Olej Ahrefs i Majestic, analizuj linki w SurferSeo

Artykuł został przygotowany przez Michała Suskiego z Surfer Seo i jest to pierwszy artykuł zewnętrznego autora, który zdecydowałem się opublikować na moim blogu.

Linki były, są i będą jednym z kluczowych elementów algorytmu Google. Proporcja między pozycjonowaniem za pomocą odnośników, a optymalizacją treści zmieniła się, jednak dla wielu fraz, szczególnie bardziej konkurencyjnych, linki decydują o układzie w wynikach wyszukiwania.

Czasy się zmieniają, linki wciąż są ważne

Podstawową różnicą między tym, jak pozyskiwało się linki dawniej, a tym, jak robi się to nadal jest ilość pozyskiwanych odnośników. Te pozyskiwane hurtowo, na bezwartościowych stronach zupełnie straciły znaczenie, trzymają się jeszcze w branżach o nie nadszarpniętej reputacji. Stare techniki ograniczają się głównie do nisz o zabarwieniu erotycznym, hazardu czy pożyczek.

W przeważającej większości przypadków najlepiej sprawdzają się powiązane tematycznie linki na stronach z realnym ruchem – jak je rozpoznać?

Mocne linki – definicja

Mocny link to taki, który znajduje się na stronie z ruchem organicznym na frazy powiązane ze słowem kluczowym, które pozycjonujesz. Im większy ruch i bardziej zbliżona tematyka, tym link jest mocniejszy. Jeżeli adres url, który do Ciebie linkuje, nie ma ruchu, ale ma widoczność w Google, to już będzie uznany za wartościowy. Ważne, aby ruch organiczny generowany był przez podstronę, na której pozyskujemy link. Pozyskanie odnośnika na podstronie mocnej domeny, której nie widać w SERPach nie będzie zbyt skuteczne.

Analiza linków konkurencji

Przeanalizowaliśmy wszystkie wyniki wyszukiwania w polskim Internecie (kilka milionów słów kluczowych). W efekcie powstało zestawienie ilości wartościowych linków z pozycją w wynikach wyszukiwania. Ilość linków wyraźnie rośnie wraz ze wzrostem pozycji. Pozwala to stwierdzić z całkiem solidnym prawdopodobieństwem, że te linki odpowiadają w dużej mierze za pozycje.

Cały wartościowy, polski Internet w jednym narzędziu

Wspomniane wcześniej kilka milionów słów kluczowych jest powiązane z wynikami wyszukiwania aż do setnej pozycji. Dzięki temu mamy kilkaset milionów podstron, mających choćby minimalną widoczność w wynikach wyszukiwania. Odwiedziliśmy każdą z nich i wyodrębniliśmy linki zewnętrzne. Dzięki temu powstała ogromna baza linków zewnętrznych obecnych na stronach, widocznych w polskich wynikach wyszukiwania. Takie podejście do analizy pozwoliło wyselekcjonować tylko te linki, które przedstawiają realną wartość w pozycjonowaniu stron internetowych. Metryki dotyczące linków są pozbawione śmieci, co znacznie ułatwia analizę.

Czym jeszcze różni się analiza linków w Surferze?

Postawiliśmy na przejrzysty interfejs i szybkość działania. Odpytanie nawet największej polskiej strony trwa mniej niż sekundę. Linki można przeglądać w wygodny sposób oraz wyeksportować wraz z towarzyszącymi im danymi: ruchem i widocznością domeny, ruchem i widocznością adresu URL, na którym znajduje się link, a także metrycą indirect traffic, o której za chwilę. W jednym miejscu znajdziecie najważniejsze linkujące domeny, profil linków oraz widoczność strony. Taka kompleksowa analiza domeny lub adresu url, dostępna w 1 sekundę, to przełom w porównaniu do innych narzędzi.

[OBRAZEK]

Eksport danych

Przewidzieliśmy także możliwość wyeksportowania danych z Surfera z myślą o osobach, które lubią pracować w arkuszach kalkulacyjnych. Od teraz możesz wyciągnąć nie tylko listę z linkami prowadzącymi do konkretnej domeny, ale także informacje o całym SERPie, czyli czynniki rankingowe i ich wartości dla każdej strony z top 48.

