Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku

Pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku

Z ostatnio przeprowadzonej ankiety w艣r贸d czytelnik贸w wynik艂o, 偶e bardzo interesuje Was pozycjonowanie sklepu internetowego od A do Z, czyli co po kolei, krok po kroku, nale偶y zrobi膰, aby wypozycjonowa膰 stron臋 e-commerce. Dzisiaj poka偶臋 Ci jak pozycjonowa膰 sklep internetowy, aby to da艂o 艣wietne efekty.

Wiele os贸b, startuj膮c ze swoim sklepem internetowym wierzy w to, 偶e jego uruchomienie b臋dzie zwie艅czeniem prac z ostatnich miesi臋cy i czasem zbierania 偶niw, czyli zarabiania pieni臋dzy. Niestety, ale na 偶niwa przyjdzie czas p贸藕niej, bo ruch sam na Twoj膮 stron臋 nie dotrze. Twoim zadaniem jest zadbanie o dobry marketing, aby sprowadzi膰 na ni膮 potencjalnych klient贸w. Sposob贸w na to jest sporo, ale ja zajm臋 si臋 tym, jak wygenerowa膰 ruch na Tw贸j sklep internetowy za pomoc膮 pozycjonowania.


Dlaczego akurat pozycjonowanie? Ano dlatego, 偶e jest to ruch, kt贸ry kosztuje stosunkowo niewiele, a jego nat臋偶enie nie jest zale偶ne od tego, ile w danym miesi膮cu pieni臋dzy na te dzia艂ania przeznaczysz. W przypadku reklam PPC np. w Google AdWords czy na Facebooku p艂acisz za ka偶de klikni臋cie w reklam臋 i Tw贸j biznes jest od nich totalnie uzale偶niony. P艂acisz wi臋cej – masz wi臋cej ruchu, nie p艂acisz – nie masz ruchu wcale. Zalet膮 tego rozwi膮zania jest mo偶liwo艣膰 uzyskania efektu ju偶 po kilku minutach, ale jak widzisz, nie jest ono wolne od wad. Je艣li nagle koszty reklamy w tych serwisach drastycznie si臋 zwi臋ksz膮, b臋dziesz musia艂 p艂aci膰 du偶o wi臋ksz膮 cz臋艣膰 Twojego zysku.

Pozycjonowanie sklep贸w internetowych to bardziej d艂ugofalowa inwestycja ni偶 szybki strza艂 jak w PPC. Tutaj efekt贸w mo偶esz spodziewa膰 si臋 dopiero po 3 czy 6 miesi膮cach (cho膰 zdarza si臋, 偶e pojawiaj膮 si臋 ju偶 po jednym).

Im strona Twojego sklepu internetowego jest wy偶ej w wynikach Google, na wi臋cej fraz kluczowych, tym wi臋kszego ruchu z SEO i zysk贸w z Twojej strony mo偶esz si臋 spodziewa膰.

Je艣li samodzielnie pozycjonujesz sklep internetowy, to kosztem jest Tw贸j czas, a wi臋c efekt, jaki uzyskasz, zale偶y od tego, ile pracy w to w艂o偶ysz, a nie od tego, ile z艂ot贸wek wydasz. Je艣li to zlecasz, musisz liczy膰 si臋 z tym, 偶e na pocz膮tku pozycjonowanie sklepu internetowego nie b臋dzie dochodowe. B臋dzie to tylko inwestowanie pieni臋dzy, ale stopniowo powiniene艣 widzie膰 coraz lepsze efekty. Nie wa偶ne jednak, czy zarabiasz 5, 20, czy 100 tys. z艂 miesi臋cznie, op艂ata za pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego b臋dzie taka sama (chyba 偶e firma otrzymuje jakie艣 premie za efekty).

Przy okazji warto te偶 zaznaczy膰, 偶e cz臋sto ruch z SEO konwertuje du偶o lepiej ni偶 ruch pochodz膮cy z innych 藕r贸de艂, co 艣wietnie obrazuje poni偶szy screen z panelu Google Analytics jednego z moich klient贸w. To w艂a艣nie ruch z SEO jest odpowiedzialny za blisko 50% przychod贸w, mimo 偶e to ruch z Google AdWords generuje najwi臋cej wizyt. O tym, dlaczego tak si臋 dzieje, przeczytasz w dalszej cz臋艣ci artyku艂u.

Dzi艣 dowiesz si臋 krok po kroku:

  • jak wybiera膰 frazy kluczowe dla Twojego sklepu,
  • jak optymalizowa膰 stron臋,
  • jak prowadzi膰 dzia艂ania content marketingowe,
  • a tak偶e: jak pozyskiwa膰 linki.

Zatem, je艣li chcesz poprawi膰 pozycjonowanie sklepu internetowego w Google, wygenerowa膰 na niego bezp艂atny ruch, a tak偶e zwielokrotni膰 przynoszone przez ni膮 zyski, to ten artyku艂 jest dla Ciebie.

Mo偶esz mi wierzy膰 lub nie, ale nie powiniene艣 zwleka膰 z pozycjonowaniem sklepu, bo im d艂u偶ej czekasz, tym Twoja bran偶a staje si臋 bardziej konkurencyjna i wypozycjonowanie Twojego sklepu internetowego b臋dzie Ci臋 kosztowa艂o znacznie wi臋cej pracy.

Bardzo cz臋sto pisz膮 do mnie klienci, pytaj膮c o to, ile b臋dzie kosztowa膰 pozycjonowanie ich sklepu internetowego. S艂ysz膮c wycen臋 – rezygnuj膮, a po roku wracaj膮 i cz臋sto otrzymuj膮 du偶o wy偶sz膮 wycen臋 w艂a艣nie dlatego, 偶e dana bran偶a sta艂a si臋 po prostu du偶o bardziej konkurencyjna, tote偶 aby uzyska膰 w okre艣lonym czasie okre艣lony efekt, musimy wykona膰 du偶o wi臋cej pracy.

Pozycjonowa艂em nowe sklepy internetowe, na kt贸rych w nieco ponad p贸艂 roku udawa艂o si臋 zwi臋kszy膰 liczb臋 wizyt o ponad 250%.

efekt pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowa艂em te偶 sklepy wi臋ksze, ze spor膮 histori膮, w kt贸rych procentowy przyrost ruchu by艂 mniejszy, ale za to liczony w dziesi膮tkach tysi臋cy.

Oczywi艣cie najbardziej mnie cieszy, gdy z wygenerowanego przeze mnie ruchu klienci maj膮 czysty zysk w portfelu 馃檪

zwi臋kszenie przychod贸w sklepu internetowe z seo

Nie, nie pisz臋 tego, aby si臋 chwali膰, ale by rozbudzi膰 Twoj膮 ciekawo艣膰 i zach臋ci膰 do przeczytania tego artyku艂u 馃檪

Zatem zapraszam do czytania.

Pozycjonowanie sklepu internetowego / strony e-commerce jest podobne jak dla pozycjonowania zwyk艂ych stron, jednak na pewne elementy trzeba zwr贸ci膰 wi臋ksz膮 uwag臋 ni偶 np. w przypadku ma艂ych witryn lokalnych us艂ugodawc贸w.

Podstawowa r贸偶nica jest taka, 偶e prosta strona us艂ugowa jest najcz臋艣ciej pozycjonowana na kilka, kilkana艣cie fraz kluczowych, natomiast w przypadku pozycjonowania sklep贸w internetowych s膮 to setki lub tysi膮ce fraz. Tego typu strony mog膮 zatem generowa膰 naprawd臋 ogromny ruch z Google, gdy wypozycjonujesz je na wybrane frazy.

wykres widoczno艣ci sklepu internetowego adidas

Wa偶na lekcja: nie pr贸buj konkurowa膰 z wielkimi korporacjami, bo przegrasz z ich bud偶etami! Wybierz niewielk膮 nisz臋, w kt贸rej chcesz dzia艂a膰. B膮d藕 bli偶ej klient贸w, obs艂uguj ich bardziej indywidualnie, b膮d藕 bardziej elastyczny.

Na samym pocz膮tku warto, aby艣 zada艂 sobie pytanie: jaki jest Tw贸j cel na najbli偶sze 6 i 12 miesi臋cy w kontek艣cie pozycjonowania sklepu online, oraz ustali艂 bud偶et na pozycjonowanie sklepu internetowego i to bez wzgl臋du na to, czy chcesz je zleci膰, czy wykonywa膰 samodzielnie.

Jeszcze zanim przejdziemy do kroku 1 mam pro艣b臋, aby艣 sprawdzi艂, czy masz zainstalowan膮 na Twojej stronie us艂ug臋 Google Analytics oraz aktywn膮 us艂ug臋 Google Search Console. To bardzo wa偶ne, bo dzi臋ki temu b臋dziesz m贸g艂 analizowa膰 ruch na Twojej stronie oraz jej b艂臋dy.

Chcesz poprawi膰 pozycje, zwi臋kszy膰 ruch i dop艂yw klient贸w na Twoj膮 stron臋 z seo? Zapisz si臋 teraz na bezp艂atn膮 konsultacj臋, lub wy艣lij e-mail, a powiem czy b臋d臋 Ci w stanie pom贸c.

Bezp艂atna konsultacjaNapisz e-mail

Krok 1 – wyb贸r fraz kluczowych do pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonuj膮c sklep internetowy nie skupiasz si臋 na wypozycjonowaniu go na 5-10 najpopularniejszych s艂贸w kluczowych, ale my艣lisz o du偶o wi臋kszej ich liczbie, o niszowych frazach kluczowych z tzw. long tail’a, czyli frazach rzadziej wyszukiwanych, mniej konkurencyjnych, a wi臋c 艂atwiejszych do wypozycjonowania w wynikach wyszukiwania.

