Przyk艂ad efekt贸w dzia艂ania SurferSeo

Jako 偶e case studies zawsze ciesz膮 si臋 du偶ym zainteresowaniem, postanowi艂em pokaza膰 Ci, jaki efekt w przypadku mojego bloga, da艂a optymalizacja wed艂ug wytycznych omawianego przeze mnie wcze艣niej narz臋dzia SurferSeo.

Ju偶 w styczniu, gdy pisa艂em o nim, to zdecydowa艂em si臋 zrobi膰 analiz臋 kilku wybranych przeze mnie artyku艂贸w i zoptymalizowa膰 je wed艂ug wytycznych Surfer’a, kt贸ry s艂u偶y do analizy contentu stron z Top Google, aby na tej podstawie dostarczy膰 Google teksty tak zoptymalizowane, jak sobie tego 偶yczy.

Na screenach pokazuj臋 widok z WebTools (tabelka), z kt贸rego korzysta艂em przez wiele lat (obecnie ju偶 nie jest wspierany), oraz z AccuRanker (wykres), na kt贸rego si臋 przerzuci艂em i z niego aktualnie korzystam.

Case study 1 – 1 drobny trick i 5 miejsce w Google

Pierwsza z fraz, z miesi臋czn膮 liczb膮 wyszukiwa艅 4 400, dotyczy artyku艂u sprzed kilku lat. Ten tekst kiedy艣 zajmowa艂 dobre pozycje, jednak po jakim艣 czasie spad艂 ni偶ej. To do艣膰 mocno mnie zaskoczy艂o, bo z regu艂y publikowane przeze mnie artyku艂y na pocz膮tku s膮 dalej, a po kilku tygodniach wchodz膮 do Top’贸w Google.

Analiza w SurferSeo wykaza艂a zbyt s艂abe nasycenie fraz膮 ze wzgl臋du na … i to pozostawi臋 dla siebie, bo nie chc臋, aby artyku艂 zosta艂 namierzony. W ka偶dym razie, nasyci艂em tre艣膰 fraz膮.

17 stycznia dokona艂em zmian. W styczniu artyku艂 plasowa艂 si臋 na 2 stronie wynik贸w Google. Wed艂ug obu narz臋dzi, od drugiego tygodnia lutego, zacz膮艂 pi膮膰 si臋 do Top10. Dzisiaj, gdy publikuj臋 ten artyku艂 jest on 4 miejscu w Google.

Co ciekawe jest jeszcze jedna fraza z liczb膮 wyszukiwa艅 4 400 dla tego artyku艂u, kt贸ra z 18 miejsca awansowa艂a na 6.

case study surferseo
Dodaj臋 statystyki styczniowe, bo same lutowe nie obrazuj膮 dobrze sytuacji.

Artyku艂 jest widoczny na 16 fraz kluczowych, z czego na 8 w Top10, dzi臋ki czemu generuje regularnie ruch na blogu.

Case study 2 – ci臋偶szy przypadek

Kolejna fraza ma niewielk膮 liczb臋 wyszukiwa艅, bo tylko 480, ale jest du偶o wa偶niejsza dla mnie. Artyku艂, kt贸rej ona dotyczy, by艂 widoczny na 2 stronie Google.

T臋 fraz臋 robi艂em etapami i jak zaraz zobaczysz, jeszcze troch臋 pracy jest przede mn膮.

28 stycznia zmieni艂em fraz臋 dla artyku艂u, umieszczaj膮c j膮 w h1, title oraz tre艣ci.

18 lutego doda艂em opisy alternatywne do obraz贸w, zwi臋kszy艂em liczb臋 fraz exact (fraza bezpo艣rednio) oraz partial (fraza odmieniona) + doda艂em kilka brakuj膮cych fraz.

Mimo wprowadzonych zmian, nie by艂o widocznych efekt贸w. Dalsza analiza pokaza艂a, 偶e moja witryna nie mia艂a na t臋 fraz臋 prawie 偶adnych link贸w, natomiast konkurencja ca艂kiem sporo, bo bij膮 si臋 o ni膮 agencje seo. Dodatkowo zbyt ma艂e zag臋szczenie partial oraz brak frazy w h2.