Linki drugiego poziomu – indirect traffic

Ten element zasługuje na osobny akapit. To jest prawdziwa rewolucja, jeśli chodzi o analizę backlinków, ponieważ pozwala na bardzo szybkie wyselekcjonowanie linków pozornie słabych, a jednak mających ogromne wsparcie w postaci mocnych linków.

Wyobraźmy sobie sytuację, że masz stronę o niewielkim ruchu, na której znalazł się link do Twojej witryny. Na pierwszy rzut oka jest to link o niewielkiej wartości, jednak kiedy popatrzysz na indirect traffic, czyli ruch, który generują strony linkujące do strony, linkującej do nas, to sytuacja diametralnie się zmienia i link staje się mocny, ponieważ przenosi duży link juice.

Listy różnią się sortowaniem właśnie po ruchu bezpośrednim (referring subpages traffic) oraz ruchu pośrednim drugiego poziomu (indirect traffic). W grupie po prawej stronie pojawiły się dwa niezwykle mocne linki, których nie ma po lewej. Sprawdźmy szczegóły stron: bk.ug.edu.pl oraz kokonlilli.blogspot.com.

Ruch na tych stronach jest bardzo mały jednak indirect trafic kilkaset razy wyższy. W ten sposób można określić, czy link jest mocny dzięki temu, że do linkującej strony prowadzą mocne linki drugiego poziomu. Taka analiza w Ahrefs lub Majestic zajęła by dni, a nawet tygodnie, w zależności od posiadanego pakietu i ilości linków prowadzących do strony. Każdy url z linkiem wymagałby przeanalizowania pod kątem linków, które do niego prowadzą – syzyfowa praca.

Jakich linków nie łapie Surfer?

W skrócie – takich, które są niewidoczne w Google na ani jedno słowo kluczowe z naszej bazy, do co najmniej setnej pozycji. Można to jeszcze bardziej skrócić i napisać, że nie łapie linków bezwartościowych. Oczywiście liczymy się z tym, że może znaleźć się czasem odnośnik o pewnej wartości w innych narzędziach, a u nas nie, jednak dotyczy to bardzo niewielkiej ich części (<1%).

Dlaczego taka analiza ma większy sens?

Przede wszystkim nie tracisz czasu na odsiewanie linków bezwartościowych. Kolejnym ważnym elementem jest rzeczywisty profil anchorów, uwzględniający tylko te linki, które mają jakąś moc. Trzecim argumentem przemawiającym na korzyść takiego rozwiązania, jest szybkość działania. Nawet duże witryny ładują się w sekundę, podczas gdy w Ahrefs trwa to nawet kilka minut. Baza linków w Surferze jest przygotowana specjalnie na Polskę, co czyni ją dokładniejszą. Ekspansja na inne rynki przewidziana jest jeszcze w tym roku.

Chcesz zobaczyć, jak to działa w praktyce? 20.02 zrobiliśmy mały webinar z przeglądem funkcji. Przewinąłem film do momentu, w którym pokazujemy panel, także możesz zobaczyć, jak to śmiga.

Przetestuj analizę linków za darmo

Od czwartku 21.02 do środy 27.02 trwa akcja – dni otwarte w Surferze, podczas których, nawet na darmowym koncie, przetestujesz analizę linków przychodzących. Wystarczy wpisać domenę lub adres url w polu do wprowadzania słów kluczowych.

Drugim sposobem na wykonanie analizy jest przycisk Analyze URL dostępny z poziomu analizy słowa kluczowego. Po kliknięciu zostanie wykonana analiza wybranego adresu.

Podczas testów na darmowym koncie możesz wykonać 10 analiz dziennie – mam tu na myśli analizę domen. Podstrony można analizować bez wyczerpywania limitu, jeśli raz przeanalizowało się domenę danego dnia. Warto wziąć udział w testach!