Frazy takie sk艂adaj膮 si臋 z wi臋kszej liczby wyraz贸w. Na przyk艂ad zamiast pozycjonowa膰 sklep internetowy na fraz臋 „buty adidas” z liczb膮 wyszukiwa艅 49 500 mo偶esz u偶y膰 s艂贸w „buty adidas nmd r1 runner”, kt贸re wyszukuje tylko 20 os贸b miesi臋cznie. Oczywi艣cie druga fraza jest rzadziej wyszukiwana, ale z pewno艣ci膮 艂atwiej b臋dzie Ci wypozycjonowa膰 na ni膮 stron臋.

W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego na fraz臋 „buty adidas” zupe艂nie nie wiadomo, czego klient poszukuje. Najprawdopodobniej nie jest jeszcze zdecydowany na nic konkretnego, znajduje si臋 na etapie poszukiwa艅. W przypadku, gdy w Google wpisuje fraz臋 „buty adidas nmd r1 runner”, jest ju偶 zdecydowany i najprawdopodobniej szuka sklepu internetowego z najlepsz膮 ofert膮.

S艂owa kluczowe long tail charakteryzuj膮 si臋 tym, 偶e osoby je wpisuj膮ce maj膮 silniejsze intencje zakupowe.

W przypadku pozycjonowania sklep贸w internetowych musisz zrobi膰 naprawd臋 porz膮dny, wielogodzinny research fraz kluczowych dla:

  • strony g艂贸wnej,
  • stron kategorii i podkategorii,
  • stron produkt贸w,
  • dzia艂a艅 content marketingowych.

To naprawd臋 bardzo wa偶ne, aby dobra膰 odpowiednie frazy dla ka偶dego typu stron, bo ka偶da z nich mo偶e generowa膰 bezp艂atny ruch na Twoj膮 stron臋 z Google, je艣li tylko dobrze ocenisz, czy jeste艣 w stanie wypozycjonowa膰 Tw贸j sklep internetowy, np. dan膮 kategori臋 na wybran膮 fraz臋.

Wskaz贸wka: aby u艂atwi膰 sobie prac臋 i zapanowa膰 nad tym chaosem fraz, proponuj臋, aby艣 utworzy艂 arkusz Google i wpisa艂 tam po kolei w kolumnach:

  1. kategori臋,
  2. jej adres URL,
  3. fraz臋 kluczow膮,
  4. aktualn膮 pozycj臋,
  5. liczb臋 wyszukiwa艅,
  6. ewentualne sugestie.

frazy kluczowe dla sklepu internetowego

To pozwoli Ci uporz膮dkowa膰 frazy i zebra膰 wszystko w jednym miejscu. Mo偶esz te偶 dla r贸偶nych arkuszy przygotowa膰 oddzielne dokumenty z frazami.

Wskaz贸wka: lepiej wybra膰 niszow膮 fraz臋, na kt贸r膮 uda Ci si臋 wypozycjonowa膰 sklep internetowy i wygenerowa膰 jaki艣 ruch, ni偶 konkurencyjn膮 z du偶ym potencja艂em ruchu i nie wypozycjonowa膰 jej nawet do Top 10, co jest bardzo cz臋stym b艂臋dem wielu pocz膮tkuj膮cych os贸b.

O ponad 20 sposobach na wyszukiwanie fraz kluczowych m贸wi艂em w szkoleniu 艁owca Fraz >>, natomiast teraz wspomn臋 o kilku programach, z kt贸rych korzystam najcz臋艣ciej, by wyszukiwa膰 i filtrowa膰 frazy oraz sprawdzi膰, jak cz臋sto s膮 wyszukiwane przez internaut贸w.

  1. Long Tail Pro od kilku lat jest dla mnie aplikacj膮 nr 1 do wyszukiwania fraz kluczowych. Jej funkcjonalno艣膰 nie jest rozwijana, ale dobrze mi si臋 z tym programem pracuje, a wi臋cej o nim przeczytasz w artykule pt. Long Tail Pro v3 najlepsze narz臋dzie do wyszukiwania fraz kluczowych pod d艂ugi ogon.
  2. Z Ahrefs korzystam od wielu lat, ale dopiero od niedawna z raportu s艂贸w kluczowych. Soft ma 艣wietn膮 ich baz臋, ale niestety jego koszty miesi臋czne s膮 do艣膰 spore, a raporty ograniczone w zale偶no艣ci od op艂acanego abonamentu.
  3. Senuto to polskie oprogramowanie, kt贸re mo偶e nie wyszukuje tak dobrze niszowych fraz jak LTP, ale za to posiada filtry, kt贸rych nie znajdziesz w 偶adnym innym oprogramowaniu. Wi臋cej o nim przeczytasz w artykule Wyszukiwanie s艂贸w kluczowych z pomoc膮 Senuto.
  4. Planer s艂贸w kluczowych to oficjalne narz臋dzie Google, kt贸re bodaj偶e do kwietnia funkcjonowa艂o zupe艂nie bezp艂atnie, natomiast teraz, aby uzyska膰 dok艂adne dane na temat liczby wyszukiwa艅 fraz, wymagane jest prowadzenie kampanii w Google AdWords. Wymieniam je ze wzgl臋du na jego niski koszt, natomiast zdecydowanie wol臋 wyszukiwa膰 frazy za pomoc膮 wcze艣niej wspomnianych narz臋dzi.

Wskaz贸wka: 艣wietnym sposobem na znalezienie fraz kluczowych do pozycjonowania sklepu internetowego jest sprawdzenie, na jakie frazy pozycjonuj膮 si臋 konkurencyjne sklepy internetowe, a w kolejnym etapie, z jakimi frazami konkurencja jest ju偶 np. w Top 10, podczas gdy Twojej strony jeszcze tam nie ma.

O frazach kluczowych wspomn臋 jeszcze p贸藕niej, podczas omawiania prowadzenia blogu dla sklep贸w internetowych, gdy偶 frazy long tail cz臋sto zawieraj膮 ca艂e pytania klient贸w.

Krok 2 – analiza konkurencji

Przy wyborze fraz kluczowych warto, aby艣 sprawdzi艂 ich konkurencyjno艣膰. Szkoda by by艂o, gdyby okaza艂o si臋, 偶e wybra艂e艣 zbyt konkurencyjne frazy do pozycjonowania sklepu internetowego. Nie wypozycjonujesz wtedy swojej strony, stracisz tylko czas i zainwestowane pieni膮dze.

Po wpisaniu frazy kluczowej wybierz strony z Top 3 czy Top 10 i sprawd藕:

  1. ilo艣膰 fraz, na jakie s膮 widoczne te strony w Top3, Top10…;
  2. czy na t臋 fraz臋 pojawiaj膮 si臋 reklamy w Google AdWords i jaka jest stawka za klikni臋cie;
  3. od jak dawna domena jest ju偶 obecna w Sieci;
  4. ile link贸w do niej prowadzi;
  5. sk膮d pochodz膮 te linki;
  6. parametry SEO takie jak: pa, da, tf, cf, ur, dr..;
  7. poziom optymalizacji stron…

Du偶o mo偶na by wymienia膰, ale my艣l臋, 偶e tych kilka podstawowych danych da Ci ju偶 pogl膮d na konkurencyjno艣膰 danej frazy.

Wskaz贸wka: w przypadku wielu fraz z danej bran偶y w Top10 b臋d膮 si臋 pojawia艂y te same strony, dlatego nie musisz sprawdza膰 tych danych dla setek stron – wystarczy, 偶e zrobisz to dla Twojej najpowa偶niejszej konkurencji.

Krok 3 – optymalizacja SEO sklepu internetowego

Drugim bardzo wa偶nym krokiem jest optymalizacja pozycjonowanego sklepu internetowego, czyli przystosowanie go do wytycznych Google i oczekiwa艅 internaut贸w. Wci膮偶 jeszcze wiele sklep贸w nie zosta艂o dostosowanych do tych wymog贸w, zatem jest to 艣wietne miejsce na pokazanie Google Twojej przewagi nad konkurencj膮.

poprawa widoczno艣ci sklepu po wdro偶eniu zalece艅 optymalizacyjnych

Dzi臋ki optymalizacji starsze ju偶 sklepy internetowe z du偶ym asortymentem mog膮 bardzo szybko poprawi膰 pozycje w Google na tysi膮ce fraz kluczowych, natomiast ci, kt贸rzy jeszcze nie maj膮 sklepu, powinni od razu zadba膰 o poprawn膮 optymalizacj臋, aby p贸藕niej nie musie膰 naprawia膰 b艂臋dnie dzia艂aj膮cych skrypt贸w.

Nie musz臋 Ci chyba m贸wi膰, co znaczy poprawa pozycji dla setek czy tysi臋cy fraz kluczowych dla pozycjonowanego sklepu internetowego? Tak, tak, to masowy, bezp艂atny ruch! Wiele os贸b dziwi si臋 widz膮c, jak skuteczna bywa optymalizacja i 偶e wystarczy艂o poprawi膰 kilka drobnych b艂臋d贸w, aby uzyska膰 艣wietne efekty.

Podam Ci szybki przyk艂ad. Je艣li b艂臋dnie zaprojektowa艂e艣 architektur臋 sklepu, to moc SEO p艂yn膮ca ze strony g艂贸wnej mo偶e nie rozk艂ada膰 si臋 poprawnie na kategorie i podkategorie, przez co podstrony sklepu nie b臋d膮 rankowa艂y w Google.