W zwi膮zku z powy偶szym, artyku艂 podlinkowa艂em z innych tekst贸w, pozyska艂em kilka link贸w zewn臋trznych oraz uzupe艂ni艂em braki w tre艣ci.

case study 2

Efekt tych zmian to wzrost pozycji artyku艂u z 12 na 7. Do dalszych wzrost贸w potrzebuj臋 kolejnych link贸w zewn臋trznych. Do mojej podstrony linkuje kilka domen, natomiast konkurenci cz臋sto maj膮 ich kilkana艣cie, a nawet kilkadziesi膮t. Warto zauwa偶y膰, 偶e dobr膮 optymalizacj膮 i kilkoma linkami, m贸j artyku艂 wbi艂 si臋 do Top10, do czego konkurencja cz臋sto potrzebowa艂a tych link贸w znacznie wi臋cej.

Artyku艂 jest widoczny na 35 fraz w Google i co miesi膮c generuje kolejne wizyty.

Aktualizacja 13-05-2019 – jak wida膰 po lekkim podlinkowaniu strony, uzyska艂em awans na 4 miejsce.

efekty seo za pomoc膮 surefrseo

Podsumowanie

Nie s膮 to jakie艣 spektakularne efekty, ale chcia艂em Ci pokaza膰, 偶e dzi臋ki drobnym zmianom, stosunkowo niewielkiej i nieskomplikowanej pracy, by艂em w stanie poprawi膰 efekty pozycjonowania. Nie zrobi艂em niczego, czego Ty nie by艂by艣 w stanie zrobi膰 馃檪

Aktualnie prowadz臋 testy na stronach klient贸w, a tak偶e przygotowa艂em zupe艂nie now膮 stron臋, dla kt贸rej teksty s膮 przygotowywane tylko i wy艂膮cznie na podstawie analiz z SurferSeo.

Postaram si臋, co jaki艣 czas uzupe艂nia膰 ten artyku艂 o nowe case studies, a tymczasem zapraszam Ci臋, do napisania w komentarzu, jakie Tobie efekty uda艂o si臋 uzyska膰 dzi臋ki optymalizacji tre艣ci, by膰 mo偶e r贸wnie偶 dzi臋ki SurferSeo.

Ps. Je艣li jeszcze nie mia艂e艣 okazji pozna膰 Surfera, to zapraszam Ci臋 do przeczytania mojego artyku艂u: “SurferSeo 鈥 b艂yskawiczna analiza Top10 od strony contentu”.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.6/5 (11 votes cast)
Przyk艂ad efekt贸w dzia艂ania SurferSeo, 4.6 out of 5 based on 11 ratings

o autorze

Slawomir Gdak

Od 2009 prowadzi owego seo bloga i dzieli si臋 swoj膮 wiedz膮 z zakresu seo.

Autor publikacji/produkt贸w z zakresu seo m.in.: znanych list katalog贸w i profili, ebook贸w, szkole艅, artyku艂贸w w miesi臋czniku SEMspecialist.
Go艣cinnie trener w Mie艣cie Szkole艅 oraz na Search Marketing Week.

29 komentarzy

napisz komentarz
  • Czy nasycenie fraz膮 nadal dzia艂a? Korzysta艂am z innego narz臋dzia i jaki艣 czas temu czyta艂am, 偶e wr臋cz nie zaleca si臋 ju偶 teraz zbytniego nasycania fraz膮? Jak to w takim razie jest h1, title, opis, nag艂贸wki ni偶szego rz臋du…

    • Aleksandra, ale co to znaczy zbytniego?

      SurferSeo sprawdza jakie jest nasycenie fraz膮 stron w Top10 i na tej podstawie podejmujesz decyzj臋. Czyli nie jest tu z g贸ry narzucone: daj 2 czy 5% nasycenie fraz膮, tylko na podstawie analizy tych stron, kt贸re ju偶 wesz艂y do Top’贸w.

  • Hej, od razu pytanko czy po wprowadzeniu zmian w tekstach na podstronach – zg艂asza艂e艣 t膮 podstron臋 w GSC? Czy po prostu wprowadzi艂e艣 zmiany i zostawi艂e艣 do indeksacji przy okazji wizyty bota na stronie?

    Poza tym w tych dniach by艂a aktualizacja algorytmu Googla 馃槈

  • U mnie nie zadzia艂a艂o, albo zrobi艂em co艣 藕le. Po pocz膮tkowym wzro艣cie wr贸ci艂em w te same rejony. Nawet kilka dobrych link贸w nie d藕wign臋艂o mnie do 10-tki.