Zainteresowany? Przejdź do Surfera >>

Autor artykułu: Michał Suski

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.6/5 (11 votes cast)
Olej Ahrefs i Majestic, analizuj linki w SurferSeo, 4.6 out of 5 based on 11 ratings

o autorze

Sławomir Gdak

"Pomagam właścicielom małych i średnich firm w generowaniu ruchu z wyszukiwarek, aby ich biznes był stabilniejszy i bardziej dochodowy, za pomocą każdego rodzaju produktów i usług, jakie w danym momencie pozwalają mi ten cel realizować najlepiej."

29 komentarzy

napisz komentarz
  • Coraz bardziej podoba mi się to narzędzie i chyba zdecyduję się na zakup. Szkoda, że nie ma opcji pl z fakturą itd

    • Cześć Kris, normalnie wystawiamy faktury 🙂 Podpinasz kartę i pokażdej płatności dostajesz Invoice od spółki w UK. Gdybyś chciał normalnie na przelew – jest taka opcja dla abonamentów na dłuższy okres – 6 i 12 miesięcy. Dzięki za dobre słowo!

  • Dzięki wielkie za możliwość przetestowania nowych opcji. Od siebie mogę odwdzięczyć się zgłaszaniem problemów na które się natknąłem. W którym miejscu najlepiej zgłaszać Wam ewentualne błędy lub niejasności? Kilka mam już zapisanych, przydałoby się je wyeliminować.

      • Czy zamiast średniej nie lepiej zastosować medianę dla analizowanych danych. W znacznym stopniu zniweluje się efekt “odstających obserwacji” dla średniej.

        Czekam też na jakiś rzetelny case na “starych, długich treściach”, które nie chciały wysoko rankować, a po optymalizacji surferem dostały kopa.

  • Używam SurferSEO. Uwielbiam to narzędzie, ale nie wyobrażam sobie nie mieć dodatkowych danych z Ahrefs. Ahrefs nie da się niczym zastąpić. SurferSeo warto używać jako dodatkowe narzędzie.

    • Tak tytuł dość kontrowersyjny 🙂 Natomiast moim zdaniem Ci których nie było stać na Ahrefs, Majestic na co dzień nie zajmują się seo i nie potrzebują robić wielu szczegółowych analiz to dla nich to będzie w sam raz.

      Ahrefs ma mnóstwo dodatkowych funkcji poza analizą linków i też pewnie z niego nie zrezygnuję, ale wkrótce postaram się porównać Ahrefs, Majestic do Surfera.

  • Coś nie nie chce mi to działać.
    Wpisałem adres domeny i kręcą się kółka “loading” już od 10 minut.

  • Moim zdaniem, narzędzie SurferSeo jest bardzo dobrym uzupełnieniem Ahrefs. Nawet w pakiecie podstawowym można wykorzystać jego możliwości. Jedyny problem jaki zauważyłem to dość długa analiza domeny/url. W moim przypadku przy sprawdzaniu jednej z domen, nie wiem czym to było spowodowane, czekam cały czas na wyniki (nic poza napisami Loading się nie zmienia). Być może to konsekwencja tego darmowego okresu dostępu do tej funkcji dla każdego.

    Jeszcze jedna rzecz co bym dodał, to jeden pakiet między Copywriter i Freelancer w cenie około 40-45$ z możliwością analizy chociaż kilku domen/url. Moim zdaniem to najlepsze rozwiązania, żeby każdy z pakietów miał dostęp do wszystkich funkcji Surfera ale z ograniczeniem ilościowym. Nie lubię tego, kiedy muszą kupić drogi pakiet tylko po to, żeby uzyskać dostęp do jednej czy dwóch funkcji z wyższego pakietu, w ilościach jakie nie są mi potrzebne.

    Czekam z niecierpliwością na porównanie Ahrefs, Majestic oraz SurferSeo. Mam wrażenie, ale od dawna nie działo się tyle w branży technologi narzędzi SEO co teraz, jeśli chodzi o narzędzia od polskich deweloperów.