Wi臋kszo艣膰 autor贸w skrypt贸w sklep贸w internetowych zadba艂a ju偶 o to, aby艣 nie musia艂 si臋 zbytnio grzeba膰 w kodzie sklepu i m贸g艂 ustawi膰 opcje SEO z poziomu panelu administracyjnego, ale bywa, 偶e te opcje s膮 ograniczone lub wymagaj膮 zainstalowania dodatkowych wtyczek.

Element贸w, na kt贸re powiniene艣 zwr贸ci膰 uwag臋 podczas pozycjonowania sklep贸w internetowych, jest naprawd臋 mn贸stwo, dlatego wymieni臋 tylko najwa偶niejsze z nich i kr贸tko je opisz臋.

Znalezienie i usuni臋cie b艂臋d贸w w pozycjonowanym sklepie internetowym

Warto, aby艣 rozpocz膮艂 od przeanalizowania i naprawienia oczywistych b艂臋d贸w witryny. Ich analiz臋 w pozycjonowanym sklepie internetowym mo偶esz przeprowadzi膰 za pomoc膮 bezp艂atnego narz臋dzia Google Search Console, kt贸re opisa艂em tutaj >>, lub kt贸rego艣 z p艂atnych, np. Screaming Frog, WebSite Auditor – jest ich ca艂kiem sporo.

Jakich b艂臋d贸w na tym etapie powiniene艣 szuka膰? Np. dost臋pno艣ci Twojej witryny pod kilkoma adresami URL, stron z b艂臋dem 404, przekierowa艅 301 i 302, niedzia艂aj膮cych link贸w, b艂臋d贸w w zawarto艣ci pliku robots.txt…

Wskaz贸wka: zalecam wy艂膮czenie z indeksowania polityki prywatno艣ci oraz regulaminu, bo istniej膮 firmy, kt贸re skanuj膮 wyniki Google w celu znalezienia witryn zawieraj膮cych klauzule niedozwolone i pozywaj膮 ich w艂a艣cicieli do s膮d贸w. Swego czasu m贸j kolega mia艂 kilkana艣cie takich spraw.

Content w pozycjonowanym sklepie internetowym

Tre艣ci nabieraj膮 w ostatnim czasie na znaczeniu, dlatego umie艣ci艂em ten temat na pocz膮tku. Research fraz kluczowych powinien u艂atwi膰 Ci wyb贸r kategorii, podkategorii i nazw produkt贸w, aby艣 pozyskiwa艂 ten ruch na niszowe frazy kluczowe naturalnie z Google, ale oczywi艣cie mo偶esz ten efekt poprawi膰. Odpowiednio pisany content mo偶e wskazywa膰 Google, kt贸ra ze stron i na jakie frazy ma si臋 pojawia膰 w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja kategorii

Kategorie w sklepach internetowych s膮 bardzo wa偶ne, bo – odpowiednio zoptymalizowane – mog膮 by膰 藕r贸d艂em bezp艂atnego ruchu z Google dla pozycjonowanego sklepu internetowego, a u偶ytkownicy trafiaj膮cy na strony kategorii, podkategorii i produkt贸w s膮 Twoimi potencjalnymi klientami.

Zadbaj zatem o optymalizacj臋 ka偶dej kategorii sklepu, dodaj膮c jej opis. Nie zapomnij o frazie kluczowej, kt贸r膮 mo偶esz te偶 zawrze膰 w nag艂贸wku heading tags, adresie URL… Opis nie ma by膰 zlepkiem fraz kluczowych, ale ciekawym tekstem, kt贸ry przekona internaut臋 do zapoznania si臋 z produktami z danej kategorii. Oczywi艣cie pami臋taj te偶 o title i description.

Optymalizacja strony produktowej w pozycjonowanym sklepie internetowym

Produkty to serce pozycjonowanego sklepu internetowego. Ich du偶a ilo艣膰 daje niemal偶e nieograniczone pole do popisu w kwestii pozyskiwania ruchu z fraz long tail, jednak najcz臋艣ciej spotykanym problemem jest brak unikalnych opis贸w. Opisy produkt贸w najcz臋艣ciej pochodz膮 od producent贸w i s膮 kopiowane w tysi膮cach przez wiele r贸偶nych sklep贸w internetowych.

Co gorsza, te opisy s膮 bardzo cz臋sto „suche”, techniczne, zupe艂nie niesprzeda偶owe, dlatego polecam Ci napisa膰 w艂asnych, unikalnych opis贸w, zoptymalizowanych pod SEO, pokazuj膮cych korzy艣ci produkt贸w i to, jakie problemy produkt rozwi膮zuje, a na koniec zach臋膰 do zakupu.

Je艣li w pozycjonowanym sklepie internetowym masz tysi膮ce produkt贸w, a chcia艂by艣 to zrobi膰, ale obawiasz si臋 sporych koszt贸w, to proponuj臋 wybra膰 do optymalizacji produkty kluczowe i nimi si臋 zaj膮膰.

Zadbaj te偶, aby strona produktu w Twoim sklepie internetowym dobrze go prezentowa艂a, by by艂a rozbudowana. Poza opisem produktu dodaj te偶 zdj臋cia, opinie klient贸w, wezwanie do akcji, i oczywi艣cie nie zapomnij o optymalizacji tekstu, obraz贸w, title, description, adresu URL, nag艂贸wk贸w heading tags, ale o tym wszystkim przeczytasz jeszcze w dalszej cz臋艣ci tego artyku艂u.

Wskaz贸wka: opinie klient贸w, o kt贸rych wspomnia艂em, to 艣wietny spos贸b na pozyskiwanie zupe艂nie bezp艂atnego unikalnego contentu na strony produkt贸w.

Aby zach臋ci膰 u偶ytkownik贸w do pozostawiania opinii w Twoim sklepie internetowym, mo偶esz po zakupie wys艂a膰 do nich e-mail z pro艣b膮 o recenzj臋 i w nagrod臋 zaproponowa膰 bon zni偶kowy. Je艣li masz obawy, 偶e opinie b臋d膮 negatywne, mo偶esz je moderowa膰. Nie tylko pomog膮 Ci w SEO, ale przede wszystkim mog膮 przekona膰 niezdecydowanych klient贸w do zakupu danego produktu.

Poprawna struktura pozycjonowanego sklepu internetowego

Strona pozycjonowanego sklepu internetowego powinna by膰 podzielona na kategorie, podkategorie i strony produktowe, a ca艂o艣膰 powinna by膰 tak podlinkowana, aby tworzy膰 schemat choinki. Czyli: strona g艂贸wna jest na samej g贸rze, linkuje do kategorii, kategorie do ewentualnych podkategorii, a te do produkt贸w. Dzi臋ki temu moc SEO p艂yn膮ca ze strony g艂贸wnej sklepu, do kt贸rej najcz臋艣ciej prowadzi najwi臋cej link贸w, b臋dzie si臋 rozchodzi膰 na wszystkie podstrony. Strona powinna by膰 prosta i zrozumia艂a.

Optymalizacja obraz贸w

Grafiki to bardzo cz臋sto „najci臋偶szy” element ca艂ej strony. Warto zadba膰 o dobranie dla niej odpowiedniego:

  1. formatu
  2. rozdzielczo艣ci
  3. i poziomu kompresji

aby przyspieszy膰 dzia艂anie strony. Poza tym nazwa zdj臋cia lub grafiki, a tak偶e opis alternatywny powinny odzwierciedla膰 to, co dany obraz przedstawia.

Sp贸jrz na poni偶szy przyk艂ad. To samo zdj臋cie umieszczone jest w trzech formatach, a ka偶dy z nich charakteryzuje si臋 innym rozmiarem ze wzgl臋du na inny typ kompresji.

Zdj臋cie potrafi by膰 nawet 10-krotnie „l偶ejsze”. O ile r贸偶nica pomi臋dzy 4 kB, a 40 kB nie jest istotna, o tyle przy 10 000 zdj臋膰 produkt贸w b臋dzie to ju偶 r贸偶nica pomi臋dzy 40 MB, a 400 MB.

Obraz w PNG – 39,1 kB

 

Obraz w GIF – 10,5 kB

 

Obraz w JPG – 4,03 kB

Je艣li sprzedajesz w艂asne wyroby, zadbaj o profesjonalne zdj臋cia, bo wi臋kszo艣膰 os贸b to wzrokowcy i jest to dla nich bardzo wa偶ny element.

Optymalizacja pr臋dko艣ci 艂adowania Twojego sklepu internetowego

Skoro napisa艂em ju偶 o obrazkach, p艂ynnie przejdziemy do pr臋dko艣ci dzia艂ania pozycjonowanego sklepu, kt贸ra cz臋sto decyduje o tym, czy u偶ytkownik po pierwszych 3 sekundach zostanie na owej stronie, czy te偶 j膮 opu艣ci i p贸jdzie do konkurencji. Dane s膮 brutalne, ale swego czasu KissMetrics opublikowa艂 infografik臋, w kt贸rej pokazywa艂, jak wielki ma to wp艂yw na decyzje zakupowe klient贸w.

Najcz臋stszym problemem d艂ugo wczytuj膮cych si臋 stron s膮 du偶e grafiki oraz skrypty.

W znalezieniu problem贸w z szybko艣ci膮 wczytywania si臋 strony internetowej mog膮 by膰 pomocne takie narz臋dzia jak: Page Speed Insight, GTMetrix i Pingdom Tools. Pierwsze dwa dok艂adnie wska偶膮 Ci, gdzie jest problem i jak masz go poprawi膰.

Linkowanie wewn臋trzne

Wiele os贸b nie docenia tej metody optymalizacji sklep贸w internetowych i pozyskiwania do niej link贸w. Dzi臋ki odpowiedniemu podlinkowaniu podstron pomi臋dzy sob膮 roboty Google s膮 w stanie zrozumie膰, kt贸re strony s膮 najwa偶niejsze, kt贸re mniej wa偶ne i najmniej wa偶ne.