    • Cze艣膰 Tomek,

      to troch臋 wygl膮da jak niedopasowanie strony do oczekiwa艅 u偶ytkownika. Wszed艂e艣 do top dzi臋ki zoptymalizowanej tre艣ci, ale prawdopodobnie zwi臋kszony ruch na Twojej stronie okaza艂 si臋 by膰 obfity we wsp贸艂czynnik odrzuce艅 wywo艂any np. cen膮 produkt贸w, niezbyt dobrym UX, brakiem odpowiedzi na pytanie u偶ytkownika lub inne elementy sprawiaj膮ce, 偶e ludzie wychodz膮 ze strony.

      Widywa艂em takie przypadki, gdzie wbija艂o si臋 stron臋 w TOP, ale ona szybko z tego TOP wypada艂a po tym jak nie spe艂ni艂a oczekiwa艅 u偶ytkownik贸w. Spr贸buj przeanalizowa膰 swoj膮 witryn臋 od tej strony.

      • Micha艂, dzi臋ki za odpowied藕. Narz臋dzie jest super, bez 2 zda艅, daje ogrom informacji do wykorzystania. Jest u mnie sporo tre艣ci na podstronie, wi臋cej ni偶 艣rednia dla 5 pierwszych miejsc, gdzie s膮 informacje dla u偶ytkownik贸w. Errory wyeliminowane, ceny od 6pln. By膰 mo偶e podstrona jest przeoptymalizowana pod tym k膮tem lub mimo wszystko ma za ma艂o link贸w.

        • Czy ceny od 6 PLN to pewno艣膰 zostania klienta? Sprawd藕 jak wygl膮da UI strony na wersji mobilnej. Szczeg贸lnie z du偶膮 ilo艣ci膮 tekstu na popularnych CMS.

  • Nie podajesz adres贸w stron i fraz wi臋c sprawdzi膰 nic nie mo偶na. Po co taki case study? Tw贸j blog wg ahrefs ma ruch organiczny na poziomie 2600 odwiedzaj膮cych miesi臋cznie., pozwolisz wi臋c ze b臋d臋 w膮tpi膰 w te wyniki 馃榾馃槑

    • Nie podaj臋 fraz/adres贸w, bo gdy swojego czasu to robi艂em, zaraz konkurencja pod艂apywa艂a temat. Oczywi艣cie mo偶esz robi膰 co chcesz, to wolny kraj 馃檪

        • Celem tego case study jest pokazanie, 偶e nie wielkim nak艂adem pracy, mo偶na uzyska膰 ca艂kiem satysfakcjonuj膮ce efekty, co pokaza艂em na wykresach.

          Licz臋, 偶e to zmotywuje innych do cho膰by minimalnego wysi艂ku, aby poprawi膰 efekty w seo.

          Je艣li nie wierzysz, trudno, ja nie b臋d臋 za wszelk膮 cen臋 si臋 stara艂 Ci tego udowodni膰.

  • Zrobi艂em na moim blogu sam膮 optymalizacj臋 za pomoc膮 surfera (bez dodawania link贸w) i ilo艣膰 odwiedzin wzros艂a dwukrotnie. Jestem w szoku. Wspania艂e narz臋dzie. Link do omawianej strony w moim podpisie. Polecam to narz臋dzie.

      • Zrobi艂em to co zalecaj膮 w audycie, wstawia艂em dopasowane s艂owa kluczowe do tekstu (ich ilo艣膰 jest podana), do meta description, do tytu艂u. Du偶o pracy, ale by艂o warto. Strona jest sezonowa. W zesz艂ym roku w maju- czerwcu (najwi臋cej odwiedzin) by艂o 3500 uu, teraz jest 6300. W maju spodziewam si臋 oko艂o10000

  • Dobre zmiany, ale wida膰 efekty. Sam uwa偶am, 偶e pocz膮tkowa optymalizacja nie jest jedyn膮 i nawet je偶eli wydaje nam si臋, 偶e wszystko zrobili艣my to i tak mo偶na co艣 poprawi膰. Dodatkowo historia wpisu + zajmowana pozycja + do艂o偶one linki sprawi艂y, 偶e s膮 TOP-y. Good job! 馃槈