    Mam jeszcze pytanie do Michała. Czy będzie jakieś system poleceń, z którego będzie można uzyskać darmowy pakiet, w zależności od liczby poleconych i opłaconych pakietów?

    • Cześć,

      mieliśmy przez jeden dzień problem z analizami, bo wkradł się błąd w bazę, który trzeba było naprawić i finalnie wyłączyliśmy analizę na kilka godzin. Teraz chodzi jak żyleta, wp.pl w 0,5s 🙂

      Pricing prawdopodobnie za jakiś czas zostanie przebudowany właśnie na podstawie takich opinii, gdybyś chciał wrzucić swoje 3 grosze – zapraszam na michal@surferseo.com

      Mamy program afiliacyjny, ale każdego uczestnika zapraszamy osobiście.

      Pozdrowienia,
      Michał

  • Dobre narzędzie dla osoby, która sama pozycjonuje własną stronę internetową. Cennik również przystępny dla szarego “Kowalskiego”. Jednak nie każdy Kowalski zna język angielski…. 🙁 Bym kupiła Surfera, jednak ja jestem tą “Kowalską”. 🙁

    • Cześć Marta, brak spolszczenia spowodowany jest tym, że produkt jest przede wszystkim globalny, kwestia druga to konieczność utrzymywania dwócjh wersji i zwiększone nakłady na wdrożenie, ostatecznie woleliśmy dodać analize linków niż polską werjsę językową. Staramy się przede wszystkim rozwijać produkt o nowe możliwości, co przy ograniczonych zasobach programistów sprawia, że właśnie takie decyzje podejmujemy. Być może kiedyś uda się wdrożyć polską wersję 🙂

    • Mi się wydaje, że może linki są inne bo tylko te wartościowe z top 100 na jakie frazy się pojawia strona są liczone. GSC pewnie podaje wszystko nawet te bez wartości z wszystkich znalezionych.

      Sprawdź czy jakaś z tych co nie jest liczona w Surfer jest w serpach w pierwszej setce na frazy które masz. Może Sławek lub Michał coś pomogą, bo mogę się mylić.

    • Hejo, w Surferze znajdziesz linki, które umieszczone są na podstronach widocznych w Google, to znaczy że jeżeli masz link na mocnej domenie, ale podstrona ma zerową widoczność – nie znajdziesz tych linków w Surferze. Chodzi tutaj przede wszystkim o pokazanie adresów z realnym ruchem. Interpretowałbym to tak, że te 20 linków jest najlepszych wśród tych 60, które złapało GSC.

      Pozdrowionka!

      • I to jest właśnie bardzo dobrze pomyślane. Nie trzeba się przekopywać przez niepotrzebny śmietnik. Lecę kończyć testować linki i podeślę Wam dziś kilka problemów na jakie się natknąłem.

  • Testowałem chwilę i liczba opcji zaskakuje. Nie powiedziałbym że zastąpi ahrefs lub majestic (przynajmniej nie teraz) ale kawał dobrej roboty.

  • Obiecujący soft. A czy na tym etapie możecie przynajmniej orientacyjnie powiedzieć jak dużą bazą linków / stron / domen dysponujecie w porównaniu do baz Majestic, Ahrefs, Moz czy Seo PowerSuite etc?

    • Cześć Dawid, ile linków mamy w bazie? Aktualnie to ponad 20 miliardów backlinków dla rynku PL i UK. Nowy crawl dołoży dodatkowe 40 miliardów, a dane będą dotyczyć 20 nowych lokalizacji. Backlinki to nie jest nasz główny produkt, raczej traktujemy to jako dodatek/uzupełnienie 🙂

Skomentuj Kris Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę GDAQ.PL Multimedia Sławomir Gdak. Zgoda może zostać anulowana w dowolnym momencie. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są umieszczone na stronie polityki prywatności.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek treści bez zgody autora.

Slawek Gdaq

Chcesz, żebym pomógł Ci zwiększyć pozycje, ruch i przychody z Twojej strony?

Sprawdź moją propozycję pozycjonowania.