Czasami ich struktur臋 mo偶esz zobaczy膰 na mapach witryn przygotowanych specjalnie dla internaut贸w.

Przyk艂ady linkowania wewn臋trznego:

  1. wy艣wietlenie kategorii podstron,
  2. breadcrumbs,
  3. pokazanie produkt贸w podobnych do ogl膮danego przez nas…

Czy to jest przydatne dla internaut贸w? Jak najbardziej! Na przyk艂ad nawigacja breadcrumbs bardzo u艂atwia powr贸t do dowolnej podstrony w strukturze witryny. Sam z tego bardzo cz臋sto korzystam, bo znacznie przyspiesza to poruszanie si臋 po stronie. Z pewno艣ci膮 niejeden raz, ogl膮daj膮c dany produkt w sklepie internetowym, klikn膮艂e艣 w jaki艣 link z produktami podobnymi.

Linkowanie wewn臋trzne to bardzo naturalny spos贸b linkowania przy pozycjonowaniu sklepu internetowego, kt贸ry potrafi zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie internauty na stronie, a nawet pom贸c w sprzeda偶y, warto wi臋c z niego korzysta膰.

Co wi臋cej, nie musisz obawia膰 si臋 kar od Google za podlinkowanie jakiej艣 podstrony fraz膮 kluczow膮.

Mobilna wersja sklepu internetowego

Nie da si臋 ukry膰, 偶e rynek mobilny ro艣nie w ogromnym tempie. W wielu krajach liczba urz膮dze艅 mobilnych przekroczy艂a liczb臋 komputer贸w PC. W Polsce, jak s膮dz臋 b臋dzie to kwestia oko艂o dw贸ch lat, dlatego warto, aby艣 przystosowa艂 stron臋 Twojego sklepu internetowego do wy艣wietlania na urz膮dzeniach mobilnych, je艣li jeszcze tego nie zrobi艂e艣.

Najrozs膮dniejszym rozwi膮zaniem wydaje si臋 przygotowanie witryny responsywnej sklepu unternetowego, kt贸ra b臋dzie dostosowywa艂a si臋 do rozmiaru urz膮dzenia, na kt贸rym jest wy艣wietlana, a nie budowanie oddzielnych witryn dla urz膮dze艅 mobilnych i PC, bo to wymaga du偶o wi臋cej pracy.

Tutaj >> mo偶esz sprawdzi膰, czy Tw贸j sklep internetowy zosta艂 przystosowany do obs艂ugi na urz膮dzeniach mobilnych (m.in. czy jest „lekki”, z 艂atwo klikaln膮 nawigacj膮, …), natomiast je艣li chcesz na ten temat przeczyta膰 wi臋cej, to zapraszam Ci臋 do tego artyku艂u >>.

Zapraszam Ci臋 te偶 do zapoznania si臋 z moim case study Strona mobilna zwi臋kszy艂a liczb臋 odwiedzin o 644%

ruch mobilny w Polsce

W zale偶no艣ci od bran偶y udzia艂 rynku mobilnego mo偶e si臋 r贸偶ni膰.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to narz臋dzie zabezpieczaj膮ce przesy艂 danych z witryn internetowych. Standardowo stosuj膮 go banki internetowe. Wiele sklep贸w internetowych stosowa艂o go od d艂u偶szego czasu na stronach z formularzem zam贸wienia, natomiast od jakiego艣 czasu sklepy u偶ywaj膮 go wsz臋dzie, a i zwyk艂e strony zacz臋艂y to robi膰, po tym, jak Google oficjalnie og艂osi艂o, 偶e jest on czynnikiem rankingowym. Zatem warto zadba膰, aby艣 w pozycjonowanym sklepie internetowym mia艂 zainstalowa膰 certyfikat SSL.

Certyfikat SSL daje klientom poczucie bezpiecze艅stwa i buduje zaufanie tak偶e warto go wykupi膰 u us艂ugodawcy hostingowego.

Sklep bez certyfikatu SSL

 

Sklep z certyfikatem SSL

Mapa XML

Mapa XML to dokument zawieraj膮cy zbi贸r wszystkich adres贸w danej witryny np. sklepu internetowego. Jest on przydatny, szczeg贸lnie przy rozbudowanych serwisach internetowych z tysi膮cami podstron, gdy偶 znacznie u艂atwia wyszukiwarce indeksowanie.

W wi臋kszo艣ci system贸w CMS jest to standard, aczkolwiek czasami trzeba doinstalowa膰 jak膮艣 wtyczk臋, aby CMS generowa艂 i aktualizowa艂 automatycznie tak膮 map臋.

Wygenerowan膮 map臋 najlepiej wrzu膰 do g艂贸wnego folderu domeny i zg艂o艣 w Google Search Console.

Robots.txt

Jak sama nazwa m贸wi, jest to plik tekstowy. Znajduje si臋 w g艂贸wnym katalogu domeny w tym przypadku sklepu internetowego i informuje roboty wyszukiwarek, do kt贸rych plik贸w i katalog贸w maj膮 mie膰 dost臋p, a do kt贸rych nie.

Nie s膮 to twarde wytyczne dla bota, ale informacja, kt贸r膮 mo偶e on respektowa膰 lub te偶 nie.

W takim pliku mo偶esz np. zablokowa膰 dost臋p do cz臋艣ci administracyjnej serwisu, bo nie ma sensu, aby Google marnowa艂 swoje zasoby na indeksowanie tego typu stron.

Optymalizacja adres贸w URL

Adresy URL w Twoim sklepie internetowym powinny by膰 kr贸tkie, proste i zrozumia艂e dla cz艂owieka. Je艣li cz艂owiek je zrozumie, to robot Google tak偶e.

Wpisa艂em w Google „myd艂o dove” i wybra艂em dwa adresy.

Wybrany adres z pierwszej strony wynik贸w wyszukiwania:

/dove-cream-wash-mydlo-w-plynie-300-ml,3,13836,7761

Ka偶dy, kto widzi ten adres, domy艣la si臋, co znajduje si臋 na tej stronie. Oczywi艣cie nie da si臋 ukry膰, 偶e zawiera on te偶 kilka fraz kluczowych.

I drugi adres, z du偶o dalszych pozycji:

/index.php?id_product=7149&controller=product

kt贸ry, jak widzisz, totalnie nic nie m贸wi ani u偶ytkownikowi, ani botowi przegl膮darki.

Pami臋taj te偶, aby艣 nie stosowa艂 polskich ani du偶ych liter w adresach URL.

Optymalizacja title i description

Title i description to elementy, nie widoczne na stronie, ale oba pojawiaj膮 si臋 w Google i mog膮 mie膰 wp艂yw na wsp贸艂czynnik CTR, czyli stosunek klikalno艣ci do wy艣wietle艅.

Czyli: wsp贸艂czynnik ten m贸wi, o tym ile % os贸b, kt贸re widzia艂y Tw贸j sklep internetowy i inne strony w Google, klikn臋艂o w艂a艣nie Tw贸j link. Oczywi艣cie im wy偶szy CTR, tym lepiej, dlatego warto title i description optymalizowa膰.

Potraktuj je jako miejsce na reklam臋 Twojej firmy i zach臋膰 u偶ytkownik贸w do jej odwiedzenia. Przekonaj ich, 偶e to w艂a艣nie na Twoj膮 stron臋 powinni wej艣膰.

Wa偶na zasada: ka偶da podstrona sklepu internetowego ma zawiera膰 unikalne tytu艂y i opisy.

Title masz ograniczony do oko艂o 55-70 znak贸w zale偶nie od ich szeroko艣ci, natomiast description z niedawnych ok. 160 znak贸w obecnie zosta艂 wyd艂u偶ony do a偶 325 znak贸w!

Zadbaj, aby w title i description znalaz艂y si臋 frazy kluczowe, ale pami臋taj, 偶e nie mo偶esz tych tag贸w „przespamowa膰”, a wi臋c b膮d藕 ostro偶ny. O ile pracownik Google ju偶 kilka lat temu potwierdzi艂, 偶e description nie ma 偶adnego wp艂ywu na SEO (pami臋taj jednak o jego wp艂ywie na CTR), o tyle w title u偶ycie frazy jest, rzek艂bym, obowi膮zkowe 馃檪

W przypadku sklep贸w internetowych z tysi膮cami produkt贸w nie b臋dziesz pisa艂 ich r臋cznie, wi臋c warto tutaj wypracowa膰 jaki艣 schemat ich tworzenia.

Rich snippet

Rich snippet, czyli fragmenty rozszerzone to kolejna mo偶liwo艣膰 wyr贸偶nienia Twojej witryny w wynikach wyszukiwa艅 Google. Jest to element, kt贸ry pojawia si臋 pomi臋dzy adresem a jej opisem.

przyk艂ad rich snippet

Jak widzisz na powy偶szym przyk艂adzie, s膮 to gwiazdki, ocena, data publikacji, ale jest ich oczywi艣cie du偶o wi臋cej i wy艣wietlaj膮 si臋 te偶 inne w zale偶no艣ci od rodzaju strony.

Warto zadba膰 o ten element, bo mo偶e znacznie wyr贸偶ni膰 pozycjonowany sklep internetowy, a wdro偶enie tego to tylko troch臋 dodatkowego kodu.

Social Media

Warto, aby Tw贸j sklep internetowy mia艂 profile w serwisach social media, takich jak Facebook, Twitter, Snapchat czy Pinterest… O ile nie b臋dzie to mia艂o bezpo艣redniego wp艂ywu na SEO, o tyle na zwi臋kszenie ruchu, przywi膮zanie internaut贸w do Twojej witryny, a dalej sprzeda偶 – owszem.