  • A ja pochwal臋 si臋 swoimi wynikami. Kontakt z narz臋dziem Surferseo zbieg艂 si臋 decyzj膮 o budowie nowego sklepu ze znanym asortymentem, jest to bran偶膮 w kt贸rej dzia艂amy od ponad 20 lat ale podj臋li艣my decyzje o postawieniu nowego sklepu, na nowej zupe艂nie 艣wie偶ej domenie, zapytacie po co? Odpowiadam aby wypchn膮膰 konkurencj臋 i testowa膰 narz臋dzie Surferseo. Oparli艣my dzia艂ania czyli budow臋 struktury kategorii, pisanie tekst贸w, opis贸w o narz臋dzie Surferseo. Od grudnia czyli w nieca艂e 3-miesi膮ce, dzi臋ki w艂a艣ciwej optymalizacji strony, tre艣ci i poprawnej strukturze podstron sklepu wprowadzili艣my do top 10 ponad 30 fraz. Ale 偶eby by艂o ciekawiej dodam ze na wiele fraz zwi膮zanych z nasza bran偶膮 oraz brendem uda艂o mi si臋 wbi膰 do top 3 -5 a to dopiero pocz膮tek naszego pozycjonowania z narz臋dziem Surferseo. Pierwsze efekty i wyniki pracy powoduj膮 偶e palce ca艂ego zespo艂u a偶 pal膮 si臋 do pracy, a 艣wiadomo艣膰 w艂a艣ciwych dzia艂a艅 pot臋guje ch臋膰 dalszych pik贸w w wynikach top 10.

  • Tak, poprawi膰 mo偶na zawsze du偶o w artykule, tym bardziej frazami pod d艂ugi ogon. Odpowiednia konstrukcja fraz potrafi zbudowa膰 dobry ruch, ale pami臋tajmy skupmy si臋 zawsze na warto艣ciowym artykule dla u偶ytkownika a kolejnie na SEO

  • Najwa偶niejszy jest zawsze u偶ytkownik i to pod niego powinno si臋 pisa膰 teksty. Optymalizacja, cho膰 wa偶na to stawiam j膮 na II miejscu. Co do samego Surferseo… jest jeszcze zbyt wcze艣nie na pochwalenie si臋 wynikami 馃檪 ale z pewno艣ci膮 tutaj wr贸c臋 jak ju偶 b臋dzie co pokaza膰.

    • Pawe艂 nikt nie m贸wi, 偶e jest inaczej 馃檪 Ja sam zawsze najpierw pisz臋, a p贸藕niej optymalizuj臋, cho膰 Surfer tutaj jest w stanie podpowiedzie膰 czy trzeba pisa膰 elaborat czy wystarczy kr贸tszy artyku艂.
      Czekam na informacje o Twoich efektach.

  • Surfer to 艣wietne narz臋dzie, musz臋 po testowa膰 bardziej. Bo ostatnie zmiany jakie wprowadzi艂em na podstawie Surfera nie przynios艂y oczekiwanych zmian, co by艂o do艣膰 dziwne. Ale zach臋ci艂e艣 mnie do kolejnych test贸w.

  • Surfer potrafi naprawd臋 nie藕le namiesza膰. Niez艂e efekty optymalizacji stron z tym narz臋dziem. Ostatnio wprowadzony content editor r贸wnie偶 mega na plus. Fajnie, 偶e takie narz臋dzie potrafili zrobi膰 Polacy!

  • My艣l臋, 偶e to bardzo dobre narz臋dzie przede wszystkim dla os贸b, kt贸re nie maj膮 jeszcze wyczucia w kwestii nasycania tekst贸w pozycjonowanymi frazami. Osoba do艣wiadczona w seo moim zdaniem b臋dzie widzie膰 potrzeb臋 zmian ‘go艂ym’ okiem.

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie polityki prywatno艣ci.

Wszelkie prawa zastrze偶one. Zabrania si臋 wykorzystywania jakichkolwiek tre艣ci bez zgody autora.

S艂awek Gdak Specjalista ds. seo
Je艣li potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wype艂nij poni偶szy formularz.

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie danych osobowych przez firm臋 GDAQ.PL Multimedia S艂awomir Gdak. Zgoda mo偶e zosta膰 anulowana w dowolnym momencie. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce danych osobowych s膮 umieszczone na stronie <a href="https://gdaq.pl/polityka-prywatnosci/" target="_blank">polityki prywatno艣ci</a>.