny sposób? Pytam, bo nie chciałbym zaśmiecać wpisów słowami kluczowymi. Jeszcze nie bardzo umiem wkomponowac słowo kluczowe w treść więc moje wpisy mogłbyby być nieciekawe i zniechęcające do ponownego zajrzenia na blog. Blog jest o historii z ciekawostkami i szczegółami. Chcę zaznaczyc, że nie jest na blogarnii tylko jako osobna strona. Z góry po stokroć dziekuję Szanownemu Panu za wypowiedź.

  • Bardzo pomocny artykuł. Zresztą jak wiele na tym blog. Ja często korzystam z WhitePress i uważam, że jest to chyba najlepsze źródło pozyskania linków z wpisów gościnnych. Pozdrawiam.

  • Hej, po głębszej analizie dostępnych stron na których mona zakupić sponsorowane artykuły szybko można dojść do następujących wniosków: Wniosek nr 1. Wykrycie sieci jest banalnie proste wystarczy zalogować się do panelu i mamy gotową listę do spam raportu. Wniosek nr 2. Oprócz kilku znanych domen większość to nic innego jak lepszej jakości zaplecza, zawierające artykuły sponsorowane i wypełniacze treści o bardzo niskiej merytorycznie jakości. Wniosek nr 3. Wyceny artykułów na wartościowych domenach są niestety kosmicznie wysokie i niewspółmierne do efektów. Wniosek nr 4. Zastanawiające są efekty w postaci ruchu, niewidoczne. Pozdrawiam, Marcin Kordowski

  • Muszę sprawdzić tego whitepressa zobaczę czy przyniesie efekty trochę kasy przeznaczę zobaczymy artykuł mnie zainspirował do tego. Bo wydaje się to sensowna opcja.

  • Czy znacie może platformy takie jak WP do publikowania tekstów po angielsku? Linkhouse ma kosmiczne ceny 🙁

  • fajny i rzetelny artykuł, dzięki niemu zacząłem korzystać z tego serwisu i już udało przeprowadzić się dwie akcje promocyjne z artykułami gościnnymi, dzięki Sławku za inspirację

  • Pytanie czy linkowanie z artykułów to White Hat? Moim zdaniem wszystko to tylko Black Hat. Jedynie wybieramy jakość tych linków i ich wpływ na pozycję. Artykuł dobry i fajnie, że są miejsca z gotową listą portali, WhitePress, LinkHouse itp. Warto tylko zwrócić uwagę, na UU tych portali, bo one są zwykle mocno przekłamane 😉

  • Szczerze powiem, że właśnie mam zamiar skorzystać z tej platformy bo jest bardzo klarowna i wszystko znajdę w jednym miejscu to jest dla mnie fajne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.