Dobierz serwis odpowiednio do tego, gdzie s膮 aktywni Twoi potencjalni klienci. Dla mnie np. Facebook jest odpowiednim miejscem, ale zupe艂nie nie wiem, co mia艂bym publikowa膰 na Snapchacie jako seowiec, natomiast mam klient贸w, kt贸rzy w tym serwisie maj膮 dziesi膮tki tysi臋cy obserwuj膮cych i generuj膮 dzi臋ki temu naprawd臋 spory ruch na ich sklepach.

Warto zaznaczy膰, 偶e informacje (np. o promocjach na Twojej stronie czy ciekawym artykule) mog膮 si臋 艣wietnie rozchodzi膰 w艂a艣nie poprzez social media, dzi臋ki czemu pozyskasz nowych obserwuj膮cych, kto艣 mo偶e te informacje dalej, bez Twojego udzia艂u, udost臋pnia膰 dalej, a kto艣 inny mo偶e o tym napisa膰 na swojej stronie internetowej.

W zwi膮zku z powy偶szym warto zadba膰 o mo偶liwo艣膰 艂atwego udost臋pniania produkt贸w z Twojego sklepu internetowego, artyku艂贸w z blogu itp. w serwisach social media za pomoc膮 jakiego艣 widgetu.

UX

UX to odczucia, jakie u偶ytkownik ma po odwiedzeniu Twojego sklepu internetowego. Warto zaznaczy膰, 偶e wi臋kszo艣膰 wy偶ej wymienionych uwag skupia艂a si臋 na poprawieniu, ulepszeniu Twojej strony w艂a艣nie po to, aby wizyta u偶ytkownika by艂a dla niego przyjemna i by m贸g艂 uzyska膰 to, po co na ni膮 wszed艂. Jak widzisz. wymogi Google, nie s膮 bezpodstawne.

W kontek艣cie UX warto, aby艣 przyjrza艂 si臋 Twojemu sklepowi tak偶e na urz膮dzeniach mobilnych. Ja np. bardzo cz臋sto przegl膮dam oferty sklep贸w internetowych w艂a艣nie na telefonie, czy to czekaj膮c na dzieci w szkole, czy w kolejce do lekarza, wi臋c warto zadba膰, aby poprawnie si臋 wy艣wietla艂a i dzia艂a艂a na tych urz膮dzeniach.

I tutaj jako 艣wietny, pozytywny przyk艂ad mog臋 poda膰 aplikacj臋 internetowego sklepu komputerowego X-kom. Sklep ten co 12 godzin robi promocj臋 ze znacznie obni偶on膮 cen膮 na 1 produkt w swoim sklepie internetowym, a ka偶dy produkt zawsze jest 艣wietnie opisany, do tego maj膮 dobry Fanpage.

Promocje s膮 na tyle dobre, 偶e sam regularnie o 10.00 rano i 22.00 zagl膮dam, by sprawdzi膰, co tam jest ciekawego. Ba, poleci艂em ju偶 te promocje kilku innym osobom. Jestem ju偶 tak do nich przywi膮zany, 偶e gdy cokolwiek mam kupi膰 na Allegro (to pierwsze miejsce, w kt贸rym szukam, gdy mam co艣 kupi膰) to sprawdzam, czy przypadkiem u nich nie ma tego w podobnej cenie, bo po prostu szanuj臋 ich za to, co robi膮 i ch臋tnie robi臋 u nich zakupy.

Oczywi艣cie badania UX to temat bardzo obszerny i z pewno艣ci膮 kosztowny, s膮 do tego odpowiednie narz臋dzia, ale mo偶esz cho膰by poprosi膰 swojego partnera, koleg臋,  aby usiad艂 przy komputerze i dokona艂 zakupu, a Ty obserwuj krok po kroku, co robi, i zapisuj swoje obserwacje, nie komentuj, nie podpowiadaj, daj mu to zrobi膰 samodzielnie, a wtedy zobaczysz, czy i gdzie tkwi problem.

Wi臋cej szczeg贸艂owych informacji znajdziesz w moim szkoleniu Opti Seo One.

Krok 4 – content marketing, a pozycjonowanie sklepu internetowego

Content marketing to szereg dzia艂a艅, kt贸rych celem jest sprowadzenie na Twoj膮 stron臋 (w tym przypadku do Twojego sklepu internetowego) potencjalnych klient贸w poprzez udost臋pnianie r贸偶nego rodzaju bezp艂atnych tre艣ci. Teraz zajm臋 si臋 konkretnie tematem pisania blogu na sklep internetowy, natomiast wi臋cej informacji o tym czym jest content marketing, znajdziesz w moim artykule Content marketing to przysz艂o艣膰 bran偶y seo, kt贸ry Ci serdecznie polecam.

Je艣li przez my艣l przesz艂o Ci „Cholera jasna, S艂awek, ja mam prowadzi膰 sklep internetowy, a nie pisa膰 jakie艣 dyrdyma艂y, nie mam czasu na takie pierdo艂y”, to ju偶 Ci t艂umacz臋, dlaczego powiniene艣 to przemy艣le膰.

Po pierwsze: pisanie blogu, kt贸rego artyku艂y b臋d膮 zoptymalizowane pod konkretne frazy kluczowe, pozwoli Ci na pozyskiwanie zupe艂nie bezp艂atnie ruchu z Google do pozycjonowanego sklepu internetowego.

Po drugie: Google bardzo lubi strony, na kt贸rych content si臋 zmienia.

Po trzecie: trudno jest pozyska膰 udost臋pnienie czy link do produktu w sklepie internetowym, ale ju偶 to samo dla ciekawego artyku艂u b臋dzie zdecydowanie 艂atwiejsze, zatem mo偶e to by膰 艣wietny spos贸b na promocj臋 Twojego sklepu internetowego, budowanie zaufania obecnych klient贸w i zainteresowanie potencjalnych klient贸w Twoj膮 ofert膮.

Pisz臋 blog od ponad 10 lat i gwarantuj臋 Ci, 偶e jest jeszcze naprawd臋 wiele innych powod贸w, dla kt贸rych warto to robi膰.

Id膮c dalej: po rozdzieleniu znalezionych fraz na stron臋 g艂贸wn膮 sklepu, kategorie, podkategorie i produkty najprawdopodobniej zosta艂y Ci takie, kt贸re trudno do czegokolwiek przypisa膰 i to w艂a艣nie one mog膮 przyda膰 si臋 podczas pisania blogu.

Je艣li konkurencja prowadzi blogi poza sklepem, np. w subdomenie czy w zupe艂nie innej domenie, to warto, aby艣 艣ci膮gn膮艂 informacje o frazach, na kt贸re te blogi s膮 pozycjonowane. Warto te偶 przejrze膰 znane bran偶owe blogi w celu poszukiwania fraz.

By膰 mo偶e nawet Ci臋 przekona艂em przynajmniej mam tak膮 nadziej臋, ale zastanawiasz si臋: „No dobra, S艂awek, ale o czym ja mam tam pisa膰?”.

Przede wszystkim powiniene艣 skupi膰 si臋 na rozwi膮zywaniu problem贸w potencjalnych klient贸w Twojego sklepu, a Twoje tre艣ci mog膮 by膰 np. poradnikowymi. Poka偶, jak skorzysta膰 z Twojego produktu, jak on pomaga, zr贸b por贸wnanie produktu ze sklepu z produktami konkurencji…

Na przyk艂ad, b臋d膮c w艂a艣cicielem sklepu internetowego z akcesoriami budowlanymi, mo偶esz tworzy膰 poradniki, w kt贸rych pokazujesz, w jaki spos贸b po艂o偶y膰 panele, kafelki na pod艂odze, pomalowa膰 艣ciany, a w artykule mo偶esz podlinkowa膰 produkty niezb臋dne do wykonania tych prac.

Internet jest pe艂en pyta艅 u偶ytkownik贸w na wszelkie tematy, wi臋c gwarantuj臋 Ci, 偶e bez problemu znajdziesz problemy Twojej grupy odbiorc贸w.

Czytelnicy b臋d膮 Ci wdzi臋czni za pomoc, ch臋tnie wr贸c膮 na stron臋 Twojego sklepu ponownie, albo pode艣l膮 link znajomym. W ich oczach kreujesz si臋 na eksperta, kt贸rego znaj膮 i ch臋tniej kupi膮 co艣 u niefo ni偶 u konkurencji.

Klienci rzadko kiedy kupuj膮 od r臋ki, bardzo cz臋sto musz膮 wr贸ci膰 na stron臋 kilkukrotnie, aby podj膮膰 decyzj臋, a wi臋c blog b臋dzie 艣wietnym sposobem nak艂onienia ich do regularnych powrot贸w.

Swoj膮 drog膮: w 艣cie偶kach wielokana艂owych w Google Analytics mo偶esz sprawdzi膰, jaka by艂a droga Twojego klienta do zakupu.

Zwracaj uwag臋, aby teksty 艂atwo si臋 czyta艂o, by by艂y przejrzyste i odpowiednio sformatowane oraz zawiera艂y obrazki lub zdj臋cia.

Ca艂y temat tworzenia tre艣ci kompleksowo om贸wi艂em w moim szkoleniu o content marketingu „Seo Content Marketing”.

Krok 5 – pozyskiwanie link贸w do sklepu internetowego

Gdy my艣l臋 o linkowaniu to w g艂owie mam cytat jednego z polskich film贸w: „Piniondze to nie fszystko, ale fszystko bez pini臋ndzy to…” i to samo m贸g艂bym powiedzie膰 o linkowaniu.

Linki to nie wszystko, bo przecie偶 bez optymalizacji mo偶e by膰 naprawd臋 trudno, ale wszystko inne, czyli np. wyszukiwanie fraz czy tworzenie contentu bez link贸w na nic nam si臋 nie zda.

I o ile np. blogi z dobrymi artyku艂ami, szczeg贸lnie tymi autorstwa znanych os贸b s膮 w stanie pozyska膰 bezp艂atne linki, o tyle w przypadku sklep贸w internetowych posiadaj膮cych ten sam towar co setki innych sklep贸w nie b臋dzie to ju偶 takie 艂atwe.

OK. Wiesz ju偶, 偶e najlepiej b臋dzie, je艣li za link building we藕miesz si臋 ju偶 po wybraniu fraz kluczowych, zoptymalizowaniu strony oraz analizie konkurencyjnych sklep贸w. Wtedy mo偶esz powiedzie膰 Google poprzez pozyskiwanie do niej link贸w „Cze艣膰, poprawi艂em swoj膮 stron臋, mo偶e zechcesz podnie艣膰 j膮 w rankingu?. W przeciwnym wypadku mo偶esz pozyskiwa膰 linki, a efektu si臋 nie doczekasz, bo pewne problemy z optymalizacj膮 sklepu internetowego uniemo偶liwi膮 Ci jego uzyskanie.

Teraz dobrze by by艂o przeanalizowa膰 藕r贸d艂a Twoich link贸w, je艣li takowe ju偶 s膮.

Informacje o linkach prowadz膮cych do Twojego sklepu internetowego mo偶esz uzyska膰 z kilku miejsc:

  • bezp艂atnie z Google Search Console;
  • i odp艂atnie z Ahrefs czy Majestic Seo, s膮 te偶 inne programy, ale ja korzystam z tych dw贸ch.

Po pobraniu link贸w warto sprawdzi膰, sk膮d one pochodz膮, ile ich jest i jakie maj膮 anchory. Tych s艂abszych mo偶e trzeba b臋dzie si臋 pozby膰, inne zoptymalizowa膰, a o niedzia艂aj膮ce upomnie膰 si臋, by poprawi艂 je w艂a艣ciciel strony, na kt贸rej si臋 znajduj膮.

I jak zawsze polecam Ci pozyskiwa膰 dobrej jako艣ci linki, z wiarygodnych 藕r贸de艂, najlepiej z miejsc, kt贸re odwiedzaj膮 Twoi potencjalni klienci, ze stron, kt贸re maj膮 dobry profil link贸w.

Wiem, 偶e bud偶ety nie zawsze pozwalaj膮 na pozyskiwanie naszych wymarzonych link贸w, ale rozwi膮zaniem nie jest masowe pozyskiwanie link贸w za pomoc膮 automat贸w, bo to mo偶e bardziej zaszkodzi膰 ni偶 pom贸c.

Linki prowadz膮ce do pozycjonowanego sklepu internetowego powinny wygl膮da膰 naturalnie, wi臋c uwa偶aj np. z pozyskiwaniem link贸w z fraz膮 kluczow膮. Linki dofollow te偶 s膮 wskazane.

Jako 偶e ju偶 jaki艣 czas temu opublikowa艂em artyku艂 pt. 101 metod pozyskiwania link贸w White Hat Seo, kt贸ry ca艂y czas jest aktualny, nie b臋d臋 go duplikowa艂. Pozwol臋 sobie przytoczy膰 tylko kilka przyk艂adowych metod pozyskiwania link贸w odpowiednich dla sklep贸w internetowych, a po wi臋cej zapraszam do wy偶ej wspomnianego artyku艂u.

Wskaz贸wka: gdy kto艣 mnie pyta, w jaki spos贸b ma pozyskiwa膰 linki, to bez wzgl臋du na to, czy jest to blog, portal, biznes lokalny czy sklep internetowy, zawsze polecam  przeanalizowanie, jak to robi konkurencja. Skoro w Google jest np. 10 stron, kt贸re s膮 wy偶ej od Twojej, mo偶e to w艂a艣nie linki pozwoli艂y im wej艣膰 na wysokie pozycje i warto je przeanalizowa膰.

Zauwa偶, 偶e jest to ogrom wiedzy na temat tego, jak wypozycjonowa膰 stron臋, a linki masz podane na tacy. Oczywi艣cie warto pozyskiwa膰 tylko te najlepsze, je艣li bud偶et na to pozwala.

A teraz kilka przyk艂adowych konkretnych metod.

Marketing szeptany

Znajd藕 fora internetowe w Twojej bran偶y i jako specjalista pomagaj dobr膮 rad膮 tym, kt贸rzy zmagaj膮 si臋 z jakimi艣 problemami. Np. maj膮c sklep w臋dkarski, wyszukujesz fora o w臋dkowaniu i pomagasz ludziom dobra膰 najta艅szy zestaw do w臋dkowania dla amatora lub przyn臋t臋 na dan膮 ryb臋.

Fora to kopalnia wiedzy na temat problem贸w klient贸w, kt贸re mo偶esz pom贸c im rozwi膮za膰, dzi臋ki czemu w oczach innych wykreujesz si臋 na eksperta. Dodatkowo swoj膮 odpowied藕 mo偶esz rozwin膮膰 na blogu w艂asnego sklepu i skierowa膰 na niego czytelnik贸w forum.

Oczywi艣cie wspomniany wcze艣niej blog, kt贸ry zawiera praktyczne porady, jest 艣wietnym sposobem na bezp艂atne pozyskiwanie link贸w, gdy偶 artyku艂y maj膮ce charakter poradnikowy i tutoriale s膮 ch臋tnie polecane przez czytelnik贸w.

Wsp贸艂praca z influencerami

W przypadku sklep贸w internetowych do艣膰 naturalna jest wsp贸艂praca z influencerami np. wysy艂anie im produkt贸w do zrecenzowania. Ty dajesz sw贸j produkt, natomiast druga strona opisuje go na swojej stronie i w tym artykule umieszcza link do Twojego sklepu. Takie publikacje cz臋sto s膮 dodatkowo promowane w kana艂ach social media nale偶膮cych do influencer贸w, mog膮 wi臋c wygenerowa膰 poka藕ny ruch.

Promocje

Promocje w Twoim sklepie internetowym to nie tylko dobry spos贸b na dodatkowy zastrzyk got贸wki, ale te偶 na pozyskanie sta艂ych klient贸w czy zdobywanie link贸w.

Najpopularniejsze s膮 promocje 艣wi膮teczne i Black Friday, ale w zale偶no艣ci od sklepu internetowego mog膮 to by膰 te偶 promocje na walentynki, Dzie艅 dziecka itp. O takich promocjach pisz膮 blogerzy w swoich blogach czy te偶 w kana艂ach social media.

Monitorowanie marki

Ostatni膮 ciekaw膮 metod膮, o kt贸rej wspomn臋, jest monitorowanie nazwy Twojej marki za pomoc膮 takich narz臋dzi jak alerty Google Alerts, Brand24 czy SentiOne.

Ilekro膰 kto艣 wspomni o Twoim sklepie internetowym w sieci, otrzymasz e-mail z tak膮 informacj膮. Je艣li ta osoba nie umie艣ci艂a linka do Twojej strony, to jest to 艣wietna okazja, aby go uzyska膰. Swoj膮 drog膮 narz臋dzia te pomog膮 Ci monitorowa膰, co ludzie pisz膮 o Twojej bran偶y ciekawego, a to kolejne miejsca na pozyskanie link贸w.

W szkoleniu Top Seo MasterClass >> om贸wi艂em ponad 30 metod pozyskiwania link贸w, kt贸re nie tylko poprawi膮 pozycje Twojej strony, ale te偶 zwi臋ksz膮 na niej ruch i sprowadz膮 na ni膮 potencjalnych klient贸w.

Krok 6 – analiza kampanii SEO

Je艣li zainwestowa艂e艣 ju偶 sw贸j czas w pozycjonowanie sklepu internetowego to oczywi艣cie warto, aby艣 na bie偶膮co monitorowa艂 efekty tych dzia艂a艅. To, co powiniene艣 monitorowa膰, zale偶y od tego, jakie cele postawi艂e艣 sobie na samym pocz膮tku, np. zwi臋kszenie ruchu, sprzeda偶y, wej艣cie do Top 3 na wybrane frazy albo… bo takie ambicje mia艂 szef 馃檪

Jak pisa艂em ju偶 w artykule pt.: 9 najwi臋kszych zagro偶e艅 dla firm, zlecaj膮cych pozycjonowanie 鈥 i jak ich unikn膮膰! moim zdaniem wa偶na jest poprawa widoczno艣ci strony w Google (to mog臋 sprawdzi膰 w Senuto) i zwi臋kszanie ruchu z Google (dane z Google Analytics). Do tego mo偶na by jeszcze doda膰 zwi臋kszenie zysk贸w na stronie klienta. To wszystko w d艂u偶szym przedziale czasu warto obserwowa膰. Je艣li te trzy elementy ze sob膮 wsp贸艂graj膮, to jeste艣my w domu, cho膰 ze wzgl臋du na sezonowo艣膰 biznes贸w nie zawsze jest to realne.

Oczywi艣cie warto te偶 na bie偶膮co:

  • monitorowa膰 pozycje w Google pozycjonowanej strony,
  • reagowa膰 na spadki fraz,
  • analizowa膰 kanibalizacj臋 fraz kluczowych >>, kt贸ra w sklepach do艣膰 cz臋sto wyst臋puje,
  • sprawdza膰 frazy, kt贸re s膮 poza Top 10, a 艂atwo mo偶na je tam „wbi膰”.

Co kilka miesi臋cy warto te偶 przeanalizowa膰, jakie linki pozyskuj膮 konkurencyjne sklepy internetowe i czy nie pojawia si臋 w Google na nowe frazy kluczowe, na kt贸rych Twojej strony nie ma.

Podsumowanie

Mam nadziej臋, 偶e ten artyku艂 u艣wiadomi艂 Ci, jak wygl膮da pozycjonowanie sklepu internetowego, co po kolei powiniene艣 robi膰, aby uzyska膰 dobre efekty, a tak偶e sk膮d bior膮 si臋 cz臋sto niema艂e kwoty za t臋 us艂ug臋.

Nie jest to z pewno艣ci膮 艂atwe zadanie, czasami na efekt czeka si臋 p贸艂 roku, a nawet d艂u偶ej (wi臋cej o tym, ile trwa pozycjonowanie, przeczytasz w moim artykule Jak d艂ugo trwa pozycjonowanie w Google), a wi臋c wymaga niema艂o czasu, lub pieni臋dzy, a tak偶e cierpliwo艣ci 馃檪

Moim zdaniem, zanim we藕miesz si臋 za pozycjonowanie sklepu internetowego, warto, aby艣 sobie przekalkulowa艂, czy rzeczywi艣cie sta膰 Ci臋 na tak膮 inwestycj臋, bo wymaga ona pracy wielu os贸b (np. copywritera, programisty, seowca). Nie chc臋 Ci臋 zniech臋ca膰, ale wiele os贸b po prostu oczekuje zwrotu z tej inwestycji w zbyt szybkim czasie i musi zawiesi膰 prowadzone dzia艂ania.

Wiesz ju偶 zatem, co robi膰 – zatem: do roboty!

Je艣li chcia艂by艣 porozmawia膰 o pozycjonowaniu Twojego sklepu internetowego przeze mnie kliknij w poni偶szy przycisk i um贸w si臋 na bezp艂atn膮 15 minutow膮 konsultacj臋.

Je艣li chcia艂by艣 porozmawia膰 o pozycjonowaniu Twojego sklepu internetowego przeze mnie kliknij w poni偶szy przycisk i um贸w si臋 na bezp艂atn膮 15 minutow膮 konsultacj臋.

Bezp艂atna konsultacjaNapisz e-mail

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/5 (33 votes cast)
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku, 4.5 out of 5 based on 33 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

72 komentarze

napisz komentarz
  • Czeka艂em z niecierpliwo艣ci膮 na ten artyku艂 o pozycjonowaniu sklep贸w S艂awek. Zapowiada艂e艣 go w mejlach od jakiego艣 czasu. Nie zawiod艂em si臋. Mega merytoryka i inspiracja do dzia艂a艅.

  • „Wskaz贸wka: zalecam wy艂膮czenie z indeksowania polityki prywatno艣ci oraz regulaminu, bo istniej膮 firmy, kt贸re skanuj膮 wyniki Google w celu znalezienia witryn zawieraj膮cych klauzule niedozwolone i pozywaj膮 ich w艂a艣cicieli do s膮d贸w. Swego czasu m贸j kolega mia艂 kilkana艣cie takich spraw.

    Wy艂膮czy膰 nie zaszkodzi, ale ja bym raczej zaleca艂 napisanie regulaminu kt贸ry nie zawiera takich klauzul 馃檪

  • Rzeczowo opisany temat jednak chcia艂bym zapyta膰 o szczeg贸艂y linkowania wewn臋trznego. Mianowicie czy robi膰 to z opisu znajduj膮cego si臋 na karcie danego produktu i linkowa膰 w g贸r臋 czyli pod kategori臋?

    Produkt>podkategoria>kategoria
    Czy mo偶e w drug膮 stron臋
    Kategoria>podkategoria>produkt

    A mo偶e nie ma to znaczenia i na przyk艂ad z karty produktu linkowa膰 zr贸偶nicowanym anchorem g艂贸wna, kategorie, podkategorie i inne produkty ?

  • Bardzo dobry artyku艂. Je偶eli chodzi o regulamin i polityk臋 to radz臋 wszystkim kt贸rzy nie s膮 samob贸jcami blokowa膰 przed indeksowaniem. Kancelarie prawne podaj膮ce si臋 za „chroni膮ce konsument贸w” ca艂y czas przeszukuj膮 internet. Regulamin czy polityka prywatno艣ci mo偶e by膰 poprawna, napisana przez prawnika, ale zawiera jaki艣 drobny b艂膮d i problem gotowy.

  • Bardzo ciekawy artyku艂 i co wa偶ne prawdziwy, stosuj膮c si臋 do wielu Twoich sugestii i szkole艅 na pr贸b臋 pozycjonowa艂em jeden z moich sklep贸w internetowych tylko i wy艂膮cznie na podstawie informacji czerpanych ze szkole艅 i okaza艂o si臋 偶e mimo opieki agencji strona zawiera艂a wiele b艂臋d贸w kt贸re usun膮艂em podczas Twoich szkole艅 a po usuni臋ciu b艂臋d贸w i po w艂a艣ciwej konfiguracji strona be偶 偶adnych szczeg贸lnych dzia艂a艅 poszybowa艂a do g贸ry w wynikach i co wa偶ne trzyma si臋 tam dalej i umacnia kolejne pozycje, a mnie daje du偶膮 rado艣膰 nie tylko finansow膮 ale satysfakcj臋 ze zdobytej wiedzy kt贸r膮 sam w艂asnymi rekami wdra偶am na swoich stronach .

  • Nic doda膰 i tym bardziej nic uj膮膰. SEO sklepu internetowego to po prostu i nic innego jak pouk艂adanie towaru na p贸艂kach, tak aby cieszy艂 oko klienta i wzbudza艂 po偶膮danie :). A dwa, nawigacja jak do tego sklepu trafi膰, przeciskaj膮c si臋 pomi臋dzy konkurencj膮 po drodze :).
    Bardzo fajny artyku艂, to co zosta艂o napisane trafia idealnie w punkt i problem.
    Dzi臋ki S艂awek 馃檪

  • Witam, ciesz臋 si臋, 偶e trafi艂em na Pana stron臋. Staramy si臋 na naszym sklepie internetowym wdra偶a膰 Pana sugestie. Zobaczymy co przyniesie przysz艂o艣膰.

  • 艢wietny artyku艂. Szukaj膮c fraz z „d艂ugiego ogona” zapewne wiele os贸b ma k艂opot z powtarzaj膮cym si臋 s艂owem czy s艂owami. Zale偶y to zapewne od niszy w kt贸rej dzia艂a dany sklep internetowy. Szukaj膮c takich fraz zwi膮zanych np. z „tuszami do drukarek” stanowcza wi臋kszo艣膰 zawiera s艂owo „tusz” i jego pochodne. Mam tutaj pytanie na kt贸re po przeczytaniu tre艣ci nie znalaz艂em odpowiedzi.
    Myl臋 si臋 uwa偶aj膮c, 偶e gdy do sklepu internetowego zdob臋d臋 n x link贸w z anchorami long tail zawieraj膮cymi s艂owa „tusz”,”tusze” itp. to : 1 – filtr algorytmiczny na te s艂owa mam jak w banku 2 – linki te nic nie dadz膮 3- filtry w Google mog膮 sprawi膰 偶e sklep nie da si臋 pozycjonowa膰 bez usuni臋cia tych link贸w i cofni臋ciu kar przez Google ? pozdrawiam

    • Mat fraza „kolorowe tusze do drukarek” wskazuj膮 na inn膮 stron臋, a „czarne tusze do drukarek” wskazuj膮 inn膮 stron臋 i powtarzanie si臋 samego s艂owa tusze w niczym tutaj nie przeszkadza.
      Z linkami jest analogicznie, nie pozyskujesz do ka偶dej podstrony link贸w z anchorem tusze, ale z wskazaniem na kolor czy nawet model, poza tym, 偶e poleca艂bym raczej pozyskiwa膰 bardziej naturalne linki.

  • Fajny artyku艂, ciekawy jak dla os贸b takich jak ja, czyli zaczynaj膮cych pozycjonowanie sklepu internetowego to normalnie bomba wszystko jasno i czytelnie. Oby tak dalej. Dla mnie artyku艂 pomocny i warto艣ciowy.

  • Niez艂y art. ale bardziej dla os贸b zaczynaj膮cych przygod臋 z pozycjonowaniem sklep贸w internetowych. Troch臋 za bardzo og贸lnikowo opisane punkty, a za ma艂o szczeg贸艂贸w.

  • Przeczyta艂em i jestem w szoku bo okaza艂o si臋, 偶e jestem dopiero na pocz膮tku drogi… Nie zrozumia艂em te偶 w jaki spos贸鈥 wyszuka膰 sk膮d pochodz膮 linki konkurencji – przez Google czy jest do tego specjalne narz臋dzie?

  • Uwa偶am, 偶e optymalizacj膮 oraz pozycjonowaniem sklepu internetowego nale偶y si臋 zaj膮膰 ju偶 od samego pocz膮tku jego prowadzenia. 艢wietny wpis! Przeczyta艂am go z du偶ym zainteresowaniem. Zawiera wszystkie istotne kwestie zwi膮zane z pozycjonowaniem, w dodatku opisane w konkretny i rzeczowy spos贸b.

  • Bardzo ciekawy artyku艂 i du偶o praktycznych wskaz贸wek. Jednak偶e teraz od niedawna pojawi艂 si臋 ogromny problem z indeksowaniem stron przez Google. Nie indeksuje przez submit url i nie indeksuje te偶 chyba przez Pobierz jako Google w Search Console, mimo 偶e zg艂asza si臋 zmiany lub nowe adresy, to w wynikach ich nie wida膰. Wi臋c fajnie by艂oby jakby艣 da艂 jaki艣 art o tym jak sobie radzi膰 w takiej sytuacji.

  • Wiele si臋 nie zmienia. Potwierdzam jednak, 偶e wdro偶enie ssla znacznie poprawia sytuacj臋. Content na stronie to wiadomo, w sumie ju偶 od dawna, ale teraz jednak jego jako艣膰 ma wi臋ksze znaczenie ani偶eli sama d艂ugo艣膰 i napakowanie s艂owami kluczowymi.

  • Bardzo ciekawy artyku艂. Pozycjonowanie na pewno zwi臋ksza zasi臋g i poprawia statystyki. A 偶eby skupi膰 si臋 bardziej na pozycjonowaniu lokalnym? Oczywi艣cie tu chodzi o firmy, kt贸re 艣wiadcz膮 us艂ugi na niewielkim obszarze. Firmy, kt贸re b臋d膮 pozycjonowa膰 si臋 lokalnie, pozyskaj膮 wi臋cej klient贸w ze swojej okolicy. Klienci b臋d膮 mogli szybciej znale藕膰 dane przedsi臋biorstwo. Jest to 艣wietny spos贸b na pozyskanie wi臋kszej liczby u偶ytkownik贸w.

  • S艂awek, robisz 艣wietn膮 robot臋 z takimi wpisami. To jeden z najkonkretniejszych blog贸w w polskim internecie! Brawo! (wpis te偶 konkret, ale wiesz jak to jest – jak wszystkie s膮 ekstra, to 偶aden si臋 nie wyr贸偶nia ;)).

  • Dobry artyku艂. Jeszcze dobrze by by艂o jakby by艂 opis dotycz膮cy konfiguracji narz臋dzi analitycznych np. jak ustawi膰 cele aby mo偶na by艂o sprawdzi膰 wzrost konwersji z r贸偶nych 藕r贸de艂 ruchu (organic itp.)

  • Konkretny artyku艂. Wszystko skoncentrowane w jednym miejscu. Takie info ju偶 nie techniczne, ale r贸wnie wa偶ne. Sklepy s膮 w stanie dobrze pozycjonowa膰 si臋 w przestrzeni online. Bez wzgl臋du na to, ile mamy sprzeda偶y w sklepie e-commerce, zawsze mamy okazj臋 podzieli膰 si臋 wdzi臋czno艣ci膮 ze swoimi klientami. Warto si臋 upewni膰, 偶e po艣wi臋camy im troch臋 czasu, by podzi臋kowa膰 za ich zakup i zaufanie. To nie tylko sprawia, 偶e Twoja marka jest wdzi臋czna i docenia wsparcie klient贸w, ale jest te偶 pewnym sposobem na pozyskanie klienta do ko艅ca 偶ycia.

  • Uwielbiam czyta膰 Twoje artyku艂y. Bardzo du偶o wiedzy zostaje w g艂owie, temat od razu staje si臋 ja艣niejszy 馃檪 Teraz pozostaje wzi膮膰 si臋 do dzia艂ania 馃檪

  • 艢wietny artyku艂 i na pewno przyda si臋 nie niejednej osobie, kt贸ra zaczyna swoj膮 przygod臋 z pozycjonowaniem sklepu internetowego. Jest wiele rzeczy, na kt贸re warto zwr贸ci膰 uwag臋 podczas takich prac maj膮cych na celu zwi臋kszenie ruchu na stronie. Moim zdaniem wszystkie najwa偶niejsze punkty zosta艂y poruszone w tek艣cie i chyba nie ma co dodawa膰. Oby tak dalej i ju偶 nie mog臋 doczeka膰 si臋 kolejnych poradnik贸w i ciekawostek, pozdrawiam.

    • Moim zdaniem trudno o jednoznaczn膮 ocen臋 sytuacji. Uwa偶am, 偶e musisz samodzielnie zastanowi膰 si臋 nad tym, czy podo艂asz. Nic rozs膮dniejszego nie przychodzi mi na my艣l.

  • Cze艣膰 S艂awek! Mam pytanie – jak wdro偶y艂e艣 na swoim blogu gwiazdki do oceny artyku艂贸w? Jest to wtyczka czy kod? Masz artyku艂 o fragmentach rozszerzonych? Mega by mi si臋 przyda艂 poradnik, jak krok po kroku w prosty spos贸b wprowadzi膰 te dane. Pomo偶esz? 馃檪

    • Cze艣膰 Damian. GD Star Rating aczkolwiek ca艂y czas kto艣 mi z艂o艣liwie obni偶a oceny tak偶e pewnie za jaki艣 czas b臋d臋, albo zmienia艂 albo usuwa艂.

      • Rozumiem. W ka偶dym razie ode mnie masz 5 馃檪

        A powiedz mi, jak膮 polecasz wtyczk臋 do Joomli!?

        I w kt贸rym pliku na serwerze nale偶y doda膰 dane, je艣li nie chce si臋 korzystaj膮c z wtyczki?

  • Uwielbiam to zdziwienie ludzi , kt贸rzy 偶yj膮 w z艂udzeniu, 偶e postawienie sklepu internetowego wystarczy do tego 偶eby sprzedawa艂. Jak dla mnie pokazuje to tylko niekompetencje przedsi臋biorstw, kt贸re wchodz膮 na rynek elektroniczny bez 偶adnego przygotowania, strategii oraz planu promocji.
    Na szcz臋艣cie zauwa偶am r贸wnie偶, 偶e 艣wiadomo艣膰 spo艂eczna si臋 zmienia i coraz wi臋cej os贸b wie o co chodzi.

  • Czeka艂em na ten artyku艂 po mailach i… nie zawiod艂em si臋. Sporo informacji w jednym miejscu. Pomy艣l nad jakim艣 „menu” z „linkami” do cz臋艣ci artyku艂u.

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach bardzo wa偶na rzecz, aby nasza firma by艂a ci膮gle widoczna. 艢wietny artyku艂. Pozdrawiam!

  • Same pozytywne komentarza masz pod blogiem. A 艣redni wynik ocen w rich snippets to 2,1. Chyba konkurencja Cie nie lubi? 馃檪 Oczywi艣cie moim zdaniem artyku艂 bardzo rzetelny. Przydatka checklista na co dzie艅.

    • Tak to prawda od d艂u偶szego czasu to widz臋. Czasami ta osoba dzia艂a z op贸藕nieniem i posty pocz膮tkowo potrafi膮 mie膰 bardzo dobre oceny, ale p贸藕niej jest spadek.
      Zazdro艣膰 wida膰 przez ludzi przemawia.

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego to rzeczywi艣cie ci臋偶ki kawa艂ek chleba. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e o tym, czy sklep internetowy b臋dzie si臋 dobrze pozycjonowa艂, decyduje architektura strony, wykorzystanie menu g贸rnego itp.

  • Dzi臋ki za artyku艂. Du偶o praktycznej wiedzy kt贸ra na pewno si臋 przyda. Mam jeszcze pytanie. Piszesz o unikalnej tre艣ci na stronach produkt贸w. Oczywi艣cie jest to na plus dla pozycjonowania, ale jak to zrobi膰? Maj膮c w sklepie np. 5-10 偶ar贸wek LED mog臋 stworzy膰 w艂asne unikalne opisy dla ka偶dej 偶ar贸wki, ale jak mam ich 100? Nie jestem a偶 tak tw贸rczy 偶eby wymy艣li膰 sto r贸偶nych opis贸w. Wspieram si臋 generatorem synonim贸w i tylko tak p贸ki co sobie radz臋, ale mo偶e s膮 jakie艣 inne skuteczne sposoby.
    Pozdrawiam

  • Cze艣膰 S艂awek,

    czy m贸g艂by艣 mi powiedzie膰, jak zrobi艂e艣 to, 偶e w e-commerce w GA pojawiaj膮 si臋 艣rodki? Jaki艣 instrukta偶?

    Z g贸ry dzi臋kuj臋 馃檪

  • Dziwne, 偶e dopiero teraz trafi艂em na ten artyku艂. M贸wi膮c kr贸tko 艣wietna robota, bardzo szczeg贸艂owy wpis pozwalaj膮cy mocno zg艂臋bi膰 wiedz臋 na temat pozycjonowania sklep贸w. Great job!

  • Pozycjonowanie sklep贸w jest do艣膰 problematyczne dla wielu firm, ale na szcz臋艣cie tw贸j poradnik pokazuje co i jak powinno si臋 robi膰 w pozycjonowaniu sklepu. Super artyku艂!

  • Przy pozycjonowaniu sklep贸w internetowych niezwyk艂膮 uwag臋 nale偶y przy艂o偶y膰 do kwestii technicznych. Optymalizacja ecommerce powinna rozpocz膮膰 si臋 od wyci臋cia z indeksu takich rzeczy, jak: filtrowanie i sortowanie. Trzeba tez zadba膰, by produkty, kt贸re pojawiaj膮 si臋 w kilku kategoriach mia艂y 1 adres URL, aby nie powodowa膰 duplikacji.

  • Bardzo ciekawy i obszerny artyku艂. Na pewno przyda si臋 osobom, kt贸re maj膮 w艂asny sklep internetowy i chc膮 zacz膮膰 go pozycjonowa膰, a do ko艅ca nie wiedz膮 o co w tym chodzi. Takie zestawienie pozwala rozja艣ni膰 temat pozycjonowania i wyja艣nia, 偶e nie jest to tylko i wy艂膮cznie wstawianie link贸w, ale szereg dzia艂a艅 zwi膮zanych z optymalizacj膮 strony. A pozycjonowanie sklepu internetowego, moim zdaniem nie nale偶y do naj艂atwiejszych.

Pozostaw odpowied藕 Alan Cancel Reply

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie polityki prywatno艣ci.

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.